köszönöm a választ,igen arról a micsodáról van szó. leírom hogy kezdődött hátha segít ötletet adni a megoldáshoz. kettőstömegű lendkerék cserém volt,és a toyotánál rosszul rakták vissza a vákum csöveket.erre csak egy év után jöttek rá,de már vagy a negyedik szerelő.hiába mentem a hibával márkaszervízbe más szervízbe nem volt ötlet.végül a toyotánál jött rá egy szerelő,és álítása szerint hejre rakta a csöveket.annyit javult hogy drasztikusan csökkent az olajszórás,de úgy 120 körül már elkezdi szórni most is igaz jóval kevésbé.régen 1500-2000km-en simán 1 litert.ma már 1-2 decire saccolom mióta rendezték a csövet. lehet még mindig nincs a hején???még azt látom hogy az (EGR Valve) nevezetű micsodánál is olajoz kicsit,persze azóta mint elöl. lehet közös a hiba??tömítés csere ott a motor oldalánál és megoldódna a probléma elöl is??? van ott is gondolom valami tömítés nem?amúgy 280 000km van a kocsiban.semmi fura zaj-zörej nincs,szép simán jár a motor.hidegben is gond nélkül indul. lehet sok a kilóméter és már kopott lenne azért olajoz???
Megpróbálom összeszedni, amit laikusként tudok az EGR környéki dolgokról:
(Egyébként DI-97:
http://avensis.org.ru/Manual/Toyota%20Avensis%20T22%20Repair%20Manual/Repair%20Manual/ENGINES%20+%20AUTO.TRANS/1CD-FTV%20(CDT220)/1CD-FTV%20engine,%20for%20vehicles%20from%20Aug.%201999%20to%20Dec.%202002%20production%20(RM697)/07_DIAGNOSTICS.pdf)
A vákuumot az EGR szelep mögött elhelyezkedő vákuumszivattyú állítja elő, amit mindössze két csavarral rögzítettek a hengerfejhez, a kipufogóoldali vezérműtengely végéről kapja a meghajtást és mindössze két O-gyűrűvel oldják meg a tömítést. (EM-26:
http://avensis.org.ru/Manual/Toyota%20Avensis%20T22%20Repair%20Manual/Repair%20Manual/ENGINES%20+%20AUTO.TRANS/1CD-FTV%20(CDT220)/1CD-FTV%20engine,%20for%20vehicles%20from%20Aug.%201999%20to%20Dec.%202002%20production%20(RM697)/08_ENGINE_MECHANICAL.pdf)
Innen egy rövid vákuumcsővel mennek az E-VRV "bemenetére". Ott a "kimenő oldal"-ról indul egy cső az EGR szelep felé, mely félúton elágazik: - egyik fele egy vákuumtartó kis bödönön keresztül becsatlakozik az EGR szelepbe. - másik fele megy a hűtőn található VSV-hez.
Az ECU az E-VRV-t egy négyszögjel kitöltési tényezőjének változtatásával vezérli
(kitöltési tényezős szabályozásról bővebben itt:
http://totalcar.hu/magazin/technika/2012/05/20/szervizben_320_ezer_kulonben_csak_egy_takaritas/),
ami ennek hatására a teljes rendszervákuum egy részét vagy egészét engedi az EGR szelep légüstjére. Az ennek hatására a megfelelő mértékben elmozdul, így szabályozva folytonosan az EGR szelep nyitottságának mértékét. Az E-VRV egy szabályozó (regulating) szelep, így folytonos vákuumkimenetet tud produkálni. A VSV egy kapcsoló (switching) szelep, amely csak zárt vagy nyitott állapotában tud létezni. Az ECU a VSV-vel tudja az EGR szelepre kapcsolt vákuumot megszüntetni, "leengedni", ha szükséges, ezzel zárni az EGR szelepet.
Nem Avensis, de 1CD-FTV motor, ahol az EGR szelepet manuálisan állítgatják és egy kis kamerával követik a tényleges mozgását:
Na, valahogy így működik a kipufogógáz visszavezetésének szabályozása.
Az olajfolyás, amit tapasztaltál (nekem) több, mint érdekes. Hogyan kerül oda olaj? Az EGR szelep két nyílást nyit össze a hengerfejben (szívó vs. kipufogó oldal), itt nincs olajos kapcsolat a hengerfej és az EGR szelep között. Ha helyesen van összerakva a vákuumcsövezés, akkor az egyetlen olajforrás a vákuumszivattyú lehet, mert azt is a motorolaj keni, onnan esetleg..., de ehhez már végképp nem értek.
Ellenőrizd a vákuumcsövezést a szivattyútól a rendszer végéig. Nézd meg a vákuumszivattyú egyéb bekötéseit, mert olajcső is megy rá, meg vákuumcső is. Azok összekeverése nem jöhet szóba, mert az kicsit nagyobb probléma lenne.
Egyszóval: szerintem vákuumszivattyú
A fent leírtak egy laikus okoskodása, kérik eszerint kezelni!
Üdv:
BF