Szerző Téma: Yaris HSD  (Megtekintve 329548 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Yaris HSD
« Válasz #585 Dátum: 2012.11.18 08:18:53 »
Épp az a lényege a hibridnek, hogy az igazi hibaforrásokat (mechanikus egységek) száműzték a hajtásból...
Hát azért ezekben is van erőátvitel  :)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Re:Yaris HSD
« Válasz #586 Dátum: 2012.11.18 08:53:25 »
Hát azért ezekben is van erőátvitel  :)
persze, hogy van, de egy sokkal egyszerűbb szerkezet, kevesebb mechanikus alkatrésszel, a hosszabb élettartam érdekében.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re:Yaris HSD
« Válasz #587 Dátum: 2012.11.18 12:25:25 »
Hát azért ezekben is van erőátvitel  :)

Van, de bonyolult váltó helyett egyetlen bolygómű, kopó alkatrész (pl. kuplung) nélkül.
Ez a szenzációs a HSD-kben. Nem kell kuplungozni, féket sokkal ritkábban kell javítani, ékszíj nincs  :D
Xanyi

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Yaris HSD
« Válasz #588 Dátum: 2012.11.18 14:18:00 »
Jójó, csak azon akadtam meg picit, hogy a mechanikus egységeket száműzték a hajtásból  ;)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

kmr

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4497
Re:Yaris HSD
« Válasz #589 Dátum: 2012.11.18 19:25:45 »
Sajnos azzal meg az a baj (80-120, vagy 60-100, stb...), hogy azt a valóságtól teljesen elrugaszkodva a legmagasabb sebességi fokozatban szokták mérni. Egy gyöngébb autóval (pl. az én kis ezresem) - ha nem akarok meghalni az ötszáz méterre szembejövő kamion lökhárítóján -  akkor az csak "duplakuplung+gázfröccs; harmadik, majd padlógáz" mozdulatsorral abszolválható!    :tt2:
A mérési módszer nem azért van így hogy az utcai használatban is feltétlenül így használd. Természetes, hogy egy kisebb teljesítményű motornál visszaváltasz ha nagyobb gyorsításra van szükség.
A rugalmassági mérés eredménye viszont jó összehasonlítást tesz lehetővé az egyes hajtásláncok között.

kgeza

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 221
Re:Yaris HSD
« Válasz #590 Dátum: 2012.11.18 20:43:57 »
A végsebességet is megadják, az méginkább értelmetlen adat, de a gyorsulásnak sincs sok értelme, a frontális ütközés valószínűsége ugyanannyi, mert erősebb autóval nagyobbat kockáztatnak.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Yaris HSD
« Válasz #591 Dátum: 2012.11.19 19:48:30 »
A végsebességet is megadják, az méginkább értelmetlen adat, de a gyorsulásnak sincs sok értelme, a frontális ütközés valószínűsége ugyanannyi, mert erősebb autóval nagyobbat kockáztatnak.
Nem értem, hogy jön ide a frontális ütközés valószínűsége.

A végsebesség és a gyorsulás a legfontosabb adatok közé tartoznak, amikkel egy autót jellemezni szokás. Hogy lenne már értelmetlen a végsebesség?! Szerinted mindegy, hogy egy kocsi 150-el tud menni, vagy 200-al?
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

kgeza

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 221
Re:Yaris HSD
« Válasz #592 Dátum: 2012.11.19 20:00:51 »
130-as táblánál mindegy.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Yaris HSD
« Válasz #593 Dátum: 2012.11.19 20:26:30 »
130-as táblánál mindegy.
Egyáltalán nem mindegy, hogy a 130 egy autó maximális sebességének mekkora hányadát teszi ki. Nem mindegy pl. kényelmi (zajszint), és anyagi (fogyasztás) szempontból. Stb.

Továbbá az sem mindegy, hogy az autó ezt a sebességet mennyi idő alatt éri el, az pedig megintcsak jelentős részben függ attól, hogy efölött még mennyi tartaléka van.

Végül, de nem utolsósorban, van a világnak olyan része, mégpedig ugye nem a Föld túlsó felén, ahol szabad gyorsabban menni 130-nál.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323
Re:Yaris HSD
« Válasz #594 Dátum: 2012.11.20 13:01:30 »
Egyáltalán nem mindegy, hogy a 130 egy autó maximális sebességének mekkora hányadát teszi ki. Nem mindegy pl. kényelmi (zajszint), és anyagi (fogyasztás) szempontból. Stb.
Továbbá az sem mindegy, hogy az autó ezt a sebességet mennyi idő alatt éri el, az pedig megintcsak jelentős részben függ attól, hogy efölött még mennyi tartaléka van.
Végül, de nem utolsósorban, van a világnak olyan része, mégpedig ugye nem a Föld túlsó felén, ahol szabad gyorsabban menni 130-nál.
szerintem ez csak részben van így. amiket írsz, arra apám szépemlékű scorpioja elég jó ellenpélda volt. nem volt gyors, valahol 180 volt a legnagyobb sebessége, de ugyanolyan egykedvűen ment lassan, mint gyorsan, nem gyorsult óriásit, de 100-nál (érzésre) ugyanúgy megindult mint 50-nél, és a fogyasztása is elég konstans volt. persze régen volt már és az emlékeim megszépíthették  :)

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Yaris HSD
« Válasz #595 Dátum: 2012.11.20 14:42:22 »
Egyáltalán nem mindegy, hogy a 130 egy autó maximális sebességének mekkora hányadát teszi ki. Nem mindegy pl. kényelmi (zajszint), és anyagi (fogyasztás) szempontból. Stb.

Továbbá az sem mindegy, hogy az autó ezt a sebességet mennyi idő alatt éri el, az pedig megintcsak jelentős részben függ attól, hogy efölött még mennyi tartaléka van.

Végül, de nem utolsósorban, van a világnak olyan része, mégpedig ugye nem a Föld túlsó felén, ahol szabad gyorsabban menni 130-nál.
Mesterem, ne haragudj meg rám, de kénytelen vagyok erre ellenvélemény írni:

Az első mondatod rendben van, egyet értek vele (most nem firtatom, hogy amúgy vannak autók, amiknek a végsebessége elektronikusan korlátozva van és nem csak a 250-es értékhez, hanem ennél kisebbre is!)

Az utolsó mondatod, viszont igen vitatható, ugyanis egyedül a német Autobahn-on (annak egyes szakaszain!) lehetséges 130 felett menni, ellenben a legtöbb EU-i országban 130 a limit, Spanyoloknál 110, Hollandiában 120. (jelentősen) Több olyan ország van, ahol 130-cal SEM mehetsz autópályán, mint, ahányban túllépheted azt legálisan, így azt gondolom, hogy igenis, NINCS annak olyan nagy jelentőssége, hogy egy mai modern autónak 160, vagy éppen 180-200Km/h a végsebessége, ezáltal, ezen gyárilag megadott adatnak sincs túl sok használati jelentőssége, pontosabban, egyre kevesebb.
Annak, azonban, hogy egy autó pl. 60-100, vagy 80-130 között milyen rugalmassággal bír, (az a használati értéket tekintve) korrektebb infót ad a használójának, hiszen, lakott területet elhagyva egy sima főúton általában a 60-100 közötti idő lehet fontos, autópályán, pedig a 60-130 (pályára becsatlakozás esetén), vagy 80-130 (ideiglenes forgalom korlátozású szakaszt elhagyva viszzagyorsításhoz pályatempóra) közötti érték.

Vagy:
És most lehet megint röhögni, mert tesóm Sharanjával jövök, de annak 0-100 közötti gyorsulása semmi különös eredményt nem hoz (tök átlagos), de amit 60-ról, vagy pláne 80-100-ról indulva tud, az több, mint elég egy családi egyterű számára. Tehát, ez is egy olyan példa, ami azt mutatja, hogy nem a 0-100 tartomány jellemez valósághűen egy autó dinamikáját, pláne, mióta a (modern!)feltöltött motorok megjelentek, amikkel valóban lehet ún. "nyomatékból" autózni.

Vagy:
Meg kellene gyárilag adni a 0-100 mellett a 60-100, illetve a 60-130 közötti rugalmassági értékeket is és így teljesen korrekt elméleti képet kaphatnák az adott autó menetdinamikájáról.

 :yes: ;) :)
« Utoljára szerkesztve: 2012.11.20 14:45:58 írta bepi81 »
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Krisz7777

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 140
Re:Yaris HSD
« Válasz #596 Dátum: 2012.11.20 16:30:25 »
A hétvégén majdnem nyomtam egy teljes padlót a hsd-nek, olyan 160 körül nem nyomtam neki tovább, pedig még valami volt hátra belőle.  ::)

Amúgy én is tesztelgettem a korábban taglalt nulláról gyorsulást, azt naaaagyon szeretem.  :devil:
Ahogy több kilométer kerül bele, úgy egyre jobb erőben lévőnek tűnik. Bejáródik a villanymoci is???

A hidegben viszont megugrott a fogyasztás. Ha megy a fűtés és a ventilátor sokkal gyakrabban indítja be a motort.
« Utoljára szerkesztve: 2012.11.20 16:46:58 írta Krisz7777 »
Úrinő benzinessel jár...

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Yaris HSD
« Válasz #597 Dátum: 2012.11.20 19:13:37 »
Az utolsó mondatod, viszont igen vitatható...

Szerintem egyáltalán nem vitatható. Egy picit sem. Olvasd el még egyszer:

Végül, de nem utolsósorban, van a világnak olyan része, mégpedig ugye nem a Föld túlsó felén, ahol szabad gyorsabban menni 130-nál.

Igaz vagy nem? Ha igaz, akkor nem tudom, mi a vitatható benne.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Yaris HSD
« Válasz #598 Dátum: 2012.11.20 19:19:11 »
...ugyanis egyedül a német Autobahn-on (annak egyes szakaszain!) lehetséges 130 felett menni...

Igen. Az az "egyes szakaszain" konkrétan a német autópálya-hálózat kétharmadát jelenti. A teljes hálózat egyharmadán van csak állandó jellegű sebességkorlátozás.

És hogy ez mit jelent számokban? 12.845 kilométer a teljes német autópálya-hálózat hossza. Ez annyit jelent, hogy van kb. 8.500 km-nyi olyan autópályaszakasz, tőlünk egyáltalán nem elérhetetlen távolságban, ahol nincs sebességkorlátozás.

Ennek alapján azt mondani, hogy az autók végsebességének kvázi nincs jelentősége, szerintem megalapozatlan. Úgy gondolom, hogy ha Európa közepén van kb. 8.500 km-nyi olyan út, ahol legálisan lehet menni akármennyivel, akkor ennek az adatnak nagyon is gyakorlati jelentősége van.
« Utoljára szerkesztve: 2012.11.20 19:43:31 írta Palaczk »
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Yaris HSD
« Válasz #599 Dátum: 2012.11.20 19:41:56 »
Meg kellene gyárilag adni a 0-100 mellett a 60-100, illetve a 60-130 közötti rugalmassági értékeket is és így teljesen korrekt elméleti képet kaphatnák az adott autó menetdinamikájáról.
Ebben viszont abszolút egyetértünk  :yes: ... Ezt én is szükségesnek tartanám. Egy autó menetteljesítményeiről a gyorsulás, a végsebesség ÉS a rugalmasság ad teljes képet. Bármelyik hiányzik, az autó képességeiről, karakterisztikájáról csak hiányos jellemzést kapunk.

De szerencsére azért a tesztekben mindig szerepel a rugalmasság.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )