Egy év elteltével elérkezett az idő, hogy folytassam a hangszigetelési munkákat az autómon. Sok időbe és gondolkodásba telt, mire összeszedtem a pontos anyagtípusokat, amikkel dolgozni fogok, de bízom benne, hogy az eredmény alapján megéri majd a ráfordított idő és energia.
3 féle anyag mellett döntöttem:
1. Alukasírozott öntapadós bitumenes lap:
Hanno Protecto PF830. 5200Ft
Ebből 1m2 mennyiséget rendeltem a két első ajtó belső oldalának szerelőnyílásának lezárásához. Ami ebből megmarad, az megy a csomagtartó padlólemezére. Ehhez nagyon hasonló anyaggal (Soudal Soudaband) dolgoztam tavaly, amikor elkezdtem az ajtókat és a hátsó oldallemez belsejét, valamint a hátsó kerékjárati ív belsejét szigetelni. Elég jó kis gyakorlatra tettem szert, volt lehetőségem kitapasztalni, hogy hogyan lehet esztétikusan és gazdaságosan elvégezni a feladatot. EZ az anyag a Soudal-nál kicsit jobb, hatékonyabb rezgéscsillapítással bír, noha, előbbivel sem volt bajom. PiciPeti ajánlotta, hallgattam rá.
2. Öntapadós bitumenes polietilén paplan:
STP Hybrid 4. kb 20k Ft
Ebből 1,87 m2 van egy csomagban, PiciPeti segítségében bízva, holnap talán meglesz... Ez az anyag megy a tetőkárpit fölé a plafonra, kimerevítendő a karosszéria talán legnagyobb összefüggő (ezáltal nem kívánt zajt keltő) felületét. Óriási előnye, hogy a rezgéscsillapítást és hangelnyelést
egyben tudja, ráadásul igen szerény, nem egészen 3 kg-os m2 tömeggel és rendkívül vékony keresztmetszettel. Kifejezetten tetőkárpitok fölé ajánlott. Nagyok a várakozásaim ezzel az anyaggal kapcsolatban zajcsillapítás terén...
3.
Hangelnyelő szivacs (Sinuslive) a Conradból. 3690 Ft
Ez picit több, mint 1 m2 kiszerelésű, 3 darabból álló (3db X 900mm X 400mm) csomag. Ebből kettő pontosan méret lesz a két első ajtó burkolata alá, a lezárt szerelőnyílások fölé. Ami marad belőle, az megy a tetőkárpit és szigetelt tetőlemez közé.
Ezzel a projekttel egyrészt
érezhető zaj komfort javulást várok, másrészt, megágyazok a hifi jövőbeni komponensenkénti fejlesztéséhez. Sajnos, jelenleg is úgy érzem, a gyári fejegység miatt megrekedt egy bizonyos -
alacsony - minőségi szinten a hangtechnika, a szigetelést követően sorra kell, hogy kerüljön a fejlesztése.
OFF A szar-szutyok céges Gastrámba beszereltem a 15 éves Blau CD-s fejegységet és olyat szól a gyári hangszórókon keresztül, a szigeteletlen ajtókkal, hogy az Avéban csak álmodok ilyen minőségről... ON
PiciPetinek ezúton is köszönöm a tanácsokat, közbenjárásokat a témával kapcsolatban az érdekemben...
A beépítés valszeg a tetőkárpit bontás miatt érdekes és nem unalmas lesz...
Tőlem elvárhatóan a munkát dokumentálni fogom képekkel, ugyanúgy, ahogy tavaly is tettem.