...Hm... nem gondolnám, hogy 10w40-nel marha nagy gond lehet, bár az tény a szintetikus testvérei felhasználásával jobbat teszünk a motornak....
Nos pedig de. Ha folyamatosan 10W40-nel használják az első szériás vvt-iket, akkor eldugul a nemtom mi és elkezdi enni az olajat. Sokáig nem tudtuk, hogy mi a megoldás, de már igen. Olvasd el ezt és ezt meg ezt is, miért CSAK 5W30-at szabad tenni bele. (Ha az én közel 200 ezret futott, régebbi konstrukciójú motorom szereti az 5W30-at, akkor a sokkal modernebb vvt-ibe pláne csak ilyet szabadna tenni).
Röviden tömören kurtán furcsán: Annyi volt a bibi, hogy a gyári dugattyúkba a kelleténél kevesebb barázdát és kisebb átmérőjű furatokat tettek a szükségesnél, emiatt a sűrűnek számító 10W40-es olaj nem tudott rendesen visszafolyni, így benn maradt az égéstérben, ahol egy része elégett, a maradék trutyi pedig folyamatosan lerakódott. Ez a lerakódás egyre csak nőtt, egyre inkább tovább szűkítette a a furatokat, egyre több maradék olaj égett el, rakódott le, ami folyamatosan növelte belül a hőmérsékletet, amit nem bírt már az olajlehúzó gyűrű, ami meglágyult, stb... Nagyvonalakban, konyhanyelven erről van szó.
Ezért igen is, nem mindegy, hogy milyen olajat töltesz bele, hiszen egy HC-s 5W-s, netán egy full szintetikus 0W-s olaj hígabb, sokkal könnyebben áramlik a rendszerben, a könnyebb áramlás miatt könnyebben is folyik vissza így kevesebb esélyt ad, hogy lerakódás képződjön az égéstérben, vagy a dugattyúk falán, furataiban.
Szerintem ez elég érv, hogy NE 10W-40-es olajat használjunk a VVT-i-be! :nono: ;)
Nagyon köszönöm a hasznos infókat. Nem győzöm hangsúlyozni mennyire le vagyok nyűgözve a segítőkészség terén..... :clap:
Lenne további kérdésem, a motorteret felnyitva sajnálattal tapasztaltam, hogy az akusaruk és maga az aku is full dzsuva, kezd csepkőképződményre hasonlítani, továbbá az akusaru elég korrodált.
Szintén a könyvben olvastam, hogy először a negatív sarut, majd a pozitívat levéve lehet az akut eltávolítani...
Vissza hasonló módon először a pozitívat majd a negatívat visszatéve...
Boccs ha valamit helytelenül írok, lévén nem ez a szakmám, bár ha jól látom kell tanulni, mivel nagyon sok a fals infó a dolgokról...
Az akut középütt ugye egy úgynevezett leszorító lemezke fixálja, de annak egyik fele a takarólemez alatt van, ha a másik anyát leveszem, akkor ez a lemezke elfordítható?
Boccs a konyhanyelvért, de csak ilyenre tellik tőlem.
A műanyag burkolati lemezt bolhák rögzítik, melyeket elsőre nem sikerült kiszednem, így mára felhagytam a művelettel, majd hét végén nekiesem a motor tisztításának.
Olajparázósok megnyugtatására 0w30 Total Quartzot rendeltem, holnap jön meg.
Olajszűrőt már megvetettem, Jakoparts, remélem azzal sem lövök mellé.....