Szerző Téma: Avensis hibák (nincsenek:)  (Megtekintve 3770534 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9375 Dátum: 2015.02.26 07:14:48 »

igen, a hibakód ez volt. És igen, tudom, hogy a katalizátort kinyírhatja az olajfogyasztás. A méréseket természetesen meleg motornál, a szivató kikapcsolása után néztük. Alapjárat stimmt, 2000-res fordulaton viszont stabil magas szint, dús keverék. Mégis elfáradt a légtömeg érzékelő? Elvileg azt pont kiszedte egy másik kocsiból, és azzal is mért...
sztem pont a kicserelt legtomegmero miatt nem az a hibás. Mindkettővel hasonló adatokat mertek, ha jól emlékszem, ugye?
Ha megvolt a p0420-as kód, akkor lehet, hogy megis kat. hiba volt, de meglevő olajfogyasztás mellett én akkor sem javasoltam volna a kat. cserét. Csak azért írom ezt, mert én inkabb annak híve vagyok, hogy ne tüneteket kezeljunk, hanem a hiba okát szüntessük meg. A katalizátor önmagában nem szokott tönkremenni. Ennek hibája egy másik hiba forrás miatt szokott megjelenni. Ha a konkrét okot nem szüntetik meg, akkor idő kérdése es ujra elő fog jönni a kat. hiba. Ez a pénzkidobás. Sajnos masik, egészséges katalizátort sem lehet meg használtan sem leakasztani bármelyik polcról...
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Riga

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 76
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9376 Dátum: 2015.02.26 21:03:51 »
igen, a hibakód ez volt. És igen, tudom, hogy a katalizátort kinyírhatja az olajfogyasztás. A méréseket természetesen meleg motornál, a szivató kikapcsolása után néztük. Alapjárat stimmt, 2000-res fordulaton viszont stabil magas szint, dús keverék. Mégis elfáradt a légtömeg érzékelő? Elvileg azt pont kiszedte egy másik kocsiból, és azzal is mért...

A katalizátor előtti szabályozó szonda fáradása is tud magas fogyasztásos tüneteket produkálni, annak ellenére, hogy alapjáraton megfelelően működik és hibakódot sem jelez. Nemcsak a katalizátor, hanem a szonda is utálja a nagy olajfogyasztásos üzemet. Egy jól működő szonda próbájával ki lehetne zárni a hibáját. Ami még előfordulhat az a dugult katalizátor vagy dugult kipufogórendszer, aminek hibája csak emelt fordulaton érzékelhető, mivel alapjáraton a kisebb kipufogó gáz áram miatt egy részlegesen tömődött rendszernél nem jelentkezik a probléma. Mivel katalizátort cseréltetek, ezért lehet, hogy érdemes lenne kipróbálni a katalizátor után lekötött kipu rendszerrel. Azt hiszem a kat után van egy rugós csavaros szétbontható kipufogó tag.
Egyébként mennyi kilométert futott az autó? 

hajnall

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 19
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9377 Dátum: 2015.02.27 13:37:52 »
Bepi, igen, sajnos igazad van, okosabb lett volna előbb a motorfelújítás. A szakszarvíztől is elvártam volna a megfelelő szakvéleményt ezzel kapcsolatban.
Riga, volt szonda csere, ezt megelőzően, mert már lomha volt. A kocsi most lépett a 190eKm-be.

ms55

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 15
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9378 Dátum: 2015.02.27 19:36:52 »
Kedves fórumozók!

Alufelni vásárlással kapcsolatban szeretnék hozzáértő véleményeket.
Avensis kombi 2006 2.0 benzin az autóm,2 gyári méretű felnit lehet hozzá venni  :
6,5J 16 ET 45 és 7J 17 ET 45   5*100
Voltam egy gumis műhelyben ahol nem gyári 7J 17 ET 38 méretű felnit ajánlottak ,és azt mondták hogy az ET ebben az esetben nem számít,viszont a neten azt olvastam hogy igen is nagyon sokat számít,nagyon sok mindenre kihatással van,pl a kerékcsapágy és az egész futómű is gyorsabban tönkremehet,gumiból is 215/45/17 ajánlott viszont azt is megnéztem egy kalkulátorban(205/60/16 ról 215/45/17 re) és nem ajánlják,csak a 215/50/17.
Mindenképpen a gyárit ajánljátok,vagy a nem gyári (ET 38) is teljesen jó?
Előre is köszönöm a segítséget!

Spet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 657
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9379 Dátum: 2015.02.27 19:56:04 »
A méret is fontos, de az ET szám is. Ha a besajtolási mélység eltér, könnyen beleérhet a féknyeregbe, lengéscsillapítóba a felni/gumi, és megváltozik a nyomtáv, így akár a futómű viselkedése is.
A váltóméret sebességmérési hibákat, fogyasztásbeli változásokat, komfortérzet romlást eredményezhet.

tonnni

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 3
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9380 Dátum: 2015.02.27 20:23:37 »
Sziasztok!

Új kombi autó vásárlása előtt állok és az Avensis is a kiszemeltek között van. Abszolút nem ismerem a Toyotákat, de egyszer egy hétig hajtottam egy Avensist, és nagyon tetszett. Dieselt szeretnék, de nem tudom azon belül melyik lenne a legjobb választás?Maximum 2,5 milliót tudok rászánni, ahogy néztem 2006 -2007 évjáratúak között tudok válogatni. Milyen szervízigényei vannak? Vannak e esetleg típushibái? Mennyire drága a javíttatása?

r3dfoot

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 75
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9381 Dátum: 2015.02.27 20:34:44 »
Nekem 1.8 benzin kombi ave van! 2003 utáni példány! Az 1.8 benzinnél az olajevős problémára nagyon figyelj! A 2.2 D4D nem a legmegbízhatóbb dízele a toyotának! De ezt a dízelesek majd megmondják!
-------------------------------------------------------------------
Toyota Yaris T-Sport Mk I. 1.5 VVT-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9382 Dátum: 2015.02.27 20:56:15 »
Keress 2006 év végétől gyártott, faceliftes Avensist. Ha dízelt szeretnél, én kizárólag a 2.0 d4d-t javasolnám, a 2,2-esek nem a Toyota legbüszkébb konstrukciói. Ellenben, már a 2.0-ás is 6 sebességes, ami pályán jól jön, jó hosszú az áttétele. Városba lehetőleg ne, vagy csak nagyon ritkán használd, mint, ahogy rövid utakra sem ajánlott, mint, ahogy semelyik mai modern CR-dízel.
Ha benzines felé hajlassz, akkor 2006-os autóknál már megúszod az említett olajfogyasztós motorokat, mert 2005 nyarán már gyárilag javított blokkal jöttek ki (1,6-1,8). A 2.0 benzines is jó, ugyan 147LE, de nem érződik ilyen erősnek, csak leforgatva. Ún. lean-burn motor, ami 3500 körülig keveset fogyaszt és néma, 3500-4000-től, viszont erős és iszákos. Egyébként alapvetően nagyon jó motor, de prémium benzint igényel.
A leg-leg a 2,4-es szívó benzines automata. Ez tipikus utazóautó, kb őserővel. Városban nagyon sokat eszik, de a hosszú 5. fokozata miatt pályán kb annyit, mint egy 2.0-ás benzines (8-9 liter körül, ha tartod a megengedett sebességet, vagy picivel fölötte).

Mionden Toyota motorra érvényes, hogy nagyon szigorúan tartani kell a 15.000km vagy 1 éves olajcsere periódust, amelyik előbb bekövetkezik és kizárólag jó minőségű, a gyári előírásoknak megfelelő olajat szabad bele tölteni.

Ha kérdésed adódna, írd meg, nyugodtan.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

tonnni

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 3
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9383 Dátum: 2015.02.28 08:27:04 »
Keress 2006 év végétől gyártott, faceliftes Avensist. Ha dízelt szeretnél, én kizárólag a 2.0 d4d-t javasolnám, a 2,2-esek nem a Toyota legbüszkébb konstrukciói. Ellenben, már a 2.0-ás is 6 sebességes, ami pályán jól jön, jó hosszú az áttétele. Városba lehetőleg ne, vagy csak nagyon ritkán használd, mint, ahogy rövid utakra sem ajánlott, mint, ahogy semelyik mai modern CR-dízel.
Ha benzines felé hajlassz, akkor 2006-os autóknál már megúszod az említett olajfogyasztós motorokat, mert 2005 nyarán már gyárilag javított blokkal jöttek ki (1,6-1,8). A 2.0 benzines is jó, ugyan 147LE, de nem érződik ilyen erősnek, csak leforgatva. Ún. lean-burn motor, ami 3500 körülig keveset fogyaszt és néma, 3500-4000-től, viszont erős és iszákos. Egyébként alapvetően nagyon jó motor, de prémium benzint igényel.
A leg-leg a 2,4-es szívó benzines automata. Ez tipikus utazóautó, kb őserővel. Városban nagyon sokat eszik, de a hosszú 5. fokozata miatt pályán kb annyit, mint egy 2.0-ás benzines (8-9 liter körül, ha tartod a megengedett sebességet, vagy picivel fölötte).

Mionden Toyota motorra érvényes, hogy nagyon szigorúan tartani kell a 15.000km vagy 1 éves olajcsere periódust, amelyik előbb bekövetkezik és kizárólag jó minőségű, a gyári előírásoknak megfelelő olajat szabad bele tölteni.

Ha kérdésed adódna, írd meg, nyugodtan.

Köszönöm az alapos választ. Ezek alapján amiket leírtál (és már más dieseleknél is hallottam) nekem felejtős a diesel. Jellemzően városban és rövid úton használom az autót. Reggel 12 km a melóhely és este ugyanennyi vissza. Ha mégis diesel lenne, 116 vagy 126 lóerős?
Nekem az 1,6 benzines gyengének tűnik ekkora testhez képest, és úgy látom a hasznaltauto.hu-n hogy jellemzően több a diesel hirdetés. Tudom, hogy nem kilómétert kell venni hanem autót, de mégis mi az a km futás ami fölé nem érdemes menni?

MFerenc

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1935
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9384 Dátum: 2015.02.28 09:03:44 »
Kedves fórumozók!

Alufelni vásárlással kapcsolatban szeretnék hozzáértő véleményeket.
Avensis kombi 2006 2.0 benzin az autóm,2 gyári méretű felnit lehet hozzá venni  :
6,5J 16 ET 45 és 7J 17 ET 45   5*100
Voltam egy gumis műhelyben ahol nem gyári 7J 17 ET 38 méretű felnit ajánlottak ,és azt mondták hogy az ET ebben az esetben nem számít,viszont a neten azt olvastam hogy igen is nagyon sokat számít,nagyon sok mindenre kihatással van,pl a kerékcsapágy és az egész futómű is gyorsabban tönkremehet,gumiból is 215/45/17 ajánlott viszont azt is megnéztem egy kalkulátorban(205/60/16 ról 215/45/17 re) és nem ajánlják,csak a 215/50/17.
Mindenképpen a gyárit ajánljátok,vagy a nem gyári (ET 38) is teljesen jó?
Előre is köszönöm a segítséget!
Ez nem lenne jó Neked? http://kleinanzeigen.ebay.de/anzeigen/s-anzeige/toyota-felgen-avensis-auris-corollaverso-+-neu-sommer-reifen/292009167-223-7707?ref=myads

A fórumon hirdeti gazdája :)
Sziasztok! Még egyszer feldobom a kérdést hátha így tavasz közeledtével aktuálisabbá válik valakinek.Lecseréltem a nyári kerékszettem és hát megválnék a gyári nyári szettől. Jövő héten megyek haza (MO) és ha valakit érdekelne akkor elvinném magammal. (Van hely a kocsiban :D)
A rászletek : 7x17 ET 45 "adeona" névre halgató gyári Toyota felni. Padkamentes gyönyörű. Rajta zsír új Fulda SportControl 215/55 R17 98W gumi.
Itt képek megnézhetőek :
 http://kleinanzeigen.ebay.de/anzeigen/s-anzeige/toyota-felgen-avensis-auris-corollaverso-+-neu-sommer-reifen/292009167-223-7707?ref=myads

Csak a fórumtagoknak és csak most 200 mátyás kompletten. ;)

Bocsi , hogy ide teszem ,de az AVE III tulajok így talán jobban látják.

KELCI

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 58
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9385 Dátum: 2015.02.28 10:33:41 »
Nem jó neki ,mert az enyém 5x114,3 as osztású , neki meg 5x100kell. Ha az et szám kisebb mint agyári  az azt jelenti , hogy a kerekek kijjebb kerülnek valamennyit, ha a felni szélessége nem változik és et 45 helyett kerülne fel az et 38 az azt jelenti , hogy 7mm el kerül kijjebb a kerék. Ez nem nagy eltérés nem kell vele foglalkozni. Nyugodtan megveheted ha tetszik. Max jobb lesz kicsit az út tartásod. Ha nagyobb et számú felnivel találkozol inkább arra kell odafigyelni  mert nem sok helyet szoktak hagyni a féknyergeknek gyárilag és ilyenkor az azt jelenti , hogy beljebb kerülne a kerék , de persze ezt a nyereg nem fogja engedni,ergo nem fogod tudni feltenni a felnit.Ezek kis eltérések, nem fogja befolyásolni sem a kerékcsapágyad sem a futómű állapotát. Az én új felnieim 2,5 cm-el kerülnek kijjebb (bár könnyebbek mint a gyári szett) , de itt már lehet fog kelleni egy kis futómű állítás. Ezt csak azért írtam , hogy lásd sokkal nagyobb eltérések is lehetnek.

ms55

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 15
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9386 Dátum: 2015.02.28 17:34:57 »
Nem jó neki ,mert az enyém 5x114,3 as osztású , neki meg 5x100kell. Ha az et szám kisebb mint agyári  az azt jelenti , hogy a kerekek kijjebb kerülnek valamennyit, ha a felni szélessége nem változik és et 45 helyett kerülne fel az et 38 az azt jelenti , hogy 7mm el kerül kijjebb a kerék. Ez nem nagy eltérés nem kell vele foglalkozni. Nyugodtan megveheted ha tetszik. Max jobb lesz kicsit az út tartásod. Ha nagyobb et számú felnivel találkozol inkább arra kell odafigyelni  mert nem sok helyet szoktak hagyni a féknyergeknek gyárilag és ilyenkor az azt jelenti , hogy beljebb kerülne a kerék , de persze ezt a nyereg nem fogja engedni,ergo nem fogod tudni feltenni a felnit.Ezek kis eltérések, nem fogja befolyásolni sem a kerékcsapágyad sem a futómű állapotát. Az én új felnieim 2,5 cm-el kerülnek kijjebb (bár könnyebbek mint a gyári szett) , de itt már lehet fog kelleni egy kis futómű állítás. Ezt csak azért írtam , hogy lásd sokkal nagyobb eltérések is lehetnek.


Most a gyári acélfelni van rajta,az 6,5 széles ET 45 amit szeretnék mint írtam 7 és ET 38 itt változik a szélesség,de ez is csak kicsi eltérés? nem tudom hogy így még kijjebb kerül,vagy akkor csak 5-6 mm rel tér el a gyáritól.
Kerékben mit ajánlasz ,215/45 17 vagy 215/50/17?
Köszönöm a segítséget!

MFerenc

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1935
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9387 Dátum: 2015.02.28 18:05:04 »
Egy próbát megért :)

KELCI

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 58
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9388 Dátum: 2015.03.01 00:28:31 »


Most a gyári acélfelni van rajta,az 6,5 széles ET 45 amit szeretnék mint írtam 7 és ET 38 itt változik a szélesség,de ez is csak kicsi eltérés? nem tudom hogy így még kijjebb kerül,vagy akkor csak 5-6 mm rel tér el a gyáritól.
Kerékben mit ajánlasz ,215/45 17 vagy 215/50/17?
Köszönöm a segítséget!
[/quote]

Ebben az esetben a felni belső fele 1mm lesz kijjebb a külső fele 13mm-t.Semmi teendőd nincs vele.Jó lesz az úgy.Ez sem nagy eltérés.Nem tudom mi a gyári mérete az AveII nek így a váltóméretével sem vagyok tisztában.Általában kettő-három váltómérete van én mindig a nagyobb kereket preferálom, bár ez ugye az autón is emel kicsit.

András1980

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2274
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9389 Dátum: 2015.03.01 18:58:15 »
...
A 2.0 benzines is jó, ugyan 147LE, de nem érződik ilyen erősnek, csak leforgatva. Ún. lean-burn motor, ami 3500 körülig keveset fogyaszt és néma, 3500-4000-től, viszont erős és iszákos. Egyébként alapvetően nagyon jó motor, de prémium benzint igényel.
A leg-leg a 2,4-es szívó benzines automata. Ez tipikus utazóautó, kb őserővel. Városban nagyon sokat eszik, de a hosszú 5. fokozata miatt pályán kb annyit, mint egy 2.0-ás benzines (8-9 liter körül, ha tartod a megengedett sebességet, vagy picivel fölötte).
...
Bepi!
A te értelmezésedben mi számít prémium benzinnek?
Maga a könyve is 95-ös (vagy magasabb) oktánszámú benzint ír a 2.0-hoz, csakúgy mint a többi benzines motorhoz.
Elég sokfajta benzint tankoltam már bele a hazai nagyobb kúthálózatokról, sőt vagy fél évig az OMV100-as benzinét. Semmi extra változást nem éreztem az alacsonyabb oktánszámú benzinhez képest. Szerintem ebbe a motorba is simán lehet tankolni azokat a benzineket, amiket te is nyugodtan öntenél a saját autódba.
Az pedig nem igaz, hogy a 2.0 benzines pályán 8-9 között eszik. Illetve lehet, ha kb. 150-160 között robogsz vele, de normál, megengedett tempónál (130) 7-7,5 között kell lennie. Nekem ezek tapasztalataim, de volt már kevesebb is. Nem volt tapasztalatom az 1.8-cal, de meg merem kockáztatni, hogy pályán azonos lehet a fogyasztásuk. Városban viszont többet eszik a 2.0, ez tény.

Az érdeklődő kollégának a javaslatom, ha a tervezett körülmények olyanok, hogy nem túlnyomó részt a városban fog futni az autó, akkor igenis érdemes a 2,0 benzineseket is figyelembe venni. Ha nem egy agyonhasználtat lel fel az ember, akkor még attól sem kell tartani, hogy belefutna egy olajevős példányba. (a 2.0-ra T25 esetében nem volt jellemző az olajfogy., T22-nél még előfordult).