Na, úgy tűnik, sikeresen kinyírtam a Corona akksiját, egy Hoppecke Tenax típust
... December eleje tájékán kiszereltem a kocsiból, és betettem otthon a garázsba. Akkor még jó volt, prímán indította a legutolsó alkalommal a kocsit. A garázsban ilyen 8...12 fok körüli hőmérséklet volt a tél során, jellemzően. Januárban, tehát egy hónap elteltével egyszer rátettem az akksit töltőre, és kb. 3-4 órát töltöttem. Utána megfeledkeztem róla
... Most, pár nappal ezelőtt betettem a kocsiba, hogy kipróbáljam. Hát, nem sok kraft maradt benne
... a műszerfali kontroll-lámpák felgyulladtak, és pl. a vészvillogót is tudta működtetni, de a gyújtáskulcs elfordítására csak egy halk kattanás (és persze a műszerfali lámpák elhalványulása) volt a válasz.
Hazavittem, feltettem töltőre. Kezdetben semmi töltést nem vett fel, meg sem mozdult a töltőn a mutató
... majd, úgy fél órával később, magához tért, és kilendült a skála végéig, majd onnan fokozatosan (értsd: több óra alatt) visszavándorolt az elvileg már teljes töltöttséget jelző zónába. Ekkor már hallhatóan "pezsgett" is az akksi. OK.
Másnap betettem a kocsiba, próbálkoztam - és ugyanaz
... Az önindító át sem fordul, és az akksi olyan gyenge, hogy a műszerfali lámpák fénye még akkor is elhalványul, ha pl. bekapcsolom a helyzetjelzőt.
Ez menthetetlen, ugye
? Amúgy nem mondhatok semmit, legalább 7 éves, és az utóbbi négy évben így lett "használva"
... 3-4 havonta egy-egy indítás, közben ugyancsak pár havonta (mikor épp eszembe jutott) egy-egy töltés.