Szerző Téma: Szerviz  (Megtekintve 2264280 alkalommal)

0 Felhasználó és 4 vendég van a témában

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23129
Re: Szerviz
« Válasz #5145 Dátum: 2011.03.19 13:51:36 »
2 hete, amikor cserétettem az olajat a szervizben épp erről kérdeztem a szerelőmet, hogy érdemes-e ilyen motoröblítő vackot használni. Azt mondta, hogy szerinte igen, jók a tapasztalatok vele, személy szerint a saját kocsijába (Suzuki Swift 1,3 8v) mindig használ olajcsere előtt. Nem másért, mint, hogy fel újította a motort, azóta 5W-30-as Toyota olajat tölt bele mindig, és, ahogy B.S. is írja, a régi olaj leengedése előtt beletölti a motorba, kerül kb 10km-t, vagy járatja a motort 15percig, és ezután leereszti a fáradt olajat és feltölti a frissel.
Új motor esetében ennek túl sok értelme szerinte nincs, mert abba csak mindig jó olajat kell tölteni és akkor nem lesznek lerakódások benne.
Neki, viszont, hamár szétbontotta a motort, dugattyút, gyűrűket, szelepeket, tömítéseket cserélt - meg a többit is -, nem árt, ha időről időre átmossa olajcsere előtt ez a folyadék.

Kérdeztem, hogy mi a meglátása az esetemben, a válasza az volt, hogy necces, egyelőre nem ajánlja, nehogy kimossa az illesztési hézagokból is a mindenféle dolgokat és akkor még több olaj fogyjon, immáron kifelé is a hézagokon keresztül. Ő a helyemben a tisztítóval megvárná, amíg javítani kell a motort a Suzijához hasonlóan, és majd utána lehet tisztogatni.

Nagyjából ugyanezeket a gondolatokat beszéltük erről a témáról eddig is...
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

barna.czukor

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #5146 Dátum: 2011.03.19 14:38:30 »
Nem ertem pontosan a dolgot, amit irsz. Mert egyfelol azt irod, hogy uj motorba nem kell, mert tiszta es csak jo olaj kell neki. Utana meg azt irod, hogy csak ujabb motorba szabad tenni, mert kimossa a hezagok kozul a mocskot. Ha tiszta, akkor miert kellene pucolni?! Pont, hogy a mocskos motort kell ezzel takaritani.

Szerintem ez a hezagkimosos dolog egy kur.va nagy faxsag. Nem fel centis hezagok vannak, hanem tized, ezred millimeteresek. Meg amugy is hol folyna az olaj ki a motorbol?!
A motorban rohadtul nincsen helye mocsoknak, koksznak, az akar hol is legyen, csak art, meg szennyezi a friss olajat. Ki kell mosni belole a francba, azt csa.
Ha barhol folyik az olaj a motorbol, akkor a tomitest kell ott cserelni, legyen az kartertomites vagy szimering. Nem jo, ha a koksz tomit, az a motor regen kukas mar.

Szoktak mondani, hogy nagyobb darabokat is lemos a cuccos, ezaltal dugulast is okozhat. Erre konkret peldat meg sosem hallottam, ez is urban legend kategoria szerintem.
A cuccos nem szedi le a fel centis darabokat, meg ahol van tobb mm-es korom darab, az a motor mar regen oda van.

Ez a cucc semmit sem csinal, mint a lerakodott mocsokport feloldja, kimegy az a leeresztett olajjal egyutt -- mar ha kimegy es nem marad erintetlenul a motorban, mert ez nem kensav, amit beleontunk azert...

Elvileg a szintetikus olajak (es a tobbi is elvileg) tartalmaznak eros tisztito adalekokat, ezert normal esetben nem kell mosni a motort semmivel sem.
Akkor van ertelme ezt hasznalni, ha mar a friss olaj 1000 km utan feketes, illetve ha nem volt elotte rendszeren cserelve az olaj.

Ha 10e alatt ledobod az olajat, akkor sosem lesz fekete az, nalam meg 6e km utan is szep sarga, mintha frissen ontottem volna bele. De meg elvileg 15e km-es periodusnal sem lehet az olaj fekete, csak barnas.

Pont amugy az ilyen 100-250e kozotti motoroknak jo ez, mert ennyi km utan szokott azert lenni neha mar lerakodas, jo adalekok ide vagy oda. Plane ha 10e-nel tobbet fut a motor 1 olajjal minden esetben. Ekkor a motor jaratait kicsit kipucolja, aztan utana nem lesz a friss olaj egybol barnas, hanem szintelen marad szinte teljesen egy jo darabig.

Azert mondom azt, hogy az olajzabalos VVTi-nek jot tenne, mert lehetnek pici lerakodasok a dugok furataiban, amiket kicsit megtisztitva meg jobb lehet az ataramlas es a kenes, es meg kevesebb olaj fogy ezaltal.

En hasznaltam tobb 100+ ezer km-t futott kocsikban ezt, eddig csak pozitiv hatasrol szamolhatok be. Az olajzabalos kocsik olajfogyasztasa a felere csokkent, a beontott motorolaj kevesbe volt mocskos 1000 km futas utan. Szerintem nem kell felni tole egy olyan motorban, ami 10e km alatt 1 liter olajat megeszik, mert itt pont annyi a szennyezodes, amit ez siman kimos meg, dugulasra esely sincsen.

Ahol 1000 km/1 liter a fogyasztas, oda meg folosleges, mert az a motor ugy szar, ahogyan van. Amelyik motor uj vagy felujitott vagy tiszta, oda meg folosleges, mert nincsen mit kimosni belole.

Ha az ember 100%-ra akar menni, akkor kell venni 1 literrel olajjal tobbet. Aztan olajleengedes utan, miutan mar kifolyt a tisztito szeres olaj, bele kell azt az 1 litert onteni. Ez a karter aljaban osszegyult, felgyulemlett mocskot tokeletesen kimossa meg, ami ott osszegyulhetett. Utana mehet bele a normal 30-as olaj, aztan csao.

A motort ezzel tisztani egyebkent folosleges szerintem minden alkalommal, 50e km-enkent egyszer boven eleg. Kozben meg jo olaj kell es gyakran kell cserelni az jo olajat benne, azt akkor no para.
« Utoljára szerkesztve: 2011.03.19 14:47:52 írta B.S. »

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23129
Re: Szerviz
« Válasz #5147 Dátum: 2011.03.19 15:26:54 »
Értem és logikusan is érvelsz, biztos van benne igazság, amit írsz. Tulajdonképpen ki is próbálom, vesztenivalóm nem sok van vele, legalább beszámolhatok majd a tapasztalataimról ez ügyben. Bár a következő csere valószínűleg 1 év múlva márciusban lesz, de ezt úgysem fogom addig elfelejteni.  :hug:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Turulmadar

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 84
Re: Szerviz
« Válasz #5148 Dátum: 2011.03.19 17:36:27 »
Jó ,hogy kiderült a lényeg!
Gondoltam,sőt írtam is,hogy valami konstrukciós hiba jöhet csak számításba.
Anyagminőség hibát teljesen kizártam.
Ez így érthető,és így már azt is értem,hogy a gyár miért ajánlott hígabb olajat az első vvti motorok legyártása után 1-2 évvel a kezdetekhez képest!

Végeredményben,ha valaki az előszériás blokkokba a legelejétől 5w-30 fullszintetikus olajat használt,és szigorúan betartotta a csereperiódust,ma is hibátlan motorja van és nyugodt lehet.
Viszont,ha valaki sűrűbb olajjal és nem jó minőségűvel nyomatta,és még a csereperiódusokba is hanyag volt,az pórul járt,az a blokk olajzabálóssá vált!!
Valójában ha jobban belegondolunk, ezen információk birtokában,nincs baja az előszériás blokkoknak,csak több odafigyelést és hozzáértést igényelnek.
Ha ez meg van ,akkor hiba nélkül ugyanannyi kilométert elmehetnek mint az újabb módosított társaik.
Az újabb blokkok jobban elviselik a silány minőségű olajat és a hanyag csereperiódust is.

Azt én is nagyon jó ötletnek tartom,hogy aki tisztába van vele, hogy  előszériás blokkja van, és még nincs tönkremenve szétkopva a fent említett konstrukciós hiba következtében,érdemes ezt a tisztítóadalékot olajcsere előtt használni,és feltétlen 5w-30 fullszintetikus olajjal járni,a motor megóvása érdekében,(B.S) fórumtársammal egyet értve.  :yes:
E11.Corolla.1.4 vvti.2001.

celicáss

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #5149 Dátum: 2011.03.20 16:18:00 »
Új dugattyűrűk itt VVTI motorba. (az összesbe)
elnézve a pozitív feedback-eket nem lehet gagyi.

Manufacturer: TOYOTA
Engine Model: 1ZZ-FE/3ZZ-FE/4ZZ-FE
Car Vehicle: AURIS/AVENSIS/CALDINA/CELICA/COROLLA
MR 2/OPA/PREMIO/RA 4/VISTA/WILL
DOHC 16V 1.4L/1.6L/1.8L

1999-2006

RINGS DETAILS


Bore – 79.00mm

Layout  1.20mm x 1.20mm x 3.00mm

 

http://cgi.ebay.co.uk/Toyota-1-4-1-6-1-8-1zz-2zz-3zz-4zz-piston-rings-set-/270712191573?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item3f07b43a55
« Utoljára szerkesztve: 2011.03.20 16:19:38 írta celicáSs »

celicáss

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #5150 Dátum: 2011.03.20 16:24:20 »

Ezt az olajszűrőt érdemes minden VVTI motorba tenni. (ami a Celicába való)




Új Celica gyűrűk:






Régi Celica gyűrűk:



Turulmadar

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 84
Re: Szerviz
« Válasz #5151 Dátum: 2011.03.20 17:29:49 »
Hol vetted ezt az olajszűrőt,hol lehet kapni?
E11.Corolla.1.4 vvti.2001.

TZoli

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #5152 Dátum: 2011.03.20 17:38:10 »
Vagy bemész egy Toyota márkakereskedésbe, vagy a Unix-hoz és ott bediktálod a gyári számot. Ami neked kell: 90915-YZZJ1

Én is a múlt héten csináltam a 30.000km-es szervizt a Corollámon, mindent a Unixba vettem. (Gyári alkatrész beszerzése kb. 3nap)
http://www.kephost.com/view3.php?filename=9futwgacea04s5r11jp3.jpg

Turulmadar

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 84
Re: Szerviz
« Válasz #5153 Dátum: 2011.03.20 17:44:53 »
Aha,Köszi.....Márkakereskedésbe nem megyek, mert ott szerintem jóval drágább....
E11.Corolla.1.4 vvti.2001.

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Szerviz
« Válasz #5154 Dátum: 2011.03.20 18:04:25 »
Nehogy azt hidd...
         

barna.czukor

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #5155 Dátum: 2011.03.20 19:35:32 »
Nehogy azt hidd...
2.500 egy gyári olajszűrő kb a márkakereskedésben a VVTi-hez.

A Mann-Filter meg 1.560 a Bárdiban kedvezmény nélkül.

És a Mann az német gyártású, a Denso meg kínai vagy tájföldi.

A toyotás (hidro-krakk) olaj sem sokkal drágább, csak 3x annyi kb, mintha a (szintetikus) Mobil1-et vinném. Meg a gyári (nem aktiv szenes) pollenszűrő is csak 3x kerül többe, mint a Wix vagy a Japanparts vagy a Fram.

Meg a munkadij sem sokkal több, csak 2-3x. Van Pesten több olyan jó szerelő, aki 2.000 Ft/h-ért dolgzik, míg a márkaszervíz úgy 3-4x ennyiért. Ott is egyedül van a koma. Biztos sokkal okosabb, ezért megér 4x annyi pénzt, mint a maszekok...  :devil:
« Utoljára szerkesztve: 2011.03.20 19:37:29 írta B.S. »

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Szerviz
« Válasz #5156 Dátum: 2011.03.20 19:37:13 »
Olajszűrőről volt szó. Erre emlékszem, hogy annyi a gyári mint egy Mann (vagy olcsóbb).
         

barna.czukor

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #5157 Dátum: 2011.03.20 19:38:52 »
Olajszűrőről volt szó. Erre emlékszem, hogy annyi a gyári mint egy Mann (vagy olcsóbb).
Hát rosszul emlékszel szerintem. Kb 1.000 Ft van a kettő között.

sanya77

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 248
Re: Szerviz
« Válasz #5158 Dátum: 2011.03.20 19:49:47 »
Sziasztok!
Kb 1 hónap mulva cserélem le a motorolajat a coriban.
A kérdésem,hogy használjak-e motoröblítőt vagy nem a neten vannak pozitív és negatív vélemények is vajon mi az igazság?
corolla 1.6 HB terra 2004

barna.czukor

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #5159 Dátum: 2011.03.20 19:54:54 »
Mennyire koszos (milyen a színe) a friss motorolaj(nak) 1.000 km után?
Mennyi km van a kocsiban?
Eszi-e az olajat?
Milyen olaj volt eddig benne és mennyi km-enként szoktad cseréltetni?
A periódus végére milyen színe van az olajnak?