Köszönöm szépen mindenkinek a segítséget.
Hátha érdekel valakit, leírom eddig mire jutottunk a lehörgő gyenge autóval.
Helyben találtam végül értelmes szerelőt (egyébként itt emlegette valaki már őt, név nélkül. Toyotája van neki is, illetve reletív sokat szerelget, van némi tapasztalata.)
De a lényeg.
A leömlőben levő egyik katalizátor esett atomjaira, gyapotostól kerámiástól hátracsúszott és teljesen eltömítette a kipufogómat.
A kipufogón gyakorlatilag nulla nyomással jött az anyag, inkább gőzölt, az autót meg tisztességes füstfelhő lengte körül mire eljutottam hozzá. (Megkérdezteék, ugye nem akarok felrobbanni, mert füstöl az autó. Ááááá, mondom, észre se vettem.....
Ezt kipucolva az autó megy. Igaz, még rángat és hibáim is vannak. Azaz egyszer villant fel a hiba, de kiolvasva a következőket jelezte:
P0302 (2. henger gyújtás hiba) - gyanítom, rendesen kokszos a rendszer, hiszen a kipugogógáz gyakorlatilag semennyire nem tudott távozni.
P0175 Bank 2 (Rendszer túl gazdag - ez sok dolog lehet...)
P0420 Bank 1 (Katalizátor hatásfoka alacsony) - ez nem csoda, tekintve, hogy az egyik hiányzik...
Mindenhogy kell egy katalizátort cserélnem, mert a 2 szenzort rendesen megkeverheti így a rendszer, illetve kap egy olaj / egyéb cserét az autó, gyertyacserék mellett. Remélem, javul majd.
Per pillanat be-becsörög (persze, még nincs kész), kihagy, tuti tele van koksszal, mocsokkal, olajjal az egész.
Mindenesetre nesze neked autószerelő mester szép csillivilli járólapos műhellyel, vizsgaállomással.
Sajnos nem fotóztam amikor felemeltük a kocsit, ideges voltam nem kicsit. Az új szerelő szemei kidülledtek, azt mondta ilyet még nem látott, amit az előző művelt. Tanulságos és drága műszaki volt....
És még nincs vége.