Üdv!
Palaczknak még annyit a Fordos témához, hogy tényleg nem rossz autó, de sajnos Magyarországon nem I. osztályú utakon közlekedünk, ez szerintem szempont egy autónál. A cégemnek van néhány Ford Transitja (2002-2003 évjáratúak) és mi azért választottuk mert az elõzõ generáció nagyon bejött. Na most ezek az újak már messze nem azok a kategóriájú autók. A Nissan Vanette Cargo 10 évesen nem produkál annyi hibát, mint a Fordjaink. :elkeseredett:
Más.
Tudna nekem valaki tanácsot adni zsír új Corollám bejáratásához, a szalonban azt mondták, hogy az elsõ 500 km után nyugodtan vezessek úgy ahogy szoktam, mert különben ellustul, sokat fog enni, stb...
Akinek van ezirányban tapasztalata, kérem ossza meg velem.
Elõre is köszi.
Csao.
Én annó a következõt tettem: Elsõ 200 km alatt megpróbáltam 3000-3500 alatti fordulatszámokkal, de nem nagyon alacsony (1500 fölött) fordulaton tartani a motort, lehetõleg félgáznaál tübbet nem nyomni neki. Aztán bejött egy hosszabb autópályás út, -Bp-Miskolc -Bp +kevés járkálás a környéken ~550km, ezalatt szépen elkezdtem emelni a felsõ fordulatszámot, nem egyenletesen, hanem egy -két percig 3000 körül, aztán kis gyorsítás 4000-es fordulatra, majd vissza 3300-3500 közé, aztán megint fél perc 4000-es fordulat (ez kb 135-ös tempó óra szerint, valójában ~130) utána megint lassabban, aztán azután ismétt 3500 körül. Amikor a kilóméterszámláló elérte az 500-at akkor 100km-alatt kb 200-al megemeltem az "utazó" fordulatszámot, és 3-5 percenként kb 5-700al fölé mentem, majd újra utazó.
1500Km után, mivel az 5000-es fordulat tartósan nem annyira egészséges a jogosítványra, tettem olyat, hogy 4-es fokozatban mentem kb 20km-t , közbe néha felváltottam 5-be, aztán vissza. 2000km után kigyorsításnál, elõzésnél elmentem 5500-6000 fordulatig, 3000km után egyszer-egyszer letiltásig elnyomtam (kb 100km alatt 2-3 alkalommal, 2-es 3-as fokozatban kigyorsításkor, elõzéskor) mindez persze csak teljesen bemelegedett motorral. Kb 5000 km , ami után a fogyasztás is megközelíti a véglegeset, és a motor is határozottan erõsödik, és csendesebb , simább járású lesz.
A végeredmény az lett, hogy a 111800Km együttlét alatt nem volt olajfogyasztás a 0w-30 olajból sem (érdemes ezt rakatni bele, Castrol SLX longtech -kb 2800ft/l -viszont átlagban 3-4 decivel keveseb üzemanyagot fogyaszt, mint egy 5w-40 es motorolajjal) a végsebesége 200 körül volt (de akkor már 21l a fogyasztás)
A motort meg néha meg kell pörgetni, nem szabad a bejáratás után állandóan csak alacsony fordulaton tartani, aztán 15000km város után padlógázzal elmenni Londonig, mert akármennyire modern, és tiszta motor, sok alacsony fordulat, és rövid távú járás alatt lerakódások keletkezhetnek a motorban , amit a magyar özemanyag minõségek kicsit fokoznak, de ha hétvégenként van egy-egy autópályás, vagy hosszabb városon kívüli út, akkor ki tudnak égni ezek a lerakódások. ( Gondolom nem azért vettél 1,6-os gépet, hogy 70-el araszolgass vele a teherautók nyomában
)