Akkor fordítást szeretnék:) bödön van, tisztításra is van folyadék,(féktisztító,foltbenzin) a motorolajat, (Castrol 5w40 c3) szűrőt,légszűrőt,pollenszűrőt, gyertyát (Denso) tegnap cseréltem le.a pcv micsoda? mert az ocv=open circuit voltage. Szeleptisztítás? adalékkal?
Üdv!
Remélhetőleg itt egy
kis segítség OCV (Oil Control Valve) ügyben. Az enyémben tudtommal ilyesmi nincsen.
A PCV szelep pedig Positive Crankcase Ventilation Valve. Nálam a szelepfedélbe csatlakozik, röviden a kartergázt vezeti vissza a szívóoldalra, egyirányban enged(hetne) át.
Mivel ezek szelepek, azt gondolom, ezeket kellene tisztítani, nem pedig a hengerek szelepeit. Aztán persze tévedhetek is, nem vagyok micila-nagyközönség vagy nagyközönség-micila tolmács
A tisztítást el tudom képzelni karburátortisztító/féktisztító spray-vel akár, de vannak más megoldások is.
Ha nagy a kartergáz (ez egyébként valamennyi azért szokott lenni), akkor a
bödönt általában a PCV szelep és a szívósor közé építik be, ami leválasztja a kartergázból az olajat. Némileg javíthat a helyzeten, de nem minden határon túl, szerintem legalábbis.
Nem szeretnék ünneprontó lenni, de ilyen kevés km alatt ekkora kopás nagyon brutál használattól és/vagy rossz olajoktól esetleg elhanyagolt cseréktől lehet(ne) - de talán jóval több km van valójában abban a kocsiban szerény véleményem szerint, vagy ez nem lehet ?