Szerző Téma: Szerviz  (Megtekintve 2294508 alkalommal)

0 Felhasználó és 6 vendég van a témában

espero1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1483
Re:Szerviz
« Válasz #9045 Dátum: 2014.03.10 18:08:55 »
A haver elég jàrtas az autoszerelésben, és màr csinàlt ilyen fékszellöztetést màs autokon is.

Csak kivàncsi lennék, hogy az E12-es Corollàn hol van a kuplungnàl a folyadék leeresztö csap? Lehet a haver tudja, de én is témàban szeretnék lenni, ezért kérdezek.
E12 Corolla HB 2005 ; 1.6l 110 VVTi ; angol szerelés, 5 ajtos

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: Szerviz
« Válasz #9046 Dátum: 2014.03.10 18:47:07 »
a szobádat kell szellőztetni,ha telefingottad éjjel,a féket minek kéne?
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

espero1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1483
Re:Szerviz
« Válasz #9047 Dátum: 2014.03.10 19:15:22 »
Igazad van... végül is a cél a fék/kuplung-folyadék cseréje lenne. De nem tudom, hogy hol van a kuplungnàl az erre szolgàlo csap?
E12 Corolla HB 2005 ; 1.6l 110 VVTi ; angol szerelés, 5 ajtos

Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re:Szerviz
« Válasz #9048 Dátum: 2014.03.10 19:21:01 »
Igazad van... végül is a cél a fék/kuplung-folyadék cseréje lenne. De nem tudom, hogy hol van a kuplungnàl az erre szolgàlo csap?

Gondolom légtelenítésre gondoltál. Fékolajcsere folyamatos légtelenítéssel oldható meg(legalábbis otthon), azaz át kell folyatni a rendszeren az új folyadékot, mintha légtelenítenél. Előtte persze nem árt a tartályt kiüríteni valamennyire.

espero1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1483
Re:Szerviz
« Válasz #9049 Dátum: 2014.03.10 19:24:26 »
@Kisfiatal
Igen ezt szeretném csinàlni. De nem csak a féknél, hanem a kuplungnàl is (mert ugye mindkettöben ugyanaz a folyadék van).
E12 Corolla HB 2005 ; 1.6l 110 VVTi ; angol szerelés, 5 ajtos

Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re:Szerviz
« Válasz #9050 Dátum: 2014.03.10 19:49:54 »
@Kisfiatal
Igen ezt szeretném csinàlni. De nem csak a féknél, hanem a kuplungnàl is (mert ugye mindkettöben ugyanaz a folyadék van).

De ha a haverod vágja, akkor nem kell itt kérdezősködnöd :) Viszont ha azt se tudja, hol találja a légtelenítőcsavart, akkor bele se kezdjetek..

Konrad

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1314
Re:Szerviz
« Válasz #9051 Dátum: 2014.03.10 20:50:23 »
A verezteto a feknyergeknel van.
De egyszerubb felulrol leszivni ami tudsz a tartakybol utana pumpa pumpa...:)
En fekkel sose jatszottam, biciklin is inkabb szakira biztam:)
Illetve pl g astranal beleszakad ergo ott megse probaljuk mar, mert multkor is komplett uj hatso nyerget kapott emiatt.
Konrád

espero1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1483
Re:Szerviz
« Válasz #9052 Dátum: 2014.03.10 21:14:17 »
Igen, a fékeknél làttam, hogy hol kell kiengedni a folyadékot, de nem tudom, hogy a kuplungnàl is van-e ilyen vagy sem? Es ha van, hol helyezkedik el?

A haverral még nem beszéltem ezekröl a részletekröl, és csak azért kérdezösködöm itt, hogy én is képben legyek a beavatkozàs elött.
E12 Corolla HB 2005 ; 1.6l 110 VVTi ; angol szerelés, 5 ajtos

czoki

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 152
  • TC Wagon 1,4 vvti, 2005.
Re:Szerviz
« Válasz #9053 Dátum: 2014.03.11 05:56:09 »
A kuplung munkahengeren,-nem fő hengeren,- van egy olyan légtelenítő csavar,
mint a féknyergeknél. Ott lehet a fékfolyadékot leengedni. :otlet: :hmmmm:

Valóban jobb szakemberre bízni, ha nem vagy biztos önmagadban. Figyeld meg, hogy
egy "szaki", hogy csinálja, és majd legközelebb már esetleg Te is bevállalhatod.

Üdv.
czoki
mit szeretnétek,hogy veletek tegyék az emberek, Ti is azt tegyétek velük!!

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3037
Re:Szerviz
« Válasz #9054 Dátum: 2014.03.11 07:02:37 »
Nem ördöngösség. Egy dologra érdemes figyelni: ha le is szívatjátok az elöregedett folyadékot a tartályból, azt érdemes azonnal frissel pótolni, és arra ügyelni, hogy soha ne ürüljön ki. Ha fellevegősödik a főhenger, azt légteleníteni utána dupla szívás a féknél és a kuplung esetében egyaránt.

espero1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1483
Re:Szerviz
« Válasz #9055 Dátum: 2014.03.11 10:12:39 »
Köszönöm a segitséget.

Elég lesz erre a cserére 1 liter DOT4 fékfolyadék? Az ABS-böl is érdemes/szükséges leengedni ilyenkor a fékfolyadékot (nem tudom, hogy ez automatikusan megtörténik-e, vagy egy külön eljàràs) ?
E12 Corolla HB 2005 ; 1.6l 110 VVTi ; angol szerelés, 5 ajtos

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3037
Re:Szerviz
« Válasz #9056 Dátum: 2014.03.11 17:37:48 »
Üdv!
Kuplungra fél liter is elég.
Fék esetén: a főfékhenger tartályából érdemes kiszívni a régit, majd feltölteni, hogy gyorsabban végezzetek. Utána a bal első keréknél érdemes kezdeni a cserét, mert itt a legrövidebb utat teszi meg a főfékhengertől a folyadék: ott kezdve az ABS tömböt gyorsan át lehet mosni a pumpálós módszerrel (igen, automatikusan megtörténik a cseréje, és innen a leggyorsabb a csere).
Ezután érdemes a jobb hátsó-bal hátsó-jobb első sort végigvenni, vagy ahogy akarjátok. Az ABS-ből nem érdemes leereszteni a folyadékot, mert utána feltöltve légzárvány alakulhat ki (én jártam így fékcsőcserénél!). Azt légteleníteni megbontással lehet vagy speckó eljárással az újabb gépek esetén - szóval a féktartály soha ne ürüljön ki! A friss folyadékot könnyebben meg lehet különböztetni, ha a színezése eltérő, de nálam két év után is besötétedik a régi. 

Egy-két adalék a levegős rendszerhez, illetve a teljesen leeresztett, majd újratöltött rendszer tökéletlenségéhez.

feryoo7

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1732
Re:Szerviz
« Válasz #9057 Dátum: 2014.03.12 19:00:01 »
Új hibajelenség!
Egyik napról a másikra arra lettem figyelmes hogy el kezd a kocsi eleje dübögni. Ami napról napra nagyobb lett.
 Kiderült a mai nap, hogy a stab.rúd kutyacsontja adta be a kulcsot, csere érett lett-.
A kocsiban 143.000 km.- van, és ismételten a jelenség jobb oldalt jelentkezett de párban lesz a csere!! Észrevételelem szerint a jobb oldal ( ahol az út is rosszabb ( út széle miatt) ) hamarabb megadják magukat az alkatrészek.   

Yautja

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 906
Re:Szerviz
« Válasz #9058 Dátum: 2014.03.12 21:39:30 »
Új hibajelenség!
Egyik napról a másikra arra lettem figyelmes hogy el kezd a kocsi eleje dübögni. Ami napról napra nagyobb lett.
 Kiderült a mai nap, hogy a stab.rúd kutyacsontja adta be a kulcsot, csere érett lett-.
A kocsiban 143.000 km.- van, és ismételten a jelenség jobb oldalt jelentkezett de párban lesz a csere!! Észrevételelem szerint a jobb oldal ( ahol az út is rosszabb ( út széle miatt) ) hamarabb megadják magukat az alkatrészek.

Ezen kívül még a lengőkar hátsó szilentje, ami szeret elalélni, de más futómű alkatrész jól bírja...
A kutyacsont minden autóban tönkre megy...előbb vagy utóbb :)
E12 '05 2ZZ-GE 1.8 TS

Autóvillamosság - autó javítás - Toyota szervizelés, Corolla Celica T-Sport javítás- gumiszerelés - autóhifi  stb.

feri220

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 16
Re:Szerviz
« Válasz #9059 Dátum: 2014.03.13 11:47:17 »
Üdv!

Toyota corollám jobb hátsó kereke felől ütemes zaj hallatszik.

A felnit levettem, a tárcsát megforgatva a kézifék fékpofái fékezik a tárcsát, nem folyamatosan, csak egy szakaszon.
Mitől lehet ez?