Szerző Téma: Avensis hibák (nincsenek:)  (Megtekintve 3786405 alkalommal)

0 Felhasználó és 8 vendég van a témában

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Re: Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #6945 Dátum: 2013.02.17 13:34:54 »
Nekem a felhasználói útmutató is írja a 10W-40-et, de szerintem az összes 1ZZ, 3ZZ, 4ZZ VVTi motorhoz az 5W-30 az elsődleges ajánlás.
Az enyémben is benne van, de mégsem teszem az autóba. Csakis minőségi 5w-30, vagy 0w-30-t  ajánlott használni, ennél sűrűbbet nem. ;)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #6946 Dátum: 2013.02.17 13:49:48 »
5w40et is raktál bele.
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #6947 Dátum: 2013.02.17 14:28:21 »
De az nem az 1zz volt, hanem a Corié és az az ismert kisebb probléma miatt volt. Egy 100%-ban egészséges ZZ motorba eszembe nem jutna 40-es olajat rakni. ;)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #6948 Dátum: 2013.02.17 14:38:07 »
ja,stimt. igaz.
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

keeper83

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 671
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #6949 Dátum: 2013.02.17 19:40:35 »
Tegnap belementem lassú tempóval egy kátyúba szép városunkban ( teljesen szét mentek az utak és felfröccsent belőle a víz gondolom a motortérbe is nagyon csúnyán elkezdett nyiszorogni a szíj. Gondolom az amelyikről már értekeztünk. Ez miért lehet,ennyire érzékeny lehet a vízre?

Hát, igen. A vizet biztosan nem szeretik az ékszíjak.
Egyébként az enyémmel még nem volt időm foglalkozni. Majd talán hétvégén.
« Utoljára szerkesztve: 2013.02.18 07:52:39 írta whis »

suta

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 67
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #6950 Dátum: 2013.02.18 14:52:48 »
üdv mindenkinek! olvasgatom itt olajosban megy a téma :-) gondoltam kérdeznék egyet. nekem van  egy 2.0  D4D  (T22) Avensis-em.van valami kütyü :-) a motortérben,elöl  a hűtőnél amire egy olaj vagy vákum cső megy rá meg 2 vezeték azthiszem. van vele egy gondom,nagyobb sebességnél szórja ott az olajat.mármint a kütyü oldalán egy műanyag kupak van és ott.de az csak úgy rá van dugval semmi menet-tömítés-stb.ráismert valaki  a dologra? van ötlet?jótanács?
SUTA :-)

keeper83

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 671
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #6951 Dátum: 2013.02.18 15:44:09 »
üdv mindenkinek! olvasgatom itt olajosban megy a téma :-) gondoltam kérdeznék egyet. nekem van  egy 2.0  D4D  (T22) Avensis-em.van valami kütyü :-) a motortérben,elöl  a hűtőnél amire egy olaj vagy vákum cső megy rá meg 2 vezeték azthiszem. van vele egy gondom,nagyobb sebességnél szórja ott az olajat.mármint a kütyü oldalán egy műanyag kupak van és ott.de az csak úgy rá van dugval semmi menet-tömítés-stb.ráismert valaki  a dologra? van ötlet?jótanács?

Ha jól tippelek, akkor az az EGR cut VSV (EGR cut Vacuum Switch Valve): 1. ábra :http://avensis.org.ru/Manual/Toyota%20Avensis%20T22%20Repair%20Manual/Repair%20Manual/ENGINES%20+%20AUTO.TRANS/1CD-FTV%20(CDT220)/1CD-FTV%20engine,%20for%20vehicles%20from%20Aug.%201999%20to%20Dec.%202002%20production%20(RM697)/10_EMISSION_CONTROL.pdf

Azt nem tudom, hogy oda, hogyan kerülhet olaj, hiszen az egy vákuum "elengedő" szelep, ami az EGR szelep szabályozásához kell, közvetlen kapcsolatban van az EGR vákuumszabályozó szelepével (E-VRV for EGR).
Egyebet nem tudok mondani, nincs tapasztalatom.

Üdv:
BF

suta

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 67
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #6952 Dátum: 2013.02.18 18:37:02 »
köszönöm a választ,igen arról  a micsodáról van szó. :clap: leírom hogy kezdődött hátha segít ötletet adni  a megoldáshoz. kettőstömegű lendkerék cserém volt,és a toyotánál rosszul rakták vissza a vákum csöveket.erre csak egy év után jöttek rá,de már vagy a negyedik szerelő.hiába mentem  a hibával márkaszervízbe más szervízbe nem volt ötlet.végül  a toyotánál jött rá egy szerelő,és álítása szerint hejre rakta a csöveket.annyit javult hogy drasztikusan csökkent az olajszórás,de úgy 120 körül már elkezdi szórni most is igaz jóval kevésbé.régen 1500-2000km-en simán 1 litert.ma már 1-2 decire saccolom mióta rendezték  a csövet. lehet még mindig nincs a hején???még azt látom hogy az (EGR Valve) nevezetű micsodánál :whistling: is olajoz kicsit,persze azóta mint elöl. lehet közös a hiba??tömítés csere  ott a motor oldalánál és megoldódna a probléma elöl is??? van ott is gondolom valami tömítés nem?amúgy 280 000km van a kocsiban.semmi fura zaj-zörej nincs,szép simán jár a motor.hidegben is gond nélkül indul. lehet sok a kilóméter és már kopott lenne azért olajoz???
SUTA :-)

keeper83

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 671
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #6953 Dátum: 2013.02.18 19:58:08 »
köszönöm a választ,igen arról  a micsodáról van szó. :clap: leírom hogy kezdődött hátha segít ötletet adni  a megoldáshoz. kettőstömegű lendkerék cserém volt,és a toyotánál rosszul rakták vissza a vákum csöveket.erre csak egy év után jöttek rá,de már vagy a negyedik szerelő.hiába mentem  a hibával márkaszervízbe más szervízbe nem volt ötlet.végül  a toyotánál jött rá egy szerelő,és álítása szerint hejre rakta a csöveket.annyit javult hogy drasztikusan csökkent az olajszórás,de úgy 120 körül már elkezdi szórni most is igaz jóval kevésbé.régen 1500-2000km-en simán 1 litert.ma már 1-2 decire saccolom mióta rendezték  a csövet. lehet még mindig nincs a hején???még azt látom hogy az (EGR Valve) nevezetű micsodánál :whistling: is olajoz kicsit,persze azóta mint elöl. lehet közös a hiba??tömítés csere  ott a motor oldalánál és megoldódna a probléma elöl is??? van ott is gondolom valami tömítés nem?amúgy 280 000km van a kocsiban.semmi fura zaj-zörej nincs,szép simán jár a motor.hidegben is gond nélkül indul. lehet sok a kilóméter és már kopott lenne azért olajoz???

Megpróbálom összeszedni, amit laikusként tudok az EGR környéki dolgokról:

(Egyébként DI-97: http://avensis.org.ru/Manual/Toyota%20Avensis%20T22%20Repair%20Manual/Repair%20Manual/ENGINES%20+%20AUTO.TRANS/1CD-FTV%20(CDT220)/1CD-FTV%20engine,%20for%20vehicles%20from%20Aug.%201999%20to%20Dec.%202002%20production%20(RM697)/07_DIAGNOSTICS.pdf)

A vákuumot az EGR szelep mögött elhelyezkedő vákuumszivattyú állítja elő, amit mindössze két csavarral rögzítettek a hengerfejhez, a kipufogóoldali vezérműtengely végéről kapja a meghajtást és mindössze két O-gyűrűvel oldják meg a tömítést. (EM-26: http://avensis.org.ru/Manual/Toyota%20Avensis%20T22%20Repair%20Manual/Repair%20Manual/ENGINES%20+%20AUTO.TRANS/1CD-FTV%20(CDT220)/1CD-FTV%20engine,%20for%20vehicles%20from%20Aug.%201999%20to%20Dec.%202002%20production%20(RM697)/08_ENGINE_MECHANICAL.pdf)

Innen egy rövid vákuumcsővel mennek az E-VRV "bemenetére". Ott a "kimenő oldal"-ról indul egy cső az EGR szelep felé, mely félúton elágazik: - egyik fele egy vákuumtartó kis bödönön keresztül becsatlakozik az EGR szelepbe. - másik fele megy a hűtőn található VSV-hez.
Az ECU az E-VRV-t egy négyszögjel kitöltési tényezőjének változtatásával vezérli
(kitöltési tényezős szabályozásról bővebben itt: http://totalcar.hu/magazin/technika/2012/05/20/szervizben_320_ezer_kulonben_csak_egy_takaritas/),
ami ennek hatására a teljes rendszervákuum egy részét vagy egészét engedi az EGR szelep légüstjére. Az ennek hatására a megfelelő mértékben elmozdul, így szabályozva folytonosan az EGR szelep nyitottságának mértékét. Az E-VRV egy szabályozó (regulating) szelep, így folytonos vákuumkimenetet tud produkálni. A VSV egy kapcsoló (switching) szelep, amely csak zárt vagy nyitott állapotában tud létezni. Az ECU a VSV-vel tudja az EGR szelepre kapcsolt vákuumot megszüntetni, "leengedni", ha szükséges, ezzel zárni az EGR szelepet.
Nem Avensis, de 1CD-FTV motor, ahol az EGR szelepet manuálisan állítgatják és egy kis kamerával követik a tényleges mozgását:


Na, valahogy így működik a kipufogógáz visszavezetésének szabályozása.

Az olajfolyás, amit tapasztaltál (nekem) több, mint érdekes. Hogyan kerül oda olaj? Az EGR szelep két nyílást nyit össze a hengerfejben (szívó vs. kipufogó oldal), itt nincs olajos kapcsolat a hengerfej és az EGR szelep között. Ha helyesen van összerakva a vákuumcsövezés, akkor az egyetlen olajforrás a vákuumszivattyú lehet, mert azt is a motorolaj keni, onnan esetleg..., de ehhez már végképp nem értek.

Ellenőrizd a vákuumcsövezést a szivattyútól a rendszer végéig. Nézd meg a vákuumszivattyú egyéb bekötéseit, mert olajcső is megy rá, meg vákuumcső is. Azok összekeverése nem jöhet szóba, mert az kicsit nagyobb probléma lenne.

Egyszóval: szerintem vákuumszivattyú

A fent leírtak egy laikus okoskodása, kérik eszerint kezelni!

Üdv:
BF


suta

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 67
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #6954 Dátum: 2013.02.18 20:09:45 »
köszönök szépen mindent,utána járok mindennek. ha kiderítettem a problémát szólok! már most többet segített mint az  a rakás bután néző szerelő akiknél jártam eddig. :clap:
SUTA :-)

keeper83

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 671
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #6955 Dátum: 2013.02.18 21:20:50 »
köszönök szépen mindent,utána járok mindennek. ha kiderítettem a problémát szólok! már most többet segített mint az  a rakás bután néző szerelő akiknél jártam eddig. :clap:

Még annyi eszembe jutott, hogy érdemes leszedni és ellenőrizni az összes vákuumcsövet és megnézni, hogy meddig jutott el az olaj. Abból talán kiderül, hogy honnan indulhat.
A vákuumszivattyúról bővebben:
http://avensis.org.ru/Manual/Toyota%20Avensis%20T22%20Repair%20Manual/Repair%20Manual/CHASSIS%20+%20BODY/Supplement%20for%20vehicles%20from%20Aug.%201999%20to%20Dec.%202002%20production%20(RM698)/10_BRAKE.pdf

suta

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 67
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #6956 Dátum: 2013.02.19 10:31:23 »
üdv! a kapott képek után ellenőriztem a vákumcsövek hejzetét. na most nállam az van hogy a EGR cut VSV-RŐL nem megy egyenesen  a vákumcső a vákumpumpa felé (tán oda sem érne) hanem az akkumulátorral egy vonalban és magasságban rámegy a block-ra.( vagy inkább a blockra szerelt másik kütyüre,valami vastag cső megy az aljáról az akku alá) ::)  a másik oldalról induló vákumcső (ahová  a rajzon csatlakozna egyenesen) no az meg elmegy lefelé és eltűnik valahol.nem látni  a végét. ha jól sejtem valahol arra lehet az intercooler??? azthiszem ez a rajz másik tipusú diesel avensis-é nem? az enyém a ráncfelvarrott 2.0 D-4D 110LE  2001-es
SUTA :-)

Adam85

  • Klubtag
  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 41
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #6957 Dátum: 2013.02.19 11:24:44 »
Még mindig parádés a vas...a héten lesz egy hosszabb 1200km autópályázás, úgy érzem végleg vége lesz a bejáratós időszaknak, meg kiderül a fogyasztás is pályán! viszont van egy jelenség ami nekem elég fure, talán találkozott már vele valaki; reggel sajnos csillaggarázsbóll indulok, így hideg, max 1-2 perc járatás, de min. fél perc, utána indulok. 13 km a munkahely, ebből 8km autópálya ahol 100-120 max, ahogy melegszik be. Nyilván nem húzatva max. 2000-2200 fordulat. Amikor beérek, leparkolok már meleg a motr, de mégis az alpjáratot felnyomja 1200ra, amit nem értek.... Kuplung kinyom vagy sem tökmindegy bármit lehet csinálni csak tartja az alapjáratot így magasan....várok is vele, ma volt hogy percekig de semmi.... ötlet?!?! A részecskeszűrő nem tudom elképzelni, egyrészt új is, meg a beletett 1700 km-ből, kb 1400 autópálya, országút volt! Vagy ez nem baj, csak nekem fura....?!

keeper83

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 671
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #6958 Dátum: 2013.02.19 12:11:56 »
üdv! a kapott képek után ellenőriztem a vákumcsövek hejzetét. na most nállam az van hogy a EGR cut VSV-RŐL nem megy egyenesen  a vákumcső a vákumpumpa felé (tán oda sem érne) hanem az akkumulátorral egy vonalban és magasságban rámegy a block-ra.( vagy inkább a blockra szerelt másik kütyüre,valami vastag cső megy az aljáról az akku alá) ::)  a másik oldalról induló vákumcső (ahová  a rajzon csatlakozna egyenesen) no az meg elmegy lefelé és eltűnik valahol.nem látni  a végét. ha jól sejtem valahol arra lehet az intercooler??? azthiszem ez a rajz másik tipusú diesel avensis-é nem? az enyém a ráncfelvarrott 2.0 D-4D 110LE  2001-es

A linkelt infók a te motorodra vonatkoznak.
A 2.0 D-4D 110 LE motort, melynek (motorkódja 1CD-FTV) 1999/8 hótól szerelték az Avensisbe, tehát még a facelift előtti modellekbe is került. A 2000/7 hótól jöttek a faceliftes modellek, de a motor és annak segédberendezéseihez nem nyúltak.
Az alábbi linken az EC-1 és EC-2 ábrák áttanulmányozásával beazonosítható az összes cső helyes bekötése:
http://avensis.org.ru/Manual/Toyota%20Avensis%20T22%20Repair%20Manual/Repair%20Manual/ENGINES%20+%20AUTO.TRANS/1CD-FTV%20(CDT220)/1CD-FTV%20engine,%20for%20vehicles%20from%20Aug.%201999%20to%20Dec.%202002%20production%20(RM697)/10_EMISSION_CONTROL.pdf

A VSV-ről lefelé eltűnő vákuumcső valóban az intercooler-re megy:
TC-20-nál http://avensis.org.ru/Manual/Toyota%20Avensis%20T22%20Repair%20Manual/Repair%20Manual/ENGINES%20+%20AUTO.TRANS/1CD-FTV%20(CDT220)/1CD-FTV%20engine,%20for%20vehicles%20from%20Aug.%201999%20to%20Dec.%202002%20production%20(RM697)/10_EMISSION_CONTROL.pdf

Így a VSV nem a légköri nyomás vs. vákuum között szünteti meg a különbséget, hanem az intercooler nyomása (> légköri nyomás) vs. vákuum. Ebben az esetben levegő áramlik a cooler felől a VSV felé.
Ez lehet olajforrás is, mert ha már kopottak a labirintgyűrűk a turbóban, akkor az bizony szórhat olajat a közteshűtő felé. Másik lehetőség, hogy a nagy kartergáz miatt már a PCV csőből is nagyobb mennyiségű olaj kerülhet a turbó csövébe, onnan a coolerbe.
PCV hose a korábban linkelt EC-1-es ábrán a szelepfedél jobb belső sarkából indul és a turbócsőbe csatlakozik, ez vezeti le a túlnyomást a rendsezrből, de nagy kartergáz esetén azt is elszállítja, amiből aztán a levegőcsőben/coolerben kicsapódik az olaj.

A fenti okoskodás csak egy laikus eszmefuttatása, kéretik így kezelni.

Üdv:
BF

suta

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 67
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #6959 Dátum: 2013.02.19 15:12:11 »
NO! alaposan nekiugrottam a motortérnek és arra jutottam hogy a vákumcsövek99,9%-ig biztosan a helyükön vannak.azért én azt vettem ki a csövek útjából hogy az EGR Cut VSV-ről induló vákum cső rámegy az EC-6-os képen mindjárt az elején látható lefelé kanyarodó öntvény kütyüre ::) (ami  a feltételezésem szerint az intercooler-hez megy egy vastagabb csővel)  ez a vákumcső az EC-1-es rajzon egyenesen rámegy az EGR Valve E-VRV for EGR -t összekötő C alakú vákumcsőre! az enyémen a C alakú csőről induló vákumcső lefordul és eltünik valahol (valósznűleg az is az intercoolerre megy). viszont ránézésre-csövek ívéből hajlatából méretéből úgy gondolom ez így jó. megnéztem a PCV Hose nevezetű cső belsejét. sajnos olajos,erre a légszűrőbe is belenéztem mert 1 hónapja volt cserés a szűrő és ott semmi gubanc.szép száraz még tiszta is. :clap:elindítottam  a kocsit és lehúztam a PCV csövet,van némi kartelgáz de nem az  a füstokádós fajta alig látható,persze nagygázon biztosan több. szóval itt lehet a bibi???? kopott a motor???jól indul hidegben is-szépen jár-nem zörög 282 000km van benne.7 éve hajtom de még sosem hagyott ott sehol.sokat autópályázom vele,ált.130-170km/h közti tempóval járok. egy gyűrűzés megoldaná  a gondom?? mibe kerülhetne az???
SUTA :-)