Sziasztok lenne egy gyertya kérdésem! tudom hogy a kocsimba IK16-os kell de szerintetek nem jó bele semmiképp IK20? elvileg hőérték eltérés van. szerintetek milyen lenne a kocsi IK20-al?
Az IK20 az egyel nagyobb hoerteku gyertya, azaz a hoelvezetese nagyobb. Ezaltal az elektrodak homerseklete alacsonyabb. Ennek karos kovetkezmenye lehet, hogy a korom, koksz nehezebben eg le a gyertyarol, kulonosen akkor, ha sok a varosi uzem, illetve sok a rovid ut, kimelo hasznalattal.
Normal vezetes eseten nem ajanlott, mert telen, mikor hidegebb a blokk, akkor lehet, hogy elkormozodik a gyertya. Akkor lehet opcio, ha tolod a kocsinak, ha sokat mesz autopalyan, orszaguton nagy sebesseggel, illetve ha versenyzel vele. Ha olyan normal modban hasznalod a kocsit, finoman gyorsulsz mindig, nem mesz sosem 130 felett, akkor nem erdemes valtani erre.
Ha a gyorsulasok fel-padlogazzal tortennek, ha fokent hosszu tavon mesz, palyan 150-nel vagy a folott is, akkor jo valasztasnak tunik.
Igazabol az 1,4-1,6 VVTi-be az alacsonyabbat javasoljak normal vezeteshez, az 1,8-ashoz viszont ezt, a magasabb hoertekut irjak mar elo. Ha ugy tolod neki, hogy ugy gyorsul a kocsid, mintha egy 1,8-ast atlagosan hajtanal, akkor nem lehet gond ezzel a gyertyaval sem. Peldaul a varosi araszolasra nem tennek bele ilyet, de ha fokent palyazol, meg tolod neki rendesen, akkor nem lehet vele semmi problema sem.
Igazabol az iridiumos gyartyak kozul az IK16 lenne az alap valtozat, ez minden korulmenyhez jo. Jo hidegben is, jo a dugokban is, de azert birja a nagy sebessegu/fordulatu terhelest is. Ha hajtosan vezetsz, meg nagy sebesseggel, akkor lehet, jobb is meg a magasabb hoerteku, de nem ezt javasolja a gyar elsodlegesen, hiszen az atlag 1,4-1,6 tulaj inkabb kimeletesen vezet, a sebesseghatarokat betartva.
Hatalmas kulonbseg nincsen a ketto kozott azert, szerintem elmegy a magasabb hoertekuvel is a kocsi, ha ki van rendszeresen kormolva. De ha az utak jelentos resze csak varos, illetve rovid utak kimeletesen, akkor nem javaslom a hasznalatat.
A fogyasztas tekinteteben sokat nem hoz, ahogyan a teljesitmenyben sem lehet gigantikus kulonbsegeket felfedezni. Szinte alig merheto a kulonbseg a normalhoz kepest, a hosszabb elettartam az, amiben kijon az iridiumos elonye. Azonban az ara nem 1,5x tobb, mint az elettartama, hanem 5x dragabb, ezert nem erdemes ilyet hasznalni, ha csak nem jutsz olcson ezekhez hozza, vagy ha nincsen szukseged minden utolso loerore is. A fogyasztasbeli kulonbseg nem eri el a gyertyak kozotti kulonbozetet, ezert aztan e celbol nem vezet eredmenyre az iridiumos gyertya hasznalata.
Ha iridiumos gyertyaban gondolkozol, erdemes az NGK kinalatat is megnezni, ugyanis lehet kapni mind Denso, mind NGK gyartmanyu iridiumos gyertyat. Az araik hasonloak, de lehet azert kozottuk kulonbseg. A kulfoldi rendeles sem utolso szempont, lehetseges, hogy meg postaval is olcsobbra jon ki a dolog, ha erre adod a fejed.
Remelem, tudtam segiteni!