Egyáltalán nem mindegy, hogy a 130 egy autó maximális sebességének mekkora hányadát teszi ki. Nem mindegy pl. kényelmi (zajszint), és anyagi (fogyasztás) szempontból. Stb.
Továbbá az sem mindegy, hogy az autó ezt a sebességet mennyi idő alatt éri el, az pedig megintcsak jelentős részben függ attól, hogy efölött még mennyi tartaléka van.
Végül, de nem utolsósorban, van a világnak olyan része, mégpedig ugye nem a Föld túlsó felén, ahol szabad gyorsabban menni 130-nál.
Mesterem, ne haragudj meg rám, de kénytelen vagyok erre ellenvélemény írni:
Az első mondatod rendben van, egyet értek vele (most nem firtatom, hogy amúgy vannak autók, amiknek a végsebessége elektronikusan korlátozva van és nem csak a 250-es értékhez, hanem ennél kisebbre is!)
Az utolsó mondatod, viszont igen vitatható, ugyanis egyedül a német Autobahn-on (annak egyes szakaszain!) lehetséges 130 felett menni, ellenben a legtöbb EU-i országban 130 a limit, Spanyoloknál 110, Hollandiában 120. (jelentősen) Több olyan ország van, ahol 130-cal SEM mehetsz autópályán, mint, ahányban túllépheted azt legálisan, így azt gondolom, hogy igenis, NINCS annak olyan nagy jelentőssége, hogy egy mai modern autónak 160, vagy éppen 180-200Km/h a végsebessége, ezáltal, ezen gyárilag megadott adatnak sincs túl sok használati jelentőssége, pontosabban, egyre kevesebb.
Annak, azonban, hogy egy autó pl. 60-100, vagy 80-130 között milyen rugalmassággal bír, (az a használati értéket tekintve) korrektebb infót ad a használójának, hiszen, lakott területet elhagyva egy sima főúton általában a 60-100 közötti idő lehet fontos, autópályán, pedig a 60-130 (pályára becsatlakozás esetén), vagy 80-130 (ideiglenes forgalom korlátozású szakaszt elhagyva viszzagyorsításhoz pályatempóra) közötti érték.
Vagy:
És most lehet megint röhögni, mert tesóm Sharanjával jövök, de annak 0-100 közötti gyorsulása semmi különös eredményt nem hoz (tök átlagos), de amit 60-ról, vagy pláne 80-100-ról indulva tud, az több, mint elég egy családi egyterű számára. Tehát, ez is egy olyan példa, ami azt mutatja, hogy nem a 0-100 tartomány jellemez valósághűen egy autó dinamikáját, pláne, mióta a (modern!)feltöltött motorok megjelentek, amikkel valóban lehet ún. "nyomatékból" autózni.
Vagy:
Meg kellene gyárilag adni a 0-100 mellett a 60-100, illetve a 60-130 közötti rugalmassági értékeket is és így teljesen korrekt elméleti képet kaphatnák az adott autó menetdinamikájáról.