Szerző Téma: Szerviz  (Megtekintve 2305922 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

barna.czukor

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #5520 Dátum: 2011.07.07 10:37:34 »
Ket fele keppen lehet megkozeliteni a dolgokat:
1, A mszerviztol elvarhato, hogy azt tegye bele, amit kell, azert viszi oda az ember, hogy megfelelo gondoskodast kapjon a kocsi. Aki nem ert hozza, az megbizik a mszervizben, ok meg jo vacak olajat tesznek bele.

2, A tulaj elolvashatja a gepkonyvet, erthet azert ennyire keveset a dolgokhoz. Aztan mikor viszi szervizre a kocsit, akkor elore megbeszeli veluk, hogy mit tegyenek bele. En ezt tennem, ha a mszervizbe hordanam a kocsimat.

Meg egy adalek:
Nem minden esetben a mszerviz a hibas, sok esetben a user keri, hogy minel olcsobb legyen a dolog, nem keri a minosegi cuccokat, mint itt a legtobb ember. A mszerviz felajanlja, hogy lehet sporolni picit az olajon, esetleg utangyartott szurokon, a user meg erre rabolint.

Nalunk is volt anno, hogy kerdeztek, hogy mit akarok a kocsiba, milyen minosegu olajat kerek. Ekkor elmondtam, hogy en mit szeretnek, aztan nem is volt ebbol problema.

Sok esetben a mszerviz mar eleve azert is tesz olcsobb olajat a kocsiba, mert latszik, hogy a tulaj a penzre megy ra. Elotte 5x levelezik mar a mszervizekkel, hogy hol mennyi, mibol lehet kihozni, stb. Ebbol egyertelmuen arra kovetkeztet a mszerviz is, hogy az ar a szempont, ergo olcso olajat kell hasznalniuk, hogy megnyerjek a tulajdonost.


En csak egyet nem ertek. Ha mondjuk a user keri az olcsobbat, az miert jo neki? A motorja elobb meghal, plane ha sokat mennek a kocsival, akkor hamarabb elojon a gond csak. A masik meg, hogy miert van az, hogy valaki tud 5 millioert kocsit venni, de sporol par ezer Ft-ot az olajon?! Nekem mindegy, csak nem ertem a logikat.

zsoooc

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1578
Re: Szerviz
« Válasz #5521 Dátum: 2011.07.07 11:04:57 »
3. lehetőség (ritka, de sajnos többször előfordult): Az idióta TMax-osok 5W50-et (Mobil1) adtak, ami 1 Ft-tal se olcsóbb mint az 5W30 (tehát nincs rá értelmes magyarázat), természetesen a tulaj (jelen esetben édesapám) megkérdezése nélkül.
Corolla 1,4 VVT-i 2005

djbogy

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 927
  • 1st verso
Re: Szerviz
« Válasz #5522 Dátum: 2011.07.07 11:40:34 »
3. lehetőség (ritka, de sajnos többször előfordult): Az idióta TMax-osok 5W50-et (Mobil1) adtak, ami 1 Ft-tal se olcsóbb mint az 5W30 (tehát nincs rá értelmes magyarázat), természetesen a tulaj (jelen esetben édesapám) megkérdezése nélkül.

Hát figyelj a rally Formula nagyon jó minőségű olaj, kinyírhatatlan tényleg....csak felesleges 7köznapi embörnek ugye... Én is ilyet használtam legutoljára 10e. km- át és tényleg nagyon bírta nem volt 10e. km után sem mocskos és a motor is szépen járt tőle, és hát akkor is jobb mint a félszin. 10w.... Egyébként kíváncsi volnék arra a szervíz működtetőjére hogy mit válaszolna mi célból tesznek 50es olajat 30as helyett?  :wacko:
Toyota Corolla Verso 1,8 VVT-I (2002') 1ZZFE/E12J


zsoooc

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1578
Re: Szerviz
« Válasz #5523 Dátum: 2011.07.07 11:56:48 »

Hát figyelj a rally Formula nagyon jó minőségű olaj, kinyírhatatlan tényleg....csak felesleges 7köznapi embörnek ugye... Én is ilyet használtam legutoljára 10e. km- át és tényleg nagyon bírta nem volt 10e. km után sem mocskos és a motor is szépen járt tőle, és hát akkor is jobb mint a félszin. 10w.... Egyébként kíváncsi volnék arra a szervíz működtetőjére hogy mit válaszolna mi célból tesznek 50es olajat 30as helyett?  :wacko:

Persze, ez még a jobbik eset, mint a 10W40...
Ha jól tudom autóversenyző a tulaj, vagyis valamelyik családtagja, talán ezért?
Corolla 1,4 VVT-i 2005

djbogy

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 927
  • 1st verso
Re: Szerviz
« Válasz #5524 Dátum: 2011.07.07 12:04:22 »

Hát figyelj a rally Formula nagyon jó minőségű olaj, kinyírhatatlan tényleg....csak felesleges 7köznapi embörnek ugye... Én is ilyet használtam legutoljára 10e. km- át és tényleg nagyon bírta nem volt 10e. km után sem mocskos és a motor is szépen járt tőle, és hát akkor is jobb mint a félszin. 10w.... Egyébként kíváncsi volnék arra a szervíz működtetőjére hogy mit válaszolna mi célból tesznek 50es olajat 30as helyett?  :wacko:

Persze, ez még a jobbik eset, mint a 10W40...
Ha jól tudom autóversenyző a tulaj, vagyis valamelyik családtagja, talán ezért?

Pfhúú hát akkor egyértelmű hogy onnét a felfogás...
Toyota Corolla Verso 1,8 VVT-I (2002') 1ZZFE/E12J


gomzol

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1590
Re: Szerviz
« Válasz #5525 Dátum: 2011.07.10 20:34:36 »
Szerintem azért nem kell már egy kevés olajfogyasztástól is úgy megijedni. Végülis fogyóeszköz.
http://www.olajinfo.hu/index.php/motorolajok/20-olajfogyasztas-tenyek-es-tevhitek-2-resz
Sokan talán csak azért nem veszik észre a fogyást, mert szinte állandóan csak városban használják, ott meg ugyebár felhígul.
Az enyém egyébként (igaz ezt még csak bő egy év után tudom mondani) kb. 7000 km alatt a nívópálcának talán a feléig ette meg a Castrol Edge 5W-30-at. Ez nincs 1 deci sem 1000 km-en, ha jól számolok.
Most kb. 2000 km után 3 decit kellett utánatöltsek a Mobil1-ből. Szerintem ez nem vészes, főleg, hogy tudok a hengerfejnél meglévő enyhe olajszivárgásról.

feri220

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 16
Re: Szerviz
« Válasz #5526 Dátum: 2011.07.11 16:58:23 »

Szevasztok!
Nemrég vásároltam egy 2003 as évjáratú Toyota corolla 1.4 vvti autót. Az a problémám hogy a motor fordulatszám lassan esik vissza. Váltásnál ez elég zavaró.
Szerintetek mi lehet a probléma?

kmr

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4497
Re: Szerviz
« Válasz #5527 Dátum: 2011.07.11 17:07:36 »
Szia!
Ha az a jelenség, hogy váltáskor nem esik a fordulat hanem a kuplung kinyomásakor még akár egy kicsit nő is, akkor semmi probléma nincsen. Ezek a motorok gyárilag ilyenek, így kevesebb elégetlen üzemanyag kerül a kifufogórenszerbe, szükséges környezetvédemi szempontból.
Pár km után megszokod, kicsit hamarabb kell elvenni a gázról a lábadat váltás előtt.

feri220

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 16
Re: Szerviz
« Válasz #5528 Dátum: 2011.07.11 17:17:29 »
Szia!
Ha az a jelenség, hogy váltáskor nem esik a fordulat hanem a kuplung kinyomásakor még akár egy kicsit nő is, akkor semmi probléma nincsen. Ezek a motorok gyárilag ilyenek, így kevesebb elégetlen üzemanyag kerül a kifufogórenszerbe, szükséges környezetvédemi szempontból.
Pár km után megszokod, kicsit hamarabb kell elvenni a gázról a lábadat váltás előtt.

Szevasz! Pontosan ezt produkálja. Köszi a hozzászólást.

szörpi

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 3
Re: Szerviz
« Válasz #5529 Dátum: 2011.07.14 08:18:30 »
Üdvözletem!

A D-4D topikban is feltettem a kérdést, de nem érkezett rá válasz.
Volna egy kis problémám.
'04 Corolla HB 1,4 D4D Terra , az utóbbi időben(~2 hét) egyre nehezebben indul mind hidegen, mind melegen. Hidegen elég kemény a járása (mintha télen a minuszban állt volna).
Másik jelenség menet közben füstöl.  Menni megy, nem áll meg, nem torpan.
Hibakód nincs tárolóban. Porlasztók elvileg ok! Railnyomás van, izzítás is ok!

Ötlet, hogy mi okozza?
(hőfokjeladó esetleg?)

avman

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 93
Re: Szerviz
« Válasz #5530 Dátum: 2011.07.14 16:49:27 »
mostanában egy kicsit nehézkesen lódul meg az autó hidegen. 2500-3000es fordulat alatt szinte halott. tövig a gázon, és szinte semmi. ha klíma rajtavan, akkor rángat is és jóval később éled fel.
nélküle megyek olyan 0,5-1,5 percet, vagy 100-300 m-ert, aztán rendbejön a dolog.
2 dolgot találtam a neten, amit elsőként érdemes lenne megnézni. légtömegmérő puceválás, illetve lambdaszonda. utóbbinál azt írták próbának, ha a lambdaszonda érzékelőt lehúzom a katalizátorról, akkor ez esetben megszűnik a hibajelenség-
ez vajon tényleg jó módszer?
csak mert cseréltek már feleslegesen szakemberek pár dolgot az autóimon, nem szeretnék többet, bár ahogy néztem, azért egy lambdaszonda nem egy ökör ára. ellenben ha jól tudom, ha rossz, hosszú távon tönkreteszi a katalizátort is.
melegen nincs gondja (talán csak az, h mintha kicsit halottabb lenne 2500 alatt, mint szokott, meg emlékeim szerint azért ennyire nem fogta vissza tavaly a klíma), indulni is indul, max 1-2 mp köszörülés után, de inkább pöccre.

 
« Utoljára szerkesztve: 2011.07.14 16:54:37 írta avman »
E11 2001 1,4 vvti corolla

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Szerviz
« Válasz #5531 Dátum: 2011.07.14 16:50:35 »
Avman: évjárat, motortípus? :) Írd be a profilodba vagy aláírásba...
         

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Szerviz
« Válasz #5532 Dátum: 2011.07.16 21:13:55 »
Ma megvolt az olajcsere, olajszűrő, levegő- és pollenszűrő cseréje, valamint új a szelepfedéltömítés is és meg lett nézve a hátsó fékpofám is (meg van égve..., hétfőn rendelem az újakat). A két vezérműtengelyen bizony meglátszik a 12 év és majd' 200 ezer km-es futás. :hmmmm:
Képek itt:)
         

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re: Szerviz
« Válasz #5533 Dátum: 2011.07.16 22:32:10 »
Ma megvolt az olajcsere, olajszűrő, levegő- és pollenszűrő cseréje, valamint új a szelepfedéltömítés is és meg lett nézve a hátsó fékpofám is (meg van égve..., hétfőn rendelem az újakat). A két vezérműtengelyen bizony meglátszik a 12 év és majd' 200 ezer km-es futás. :hmmmm:
Képek itt:)

A levegőszűrőd még nem volt vészes, bár gondolom nem egy nagy összeg hogy spórolni kell rajta. Ellenben a pollenszűrőd brutálisan nézett ki  :eek:
A hátsó féken úgy nézem még van bőven ferodol, szerintem elég lenne felcsiszolni papírral...
Xanyi

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Szerviz
« Válasz #5534 Dátum: 2011.07.16 23:11:22 »
Ma megvolt az olajcsere, olajszűrő, levegő- és pollenszűrő cseréje, valamint új a szelepfedéltömítés is és meg lett nézve a hátsó fékpofám is (meg van égve..., hétfőn rendelem az újakat). A két vezérműtengelyen bizony meglátszik a 12 év és majd' 200 ezer km-es futás. :hmmmm:
Képek itt:)
Juhíjjj, akkor végre frissült a Tied is! Szerintem a vezérmű tengelyek egyáltalán nem gázosak, a 15. képen az egyik széle kissé meg van csiszolódva, de összességében én nem látom csúnya kopottnak, ha nem tudnám, nem mondanám meg, hogy 200.000km körül jár. Így, meg, hogy a szelepfedél tömítést is kicserélték, még inkább olajmegtartó lesz a blokk.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i