Szerző Téma: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika  (Megtekintve 2355017 alkalommal)

0 Felhasználó és 7 vendég van a témában

Yautja

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 906
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9135 Dátum: 2013.07.24 21:51:12 »
Sziasztok!

Fényszóró magasság állító motor... valaki kitudná fejteni, hogy ez merre hogy szokott lenni... arra lennék kíváncsi hogy ez a fényszóróban van vagy mögötte valahol? Van olyan is hogy a fényszóróval adják ha új fényszórót veszünk nem? Vagy mindíg csak maga a fényszóró van motor nélkül? Köszi!

A lámpa hátulján van. Legújabb nagyobb kategóriás autókon van csak egybe építve, de azok már ledes-xenon lámpák, beépített can bus vezérlővel.
Nem adják. Külön lehet venni...Át kell tenni a régiből...de nem egyszerű bele pattintani...
E12 '05 2ZZ-GE 1.8 TS

Autóvillamosság - autó javítás - Toyota szervizelés, Corolla Celica T-Sport javítás- gumiszerelés - autóhifi  stb.

djbogy

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 927
  • 1st verso
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9136 Dátum: 2013.07.24 22:27:13 »
A lámpa hátulján van. Legújabb nagyobb kategóriás autókon van csak egybe építve, de azok már ledes-xenon lámpák, beépített can bus vezérlővel.
Nem adják. Külön lehet venni...Át kell tenni a régiből...de nem egyszerű bele pattintani...

Értem, köszi a választ! (Álmaim autója van neked ahogy látom :sorcerer:  :cool2: )
Toyota Corolla Verso 1,8 VVT-I (2002') 1ZZFE/E12J


Petium

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 26
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9137 Dátum: 2013.07.26 19:39:37 »
Sziasztok!

Ide is beillesztem,hátha itt a vájtfülűek hamarabb meghallják a segélykiáltásomat:) Vettem egy Yaris Verso-t, 1.5 motorral, eddig a főnököm 1,3 Versojával jártam,és megtetszett. Érdekes gondom van vele,amikor beindítom kb ezres fordulattal indul,és amikor melegszik,elkezd kúszni a fordulatszám felfelé, olyan 1200-1400 körülre,és ott is marad. Hogy változik e még nem tudom,mert nagyon friss a kicsike,nem volt időm tapasztalni,viszont idegesít a "pörgés". Nagyon keveset mentem eddig vele,menet közben nem tűnt ennyire magasnak az alapjárat. A szerelő azt mondja,hogy elég erős a kartergáz,ha leveszi a kupakot köpködi az olajat, ha a szelepfedél alól kijövő csövet lehúzza a légszűrőház előli csatlakozásnál,visszaáll kb 900-as fordulatra.Ha ugyanezt megcsinálom az 1.3-asnál,hogy lehúzom a csövet,akkor ledadog,még alacsonyabb lesz a fordulatszáma.Mért rajta adatokat,azt mondja valami pps érték 11 (vagy % ),nem megy lejjebb ,pedig állítólag 0-ra kellene mennie.azt mondja,valami el lehet dugulva a motorszellőzésnél(?)158e km van benne,az 1.3-asban 268e,és az nem csinál ilyet...Van valakinek valamilyen 5lete?

Köszi

Petium

djbogy

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 927
  • 1st verso
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9138 Dátum: 2013.07.26 20:23:27 »
Mégis mennyi idő után megy fel az alapjárat 1200-1400-ra? Marhára nem mindegy ez ugyanis hidegindításnál amit leírtál így működik a téma...
Az meg h köpködi az olajat járó motornál... (komolyan mondom autószerelő...) na szóval az úgy jó, akkor aggódhatnál ha nem köpködné mert olaj nyomásod se volna megfelelő.
Toyota Corolla Verso 1,8 VVT-I (2002') 1ZZFE/E12J


PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9139 Dátum: 2013.07.26 20:35:52 »
PCV/OCV szelep szűrőjét meg kéne próbálni kitakarítani. Hogy azon a motoron ez merre van, azt passzolom. Valahol a cső környékén, amit lehuzigáltatok.

Petium

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 26
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9140 Dátum: 2013.07.26 21:31:42 »
Mégis mennyi idő után megy fel az alapjárat 1200-1400-ra? Marhára nem mindegy ez ugyanis hidegindításnál amit leírtál így működik a téma...
Az meg h köpködi az olajat járó motornál... (komolyan mondom autószerelő...) na szóval az úgy jó, akkor aggódhatnál ha nem köpködné mert olaj nyomásod se volna megfelelő.

Szia!

Nos,beindítom,akkor 975-1000 az alapjárat,eltelik 1-3 perc,és elindul felfelé....amikor meleg a motor, 1400 is volt az alapjárata. Az 1.3-assal amivel járok, ott pont fordítva van.. 1200-ról indít,és megy vissza 800 körülre amikor bemelegszik.100e több km van benne mint az 1.5-ben,és kisebb a kartergáza,de az olajat sem köpködi.

Petium

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 26
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9141 Dátum: 2013.07.26 21:43:37 »
PCV/OCV szelep szűrőjét meg kéne próbálni kitakarítani. Hogy azon a motoron ez merre van, azt passzolom. Valahol a cső környékén, amit lehuzigáltatok.

Legalább azt kellene tudnom,hogyan néz ki:)

És ha megvan,mivel kell kitakarítani?

P.

Petium

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 26
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9142 Dátum: 2013.07.26 21:45:42 »
de ha fojtószelep potméternek hívják,akkor tudom hol van:)

djbogy

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 927
  • 1st verso
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9143 Dátum: 2013.07.26 21:53:01 »
Szia!

Nos,beindítom,akkor 975-1000 az alapjárat,eltelik 1-3 perc,és elindul felfelé....amikor meleg a motor, 1400 is volt az alapjárata. Az 1.3-assal amivel járok, ott pont fordítva van.. 1200-ról indít,és megy vissza 800 körülre amikor bemelegszik.100e több km van benne mint az 1.5-ben,és kisebb a kartergáza,de az olajat sem köpködi.

Értem, de az hogy kicsi vagy nagy egy autó kartergáza azt nem lehet így értelmezni és ebből így kijelenteni... az olajnyomástól fröcsköl kifelé az olaj a beöntőn nem a kartergáztól hidd csak el. Az 1.3ban lehet jobban le van fedve a szelepfedélnél a beöntő rés azért nem fröcsög kifelé egyből de ha megjáratnátok a motort 2-3ezer rpm köröl tuti okádaná kifelé az olajat.
Toyota Corolla Verso 1,8 VVT-I (2002') 1ZZFE/E12J


micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9144 Dátum: 2013.07.26 22:12:50 »
Sziasztok!

Ide is beillesztem,hátha itt a vájtfülűek hamarabb meghallják a segélykiáltásomat:) Vettem egy Yaris Verso-t, 1.5 motorral, eddig a főnököm 1,3 Versojával jártam,és megtetszett. Érdekes gondom van vele,amikor beindítom kb ezres fordulattal indul,és amikor melegszik,elkezd kúszni a fordulatszám felfelé, olyan 1200-1400 körülre,és ott is marad. Hogy változik e még nem tudom,mert nagyon friss a kicsike,nem volt időm tapasztalni,viszont idegesít a "pörgés". Nagyon keveset mentem eddig vele,menet közben nem tűnt ennyire magasnak az alapjárat. A szerelő azt mondja,hogy elég erős a kartergáz,ha leveszi a kupakot köpködi az olajat, ha a szelepfedél alól kijövő csövet lehúzza a légszűrőház előli csatlakozásnál,visszaáll kb 900-as fordulatra.Ha ugyanezt megcsinálom az 1.3-asnál,hogy lehúzom a csövet,akkor ledadog,még alacsonyabb lesz a fordulatszáma.Mért rajta adatokat,azt mondja valami pps érték 11 (vagy % ),nem megy lejjebb ,pedig állítólag 0-ra kellene mennie.azt mondja,valami el lehet dugulva a motorszellőzésnél(?)158e km van benne,az 1.3-asban 268e,és az nem csinál ilyet...Van valakinek valamilyen 5lete?

Köszi

Petium

Szervusz @Petium

+1 5let=6let gyanánt!

Bödön. (+ PCV és OCV klíning)
Szeleptisztítás. 
Motorolaj csere SOS! 5W30 (valami japo) :yes:
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

Petium

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 26
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9145 Dátum: 2013.07.26 22:21:14 »
Szervusz @Petium

+1 5let=6let gyanánt!

Bödön. (+ PCV és OCV klíning)
Szeleptisztítás. 
Motorolaj csere SOS! 5W30 (valami japo) :yes:

Akkor fordítást szeretnék:) bödön van, tisztításra is van folyadék,(féktisztító,foltbenzin) a motorolajat, (Castrol 5w40 c3) szűrőt,légszűrőt,pollenszűrőt, gyertyát (Denso) tegnap cseréltem le.a pcv micsoda? mert az ocv=open circuit voltage. Szeleptisztítás? adalékkal?

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9146 Dátum: 2013.07.26 23:05:14 »
Akkor fordítást szeretnék:) bödön van, tisztításra is van folyadék,(féktisztító,foltbenzin) a motorolajat, (Castrol 5w40 c3) szűrőt,légszűrőt,pollenszűrőt, gyertyát (Denso) tegnap cseréltem le.a pcv micsoda? mert az ocv=open circuit voltage. Szeleptisztítás? adalékkal?

Üdv!

Remélhetőleg itt egy kis segítség OCV (Oil Control Valve) ügyben. Az enyémben tudtommal ilyesmi nincsen.
A PCV szelep pedig Positive Crankcase Ventilation Valve. Nálam a szelepfedélbe csatlakozik, röviden a kartergázt vezeti vissza a szívóoldalra, egyirányban enged(hetne) át.
Mivel ezek szelepek, azt gondolom, ezeket kellene tisztítani, nem pedig a hengerek szelepeit. Aztán persze tévedhetek is, nem vagyok micila-nagyközönség vagy nagyközönség-micila tolmács  ;) A tisztítást el tudom képzelni karburátortisztító/féktisztító spray-vel akár, de vannak más megoldások is.

Ha nagy a kartergáz (ez egyébként valamennyi azért szokott lenni), akkor a bödönt általában a PCV szelep és a szívósor közé építik be, ami leválasztja a kartergázból az olajat. Némileg javíthat a helyzeten, de nem minden határon túl, szerintem legalábbis.

Nem szeretnék ünneprontó lenni, de ilyen kevés km alatt ekkora kopás nagyon brutál használattól és/vagy rossz olajoktól esetleg elhanyagolt cseréktől lehet(ne) - de talán jóval több km van valójában abban a kocsiban szerény véleményem szerint, vagy ez nem lehet ?  :?:
« Utoljára szerkesztve: 2013.07.26 23:09:46 írta vd1234 »

Yautja

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 906
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9147 Dátum: 2013.07.26 23:20:44 »
Fals levegőt keress először....féktisztítóval körbe fújni a vákumcsőveket, amikor felpörög a motor, ott van lyuk.
E12 '05 2ZZ-GE 1.8 TS

Autóvillamosság - autó javítás - Toyota szervizelés, Corolla Celica T-Sport javítás- gumiszerelés - autóhifi  stb.

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9148 Dátum: 2013.07.27 07:08:38 »
Fals levegőt keress először....féktisztítóval körbe fújni a vákumcsőveket, amikor felpörög a motor, ott van lyuk.

IGAZ igaz!! Ez a number van!
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

Petium

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 26
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9149 Dátum: 2013.07.27 08:15:34 »

Nem szeretnék ünneprontó lenni, de ilyen kevés km alatt ekkora kopás nagyon brutál használattól és/vagy rossz olajoktól esetleg elhanyagolt cseréktől lehet(ne) - de talán jóval több km van valójában abban a kocsiban szerény véleményem szerint, vagy ez nem lehet ?  :?:

A kormány/pedálok állapotából úgy néz ki,hogy a km reális, de mivel német tulaja volt,előfordulhat,hogy elhanyagolt cserékre vezethető vissza a kopás....bár mindent lehet cserélni, (kormány,pedálsor),de szerintem ezzel nem foglalkoztak volna, max visszatekerik az órát...