Szerző Téma: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...  (Megtekintve 2681507 alkalommal)

0 Felhasználó és 9 vendég van a témában

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6675 Dátum: 2012.05.10 18:53:18 »
Tisztelt vd1234!

Megfogom nézni, még remélhetőleg hétvégén a hengereket és értesítelek melyik milyen állapotú illetve a gyertyák milyenek.Neked mennyit ment el a motor?Szerszámok megvannak a ami kell a generálhoz, csak az alkatrészt kell megvennem.Köszi a linkeket és a segítséget.

Kedves dgatto!

Először is ne haragudj, mert nekem a "tisztelt" ide túl hivatalos, eleve úgy is gondolom, hogy a lehető legjobban tisztelek(tisztelünk) mindenkit a fórumon (tehát nem írom ki), ezért a "kedves" megszólítás nálam, bár ezt sem szoktam: de kivétel erősíti a szabályt  :flowers:
Nagyon kíváncsi vagyok, ha megnézed hétvégén, hogy mit találsz! Ha bármiben tudok segíteni, írj nyugodtan! Ahogy nézem, a végén előbb meglesz a géped, mint az enyém  :clap:

kissanya

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 155
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6676 Dátum: 2012.05.10 21:33:38 »
Tisztelt Kamikaze !

Akkor azt mondod, hogy ez sem ilyen egyszerű.Ezek a gyűrűk nem rozsdamentesek?Milyen tömítések lehetnek elöregedve?Főtengely, szelepszárszimeringek?Amugy 96 vagy 97es évjárat ha jól emlékeszem.Én úgy gondoltam, hogy kézzel körbe forgatom a motort párszor ha sikerűl,és ha igen akkor egy olajcsere és ha beindúl akkor lehet átrakni,plusz még egy vezérmű csere.Mit tudnék hasznosítani a motor belsejéből?
Köszönöm válaszod

Szia! Sajna ha a te cainád biztos japo, a törött meg 96-97 es akkor nem sok minden lesz jo  motortérböl.:( Az már egy "angol"carina. Teljesen más a motorja mások a csatik.Pl.az angol motorjában van főtengely szöghelyzetérzékelő,a japánban pedig a gyujtás elosztóval van egybe építve egy e célra szolgáló alkatrész...
A lepényhal megy elöl, a remény hal meg utoljára.

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6677 Dátum: 2012.05.10 23:01:10 »
Sziasztok

4A-FE motort szeretnék gázosítani.

ma rákérdeztem, 200 a szett, de kell rá típusengedélyt csinálni, ami 20 eft, ezután vinni műszakira.
jelenleg 9 litert eszik átlagban, ezután 10 várható. Bő 1 év és visszahozza az árát, a jelenlegi használat mellett.


Kérdezném tőletek, hogy ebbe a motorba van valakinek gázos rendszer szerelve, simán üzemel vele, mire kell figyelni?
Egyéb költségekre mire kell számítani?

Üdv: TJ
Szintén most gázosítottam. AC STAG  rendszer 205ezer volt egyedi engedéllyel +vizsga, de úgyis vinnem kellett. Nekem 8,0 liter a gáz olyan körülmények között amikor ugyanezt benzinnel 6,6-ra mértem. +20%-kell számolni. Meg 1 liter/100 km benzinnel átlagosan. A gáz nem szereti a fordulatot, pályán ha meghaladod a 3000 fordulatot jobban fogyaszt, olyankor van 10 liter is nekem.
Prius 2 - a mosolygós autó.

dgatto

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 13
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6678 Dátum: 2012.05.11 10:06:19 »
Szia kissanya!
Nem örülök a válaszodnak  :no: a másik carina igen valszeg már angol.Nagy munka lenne az egész kábelezést újra fűzni.Köszönöm a felvilágosítást.

Adamo_sx

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 148
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6679 Dátum: 2012.05.11 15:45:02 »
Sziasztok!
Van egy olyan problémám a járgánnyal (1997, 1.6, kombi), hogy beázik valahol a hátulja. (Úgy értem, hogy a hátsó üléseknél levő rész, nem a csomagtér.) Egyéb okok miatt jelenleg nincs bent a kárpit és a múltkor egy esős nap után láttam, hogy az lábtérnél - ahová a hátsó utas teszi a lábát, illetve ez ugye az első ülés alatti rész - áll a víz. Így persze a kárpitot sem akarom visszarakni, amíg ki nem derül és meg nem oldódik, hogy honnan jön. Még csak nem is menet közben történt, hanem az esőben állt az autó.
Hiába néztem, nem látszott, hogy folyhat be. A az alvázban levő gumidugók rendben vannak, biztosan nem onnan jött a víz. Az lehet, hogy az ajtóból nem tud kifolyni (met eldugult?) és az valahol bejut az utastérbe? Valakinél volt esetleg hasonló, valami ötlet?
Ha más nem lesz, megyek a mosóba és beülök hátra nézni, hogy hol jön be, amíg a párom locsolja a kocsit...  ::)

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6680 Dátum: 2012.05.11 21:03:12 »
Annak idején olyan megoldást alkalmaztam, hogy piros temperás vízzel bespréztem a kasztnit belül. és szépen meglátszott rajta, hol kúszott a víz. ott megmaradt a festék elmosódás nyoma. Igaz után ki kellett mosogatni.
Prius 2 - a mosolygós autó.

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6681 Dátum: 2012.05.12 08:38:51 »
Kedves Carinasok!

Biztosan sokan vannak, akik emlékeznek itt rám, hiszen magam is nemrég közétek tartoztam. Természetesen nem voltam hálátlan szeretett gépemmel, ma is a fater használja, sőt még van egy másik is. A rend kedvéért mindkettő 96-97-es évjárat tehát angol gyártás, annak minden előnyével és hátrányával.
Nemrég volt szerencsém újra vezetni majd 600 km-t és azt tapasztaltam, hogy 1800 alatt mind egyenletes sebességnél, de főleg finom gyorsításnál, mint ha elszegényedne a keverék, be-be rángat. Nyilván ez kisebb sebességi fokozatban jobban érezhető, de ötödikben is jelen van. Sokszor tapasztalom, hogy motorfék üzemben is be-be ránt, de ezt csak néha csinálja.
Ami viszont szinte minden esetben előfordul, a váltásnál, egyből kettőbe. Kuplung fel és amikor nyomom a gázt , amíg túl nem jut a 1800-2000-es fordulaton szinte folyamatosan tudja csinálni.
- hidegen is, melegen is, hidegen kicsit talán jobban, ha jó meleg, akkor már finomabban lehet vezetni, de itt is előfordul

A pontos infóhoz hozzá tartoznak a következők:
-az utóbbi időben városi, nagyon rövid távon közlekedett a gép, de azt gondolom, hogy ellen súlyoztam a legutóbbi kb 500 km autópályázással, melynek felében injektortisztító is volt a kocsiban
- 2 éve, amíg én használtam benzin-etanol keverékkel ment az autó, egyébként nekem megelégedésemre, semmi hátrányát nem tapasztaltam, nyilván a korlátait figyelembe véve használtam, de etanol már egy éve nincs benne (szeretett kormányunk rendezte a problémát)
- az etanolos időszakot követően bár semmiféle rossz hatást nem tapasztaltam, gyári új üzemanyagszűrőt kapott a kocsi, a régi szűrőben semmilyen lerakódás nem volt!
- ami nem a gyári BOSCH rendszer része, hogy nagyobb sebességű rángatás, torpanás miatt arra jutottam, hogy biztosan injektor hiba, elvileg köztudott, hogy a BOSCH injektorok nem bírnak annyit.
Akkor egy donorból cserélgetve az alkatrészeket. Komplett gyújtótrafó, kábel, elosztó, gyertyapipa egységet átraktam a jelenség nem változott. A MAP szenzort tudtam még áttenni, de a hiba szintén megmaradt. Így jutottam el az injektorokig. Az egyiknek melegen kicsit alacsonyabb volt az ellenállása. Aztán vagy ez volt a a gond, vagy maga a fizikai beporlasztás miatt, de akkor az injektor hiba volt a megoldás.  Szerencsére anno sikerült szereznem jó állapotú DENSO-kat típus azonos motorból, a cserét követően az a probléma megszűnt.
- a valós km-eket csak saccolni tudom, de kb 300 ekm-nél járhat, a kipufogó makulátlanul tiszta, olajat nem eszi
- volt szerencsém egy ismerős műhelyben annyit diagnosztizálni, hogy a kipufogó gázok is rendben vannak, ha fél óra állás után kicsit valóban szegényebb a keverék, lamda érték 1,04-1,05. De ez ugye egy számított érték és éppen kívül esik a jó tartományon, de ha bemelegszik, mind a gáz minősége, mind a lamda szonda jele tökéletes lesz. Sem a szabályozás lomhaságával, sem az értékkel nincs gond, CH is visszaáll a rendes értékre. Ezeket fordulton is tudja, bár ennek nem sok köze van így az üzem közbeni terhelt állapothoz.
- az autó egyébként nagy becsben van tartva, tehát szűrők olajcserék, stb mindig rendesen meg volt csinálva, sőt a főleg városi használat miatt 7500-anként volt olaj cserélve, de ez ebből a szempontból talán nem lényeg.
- gyertyakábelek újak, gyáriak, elosztófedél nem különben, ez is tiszta, ép!
- gyertya DENSO K20R-U, amit gyárilag is írnak bele

Szóval ez a helyzet, meg az, hogy elfogytak az ötleteim. A poén az, hogy a másik carina is elkezdte ezt a mókát, az még szűz BOSCH rendszer, minden elemével, de természetesen az is megfelelően karbantartott. Ráadásul az még etanolt sem látott.
Szóval vagy nem tudunk vezetni (legalább is carinat), vagy valami pitiáner dolog van, ami eddig elkerülte a figyelmem.
Szóval úgy látszik, azzal együtt, hogy itt is volt már ilyen probléma, ez valamiféle típusgyengesége lesz a gépnek, jellemzően az angolnak. Ezért kérdésem, hogy tapasztalt-e már valaki ilyet, illetve mi volt a megoldás, amennyiben sikerült a problémát elhárítani.
« Utoljára szerkesztve: 2012.05.12 08:44:35 írta b.c. »

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6682 Dátum: 2012.05.12 11:38:58 »
üdv b.c.!

...ha bemelegszik, mind a gáz minősége, mind a lamda szonda jele tökéletes lesz. Sem a szabályozás lomhaságával, sem az értékkel nincs gond

Ezt mivel mérted meg, mivel nem irtál műszert, csak a gázelemző gépet emlitetted?


Meg kellene nézned, hogy miként reagálnak a gépek a hirtelen gázadásra. Értem ezalatt, hogy alapjáraton ketyeg és (kinn a fojtószelepnél a legcélszerűbb) húzol neki egy hirtelen gázt magas fordulatig, hogyan pörög ki / veszi a gázt?
Lényeg, hogy ne fokozatos legyen hanem határozottan hirtelen. Ha ilyenkor megtorpan, akkor nagy eséllyel gyújtáskihagyás áll fenn, [ a gyújtáshibát még elő lehet idézni nagy terhelésre is, pl 5.ben alacsony fordulatról odalépsz neki, és ha rángat akkor ott a hiba) esetleg az etanol "jótékony" hatása jelentkezik az üzemanyagszivattyún és elszegényedik a keverék.

Utóbbit a benzinnyomás mérésével deritheted ki! (itt ha bekötötted a nyomásmérőt szintén az előbb leirt módszerrel odarántod a gázt alapjáratról és a nyomásnak nem szabad esnie, hanem azonnal fel kell ugrani magasabb értékre, ami azt jelenti, hogy jól dolgozik a pumpa)

 :otlet:˙[benzinnyomást sajnos gyári ponton nem lehet mérni, egyetlen hely erre ami könnyen kivitelezhető, az a benzinszűrő tetejétől az injektorhídig húzódó gumicső. Ezt a csövet mivel nem bontható, el kell vágni és a gumicsőbe itt be lehet csatlakozni egy T elágazóval. Utána a két gumicsövet összkötöd egy olyan vastagságú fém benzincsővel, mint ami rendszerben amúgy is van, két bilincs rá és mehet. Nekem sajnos sérült a hollanderes cső, mikor kivettem a régi szűrőt és egy gu,i benzincsővel lett kiváltva a tűzfal előtti szakaszon a kocsi aljáig a gyári fém cső. Immár másfél éve működik, kapott egy Mahle mindkét végén csöcsös szűrőt a hollanderes helyett.
itt látható

Ha van rá kapacitásod, a régi benzinszűrőből kiindulva csináltatsz egy közbetétet a szűrő tetején levő hollander és a cső közé.

További ötlet még (bár ez csak akkor igaz, ha ugyanazon gázpedálállásnál jelentkezik a rángatás), hogy a TPS szenzor van kikopva és kihagy a jel. Multival is ellenőrizheted, de egy szkóp a tökéletes!

TPS infok itt!

Várjuk a fejleményeket!

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6683 Dátum: 2012.05.12 12:45:16 »
netferry!
Lehet, hogy van egy jó hírem számodra!
Múltkor megcsináltam a kartegáz szűrőt, de a PCV szelepnél bizonytalan lett a csatlakozás elsőre, ezért félig-meddig lecsúszott a szelepnél a cső, tehát a szívótér felé falsot szívhatott a motor.
Így mentem vele ~70-80 km-t és hasonló jelenség mutatkozott, mint a Te rángatásod.
Azóta javításra került a csatlakozás és megszűnt a rángás is.

Azt akarom ebből kihozni, hogy érdemes lenne az összes lehetséges pontot átnézni a gépeden, ahol fals levegő juthat be. Vékony vákuumcsöveket nem nagy dolog lehúzni és átnézni, egyesével meg a keveredés lehetősége is kizárt.

Amelyik alkatrész meg nem lehet kiszedni, a helyén, alapjáraton féktisztitóval lehetne vizsgálni.

A féktisztítóhoz annyit, hogy épp tegnap keresgéltem vele, az előbbi rángatás okát vizsgálva és mikor bejutott a szívóoldalra nem emelkedett a fordulat, hanem épp ellenkezőleg, eldúsult a keverék és fulladni kezdett.
« Utoljára szerkesztve: 2012.05.12 12:47:52 írta kamikaze »

Adamo_sx

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 148
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6684 Dátum: 2012.05.12 14:59:41 »
Ez jó tippnek tűnik, köszi!
... piros temperás vízzel bespréztem a kasztnit belül. és szépen meglátszott rajta, hol kúszott a víz. ott megmaradt a festék elmosódás nyoma....

dgatto

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 13
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6685 Dátum: 2012.05.12 16:38:29 »
Kedves vd1234!

Kompressziót mértem.1-es henger: 14,4
                                                 2-es:14,3
                                                 3-as:14,2
                                                 4-es:14,0
Az összes gyertya tiszta,kivan égve rendesen.A dugattyúk teteje nem tocsog olajban,de nem is tiszta a fém színű hanem barnás a dugó teteje.
Utána hideginditás: hirtelen gáznál igencsak nyomja a kék füstöt.Nem olyan durván de észrevehető.
Na ehhez mit szóltok hozzáértők?!
Nem lehet hogy a gyűrűk rendben vannak csak a szelepszár szimreingek nem?

TheBigTJ

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 21
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6686 Dátum: 2012.05.12 18:04:43 »
Ú köszönöm a válaszokat, gyors kalkulálás után évi 160 eFt-ot hagyna a zsebemben a gázos szett körülbelül--> kevesebb mint 2 év, és megtérülne, ez nem hangzik rosszul.
Viszont már csak az érdekelne, hogy a Ti benzin fogyasztásotokhoz képest az enyém miért ilyen kiugróan magas.....  ::)

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6687 Dátum: 2012.05.12 18:40:29 »
netferry!
Lehet, hogy van egy jó hírem számodra!
Múltkor megcsináltam a kartegáz szűrőt, de a PCV szelepnél bizonytalan lett a csatlakozás elsőre, ezért félig-meddig lecsúszott a szelepnél a cső, tehát a szívótér felé falsot szívhatott a motor.
Így mentem vele ~70-80 km-t és hasonló jelenség mutatkozott, mint a Te rángatásod.
Azóta javításra került a csatlakozás és megszűnt a rángás is.

Azt akarom ebből kihozni, hogy érdemes lenne az összes lehetséges pontot átnézni a gépeden, ahol fals levegő juthat be. Vékony vákuumcsöveket nem nagy dolog lehúzni és átnézni, egyesével meg a keveredés lehetősége is kizárt.

Amelyik alkatrész meg nem lehet kiszedni, a helyén, alapjáraton féktisztitóval lehetne vizsgálni.

A féktisztítóhoz annyit, hogy épp tegnap keresgéltem vele, az előbbi rángatás okát vizsgálva és mikor bejutott a szívóoldalra nem emelkedett a fordulat, hanem épp ellenkezőleg, eldúsult a keverék és fulladni kezdett.

No ez érdekes, köszi az infót! Igazából a PCV szelepnél van egy kis olajfolt, gondolom a tömítés átenged, ezt cseréltetni is fogom hamarosan. Valószínű, hogy ilyen irányban kell mozognom amit leírtál. Most jelenleg a lambdaszondát vizsgálom, kollégától kaptam kölcsönbe egy mini szkópot (nagyon pöpec a cucc, asszem beszerzek egyet én is). Már mértem egyet és úgy néz ki, hogy a szonda be van lassulva, ezt már a multimeteres mérésnél is sejtettem. Ja és a kérdésemet pedig most megválaszolom :) Mivel közvetlen a szonda vezetékeire csatlakoztattam a mérőfejet (vámpír csatlakozó  :cool2:) ki tudtam próbálni, hogy a diag csatira is kimennek e a jelek és igen a szonda kék vezetéke OX1, fehér vezetéke pedig E1-el megegyezik.

[a csatolmányt egy admin törölte]
Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6688 Dátum: 2012.05.12 20:16:22 »

"Ezt mivel mérted meg, mivel nem irtál műszert, csak a gázelemző gépet emlitetted?"

Természetesen gázelemző műszerrel mértem, de írtam, hogy "egy ismerős műhelyben"


"Meg kellene nézned, hogy miként reagálnak a gépek a hirtelen gázadásra. Értem ezalatt, hogy alapjáraton ketyeg és (kinn a fojtószelepnél a legcélszerűbb) húzol neki egy hirtelen gázt magas fordulatig, hogyan pörög ki / veszi a gázt?"

A gázt remekül veszi terhelten is, semmi gond nincs vele, ha túljut az 1800-2000-es tartományon.


"pl 5.ben alacsony fordulatról odalépsz neki, és ha rángat akkor ott a hiba) esetleg az etanol "jótékony" hatása jelentkezik az üzemanyagszivattyún és elszegényedik a keverék."


Ez esetben is ugyan az a helyzet, lassan elkezd gyorsulni, picit érződik, hogy nem egyenletes, de a nagyobb fokozat miatt itt nem annyira látványos.
De 2000 felett itt is OK, alatta kicsit érződik.


"Utóbbit a benzinnyomás mérésével deritheted ki! "

Ezzel annyi gond van, hogy az autó működik rendesen, tehát padlón is megy vidáman, tehát nem a benzin nyomással lehet gond, csodaszépen kiforogja a 6500-öt. Ez nem lenne így, ha nem lenne jó a benzinnyomás.

Erre az elvágom a gyári csövet azért reagálnék annyit, hogy inkább csinálnék egy mérőcsövet, amivel meg tudom mérni a nyomást. Akár úgy, hogy csak a nyomásmérőre dolgozok. Ha azt tudja, akkor a pumpával semmi gond sem lehet. Aztán visszarakom a gyári csövet. Nem szeretem a visszafordíthatatlan megoldásokat, bocs...
Egyébként ezt is, ha a tanknál méred, ott a hollandis csatin remekül lehet csatlakozni, ráadásul ugyan annak a szabályozott nyomásnak kell ott is lenni! Ezt lehet, hogy megnézem legközelebb.

Ha már benzinnyomás, arra gondoltam még, hogy az elosztócső végén lévő nyomásszabályzóban lévő rugó gyengülhet idővel. De egy ismerős szerelő szerint sosem volt még ilyen gondja. A nyomás szabályzó és a MAP szenzor ennek a rendszernek a kőbalta egyszerűségű része. 
Igen itt esetleg lehet létjogosultsága a rendszerben lévő nyomás mérésének. De nem itt érzem a gondot.
Az látszik, hogy a kis mennyiségeknél van gond. Ergo lehet, hogy az injektorokat kellene megnézni, kimosatni, mert a sugárkép is számít! Tegyük fel, ha cső falra fecskendez, ráadásul nem porlaszt rendesen akkor benzin cseppek futnak végig a csőfalon, ami ideiglenes elszegényedést, majd után csepegés hatását adja. Ez mondjuk be is passzolna a képbe, hiszen nagyobb gázsebességeknél már nincs ilyen gond a gyorsabban áramló levegő a rosszul porlasztott üzemanyagot is elragadja.
Sőt ez a nagy ritkán motorfék alatti berántást is magyarázza, mert ha bizonytalan a zárás, után cseppen máris ez a jelenség.

"További ötlet még (bár ez csak akkor igaz, ha ugyanazon gázpedálállásnál jelentkezik a rángatás), hogy a TPS szenzor van kikopva és kihagy a jel. Multival is ellenőrizheted, de egy szkóp a tökéletes!"


Sajnos szkópom nincs. A szenzorvizsgálatra én is gondoltam (német autóknál rendszeres gond), ezért mielőtt elolvastalak volna ma megnéztem.

A fojtószelep potméter érdekes. Értékeit tekintve hozza az értékeket. 1-3-lábon 1,08 kOhm, nyitottan 2,75 kOhm.
A 2-3-on ugyanez fordítva.
Ami érdekes, de érzésem szerint nem probléma, hogy az alsó tartományban nagyon gyorsan változik az ellenállás értéke. Nagyon finoman mozdítva a fojtószelepet indul 1,08-ról a századokat egyesével lehet növelni, de -és igaz, hogy csak a század ohm-os számok-, kicsit vissza is ugrál. Szerintem ez nem gond, igazából a nagyobb ellenállás tartományában is van valami ilyesmi, tehát ez talán nem lehet probléma.
A neten néztem ezt a szenzort. Ott úgy látszott, mint, ha a szenzort a fojtószelep házba bele kellene dugni, + 2 csavar rögzíti, a házba egy "O" gyűrűvel zár. Az jutott eszembe (mert anno karbis technikával is foglalkoztam és ott döntő jelentősége volt), hogy ha a szenzor ilyen, a fojtószelep tengely itt is ki tud kopni. Természetesen itt nincs olyan hatás, mint a karbinál, nem zavar be sem az alapjáratba, hiszen az alapjárat állító kompenzálja a minimális fals levegőt, sem az alapjárati keverékbe, mert azt másból számolja az ECU.
Viszont, ha lóg kicsit a tengely, az mozgathatja, feszegetheti a potmétert, ami ha csak kicsit macerálja az értékeket az már elég lehet ahhoz, hogy az ECU össze-vissza vezérelje az adagokat.
Na, de ez csak egy ötlet. Mozgattam a tengelyt, de ezzel is max 0,01 értéket tudok változtatni. Tehát előidézhető az ellenállás változás, de itt is azt kellene tudni, hogy most ez az egy százados érték gond-e. Én ha ilyen rendszert építenék igyekeznék elkerülni, hogy ilyen érzékeny legyen. Ez csak egy hibaforrás, lehetőség lenne. Tehát szívem szerint ezt is elvetném.

Ha már itt tartunk, mérje már meg valaki nekem legyen szíves az 1-3 lábon finoman nyitva a fojtószelepet csak és kizárólag felfelé mennek az értékek? (bár lehet, hogy csak a kezem remegett) Nem lehet gond a század nagyságrendű eltérés, gondolj bele ezt a lábaddal nyomogatod, a kocsi rázkódik, ha ez számítana egy borzalom lenne ez alapján vezérelni.  Vessük el ezt!

Gyertyák egyébként rendben, minimálisat állítottam a hézagon 0,8-ra, de semmi rendellenes nem volt rajtuk. Mind egyforma, tiszta, dugattyútetők tiszta, fém színűek a felirat olvasható rajtuk!  :D
Néztem a PCV szelepet is, a körülötte lévő gumi tömítést a szelepfedelen  már régen kicseréltem, tehát működött az is. Egyébként az olajpára ezen a helyen nem gond!
Anno és most is kitakarítottam a PCV-t, de nem volt koszos. Tömítetlenség nincs, én kontakt spray-vel szoktam nézni, az emeli az alapjáratot! Mivel ez MAP szenzoros rendszer, ezért a fals levegőre nem szegényedéssel reagál, tehát ez egyébként sem lehetne ok.
Kis fals levegőre magasabb lenne az alapjárat, ennyi.
Az etanolt pedig utólag is megvédem, mondom még egyszer egy évet ment még etanol-benzin keverékes időszak után hiba nélkül.

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6689 Dátum: 2012.05.12 20:51:25 »
Illetve kérném, még, hogy a gyújtótekercs ellenállást mérje meg nekem az, akinek angol, normálisan működő carinaja van.
Primer és szekunder tekercs ellenállására vagyok kíváncsi hidegen és esetleg melegen is.
Ott még lehet valami.

Előre is köszönöm!