Szerző Téma: Avensis hibák (nincsenek:)  (Megtekintve 3765467 alkalommal)

0 Felhasználó és 4 vendég van a témában

András1980

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2274
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #10065 Dátum: 2015.10.04 16:15:11 »
Írtam màr régebben arròl, hogy sajnos az én Avem is csipegeti az olajat.
Ma ùjra rànéztem a szintre és a legutòbbi olajcsere òta megtett 7234 km alatt 1,2 cm-t ment az olajszint a maximumtòl lefelé.

Kérdés: Ez milyen dl/km fogyàsnak felel meg? Kell-e vele foglalkoznom?
Érdemes lenne-e még összel valamikor lecserélni az olajat (tartva a kb. 10 ezer km-es csereperiòdust), vagy ràér tavaszig, amire kb. eléri a 15 ezret.

Köszi elöre is!  :hug:
Hát, ha 3,7 liter a töltet, akkor 1,3 liter a nívó két pontja közötti távolság. A többi arányosítsd.
Ha már 4,2, akkor lehet megegyezik a kétliteressel, ott 1,8 liter.

Matthew90

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2743
  • Nem elfogult, de TOYOTA-Fan :)
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #10066 Dátum: 2015.10.04 16:22:34 »
Hát, ha 3,7 liter a töltet, akkor 1,3 liter a nívó két pontja közötti távolság. A többi arányosítsd.
Ha már 4,2, akkor lehet megegyezik a kétliteressel, ott 1,8 liter.

Arànyaiban kb. az ötöde lehet. Szòval olyan 3-4 decit ehetett 7234 km-n, azaz 6-8 deci lenne 15 ezer utàn.
Ez soknak szàmít?  :szemez:



Toyota Corolla E12 Sedan 1.4 Linea Terra (2011.09.-2013.10.)
Toyota Avensis T25 Sedan 1.8 Sol Technic (2013.10.-2017.01.)
Toyota Prius III Premium + Solar roof + Navi + Leather (2017.01.- )

362.

András1980

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2274
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #10067 Dátum: 2015.10.04 16:25:51 »
Arànyaiban kb. az ötöde lehet. Szòval olyan 3-4 decit ehetett 7234 km-n, azaz 6-8 deci lenne 15 ezer utàn.
Ez soknak szàmít?  :szemez:
Szerintem nem.
De majd jönnek a kritikusok.

Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1224
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #10068 Dátum: 2015.10.04 16:49:20 »
No, nem emlékszem már, hol kezdtem el írni a bajomról, de most már maradok ennél a topicnál...

Szóval, 3 alapvető hiba van az autóval, amik nagyon valószínű, hogy édeshármasban járnak együtt. A megoldásra továbbra sem sikerült rájöjjek, de egyszer úgyis meglesz és kijavítom.

A 3 hiba jelenség:
1. hidegen nehezebb indulás (gázfröccsre könnyen)
2. ECU leszabályoz 5200-nál (6500-nál kellene)
3. meleg alapjáraton enyhén ingadozik az alapjárat

Korábban volt P0171 (szegény keverék) hibakódom is, ez az utóbbi 2 hónap és kb 3000km óta nincs, de a feljebb leírt dolgok jelen vannak. A gyanu jelenleg az, hogy a motor valahol a blokk és a légtömegmérő között a légtömegmérő által nem mérhető mennyiségű levegőt szív be, ami szgényíti a keveréket. Ennek kompenzációjaként dúsítja az ECU a keveréket, ami a mérések szerint kb 4-6% közötti lehet (long term fuel trim). Minden szívócsövet, könyökidomot, bilincset átvizsgáltam kiszerelve, közvetlen szemhez közel tartva, de minden jónak tűnik. Jelenleg a tömítésekre terelődött a gyanum.

Olvastam egy amcsi illető blogját, ahol világosan és érthetően leírja, hogy az 1ZZFE motorokon kb 7-8 év alatt hajlamos elöregedni, elasztikusságát veszíteni a gyári szívósor tömítés (intake gasket), ami a leírt hibajelenséget okozhatja. Márkaszervizben neki erre $400-os javítási költséget mondtak, de ez kb $10-ból otthon kivitelezhető.

Tegnapi nap folyamán eljutottam oda, hogy kicseréltem a szívósor gumitömítését. Első körben ez számomra egy bő 2 órás munka, de másodjára már csak 45 perc volt összesen.


Íme az új tömítés:



A tömítéscseréhez én 13db csavart szedtem le a szívósor és a pillangószelep körül ahhoz, hogy könnyedén ki tudjam emelni az egységet a helyéről. Lehetséges, hogy nem is szükséges ennyit kiszedni, ha van az embernek egy jó bilincs szorító fogója a pillangószelepbe és szívósorba menő gumicsövek eltávolításához, nekem nem volt.
A szívósort összesen 9db csavar rögzíti, a pillangószelepet a szívósorhoz még 4db tartozik.
Amikor kijött az egység a helyéről, így nézett ki:



Amennyire tudtam, a szívósor belsejét, a blokkal érintező felületét és a blokkon a szívócsatornák üregeit is megtisztítottam féktisztítóval fémtisztára. Szemmel látható a két tömítés közötti különbség és ujjal tapintható is (a régi érezhetően keményebb):



Na, ki találja ki, melyik melyik? Nem nehéz feladvány... :lol:

Csak összehasonlításképpen:
Az új tömítés már a helyén:



És ilyen volt az eredetivel:



Nem elhanyagolható a különbség... (ezzel együtt, természetesen a pillangószelep szívósor felőli oldalát is megtisztítottam a lerakódásoktól) Szerelés közben észrevettem, hogy a pillangószelepen is van egy ehhez teljesen hasonló (csak kisebb) tömítés, ami szintén csereérett, ezt majd jövő héten beszerzem, kicserélem. A tömítés ára kb 1300Ft volt, úgy, hogy az SZ-M boltban az Elring a legdrágább. Nos, a kis tömítés sem hiszem, hogy hitelbe fog taszítani...  :roll:
Összeszerelésnél kissé megviccelt az egyik gumicső, ugyanis, indítást követően konkrétan nem volt alapjárat, sőt, menet közben (próbakör) 2000 fordulatig rángatott, mint a veszedelem. Hazaér, újra szétszed mindent. Akkor láttam, hogy az egyik gumicsövet nem raktam vissza a helyére. Újabb 45 perc szerelés után minden klappolva működik, de sajnos az eddigi hibák is megmaradtak (nehézkes hidegindítás, 5200-nál leszab., alapjárat ingadozás). ECU resetet követően is. A long term fuel trim (kb 25-30km elteltével) +4-6% között ingadozik, attól függően, milyen körülmény között van használva az autó.

Teljes munkafolyamat képei ITT

Egyelőre ennyi, a pillangószelep tömítésének cseréje után megint okosabb leszek egy kicsit...

ui.: Továbbra is elsősorban a fals levegő szívására gyanakszom, ennek lehetséges forrásait járom körbe a jövőben is.
Ezt a tömítést én is kicseréltem, amikor összeomlott a katalizátorom. :whistling: De -érdekes módon - nem gyógyult meg tőle az autóm. :no: Viszont azóta van egy majdnem bakelit keménységű tartalék gumitömítésem a beömlőhöz.
Nekem anno a Mondeom alapjárata ingadozott - de hideg motornál - addig, amíg az Essotól át nem szoktam az Aralhoz. (Nem tegnap volt...)

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3038
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #10069 Dátum: 2015.10.04 17:46:19 »
[...]
Egyelőre ennyi, a pillangószelep tömítésének cseréje után megint okosabb leszek egy kicsit...

ui.: Továbbra is elsősorban a fals levegő szívására gyanakszom, ennek lehetséges forrásait járom körbe a jövőben is.
Üdv! Tipp. Legközelebbi szétszedésnél érdemes a megkerülő szelepet is a fojtószelepházról leválasztva kipucolni.
angolul
oroszul

Féktisztítóval már ellenőrizted a falslevegő lehetőségét?

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #10070 Dátum: 2015.10.04 18:11:19 »

Ezt a tömítést én is kicseréltem, amikor összeomlott a katalizátorom. :whistling: De -érdekes módon - nem gyógyult meg tőle az autóm. :no: Viszont azóta van egy majdnem bakelit keménységű tartalék gumitömítésem a beömlőhöz.
Nekem anno a Mondeom alapjárata ingadozott - de hideg motornál - addig, amíg az Essotól át nem szoktam az Aralhoz. (Nem tegnap volt...)
Kb egy éve tankolom a MM95-öt és most a 4. tank MM100-zal futunk. Nem hinném, hogy van innen feljebb...[emoji4]
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1224
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #10071 Dátum: 2015.10.04 20:39:22 »
Kb egy éve tankolom a MM95-öt és most a 4. tank MM100-zal futunk. Nem hinném, hogy van innen feljebb...[emoji4]
Bocsánat, hogy megint a régi mondeómmal példálózok. Pont abban az időben hozták be a 100-s benzint, és gondoltam, hogy ha beleteszem az autómba, akkor nagyon mondejó lesz, és hasíthatok vele a pályán a szokott 180 helyett többel is. :cool2: (Olyan rég volt, hogy már elévült.) Erre az én jószágom úgy elkezdett köhögni, prüszkölni, rángatni az új benyától, alig hittem, hogy hazaérjek vele.
Még az jutott az eszembe, hogy kikapcsolt klímánál is csinálja az ingadozást? Mert az enyém csak klímával pulzált. Ha kikapcsoltam a klímát, azután meg rövid idő múlva vissza, be, akkor abbahagyta.

keeper83

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 671
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #10072 Dátum: 2015.10.05 09:42:40 »
Bocsánat, hogy megint a régi mondeómmal példálózok. Pont abban az időben hozták be a 100-s benzint, és gondoltam, hogy ha beleteszem az autómba, akkor nagyon mondejó lesz, és hasíthatok vele a pályán a szokott 180 helyett többel is. :cool2: (Olyan rég volt, hogy már elévült.) Erre az én jószágom úgy elkezdett köhögni, prüszkölni, rángatni az új benyától, alig hittem, hogy hazaérjek vele.
Még az jutott az eszembe, hogy kikapcsolt klímánál is csinálja az ingadozást? Mert az enyém csak klímával pulzált. Ha kikapcsoltam a klímát, azután meg rövid idő múlva vissza, be, akkor abbahagyta.

Ez érdekes sztori. Több ismerősöm is dolgozott benzinkúton. Ők meséltek egy-két dolgot a  prémium üzemanyagokkal kapcsolatban. Legtöbb kúton (kivéve néhány extra forgalmasat) a prémium üzemanyagokat (főleg a 100-as benzint) csak nagyon ritkán viszik. Sokszor 4-5-ször annyi ideig ott áll az adott üa. a tartályban, mint a normális. Meséltek rémtörténeteket, amikor a hosszú hónapok óta tartályban álló, tartály aljából tankolt 100-as benzint tankolók jöttek vissza panaszkodni, hogy vmi nem stimmel a benzinnel, mert köhög, prüszköl, nem megy az autó. Ezek nem nevenincs kutak voltak, hanem elsősorban egy autópályás kagylós, másodsorban egy főutas magyar királyi vállalati. Szóval azért csak csínján ezekkel, persze lehet ez urban legend kategóriának is kezelni, csak érdekességképpen írtam.

A klímával pedig ingadoznia KELL az alapjáratnak! A klímakompresszort nem folytonos üzemben hajtja meg a motor, hanem a klíma vezérlése kapcsolgatja az elektromos kuplungját szükség szerint. Bekapcsolt kompresszor mellet az én autóm ECU-ja is megemeli az alapjáratot, azután kikapcsoláskor visszaejti. Ez ugyanaz, mint amikor a ventilátort kapcsolgatod hideg motornál, vagy az elektromos fogyasztókat kapcsolgatod fel szépen sorban (világítás, reflektor, ülésfűtés, szélvédőfűtés, keringetés, stb.) és az ECU az érzékelt magas áramfelhasználás miatt korrigál, hogy a generátor ne ejtse vissza káros mértékben az alapjáratot.
Ettől függetlenül a megkerülő levegőcsatorna tisztítása, az alapjárathoz tartozó levegőellátás útjának szabaddá tétele az első feladat.

Üdv:
BF

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #10073 Dátum: 2015.10.05 09:53:46 »
A klímával pedig ingadoznia KELL az alapjáratnak! A klímakompresszort nem folytonos üzemben hajtja meg a motor, hanem a klíma vezérlése kapcsolgatja az elektromos kuplungját szükség szerint. Bekapcsolt kompresszor mellet az én autóm ECU-ja is megemeli az alapjáratot, azután kikapcsoláskor visszaejti. Ez ugyanaz, mint amikor a ventilátort kapcsolgatod hideg motornál, vagy az elektromos fogyasztókat kapcsolgatod fel szépen sorban (világítás, reflektor, ülésfűtés, szélvédőfűtés, keringetés, stb.) és az ECU az érzékelt magas áramfelhasználás miatt korrigál, hogy a generátor ne ejtse vissza káros mértékben az alapjáratot.
Ettől függetlenül a megkerülő levegőcsatorna tisztítása, az alapjárathoz tartozó levegőellátás útjának szabaddá tétele az első feladat.

Üdv:
BF
Bocsánat, hogy megint a régi mondeómmal példálózok. Pont abban az időben hozták be a 100-s benzint, és gondoltam, hogy ha beleteszem az autómba, akkor nagyon mondejó lesz, és hasíthatok vele a pályán a szokott 180 helyett többel is. :cool2: (Olyan rég volt, hogy már elévült.) Erre az én jószágom úgy elkezdett köhögni, prüszkölni, rángatni az új benyától, alig hittem, hogy hazaérjek vele.
Még az jutott az eszembe, hogy kikapcsolt klímánál is csinálja az ingadozást? Mert az enyém csak klímával pulzált. Ha kikapcsoltam a klímát, azután meg rövid idő múlva vissza, be, akkor abbahagyta.

Köszönöm a kapcsolódó gondolataitokat.  :hug:

Üzemanyaggal egészen nincs gond felénk, mert az autó szépen megy velük. Az elmúlt 1 hónapban volt egy több, mint 2000km-es autópályázásunk (nyaralás), ahol hibátlanul vizsgázott mind a magyar OMV MM100, mind a szlovén OMV MM100.

Az alapjárat ingadozásom független a fogyasztók működésétől. Hidegen nem észlelhető, melegen van csak némi apró egyenetlenség. Lehet, hogy nem is venné észre rajtam kívül más, ha nem hívnám fel előtte a figyelmét erre.  :)

Pár perce megrendeltem a fojtószelepház tömítését a helyi SZ-M boltból. Nem egészen 2000Ft-ért kapom 3 munkanapon belül a gyári(!) tömítést.  :clap:
Veszek mellé egy nagy flakon légtömegmérő tisztítót is. Ezt a féktisztító helyett vásárolom, mert állítólag azzal szemben EZ semmilyen nyomot nem hagy száradás után. Ha már leszedem a fojtószelepházat, akkor igyekszem a lehető legalaposabban meg is tisztítani azt.  :smartass:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

keeper83

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 671
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #10074 Dátum: 2015.10.05 10:15:17 »
Köszönöm a kapcsolódó gondolataitokat.  :hug:

Üzemanyaggal egészen nincs gond felénk, mert az autó szépen megy velük. Az elmúlt 1 hónapban volt egy több, mint 2000km-es autópályázásunk (nyaralás), ahol hibátlanul vizsgázott mind a magyar OMV MM100, mind a szlovén OMV MM100.

Az alapjárat ingadozásom független a fogyasztók működésétől. Hidegen nem észlelhető, melegen van csak némi apró egyenetlenség. Lehet, hogy nem is venné észre rajtam kívül más, ha nem hívnám fel előtte a figyelmét erre.  :)

Pár perce megrendeltem a fojtószelepház tömítését a helyi SZ-M boltból. Nem egészen 2000Ft-ért kapom 3 munkanapon belül a gyári(!) tömítést.  :clap:
Veszek mellé egy nagy flakon légtömegmérő tisztítót is. Ezt a féktisztító helyett vásárolom, mert állítólag azzal szemben EZ semmilyen nyomot nem hagy száradás után. Ha már leszedem a fojtószelepházat, akkor igyekszem a lehető legalaposabban meg is tisztítani azt.  :smartass:

A klímás ingadozásos dolgot 600+ kollégának írtam, azt hiszem ezt és a ventilátoros alapjárat ingadozást már kibeszéltük itt a fórumon. Az üa. dolog tényleg csak urban legend-ként hoztam, nem is igazán kell komolyan venni.

Most hirtelen nem találom a neten, nekem pedig csak az 1CD-FTV repair manual-ja van meg, de ezeknek van egy diagsnosztikai Troubleshooting táblázata, amiben egy rakás hibajelenség van felsorolva lehetséges okokkal egyetemben. Esetleg nem szerepel ez a 5200 rpm-nél letiltás és a minmálisan ingadozó alapjárat a listában?
Ez a letiltás dolog elég gyanús, hogy konkrétan programozott reakció egy adott jelenségre. Ilyen tekintetben pedig az ECU biztosan tudja, hogy melyik bemenő paraméter miatt reagál így. Ha ő tudja, akkor talán a diag listában is szerepelhet. Talán...

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #10075 Dátum: 2015.10.05 10:35:21 »
Most hirtelen nem találom a neten, nekem pedig csak az 1CD-FTV repair manual-ja van meg, de ezeknek van egy diagsnosztikai Troubleshooting táblázata, amiben egy rakás hibajelenség van felsorolva lehetséges okokkal egyetemben. Esetleg nem szerepel ez a 5200 rpm-nél letiltás és a minmálisan ingadozó alapjárat a listában?
Ez a letiltás dolog elég gyanús, hogy konkrétan programozott reakció egy adott jelenségre. Ilyen tekintetben pedig az ECU biztosan tudja, hogy melyik bemenő paraméter miatt reagál így. Ha ő tudja, akkor talán a diag listában is szerepelhet. Talán...
Kezdetben, amikor ezt az egész - szerintem egymással szorosan összetartozó - hibahalmazt először észleltem, akkor a P0171 hibakódot adta be az ECU a MIL lámpán keresztül akkor, amikor elforgattam 5200-ig. Ez néhányszor fordult elő, hogy bent is maradt a hibajel, azóta, és a hosszú, autópályás utazás során pl. egyszer sem jelentkezett. Ennek ellenére én is úgy logikázom, hogy a szegény keverék jelenléte miatt az ECU igyekszik a szükséges mértékben dúsítani a benzin-levegő keveréket, de magas fordulatszámnál elérHET egy olyan limitet, amin túl már nem elég az ECU korrekciója. Emiatt inkább leszabályozza a további fordulatszám növekedést az ECU, megóvva a motort az esetleges sérüléstől.

Bárhol olvasok ide kapcsolódó (szegény keverékes hiba) cikket, vagy nézek róla videót, mindenhol azt mondják-írják, hogy szegény keverékes üzemmód fals levegő szívásánál áll fenn. Emiatt igyekszem a szívó rendszer szóba jöhető elemeit lépésről-lépésre ellenőrizni. Egyszer úgyis meglesz a hiba forrása, de ehhez ki kell zárnom minden lehetséges egyéb okot.

Sajnos nekem sincs 1ZZ motorhoz gyári javítási útmutatóm, így nem tudom, hogy korábbi leszabályzásnak van-e a gyáritól eltérő, "programozott" esete
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Matthew90

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2743
  • Nem elfogult, de TOYOTA-Fan :)
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #10076 Dátum: 2015.10.05 10:40:00 »
Írtam màr régebben arròl, hogy sajnos az én Avem is csipegeti az olajat.
Ma ùjra rànéztem a szintre és a legutòbbi olajcsere òta megtett 7234 km alatt 1,2 cm-t ment az olajszint a maximumtòl lefelé.

Kérdés: Ez milyen dl/km fogyàsnak felel meg? Kell-e vele foglalkoznom?
Érdemes lenne-e még összel valamikor lecserélni az olajat (tartva a kb. 10 ezer km-es csereperiòdust), vagy ràér tavaszig, amire kb. eléri a 15 ezret.

Köszi elöre is!  :hug:

Arànyaiban kb. az ötöde lehet. Szòval olyan 3-4 decit ehetett 7234 km-n, azaz 6-8 deci lenne 15 ezer utàn.
Ez soknak szàmít?  :szemez:

Valaki, valamit?  :?:  :flowers:



Toyota Corolla E12 Sedan 1.4 Linea Terra (2011.09.-2013.10.)
Toyota Avensis T25 Sedan 1.8 Sol Technic (2013.10.-2017.01.)
Toyota Prius III Premium + Solar roof + Navi + Leather (2017.01.- )

362.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #10077 Dátum: 2015.10.05 10:54:12 »
Valaki, valamit?  :?:  :flowers:
Bocsi, már akartam válaszolni...

Én továbbra is azt javaslom (és tenném a helyedben), hogy 10 000 km-re csökkentem az olajcsere intervallumot. Ez a számított, közelítő olajfogyás nálad még messze nem indokol semmilyen mélyebb belenyúlást. Egyenletesen fogy az idő előrehaladtával, abszolút minimális mértékben a gyári viszkozitásból. Figyelni kell és, ha egyszer rövidebb idő alatt fogy több olaj, akkor kell majd gondolkodni egy esetleges beavatkozáson.  ;)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Kika1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1307
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #10078 Dátum: 2015.10.05 11:11:14 »
De ha például nálad is 300e futott kilométer környékén még semmi kopás nem látszódott a szétszedett blokkban,akkor minek 10.000km-re csökkenteni az olajcsere intervallumát a gyári 15-ről? Szerintem a Liqui Moly TT4300 amúgy is simán tudja a 15e kilométert Matthew90 meg hosszú távon használja egyébkén is az autót,ami meg ideális felhasználási körülmény a motornak.Nem?

keeper83

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 671
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #10079 Dátum: 2015.10.05 11:17:16 »
Kezdetben, amikor ezt az egész - szerintem egymással szorosan összetartozó - hibahalmazt először észleltem, akkor a P0171 hibakódot adta be az ECU a MIL lámpán keresztül akkor, amikor elforgattam 5200-ig. Ez néhányszor fordult elő, hogy bent is maradt a hibajel, azóta, és a hosszú, autópályás utazás során pl. egyszer sem jelentkezett. Ennek ellenére én is úgy logikázom, hogy a szegény keverék jelenléte miatt az ECU igyekszik a szükséges mértékben dúsítani a benzin-levegő keveréket, de magas fordulatszámnál elérHET egy olyan limitet, amin túl már nem elég az ECU korrekciója. Emiatt inkább leszabályozza a további fordulatszám növekedést az ECU, megóvva a motort az esetleges sérüléstől.

Bárhol olvasok ide kapcsolódó (szegény keverékes hiba) cikket, vagy nézek róla videót, mindenhol azt mondják-írják, hogy szegény keverékes üzemmód fals levegő szívásánál áll fenn. Emiatt igyekszem a szívó rendszer szóba jöhető elemeit lépésről-lépésre ellenőrizni. Egyszer úgyis meglesz a hiba forrása, de ehhez ki kell zárnom minden lehetséges egyéb okot.

Sajnos nekem sincs 1ZZ motorhoz gyári javítási útmutatóm, így nem tudom, hogy korábbi leszabályzásnak van-e a gyáritól eltérő, "programozott" esete

A long term fuel trim 0-20 % között lehet, nem gondolnám, hogy a 4-6 % extrém szélsőértéknek minősül. De kellene az a diag táblázat, hogy pontosat lehessen mondani.