Szerző Téma: Szerviz  (Megtekintve 2304535 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

hazard

  • Klubtag
  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 602
Re: Szerviz
« Válasz #2055 Dátum: 2009.10.19 20:58:19 »
Szűrők elhiheted hogy rittyósak voltak, 15.000 km alatt a dízel nagyon sok dzsuvát felszív (sokkal nagyobbat szív mint a benzines), pollenszűrő megint csak nagyon hamar koszolódik, azt évente amúgyis illik cserélni. A szűrők cseréjével nincs itt gond.
Olaj és munkadíj az viszont nem pitlák.
Benzines autóról van szó. Holnap megnézem a szűrőket - igaz, párszáz km már belement a szerviz óta, de az semmi...  :devil:
hazard

TZoli

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #2056 Dátum: 2009.10.19 21:09:41 »
Szűrők elhiheted hogy rittyósak voltak, 15.000 km alatt a dízel nagyon sok dzsuvát felszív (sokkal nagyobbat szív mint a benzines), pollenszűrő megint csak nagyon hamar koszolódik, azt évente amúgyis illik cserélni. A szűrők cseréjével nincs itt gond.
Olaj és munkadíj az viszont nem pitlák.
Benzines autóról van szó. Holnap megnézem a szűrőket - igaz, párszáz km már belement a szerviz óta, de az semmi...  :devil:

Bocs, azt hittem dízeled van, de akkor se a szűrők a sok

tutinet

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #2057 Dátum: 2009.10.19 22:53:40 »

(Amúgy ha valakit érdekel van neki eladó TS komplett spoilerszettje, persze bontott!)
 

A 2 oldalszoknya érdekelne, kérdezz rá az árára pls.

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: Szerviz
« Válasz #2058 Dátum: 2009.10.20 13:55:48 »
15.000 km alatt a dízel nagyon sok dzsuvát felszív (sokkal nagyobbat szív mint a benzines),
Azonos kobcenti mellett olyan sokkal tobbet sziv a dizel?


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

TZoli

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #2059 Dátum: 2009.10.20 15:35:31 »
15.000 km alatt a dízel nagyon sok dzsuvát felszív (sokkal nagyobbat szív mint a benzines),
Azonos kobcenti mellett olyan sokkal tobbet sziv a dizel?

Nekem 1.4benzin van, kolegámnak 1.4 dízel (mindkettő E12), magunknak szervzeljük, olajcsere és szűrők 10.000km-ként. A dízelé sokkal koszosabb cserekor mint az enyém, igaz a sokat megy városban.

dezsox

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 16
Re: Szerviz
« Válasz #2060 Dátum: 2009.10.22 14:03:27 »
Zseniális!!!

Kb. 20-30 evo-benzinnel megtett kilóméter után megszünt a csörgés. Azóta zenét sem hallgatok, mindig csak fülelek, de semmi!  :clap:

Corollámnak (4ZZ-FE) közel a 150.000-es szervize. A kopó alkatrészeken kívül sajnos más gondok is vannak.
Az egyik: 15.000 km alatt után kell tölteni kb. 3 liter olajat (Castrol Magnatec 5W40) .

A nagyobb baj több jelenség, aminek az okozója lehet, hogy ugyanaz a hibaforrás.
130 - 140 km/órás sebesség körül teljesen véletlenszerűen rángat az autó. A rángatás 1-2 mp-ig tart, aztán magától megszűnik.
Előfordul, hogy 100 km folyamatos autópályázás alatt nem rángat, van, hogy 30 km-en belül többször is.
Másfél éve van nálam, azóta alig észrevehetően, de egyre sűrűbben tapasztalható.
A másik, kb. 2000-2200-as fordulatról erőteljes gázadás hatására csörrenő hang jön a motortérből.

Legutóbbi zöldkártyán elvittem Debrecenben a Road Service-hez, ahol azt mondták, az ECU-t kell cserélni, az megszüntetné a csörrenést, de ne foglalkozzak vele, mert más hibát nem okoz, és különben is kb. 250.000 Ft lenne a csere.
A rángatásra nem tudtak semmit mondani.
Rángatás: ez így még egyáltalán nem hangzik vészesnek. Első körben szvsz próbálkozz meg egy ECU resettel: vedd le az akkusarut kb. fél órára. Ezen kívül tankolj rendszeresen (legalább minden 2. alkalommal) a sima 95-ösnél jobb minőségű benzint, és időnként (mondjuk, 5 ezer km-enként) önts a tankba (mikor legalább félig van) egy flakon injektor-tisztító adalékot. Jó esély van rá, hogy ezektől csökkenni fog a jelenség. De amúgy sem kell attól tartanod, hogy ettől üzemképtelenné válna az autód, károsodna a motor vagy ilyesmi.

Olajfogyasztás: az 1 liter/5000 km nem sok, és ha odafigyelsz pár dologra, jó esély van rá, hogy nem vagy csak nagyon lassan fog rosszabbodni. A lényeg igazából annyi, hogy használj jó minőségű olajat (én az eddig használt helyett inkább javasolnám pl. a Mobil-1 5 W-30 ESP Formulát), cseréld mindig időben (talán nem ártana 15 ezerről 10 ezerre rövidíteni a csereperiódust, mert az olajfogyasztás felgyorsul, mikor már öregszik az olaj), és nagyon figyelj a szintre, tartsd mindig a maximum közelében.

tothpa

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 153
Re: Szerviz
« Válasz #2061 Dátum: 2009.11.01 11:40:40 »
Sziasztok!

Kérdeznék párat ha lehet.

Kb egy hónapja világít a Check engine light a corollámon.
Az autó működésében semmi furcsát nem tapasztalok. ugyan úgy fogyaszt ugyan úgy megy, minden jónak tűnik.
Próbáltam házilag resetelni az EFI biztosíték lehúzásával,(lehúztam elsőre 30mp-re, majd 20 percre is) de nem sikerült. mit csinálok rosszul?

Hol tudják esetleg kiolvasni a hibakódot? márkaszíervíznél olcsóbb megoldás kellene.

köszi
Péter


Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Szerviz
« Válasz #2062 Dátum: 2009.11.01 13:39:33 »
Az, hogy kiolvassák a kódot, semeddig sem tart; ezzel nyugodtan bemehetsz a márkaszervízbe is.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

tothpa

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 153
Re: Szerviz
« Válasz #2063 Dátum: 2009.11.02 10:27:54 »
Az, hogy kiolvassák a kódot, semeddig sem tart; ezzel nyugodtan bemehetsz a márkaszervízbe is.

Nem tart semeddig mégis 10.000 forintot kérnek érte.   :whistling:

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Szerviz
« Válasz #2064 Dátum: 2009.11.02 10:38:23 »
Kérdezz meg más szervizt is.  :whistling: ;)
         

Satriani

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #2065 Dátum: 2009.11.02 10:44:41 »
Feleségem újabbik Coltjában ugyanez a helyzet: semmi nem érződik a viselkedésén, nem fogyaszt rosszul, mégis világít a check engine. Elvittem márkaszervizbe (4e volt a hibakód-kiolvasás), lambda szondát kell cserélni.  :censored:

R6Rider

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1083
  • Corolla E12 1.6 VVTi SOL Sedan
    • Q8
Re: Szerviz
« Válasz #2066 Dátum: 2009.11.02 11:01:16 »
Sziasztok!
2003-as E12-es 1.6-os benzines Corollám van. Az utolsó szerviz 118 ekm-nél történt márkaker.-ben, idén márciusban. Shell Helix Ultra 5W40-et raktak bele végig, ami számomra elég döbbenetes (kenőanyag értékesítéssel foglalkozom), hiszen a gyári előírás API A1, legalább 5W30 viszkozitással...A 15 ekm csereintervallumig van még kb. 5 ekm, de le akarom cserélni az olajat, több okból:
1. az olaj színe 10 ekm futás után is aranysárga, ami nekem azt jelzi, nem gyüjti össze megfelelően a szennyeződést a motorból (min. sötétbarnának kellene lennie sztem...)
2. a maximum szintről pár decit csökkent a mennyiség, kb. 3/4-en áll a nívópálcán az olajszint
Ezek alapján úgy gondolom elfáradt az olaj. Ráadásul nem is felel meg a gyár által előírtaknak!  2 féle olaj jöhet szóba nálam a cserénél (ezeket forgalmazom), Q8 Formula Techno 5W30 ACEA A1 ill. Castrol Edge Sport 0W40. Valószínű az utóbbit választom a nagyobb üzemanyag megtakarítási tulajdonsága, és az alacsony hideg-oldali viszkozitása miatt. Évente egyszer cserélünk olajat, ezért úgy gondolom ez lenne az ideális megoldás egész évre. Sokat megy az autó hidegen, kis távolságokon is. A kérdésem az lenne, hogy az olajszűrőnél mire kell figyelni, tudja-e vki a gyári beszállító melyik cég (aki gyártja a gyári szűrőket)?
Más...szálvédő fűtéskor bekapcsol az automata klíma, és rettentő büdös szagot áraszt...járt-e már vki így, mi a megoldás rá? Gondolom tisztítani kell... Házilag meg tudom oldani, vagy muszáj lesz szervizben orvosoltatnom a dolgot?  ::)

Fery

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2052
Re: Szerviz
« Válasz #2067 Dátum: 2009.11.02 11:29:46 »

Más...szélvédő fűtéskor bekapcsol az automata klíma, és rettentő büdös szagot áraszt...járt-e már vki így, mi a megoldás rá? Gondolom tisztítani kell... Házilag meg tudom oldani, vagy muszáj lesz szervizben orvosoltatnom a dolgot?  ::)
Javaslom Homasita, onnan származik (ajándék  :)) 'flakon' klíma tisztító megoldotta ez irányú problémámat.
Fery

R6Rider

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1083
  • Corolla E12 1.6 VVTi SOL Sedan
    • Q8
Re: Szerviz
« Válasz #2068 Dátum: 2009.11.02 12:14:52 »

Más...szélvédő fűtéskor bekapcsol az automata klíma, és rettentő büdös szagot áraszt...járt-e már vki így, mi a megoldás rá? Gondolom tisztítani kell... Házilag meg tudom oldani, vagy muszáj lesz szervizben orvosoltatnom a dolgot?  ::)
Javaslom Homasita, onnan származik (ajándék  :)) 'flakon' klíma tisztító megoldotta ez irányú problémámat.

Köszi a gyors választ! Kicsit részletesebben írnál nekem erről? Pontosan milyen spray-t vettél, mennyiért, és hova -hogyan-mennyit fújtál belőle?? Köszi előre is!  :flowers:

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Szerviz
« Válasz #2069 Dátum: 2009.11.02 12:21:06 »
Kereső használata smafu?  :tt2:  :devil: :)
Katt ide gyorsan.