Szerző Téma: D-4D & D-CAT  (Megtekintve 1386275 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3195 Dátum: 2016.01.02 13:39:21 »

Lehet Neked kellene jobban végig gondolni az írásaimat.
Értelmetlen az 1200 as fordulat arra a pinduri időre, míg helyben állsz. Hiszen ezeket a "korszerű" dízeleket nem helyben melegítjük, ergó mi a francnak emeli meg.
Továbbá az egyik írásomban pont azt írtam, hogy van kiegészítő fűtésem, ami az autó beindítása után kapcsolható csak.
Ja és kiba....t érdekes, hogy a kiegészítő fűtés (ami a hűtőközeget melegíti izzító szálas megoldással) az persze nem emeli meg a fordulatszámot.
Megköszönném, ha visszább vennél a stílusodból, ez itt így nem szokás.
Ezek szerint Te nem hallottál még a motor előmelegítőről, igaz? Mert a postod alapján ez jön le. Ajánlom figyelmedbe a Google-t, és magad is konstatálhatod, hogy a gyári kiegészítő fűtés és amiről én beszélek, az két, gyökeresen eltérő módszer. Utóbbit használhatod egy időzíthető áramkapcsolóval, amit működésbe hozhatsz és mire konkrétan indulnál az autóval, már a motor hűtő vizét előmelegíti a külső hőmérsékletektől függően 35-60 Celsiusra. Innentől a hidegindítást, hidegen járatást, ezzel együtt minden bizonnyal a fordulatszám emelést is kiküszöbölheted.

Azon pedig végképp elfilózhatnál egy percet, hogy ezeket a rendszereket képzett, tapasztalt fejlesztőmérnökök találják ki és teszik számunkra hasznossá, így az ők munkájuk eredményére azt mondani, hogy felesleges - csak azért, mert nem érted a lényegét  - kissé nagyképűnek hat. Ha érdekel a téma, inkább olvass utána, tájékozódj, mielőtt ilyeneket írsz.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Snowfox

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 59
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3196 Dátum: 2016.01.02 14:00:55 »
Megköszönném, ha visszább vennél a stílusodból, ez itt így nem szokás.
Ezek szerint Te nem hallottál még a motor előmelegítőről, igaz? Mert a postod alapján ez jön le. Ajánlom figyelmedbe a Google-t, és magad is konstatálhatod, hogy a gyári kiegészítő fűtés és amiről én beszélek, az két, gyökeresen eltérő módszer. Utóbbit használhatod egy időzíthető áramkapcsolóval, amit működésbe hozhatsz és mire konkrétan indulnál az autóval, már a motor hűtő vizét előmelegíti a külső hőmérsékletektől függően 35-60 Celsiusra. Innentől a hidegindítást, hidegen járatást, ezzel együtt minden bizonnyal a fordulatszám emelést is kiküszöbölheted.

Azon pedig végképp elfilózhatnál egy percet, hogy ezeket a rendszereket képzett, tapasztalt fejlesztőmérnökök találják ki és teszik számunkra hasznossá, így az ők munkájuk eredményére azt mondani, hogy felesleges - csak azért, mert nem érted a lényegét  - kissé nagyképűnek hat. Ha érdekel a téma, inkább olvass utána, tájékozódj, mielőtt ilyeneket írsz.

Te sem arra válaszolsz amit kérdeztem.

Bocsásson meg nekem a Világ.

Az álló fűtések sokaságát ismerem. Pár árajánlat kérésen már túl is vagyok. Nem a google útján tájékozódtam, hanem szerelők útján.

Továbbá:
Attól mert egy rendszer ki van építve, így vagy úgy, attól még lehet róla megtudni dolgokat. Úgy gondoltam, hogy a fórumok erre valók. Javíts ki ha tévedek.
Hangnememmel meg semmi gond nem volt.
« Utoljára szerkesztve: 2016.01.02 14:07:19 írta Snowfox »

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
D-4D & D-CAT
« Válasz #3197 Dátum: 2016.01.02 14:06:22 »
Sziasztok,

Avensis vásárlása előtt vagyok.

2005-2007-es évjáratot szeretnék venni.

A kérdésem a következő lenne, hogy dieselből melyik típusút érdemes venni amire használnám napi munkába járás 30 km valamint egyéb hosszabb utak autópályán valamint a napi használat során természetesen lenne benne bőven városi használat is. (Győr - Budapest) valamint nyáron Győr - Frankfurt 1-2x

Segítségetek előre is köszönöm
En szigorúan maradnék a 2,0 d4d 126 Lovas motorral szerelt ráncfelvarrott verziónál.
Sajnos ennek kb hasonlóak a hiba forrásai, hiszen sok alkatrésze EU-i, de ha találsz egy szép állapotú, megvigyázott példányt, akkor az sokáig szolgál majd. 10-15 000-ként olaj és szűrő csere, valamint kizárólag prémiumot tankolnék bele (OMV). A kockázat mindig az előző tulaj miatt van. Nem tudhatjuk pontosan, hogyan és milyen körülmények között használták. Szerintem ez lesz az alapja a megbízhatóságnak.

Használtan D-Cat motoros Avensist nem valószínű, hogy mernék venni. Újonnan igen, mert akkor tuti, hogy rajtam múlik a megbizhatóság. Sajnos, ahogy előttem már jelezték, a dcat motor igényesebb tulajt kivan az átlagnál, itt a fórumon Spet kolléga foglalkozik a sajátjával átlag feletti szinten, neki jó is az autója. Sajnos, hallottunk több olyan esetről, amikor a dcat motor akár 100000 km előtt is hengerfejes lett, mert a gyári hengfejtomites átégett és bekavarta a vizet, vagy az olajat a vízbe...
Hibátlan autó természetesen nincs, de használtan a modern dízelek anyagilag nagyon kockázatosak. Toyotán belül egyértelműen az 1,4 d4d a legjobb, de ez csak egy mérettel lejjeb elérhető, a nagyobbak között a 2,0 az, ami kis odafigyeléssel jól fog vélhetően működni.

Egyébként, a 2012 utáni, első ráncfelvarrott T27-ekbe szerelt BMW eredetű 1,6 d4d motorok a szervizesek elmondása szerint elég jól sikerült motorok, még nem találkoztak konstrukciós hibával. Olajcsere-szűrőcsere és mennek, több közülük 100000 km feletti már. 3-4 év múlva lesznek igazán érdekes alternatívák, használtautóként.
« Utoljára szerkesztve: 2016.01.02 14:08:00 írta bepi81 »
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1224
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3198 Dátum: 2016.01.02 14:08:53 »
Sziasztok,

Avensis vásárlása előtt vagyok.

2005-2007-es évjáratot szeretnék venni.

A kérdésem a következő lenne, hogy dieselből melyik típusút érdemes venni amire használnám napi munkába járás 30 km valamint egyéb hosszabb utak autópályán valamint a napi használat során természetesen lenne benne bőven városi használat is. (Győr - Budapest) valamint nyáron Győr - Frankfurt 1-2x

Segítségetek előre is köszönöm
Én a helyedben a sima kétezres dízelt venném, ha mindenképp gázolajat akarsz tankolni. A kilométeróra-állással pedig ne foglalkozz, mert esetenként szemérmetlen mennyiséget tekernek bennük vissza. Szánj rá 4-5 napot, nézz meg vagy 20 darabot, és vedd meg a legjobb állapotút! (Kormánybőr, sebváltószoknya, kuplungpedál kopottságot nézz! Esetleg motorhang. Ha tudsz, vigyél magaddal szakembert!)
Egyébként, szvsz benzinesben hamarabb kapsz keveset futott példányt. Gödöllő elején van egy srác, aki japánokkal foglalkozik. Amikor nyáron autót kerestem, ott láttam elég jó állapotú avékat (benzinest), de szerintem ott is tekertek az órákon.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3199 Dátum: 2016.01.02 14:16:02 »

Továbbá:
Attól mert egy rendszer ki van építve, így vagy úgy, attól még lehet róla megtudni dolgokat. Úgy gondoltam, hogy a fórumok erre valók. Javíts ki ha tévedek.
Hangnememmel meg semmi gond nem volt.
Már miért lenne erre való egy márkafórum?! Nem, erre konkrétan a gyári dokumentáció és az autók igen bőbeszédű használati utasítása való.
A fórumok az esetek nagy részében a márka- és/vagy típus szimpatizáns embereket gyűjti össze.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Snowfox

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 59
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3200 Dátum: 2016.01.02 14:28:06 »
Már miért lenne erre való egy márkafórum?! Nem, erre konkrétan a gyári dokumentáció és az autók igen bőbeszédű használati utasítása való.
A fórumok az esetek nagy részében a márka- és/vagy típus szimpatizáns embereket gyűjti össze.
Akkor a tapasztalás alapján szerzett tudást, majd valami Mondeo-s furumon szerezzem be az II es Avensisemhez? Szép dolog így vélekedni a fórumokról. Muhhaha :)

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3201 Dátum: 2016.01.02 14:45:02 »

Akkor a tapasztalás alapján szerzett tudást, majd valami Mondeo-s furumon szerezzem be az II es Avensisemhez? Szép dolog így vélekedni a fórumokról. Muhhaha :)
Nézd, trollkodhatsz tovább, vagy megérted azt, amit írtam. Ez NEM autószerelő fórum, hanem lelkes amatőrök (akik az átlagnál jobban szeretik az autójukat) gyülekezete, ahol van nyomdász, fogtechnikus, informatikus, tanár, katona, rendőr és néha-néha egy autószerelő is. Ez nem ledegradálás, hanem tény.
Ami műszaki dolgokat itt említünk, azok nagy része már előfordult valamelyikünknél, de ez nem azt jelenti, hogy értünk a szakmához is. Viszont a jószándék vezérli a válasz adások alkalmával kb a fórumozók 98%-át, ezért szóltam meg a stílusodat, jogosan.
Ha nem kaptál számodra megfelelő választ itt, akkor használd a Google-t a továbbiakban. Hidd el, számos alkalommal tettük már ezt mi is, és ha megtudtunk valami számunkra érdekes dolgot a kérdéssel kapcsolatban, azt megosztjuk itt. Ez a fórum így működik.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Snowfox

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 59
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3202 Dátum: 2016.01.02 14:48:47 »
Nézd, trollkodhatsz tovább, vagy megérted azt, amit írtam. Ez NEM autószerelő fórum, hanem lelkes amatőrök (akik az átlagnál jobban szeretik az autójukat) gyülekezete, ahol van nyomdász, fogtechnikus, informatikus, tanár, katona, rendőr és néha-néha egy autószerelő is. Ez nem ledegradálás, hanem tény.
Ami műszaki dolgokat itt említünk, azok nagy része már előfordult valamelyikünknél, de ez nem azt jelenti, hogy értünk a szakmához is. Viszont a jószándék vezérli a válasz adások alkalmával kb a fórumozók 98%-át, ezért szóltam meg a stílusodat, jogosan.
Ha nem kaptál számodra megfelelő választ itt, akkor használd a Google-t a továbbiakban. Hidd el, számos alkalommal tettük már ezt mi is, és ha megtudtunk valami számunkra érdekes dolgot a kérdéssel kapcsolatban, azt megosztjuk itt. Ez a fórum így működik.
Olyan mintha a te kicsi fórumocskád lenne. Úgy viselkedsz. Arra kérlek ne reagálj az én írásaimra, mert egyenlőre nem én trollkodok, meg osztom az észt, hanem te. [emoji15]

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3203 Dátum: 2016.01.02 16:03:07 »
Gyári extra a nagyteljesítményű kiegészítő fűtésem.
Egyáltalán nem hasznos, hiszen nem helyben melegíted. Csak az emelt fordulat számtól roszabb a parkolás, több a kupling csúsztatás.
Amúgy miért is hülne 900 on? Ugye nem komolyan írtad. Azon a fordulaton is hő képződéssel jár az üzemanyag égése :)
Bocs talán off, de az én alapjáratom (1,4 diesel) ráadásul  csak 800, és ma néztem -5 fokon is annyi, hidegen induláskor.
« Utoljára szerkesztve: 2016.01.02 16:06:27 írta OldPiet »

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3204 Dátum: 2016.01.02 16:05:00 »

Olyan mintha a te kicsi fórumocskád lenne. Úgy viselkedsz. Arra kérlek ne reagálj az én írásaimra, mert egyenlőre nem én trollkodok, meg osztom az észt, hanem te. [emoji15]
Ha nem tetszik, nem kell ide írogatni. Ennyire egyszerű.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Snowfox

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 59
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3205 Dátum: 2016.01.02 17:32:58 »
Ha nem tetszik, nem kell ide írogatni. Ennyire egyszerű.
Hűha! Mit tesz több mint 20k hsz. :)

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9395
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3206 Dátum: 2016.01.02 17:49:44 »
Hűha! Mit tesz több mint 20k hsz. :)
Visszavehetnél egy kicsit.

Alap lenne, hogy új tagként tájékozódsz először a fórum hangvételéről, stílusáról és TE alkalmazkodsz, mint újonnan belépő. Ez minden normális fórumon így van.
Tehát kicsit okosabban írogass, ha megkérhetlek!

Köszi!

Jozef

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 140
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3207 Dátum: 2016.01.02 18:11:19 »
köszönöm az infókat 1.8-as benzineset találok bőven ahogy nézem valamint 1.6-os is van 1-2...

1.8-asnak kb az átlagos fogyasztása.

amúgy évi 40ezer km kb az átlagom.

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3208 Dátum: 2016.01.02 21:24:30 »
Bocs talán off, de az én alapjáratom (1,4 diesel) ráadásul  csak 800, és ma néztem -5 fokon is annyi, hidegen induláskor.

Nemá Pít, vénségedre így pörögsz? :innocent: :flowers:
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3209 Dátum: 2016.01.02 21:26:34 »
köszönöm az infókat 1.8-as benzineset találok bőven ahogy nézem valamint 1.6-os is van 1-2...

1.8-asnak kb az átlagos fogyasztása.

amúgy évi 40ezer km kb az átlagom.
Körülmény és vezetési stílus függő. Ha országúton normálisan hajtod, akkor 6-6,5-lel is eljárhatsz, ha városban használod inkább, ott inkább 8 liter, autópályatempóban (130km/h) szintén 8-8,5 liter, télen, városi dugózással akár 10 felett is lehet. Sok tényezője van ennek, nagy átlagban 7,5 literből minden körülményt egybe véve kijössz. A gyári adata 7,2 és ezt hozható is vele, ha kicsit is jobban odafigyelsz, kevesebbel is beéri. Az 1,6-os csak városban eszik pár decivel kevesebbet, egyébként szinte decire pontosan azonosak a fogyasztási adatai az 1,8-assal. Utóbbi (1,8) a kimondott arany középút az Avensisbe.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i