Szerző Téma: Alkatrészek, technikai kérdések  (Megtekintve 2880785 alkalommal)

0 Felhasználó és 4 vendég van a témában

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #6960 Dátum: 2011.06.28 11:37:10 »
Érdekes ez az oljafogyasztás-téma, mindig megszeppenek én magam is. Nálam az van, hogy 120 ezerrel vettem az autót, akkor nem evett olajat. Aztán egyszer csak elkezdte, de úgy emlékszem, valami más fajta olajat kezdtem használni. Na azóta nem találok neki megfelelő olajat. Enni mondjuk annyit eszik, hogy az egy csereintervallum alatt lemegy a nívópálca teli jelölésétől az aljáig...
Ez a fogyott mennyiség nem durva, kb 1L-t jelent 15000km-en. Ez teljesen jó, ne aggódj miatta, lényeg, hogy mindig tölts utána, ha kb a nívó pálcán a két jelölés között félig leesik. Ne a periódus végén tölts rá, és lehetőleg ne is használd lecsökkent mennyiségű olajjal a motort, mert így egyre jobban fogja enni.  :flowers:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

dublin19

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 537
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #6961 Dátum: 2011.06.28 12:16:42 »
Sziasztok lenne egy gyertya kérdésem! tudom hogy a kocsimba IK16-os kell de szerintetek nem jó bele semmiképp IK20? elvileg hőérték eltérés van. szerintetek milyen lenne a kocsi IK20-al?
'03 Corolla E12 4zz-fe

gomzol

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1590
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #6962 Dátum: 2011.06.28 13:20:36 »
Érdekes ez az oljafogyasztás-téma, mindig megszeppenek én magam is. Nálam az van, hogy 120 ezerrel vettem az autót, akkor nem evett olajat. Aztán egyszer csak elkezdte, de úgy emlékszem, valami más fajta olajat kezdtem használni. Na azóta nem találok neki megfelelő olajat. Enni mondjuk annyit eszik, hogy az egy csereintervallum alatt lemegy a nívópálca teli jelölésétől az aljáig...
Szerintem azért nem kell már egy kevés olajfogyasztástól is úgy megijedni. Végülis fogyóeszköz.
http://www.olajinfo.hu/index.php/motorolajok/20-olajfogyasztas-tenyek-es-tevhitek-2-resz
Sokan talán csak azért nem veszik észre a fogyást, mert szinte állandóan csak városban használják, ott meg ugyebár felhígul.

Az enyém egyébként (igaz ezt még csak bő egy év után tudom mondani) kb. 7000 km alatt a nívópálcának talán a feléig ette meg a Castrol Edge 5W-30-at. Ez nincs 1 deci sem 1000 km-en, ha jól számolok.

barna.czukor

  • Vendég
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #6963 Dátum: 2011.06.28 13:36:17 »
Sziasztok lenne egy gyertya kérdésem! tudom hogy a kocsimba IK16-os kell de szerintetek nem jó bele semmiképp IK20? elvileg hőérték eltérés van. szerintetek milyen lenne a kocsi IK20-al?
Az IK20 az egyel nagyobb hoerteku gyertya, azaz a hoelvezetese nagyobb. Ezaltal az elektrodak homerseklete alacsonyabb. Ennek karos kovetkezmenye lehet, hogy a korom, koksz nehezebben eg le a gyertyarol, kulonosen akkor, ha sok a varosi uzem, illetve sok a rovid ut, kimelo hasznalattal.

Normal vezetes eseten nem ajanlott, mert telen, mikor hidegebb a blokk, akkor lehet, hogy elkormozodik a gyertya. Akkor lehet opcio, ha tolod a kocsinak, ha sokat mesz autopalyan, orszaguton nagy sebesseggel, illetve ha versenyzel vele. Ha olyan normal modban hasznalod a kocsit, finoman gyorsulsz mindig, nem mesz sosem 130 felett, akkor nem erdemes valtani erre.

Ha a gyorsulasok fel-padlogazzal tortennek, ha fokent hosszu tavon mesz, palyan 150-nel vagy a folott is, akkor jo valasztasnak tunik.

Igazabol az 1,4-1,6 VVTi-be az alacsonyabbat javasoljak normal vezeteshez, az 1,8-ashoz viszont ezt, a magasabb hoertekut irjak mar elo. Ha ugy tolod neki, hogy ugy gyorsul a kocsid, mintha egy 1,8-ast atlagosan hajtanal, akkor nem lehet gond ezzel a gyertyaval sem. Peldaul a varosi araszolasra nem tennek bele ilyet, de ha fokent palyazol, meg tolod neki rendesen, akkor nem lehet vele semmi problema sem.

Igazabol az iridiumos gyartyak kozul az IK16 lenne az alap valtozat, ez minden korulmenyhez jo. Jo hidegben is, jo a dugokban is, de azert birja a nagy sebessegu/fordulatu terhelest is. Ha hajtosan vezetsz, meg nagy sebesseggel, akkor lehet, jobb is meg a magasabb hoerteku, de nem ezt javasolja a gyar elsodlegesen, hiszen az atlag 1,4-1,6 tulaj inkabb kimeletesen vezet, a sebesseghatarokat betartva.

Hatalmas kulonbseg nincsen a ketto kozott azert, szerintem elmegy a magasabb hoertekuvel is a kocsi, ha ki van rendszeresen kormolva. De ha az utak jelentos resze csak varos, illetve rovid utak kimeletesen, akkor nem javaslom a hasznalatat.

A fogyasztas tekinteteben sokat nem hoz, ahogyan a teljesitmenyben sem lehet gigantikus kulonbsegeket felfedezni. Szinte alig merheto a kulonbseg a normalhoz kepest, a hosszabb elettartam az, amiben kijon az iridiumos elonye. Azonban az ara nem 1,5x tobb, mint az elettartama, hanem 5x dragabb, ezert nem erdemes ilyet hasznalni, ha csak nem jutsz olcson ezekhez hozza, vagy ha nincsen szukseged minden utolso loerore is. A fogyasztasbeli kulonbseg nem eri el a gyertyak kozotti kulonbozetet, ezert aztan e celbol nem vezet eredmenyre az iridiumos gyertya hasznalata.

Ha iridiumos gyertyaban gondolkozol, erdemes az NGK kinalatat is megnezni, ugyanis lehet kapni mind Denso, mind NGK gyartmanyu iridiumos gyertyat. Az araik hasonloak, de lehet azert kozottuk kulonbseg. A kulfoldi rendeles sem utolso szempont, lehetseges, hogy meg postaval is olcsobbra jon ki a dolog, ha erre adod a fejed.

Remelem, tudtam segiteni!

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #6964 Dátum: 2011.06.28 14:16:16 »

A lampamagassag-allito is izzos megoldasu, szeret az is kiegni. Ennek a csereje maceras, mert az egeszet szet kell szedni, a regi izzot ki kell belole forrasztani, majd egy uja szines izzot bele kell forrasztani. Ide is rizsizzo kell, viszont itt a szint nem a folia adja, hanem az izzon a gumisapka, vagy az uveg festese. A kozepkonzol nyomogombjainak a szinet is a zold gumisapka adja, mig a kozepkonzolet a folia, ami a tekerok mogott van.
[/quote]

nekem is kiégett ez kb2 honapja,azota még nemsikerült forrasztani,de már 1x szétszedtem és megnéztem mit is kellene...és hogy.... :)
« Utoljára szerkesztve: 2011.06.28 14:31:08 írta akibor000 »
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

dublin19

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 537
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #6965 Dátum: 2011.06.28 15:19:02 »
Az IK20 az egyel nagyobb hoerteku gyertya, azaz a hoelvezetese nagyobb. Ezaltal az elektrodak homerseklete alacsonyabb. Ennek karos kovetkezmenye lehet, ...Remelem, tudtam segiteni!
köszönöm szépen az infót! :hug: :hug: akkor marad az IK16 nagyon olcsón sikerül most hozzájutnom annyiba kb mint a gyári denso ami nem iridium! Nálam a Denso az szimpatikusabb mint az NGK.. elvileg ezek Japán gyertyák vagy lehet hamis is h azt írod h külfről érdemes inkább beszerezni?amit én tudok az magyarországról autósboltból készletenmaradt gyertyák gyári bontatlan 4 es csomagolásban..
« Utoljára szerkesztve: 2011.06.28 15:30:52 írta kleingy »
'03 Corolla E12 4zz-fe

barna.czukor

  • Vendég
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #6966 Dátum: 2011.06.28 15:29:01 »
Japan gyertyak abbol a szempontbol, hogy az anyaceg japan. Azonban NGK-t mar Franciaorszagban is gyartanak pl., ezert en inkabb Densot veszek, ami eddig mindig "Made in Japan" feliratos volt.

Az, hogy hol olcsobb, nem jelent semmit sem. Nem lesz attol meg semmi hamis, hogy olcsobb vagy hogy kulfoldrol rendeled. Persze, leteznek hamis gyertyak is, de nem ez a jellemzo, rendes autosboltban ilyet nem kapsz szerintem.

TSityu

  • Vendég
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #6967 Dátum: 2011.06.28 19:53:08 »
Járt már valaki úgy, hogy a kerékőrnek le tört a feje? Esetleg ismer valaki olyat aki ezt profin le tudja szedni?  :D

barna.czukor

  • Vendég
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #6968 Dátum: 2011.06.28 22:13:04 »
Járt már valaki úgy, hogy a kerékőrnek le tört a feje? Esetleg ismer valaki olyat aki ezt profin le tudja szedni?  :D
Székely94?

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #6969 Dátum: 2011.06.28 22:28:33 »
Járt már valaki úgy, hogy a kerékőrnek le tört a feje? Esetleg ismer valaki olyat aki ezt profin le tudja szedni?  :D
Van ilyen kerékőr leszedő szerszám, az nem játszik? Szerintem bármelyik gumis meg tudja csinálni.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #6970 Dátum: 2011.06.29 09:41:22 »
Tudja valaki hogy lehet leszedni E11 corolláról a tetőantennát? Lassan ráférne hogy eltávolítsam az út porát és a kamikaze állatokat a kasztniról, de így nem merek beállni vele gépi mosóba.
Olyan mintha tekerni kellene (be van rovátkázva), de az istennek se mozdul. Ha mégis tekerős, akkor max nekiállok WD-40-nel meg egy fogóval.
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #6971 Dátum: 2011.06.29 11:06:56 »
Én nem szoktam leszedni, csak lenyomom a tetőhöz közel.
         

kmr

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4497
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #6972 Dátum: 2011.06.29 11:07:59 »
Inkább vidd kézi mosóba! ;)

Tamás69

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8391
    • http://www.capella.hu
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #6973 Dátum: 2011.06.29 11:09:49 »
Lehajlítani, és kész, de a kézi mosó a legjobb.
Tamás
'07 Hilux
'98 Corolla HB 1,4
'05 Corolla 1,6 SOL
'03 Lexus IS200

Capella Computer Kft        Minden, ami számítástechnika!

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #6974 Dátum: 2011.06.29 11:45:37 »
Lehajlítani, és kész, de a kézi mosó a legjobb.
Lehajlításon filóztam én is, aztán gondoltam hogy ha visszafele jön a tetőmosó henger, 100% hogy letöri. Nah mindegy, hétvégén úgyis vidéken leszek, majd kézzel lesikálom, belvárosban nem merem az utszán, nehogy megszóljanak a szennyvíz miatt :D

Másik kérdésem hogy kasztnin tömitéseket hol lehet cseréltetni? Ha jól láttam vezetőoldali ajtónál már szakadt a gumi, a tető két szélén végigfutó szintén csereérett, állítólag szét is van száradva.
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer