Szerző Téma: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...  (Megtekintve 2678076 alkalommal)

0 Felhasználó és 10 vendég van a témában

Matenak

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 211
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10320 Dátum: 2016.07.18 21:34:19 »
Szerintem is szelepszár szimmering a ludas. Motorféknél a vákuum miatt beszív némi olajat a motor, mert a szimmeringek már nem tömítenek tökéletesen. Aztán mikor gázt adsz, elég a kék füst kíséretében. Nem kell vele törődni, szerintem emiatt nem érdemes megbontani egy amúgy jól működő motort.
Nekem egyszer csinálta, mondjuk az elég extrém körülmény volt, amikor tavaly a Glossglockneren a fékek megsegítésére néhol egyesben kellett gurulnom 40-nel a 20%-os lejtőkön. :) Ilyen vidéken derül ki, hogy mennyire gagyi egy utcai fék...
https://www.facebook.com/csipszerelde/photos/?tab=album&album_id=680414058756061

VSanyi

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 151
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10321 Dátum: 2016.07.18 22:03:11 »
amúgy a motor tökéletes. jól húz, fürge, csendes, nem rángat... kivéve hogy az egyik motortartó bak el van öregedve és az 1000es fordulatnál érzem ahogy átadja a remegést a kasztninak :D
amúgy ezeket a képeket láttam már régen, de nekem nem ekkora lejtőről van szó... hanem pl: normafa-svábhegy és már ott a füst... nagyon bántja a szemem és a lelkem hogy ilyet művel a drága :( :(

Matenak

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 211
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10322 Dátum: 2016.07.18 22:36:36 »
Ha azok még a gyári bakok, akkor ne legyenek illúzióid, az összes cserére érett már, tökmindegy melyik szerelő mit mond.  ::) Én az összeset kicseréltem, mire csodásan rezonanciamentes lett az autó, pedig kettő hibátlannak tűnt kívülről, csak hát megkeményedtek már, nem nyelték el a rezgéseket.
Ültesd be az asszonyt, húzza be a kézit, tegye be egyesbe, próbáljon "elindulni", aztán ugyanezt rükvercben is, te pedig nézd a motortérben, ahogy billeg a motor előre-hátra, na, annyit tartanak azok a bakok.
Ha pedig ennyire zavar a füst, cseréltesd ki a szimmeringeket, azzal nyilván az olajfogyásod is jelentősen csökkenne. Gondolom most ha egy pár napig áll az autó, akkor első indításnál is füstöl kicsit.

schumy

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 127
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10323 Dátum: 2016.07.21 22:13:13 »
Biztos volt már róla szó, de kérlek nyugtassatok meg hogy bátran elmehetek hosszabb útra (Horvát)
Alapjáraton hallani a legjobban ilyen ciripelést, de ahogy egy kicsit rárakom a lábam a kuplungra elhallgat, gyorsításkor elhallgat, motortérből újjal megnyomva elhallgat, de ha leveszem az újam, lábam megint hallani.
Nagybátyám (autószerelő) szerint, kinyomócsapágy, vagy a lamellák csinálják mert ki van kopva, hamarosan kuplungcsere.
Belém rakta a parát, hogy szét fog esni, de azt hozzátette, hogy ez Toyota, nyugodttan menjek vele, hisz semmi baja a gépnek.
200365km van benne.

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3038
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10324 Dátum: 2016.07.22 07:34:15 »
Biztos volt már róla szó, de kérlek nyugtassatok meg hogy bátran elmehetek hosszabb útra (Horvát)
:yes: Például itt.
Megnyugtatlak, a hiba leírása alapján ettől akár a Holdra is mehetsz ;)
Ez a jelenség nincs összefüggésben kopással, ha kenetlenül teszik össze az alkatrészeket, vadi új kuplungnál is előfordul.
Alapjáraton hallani a legjobban ilyen ciripelést, de ahogy egy kicsit rárakom a lábam a kuplungra elhallgat, gyorsításkor elhallgat, motortérből újjal megnyomva elhallgat, de ha leveszem az újam, lábam megint hallani.
Nagybátyám (autószerelő) szerint, kinyomócsapágy, vagy a lamellák csinálják mert ki van kopva, hamarosan kuplungcsere.
Belém rakta a parát, hogy szét fog esni, de azt hozzátette, hogy ez Toyota, nyugodttan menjek vele, hisz semmi baja a gépnek.
200365km van benne.
A megoldás egyszerű, ha eljutottál a kiemelővilla gumiharangjához. Kiveszed/félretolod, és valahogyan zsírt juttatsz a kiemelővilla és a forgócsap közé, valamint a villa és a csapágy támpontja közé (van folyékony zsír spray, evvel a legegyszerűbb dolgozni).



A másik, amit tehetsz, hogy légteleníted a munkahengert, ne legyen nyomás alatt bemelegedve.

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10325 Dátum: 2016.07.22 10:37:47 »
Úgy bizony, csak nehogy a tárcsára folyjon! ;)

istii01

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 7
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10326 Dátum: 2016.07.28 17:24:38 »
Sziasztok!

Keresgettem régebbi hozzászólásoknál, de nem nagyon találtam választ..:/
Kiszedtem a vezetőoldali ablakemelő kapcsolót...valamelyik előző tulaj rágót rakhatott bele, gondoltam kitiszítom..a gond az, hogy miután leszedtem a keretet és a nyákot tartó csavart, még mindig nem engedi el a nyákot..ahogy nézem a gombok miatt nem is nagyon tudnám szétszedni, viszont elég retkes az egész, így meg nem igazán férek hozzá..
szóval az lenne a kérdés, hogy ez a fajta kapcsoló ennél tovább már nem bontható, vagy van valami technika a gombok kiszedésére?  ::)

előre is köszi:
Isti

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10327 Dátum: 2016.07.28 21:17:39 »
üdv!

Alighanem a gomboknak van stiftje, amit ki kell nyomni, hogy lejöjjenek.

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3038
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10328 Dátum: 2016.08.23 19:15:38 »
Üdv! Ha csikorgó hangot hallotok az ajtóbelső felől, miközben az ablakot eresztitek le, nem biztos, hogy kavics...Képem nincs róla, de az idő megette a vezető oldali emelő bovdenjét. A szerelő végül 9000-et kért, mert egy műanyag vezetőgörgőt is cserélni kellett. 21-ért egyébként van kompletten után gyártott egység is. (Egyébként egy 10-es kulcs és öt perc kérdése a szétszedés -szerelési segédlet)

Tanács: ha odakerül valaki, hogy lebontja az ajtókárpitot, érdemes a sín szélét gépzsírral megkenni, illetve ettől függetlenül is időnként az üvegek gumi tömítését wd 40-nel befújni.

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10329 Dátum: 2016.08.24 21:15:57 »
üdv kalapos!

Végre megtörte valaki a csendet!
Én odáig jutottam, hogy két lökös, hűtőmaszk, plusz a jobb kerékív hátul lefújva, illetve a két balos ajtó teljesen patika, full üres még, le vannak fújva.
Az első bontott, a másik viszont egy jó vétel volt, 8-ért küldték el postával, alapozott, gyári Toyota ajtó, még nem volt autón. :D
Kérdezte a festő, tudom-e, hogy 100 körül van egy ilyen ajtó? Mondom biztos, de ez nem volt annyi. :D

Lényeg, hogy az első ajtókba érdekelnének ablak sín vezető patentok, mert kissé már bukik az ablak, bár nem vészes.
Az után nyomott meg csak motorral kapható, abból meg van elég...  :)
Szóval kellene egy kontakt, ahol küldenek ilyen patentot, mert eddig csak olyat láttam, aki javítja.

Zsolt68

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 444
  • '96 1.6 Carina 4ajtó 99LE
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10330 Dátum: 2016.09.11 08:46:59 »
Hosszú ideig nem volt baj a Carinámmal, sejtettem hogy meg lesz a böjtje. A kormányműből a szervóolaj szivárog. A szerelő szerint ki kell szerelni, fel kell újítani. Kérdezném tőletek: Volt -e hasonló hibája valakinek? Mennyi lehet a munkaidő? Mennyibe kerülhet?
Már előre félek a szerviztől. Nem szeretem, ha más szerelgeti. Köszönöm a válaszokat!
A következő is Toyota lesz.

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10331 Dátum: 2016.09.15 12:11:10 »
Sziasztok!

Tudna alaki infoval esetleg robbantott rajzzal szolgálni Carina E angol ZF szervoszivattyújáról? A japánt találom mindenütt, az már megvolt. :D

Szimmeringet szeretnék cserélni a tárcsa felől, de nem tudom hogy jön ki, viszont a belsejét a másik oldalról szépen szét lehetett szedni... Zégert s más rögzítést onnan nem találok, a szíjtárcsa alatt sem látszik zéger/csavar, illetve úgy tűnik, csapágyba van rakva ahogy bemegy a tengely a házba.



Matenak

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 211
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10332 Dátum: 2016.09.18 11:49:13 »
Hosszú ideig nem volt baj a Carinámmal, sejtettem hogy meg lesz a böjtje. A kormányműből a szervóolaj szivárog. A szerelő szerint ki kell szerelni, fel kell újítani. Kérdezném tőletek: Volt -e hasonló hibája valakinek? Mennyi lehet a munkaidő? Mennyibe kerülhet?
Már előre félek a szerviztől. Nem szeretem, ha más szerelgeti. Köszönöm a válaszokat!

Én játszadoztam ilyesmivel egy éve. Ha fontos, hogy minél kevesebb ideig kelljen nélkülözni az autót, akkor szerezz egy másik kormányművet és azt újítsd fel, így egy napon belül kicseréli a szerelő. Utána a kiszerelt kormányművet eladod.
A felújítás 40E ft körül van, a beépítés 15 környéke. Utána futóművet is kell állítani, az kb. 8E ft.
De ha pesti vagy, akkor ott bőven vannak szakműhelyek kormányműre specializálódva, ha ott élnék, csak elvinném az egyikbe, és egy füst alatt le van tudva minden, szerintem úgy is ugyanennyire jönne ki. Még az is lehet, hogy úgy is meglesz egy nap alatt.

Zsolt68

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 444
  • '96 1.6 Carina 4ajtó 99LE
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10333 Dátum: 2016.10.11 10:54:31 »
Én játszadoztam ilyesmivel egy éve. Ha fontos, hogy minél kevesebb ideig kelljen nélkülözni az autót, akkor szerezz egy másik kormányművet és azt újítsd fel, így egy napon belül kicseréli a szerelő. Utána a kiszerelt kormányművet eladod.
A felújítás 40E ft körül van, a beépítés 15 környéke. Utána futóművet is kell állítani, az kb. 8E ft.
De ha pesti vagy, akkor ott bőven vannak szakműhelyek kormányműre specializálódva, ha ott élnék, csak elvinném az egyikbe, és egy füst alatt le van tudva minden, szerintem úgy is ugyanennyire jönne ki. Még az is lehet, hogy úgy is meglesz egy nap alatt.
Kösz a választ! 3 nap a javítás komplett és 47000 (felújítás) 25000 (ki-be szerelés) mondtak. Kormányművet nem vennék mert macerás eladni, meg nem is tudom hol lehet venni.
A következő is Toyota lesz.

byd996

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 20
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10334 Dátum: 2016.10.17 11:43:57 »
Sziasztok!

Új vagyok itt, nyár közepe óta vagyok a tulajdonosa egy elég leharcolt 1,6-os `94-es Carina E kombinak.
Elég zsúfoltra sikerült az elmúlt hét: szétesett a gyújtáskapcsolóm belseje, nem lehetett elfordítani a slusszkulcsot. Nagy nehezen erőltetve sikerült elfordítani annyita hogy ki tudjam szedni, két napig multifogóval indult a kocsi ::)
Rákövetkező nap lehalt a generátorom, a bontott Bosch helyett a bennelévő Denso felújítattása mellett döntöttem.
Következő nap vettem észre hogy elfolyt az összes ablakmosófolyadékom. Az ablakmosómotor tömítése szakadt el a tövében, ragasztással orvosoltam a problémát.

Ami miatt ide írok az a fűtés, illetve hiánya.

A fűtésem eléggé vérszegény, leginább langyos levegőt fúj.
Korábban 1,3-as EE90-es Corollám volt, annál kb 6 km után forró levegőt fújt, itt ez csak langyos, de hosszabb utak után is csak picit melegebb.
A hűtőből kilépő nagy vízcső tűzforró, de a tűzfalon belépő csövek csak langyosak.
A hűtőm belülről elég rozsdás, dugulásra gondolhatok esetleg?