Szerző Téma: D-4D & D-CAT  (Megtekintve 1385069 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1224
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3360 Dátum: 2016.03.05 20:36:31 »
Sziasztok.

Véleményeteket elöre is köszönöm.
http://www.hasznaltauto.hu/auto/toyota/avensis/toyota_avensis_wagon_2.2_d-cat_sol_elegant_158ekm_sz.konyv-9834177
Hiányzik a csomagtér roló? (Pár tízezer lehet az ára)
Amúgy, a sofőr szőnyeg megléte biztató... A vezetett szervizkönyvet csak akkor hidd el, ha a kezedben van, és nincsenek benne logikai bakugrások. Az elektronikus szervizkönyv pedig általában kamu. Ha kintről hozott az autó, akkor abban csak a garanciális javítások láthatók.

Tomi627

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 5
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3361 Dátum: 2016.03.07 14:14:51 »
Üdv fórumtagok és Avensis gazdák!

A tanácsotokat szeretném kérni egy 2004-2007 körüli évjáratú avensis vásárlásán gondolkodom, hosszú utakra kéne ezért mindenképpen egy kombit  a diesel motorral szereltek közül választanék ,de nem igazán tudok dönteni. A 2.2-es 6-os váltóval jónak tűnt ,de aztán olvastam ,hogy sajnos problémás megelégednék a 2.0-okkal is ,de nem tudom azok közül melyiket érdemes választani vagy ,hogy milyenek a tapasztalatok ezekkel a motorokkal. Ha tudnátok néhány tippet tanácsot esetleg negatív vagy pozitív véleményt adni nagyon hálás lenék érte!
Előre is köszönöm!
üdv
Tomi

Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1224
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3362 Dátum: 2016.03.07 18:46:15 »
Üdv fórumtagok és Avensis gazdák!

A tanácsotokat szeretném kérni egy 2004-2007 körüli évjáratú avensis vásárlásán gondolkodom, hosszú utakra kéne ezért mindenképpen egy kombit  a diesel motorral szereltek közül választanék ,de nem igazán tudok dönteni. A 2.2-es 6-os váltóval jónak tűnt ,de aztán olvastam ,hogy sajnos problémás megelégednék a 2.0-okkal is ,de nem tudom azok közül melyiket érdemes választani vagy ,hogy milyenek a tapasztalatok ezekkel a motorokkal. Ha tudnátok néhány tippet tanácsot esetleg negatív vagy pozitív véleményt adni nagyon hálás lenék érte!
Előre is köszönöm!
üdv
Tomi
Azt gondolom, hogy a kétezresben is (és bármelyik dízelben) kifoghatsz egy hengerfejes járgányt. Annyi lehet az igazság, hogy a 2.2-nél nagyobb lehet a nyomás (és a kísértés) és így talán nagyobb a valszínűsége. tíz éves kor körül már ne bizonyos motorokhoz, hanem a jó általános állapothoz ragaszkodj! :nono:

Tomi627

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 5
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3363 Dátum: 2016.03.08 00:01:57 »
Azt gondolom, hogy a kétezresben is (és bármelyik dízelben) kifoghatsz egy hengerfejes járgányt. Annyi lehet az igazság, hogy a 2.2-nél nagyobb lehet a nyomás (és a kísértés) és így talán nagyobb a valszínűsége. tíz éves kor körül már ne bizonyos motorokhoz, hanem a jó általános állapothoz ragaszkodj! :nono:

Azzal én is tisztában vagyok ,hogy 10 éves dízelnél sokat számít az ,hogy ez alatt az idő alatt hogy bántak vele. Természetesen a jó állapot elsődleges szempont lesz csupán arra irányult a kérdésem ,hogy van-e esetleg valami amit érdemes megfontolni ,mint pl. a 150 lovas 1.9 cdti H astranal és csak a 150 Le motornál számítani lehet a szokásos dízel (betegségeken) kívül a szívósor meghibásodására is. Szóval ezért kérdeztem rá. A 2.2 dízel is csábító volt bár nekem nincs szükségem ekkora teljesítményre és nyomatékra és ezt találtam róla:

"Az első gondok a meglehetősen komoly füstöléssel járó részecskeszűrő-tisztulással adódtak, majd csatlakozott az EGR-szelep, végül a vízkör nyomásproblémái. Ezt leginkább a hengerfej túl kemény anyagból készült tömítése okozza, amely szó szerint nyomot hagy magán a hengerfejen és a blokkon is. Ha időben észleljük a problémát, még síkba lehet hozni mindkettőt, de kicsivel később már csak a motor teljes cseréjével orvosolható a gond, ami többmilliós tétel. A probléma nem csak a legerősebb 2.2 D-CAT-ra jellemző, hanem a hasonló évjáratú (2005-2009) kisebb teljesítményű 2.2 D4-D-motorokra is."

Csak tájékozódom és gyűjtöm az infókat nyilván egy 10 éves autó már nem mai gyerek ,de igyekszem a lehetőségekhez mérten redukálni a rizikót. Egyébként a vezetett előélethez és a vásárlás előtti átvizsgáláshoz ragaszkodom majd és persze magam is alaposan szemügyre veszem a "leendőbelim" nincs biztosíték semmire ,de amit tudok megteszek ,hogy ne fázzak rá.A mostani autóm egy 15 éves 2.0di g astra caravan  és nagyon szeretem(bár nem egy erőmű)és igaz imitt amott már rágja a rozsda ,de 70ezer km-t tett meg velem 2 év alatt és semmi különösebb gondja nem volt (persze 10000ként friss olaj 20000pedig szűrők mindenből a minőségi). Örülök neki és remélem az Avensisnek is fogok :)

keeper83

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 671
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3364 Dátum: 2016.03.08 10:36:39 »
Azzal én is tisztában vagyok ,hogy 10 éves dízelnél sokat számít az ,hogy ez alatt az idő alatt hogy bántak vele. Természetesen a jó állapot elsődleges szempont lesz csupán arra irányult a kérdésem ,hogy van-e esetleg valami amit érdemes megfontolni ,mint pl. a 150 lovas 1.9 cdti H astranal és csak a 150 Le motornál számítani lehet a szokásos dízel (betegségeken) kívül a szívósor meghibásodására is. Szóval ezért kérdeztem rá. A 2.2 dízel is csábító volt bár nekem nincs szükségem ekkora teljesítményre és nyomatékra és ezt találtam róla:

"Az első gondok a meglehetősen komoly füstöléssel járó részecskeszűrő-tisztulással adódtak, majd csatlakozott az EGR-szelep, végül a vízkör nyomásproblémái. Ezt leginkább a hengerfej túl kemény anyagból készült tömítése okozza, amely szó szerint nyomot hagy magán a hengerfejen és a blokkon is. Ha időben észleljük a problémát, még síkba lehet hozni mindkettőt, de kicsivel később már csak a motor teljes cseréjével orvosolható a gond, ami többmilliós tétel. A probléma nem csak a legerősebb 2.2 D-CAT-ra jellemző, hanem a hasonló évjáratú (2005-2009) kisebb teljesítményű 2.2 D4-D-motorokra is."

Csak tájékozódom és gyűjtöm az infókat nyilván egy 10 éves autó már nem mai gyerek ,de igyekszem a lehetőségekhez mérten redukálni a rizikót. Egyébként a vezetett előélethez és a vásárlás előtti átvizsgáláshoz ragaszkodom majd és persze magam is alaposan szemügyre veszem a "leendőbelim" nincs biztosíték semmire ,de amit tudok megteszek ,hogy ne fázzak rá.A mostani autóm egy 15 éves 2.0di g astra caravan  és nagyon szeretem(bár nem egy erőmű)és igaz imitt amott már rágja a rozsda ,de 70ezer km-t tett meg velem 2 év alatt és semmi különösebb gondja nem volt (persze 10000ként friss olaj 20000pedig szűrők mindenből a minőségi). Örülök neki és remélem az Avensisnek is fogok :)

A szűrőcsere nélküli olajcserének mi az indoka? 20.000 km-enként megspórolod egy gyári szűrő ~5.000 Ft-os árát, ami így 0,25 Ft/km megtakarítást jelent. Ez a mai dízel üa. árával számolva  0,083 l/lkm fogyasztáskülönbségnek felel meg. Ez komolyan megéri?

Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1224
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3365 Dátum: 2016.03.08 12:03:51 »
Azzal én is tisztában vagyok ,hogy 10 éves dízelnél sokat számít az ,hogy ez alatt az idő alatt hogy bántak vele. Természetesen a jó állapot elsődleges szempont lesz csupán arra irányult a kérdésem ,hogy van-e esetleg valami amit érdemes megfontolni ,mint pl. a 150 lovas 1.9 cdti H astranal és csak a 150 Le motornál számítani lehet a szokásos dízel (betegségeken) kívül a szívósor meghibásodására is. Szóval ezért kérdeztem rá. A 2.2 dízel is csábító volt bár nekem nincs szükségem ekkora teljesítményre és nyomatékra és ezt találtam róla:

"Az első gondok a meglehetősen komoly füstöléssel járó részecskeszűrő-tisztulással adódtak, majd csatlakozott az EGR-szelep, végül a vízkör nyomásproblémái. Ezt leginkább a hengerfej túl kemény anyagból készült tömítése okozza, amely szó szerint nyomot hagy magán a hengerfejen és a blokkon is. Ha időben észleljük a problémát, még síkba lehet hozni mindkettőt, de kicsivel később már csak a motor teljes cseréjével orvosolható a gond, ami többmilliós tétel. A probléma nem csak a legerősebb 2.2 D-CAT-ra jellemző, hanem a hasonló évjáratú (2005-2009) kisebb teljesítményű 2.2 D4-D-motorokra is."

Csak tájékozódom és gyűjtöm az infókat nyilván egy 10 éves autó már nem mai gyerek ,de igyekszem a lehetőségekhez mérten redukálni a rizikót. Egyébként a vezetett előélethez és a vásárlás előtti átvizsgáláshoz ragaszkodom majd és persze magam is alaposan szemügyre veszem a "leendőbelim" nincs biztosíték semmire ,de amit tudok megteszek ,hogy ne fázzak rá.A mostani autóm egy 15 éves 2.0di g astra caravan  és nagyon szeretem(bár nem egy erőmű)és igaz imitt amott már rágja a rozsda ,de 70ezer km-t tett meg velem 2 év alatt és semmi különösebb gondja nem volt (persze 10000ként friss olaj 20000pedig szűrők mindenből a minőségi). Örülök neki és remélem az Avensisnek is fogok :)
"Ezt leginkább a hengerfej túl kemény anyagból készült tömítése okozza, amely szó szerint nyomot hagy magán a hengerfejen..."  :eek:
Hát ezaz! A mai autókban olyan lágy anyagból készülnek a hengerfejek, hogy még a tömítés is deformálja. Szvsz ez az eredendő dízelbaj. A súlycsökkentés oltárán feláldozták a minőséget, a tartósságot. Valahol olvastam, hogy az aluötvözet blokkok hőtágulása 2 és félszerese az acélénak. És mi még csodálkozunk, hogy a dízelek isszák a vizet. :eek:

Tomi627

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 5
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3366 Dátum: 2016.03.08 13:31:50 »
"Ezt leginkább a hengerfej túl kemény anyagból készült tömítése okozza, amely szó szerint nyomot hagy magán a hengerfejen..."  :eek:
Hát ezaz! A mai autókban olyan lágy anyagból készülnek a hengerfejek, hogy még a tömítés is deformálja. Szvsz ez az eredendő dízelbaj. A súlycsökkentés oltárán feláldozták a minőséget, a tartósságot. Valahol olvastam, hogy az aluötvözet blokkok hőtágulása 2 és félszerese az acélénak. És mi még csodálkozunk, hogy a dízelek isszák a vizet. :eek:

És persze a fogyasztó társadalom.... nem jó biznisz ha egy termék 20-30 évig is használható... rég rájöttek már erre és az ember ostoba és kapzsi. Az autógyárak (bár nem vagyok hozzáértő) szerintem a mai technológiákkal és tudásukkal ezeknél az autóknál sokkal jobbakat is tudnának csinálni. Azért remélem egyszer majd fontosabb lesz a csillogó máznál a tartósság és a környezet/emberbarát szemlélet. Bízom benne ,hogy sikerül azért egy jó állapotú autóra szert tennem amit takarékos és nem hagy cserben.Úgy vélem ezzel a márkával/típussal kisebb eséllyel fogok mellé és tetszik is, majd kiderül... 

akv

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 28
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3367 Dátum: 2016.03.12 19:46:51 »
Szisztok!
Nemrég vagyok tulaja egy 2.0 126 Le Avensisnek, 203000 km-el vettem, 2010-es.A kérdésem az lenne hogy jelzi kijelző vagy más  amikor regerenál, és milyen gyakran szokta ezt elvégezni, átlagos felhasználás mellett? A kezelési útmutatójában nem találtam semmilyen infót erről.Milyen feltételek esetén kezdi meg a regerenálást?Mi jelzi ha tömődik a a rendszer és meg kellene kicsit hajtani?Mennyit birnak ezek a szűrők?Előre is köszönöm a segítséget.

Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1224
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3368 Dátum: 2016.03.13 14:58:00 »
Szisztok!
Nemrég vagyok tulaja egy 2.0 126 Le Avensisnek, 203000 km-el vettem, 2010-es.A kérdésem az lenne hogy jelzi kijelző vagy más  amikor regerenál, és milyen gyakran szokta ezt elvégezni, átlagos felhasználás mellett? A kezelési útmutatójában nem találtam semmilyen infót erről.Milyen feltételek esetén kezdi meg a regerenálást?Mi jelzi ha tömődik a a rendszer és meg kellene kicsit hajtani?Mennyit birnak ezek a szűrők?Előre is köszönöm a segítséget.
Állítólag 150e és 400e km közötti az élettartamuk. Attól függ, hogy inkább rövid, vagy inkább hosszútávon használták a járgányt.
Egy ismerősöm kiégettette a részecskeszűrőt egy malacperzselő-szerű valamivel/valakivel, de 1 év múlva így is kuka lett.
Én most vettem bele egy palack würth tisztítót (a hozzávaló müa. csövet 800 ft-ért adták :censored:) 7000 Ft körül. A turbó után, a részecskeszűrő felső részén van valami érzékelő. Azt kivéve, annak a lyukába lehet belefújni a cuccot. Azt írják, hogy ezzel tényleg meg lehet hosszabbítani az élettartamát. Ezek a dolgok, azért hitéleti kérdéskörbe tartoznak. Én hittem nekik, megvettem.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3369 Dátum: 2016.03.13 15:53:49 »

Állítólag 150e és 400e km közötti az élettartamuk. Attól függ, hogy inkább rövid, vagy inkább hosszútávon használták a járgányt.
Egy ismerősöm kiégettette a részecskeszűrőt egy malacperzselő-szerű valamivel/valakivel, de 1 év múlva így is kuka lett.
Én most vettem bele egy palack würth tisztítót (a hozzávaló müa. csövet 800 ft-ért adták :censored:) 7000 Ft körül. A turbó után, a részecskeszűrő felső részén van valami érzékelő. Azt kivéve, annak a lyukába lehet belefújni a cuccot. Azt írják, hogy ezzel tényleg meg lehet hosszabbítani az élettartamát. Ezek a dolgok, azért hitéleti kérdéskörbe tartoznak. Én hittem nekik, megvettem.
Egy ismerősöm a fia 520d-jében lévő részecskeszűrőt tisztította ki 90 fokos hőmérsékletű Kaercher magas nyomású mosóval. Megjavult az autó, megy, mint a bolond és 5200-ig forog.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1224
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3370 Dátum: 2016.03.13 16:24:05 »
Egy ismerősöm a fia 520d-jében lévő részecskeszűrőt tisztította ki 90 fokos hőmérsékletű Kaercher magas nyomású mosóval. Megjavult az autó, megy, mint a bolond és 5200-ig forog.
A kiégetés után is jó volt az Accord. Egy darabig...
Azt gondolom, hogy - sajnos - nem olyan egyszerű ez a részecskeszűrő dolog, hogy kiönötöm(mosom) belőle a felhalmozódott kormot, oszt jónapot. Különben nem keresnék magukat hülyére ezzel a környezetvédelmes mesével. Végül is, valahol úgyis meg fog jelenni az az égéstermék. Nem?! És az a részecskeszűrő is pár mosás után úgyis azt fogja mondani, hogy fapapucs. Nem?!

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3371 Dátum: 2016.03.13 16:28:04 »
A kiégetés után is jó volt az Accord. Egy darabig...
Azt gondolom, hogy - sajnos - nem olyan egyszerű ez a részecskeszűrő dolog, hogy kiönötöm(mosom) belőle a felhalmozódott kormot, oszt jónapot. Különben nem keresnék magukat hülyére ezzel a környezetvédelmes mesével. Végül is, valahol úgyis meg fog jelenni az az égéstermék. Nem?! És az a részecskeszűrő is pár mosás után úgyis azt fogja mondani, hogy fapapucs. Nem?!
Majd kiderül. Kissé összevitatkoztunk, amikor megkérdőjeleztem az értelmét az 520d-nek napi 2x800m használat mellett... Sztem rövidesen jelentkezni fog a következő probléma az autóval.

Jelzem, a válaszuk annyi volt: A Béjemvéj volt a fiu álma, és mennyire fullextrás már... [rohog] [rohog] [rohog]
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1224
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3372 Dátum: 2016.03.13 18:42:29 »
Majd kiderül. Kissé összevitatkoztunk, amikor megkérdőjeleztem az értelmét az 520d-nek napi 2x800m használat mellett... Sztem rövidesen jelentkezni fog a következő probléma az autóval.

Jelzem, a válaszuk annyi volt: A Béjemvéj volt a fiu álma, és mennyire fullextrás már... [rohog] [rohog] [rohog]
Akkó igazuk van. ;)
Bár én úgy hallottam, hogy a BMW benzinesei sem rosszak. Igaz, tized annyi van belőlük, mint a dízelesekből.

Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1224
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3373 Dátum: 2016.03.18 22:30:29 »
Állítólag 150e és 400e km közötti az élettartamuk. Attól függ, hogy inkább rövid, vagy inkább hosszútávon használták a járgányt.
Egy ismerősöm kiégettette a részecskeszűrőt egy malacperzselő-szerű valamivel/valakivel, de 1 év múlva így is kuka lett.
Én most vettem bele egy palack würth tisztítót (a hozzávaló müa. csövet 800 ft-ért adták :censored:) 7000 Ft körül. A turbó után, a részecskeszűrő felső részén van valami érzékelő. Azt kivéve, annak a lyukába lehet belefújni a cuccot. Azt írják, hogy ezzel tényleg meg lehet hosszabbítani az élettartamát. Ezek a dolgok, azért hitéleti kérdéskörbe tartoznak. Én hittem nekik, megvettem.
A turbócsere (+ würth részecskeszűrő-tisztító) óta mentem egy ezrest. Az első párszázas (nem hamburger, km!) után arra lettem figyelmes, hogy többet fogyaszt az autó, úgy 3-4 decivel, mint annakelőtte. Sőt, erősebb gázadásnál, néha füstöl is. Aztán eszembe jutott, hogy nem elég 200 km autópálya 6.-ban, biztos kell a fordulat is. 3.-ban, 3100-as fordulaton 100 körül mentem 4 percet, majd vissza 6.-ba, a standard 100-ra, és csodák-csodája, egy fokkal alacsonyabbat mutatott a fogyasztás-diagram, mint a pörgetéses szakasz előtt. Pár perc múlva megismételtem az eljárást, és az autó újra hozta a rég megszokott 5 liter alatti (tehát a mérőműszer szerinti 5,2-s) fogyasztást. (Nekem az autó által mutatott fogyasztás 3 decivel több, mint amit én számolok a kútnál.) A gondom az, hogy a füstölés még később is előjött időn ként, de nem mindig. Gondolom, hogy a részecskeszűrőm elég rendesen beszipkázott a turbógyilkosság idején, csak nem tudom, hogy mikor fog ez a néha-füstölés eltűnni, ha egyáltalán el fog. :hmmmm:

Sárközi András

  • Vendég
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3374 Dátum: 2016.03.22 18:30:14 »
Sziasztok,

a részecskeszűrővel kapcsolatos problémák megoldására én is kíváncsi lennék. Sajnos egyre gyakrabban jelez a rendszer. Kiolvastattam a legutolsó 15000-es szerviznél a hibakódot. Részecskesz. és EGR-szelep. Rengeteget olvastam a témáról (itt a fórumban is), tudom, hogy a 2.2-nek ez az egyik "betegsége", de egyszerűen nem akarom elhinni, hogy nem lehet orvosolni. Akinek van tapasztalata, légyszi írja meg.

U.I:
- A "20 motor, amit ne vegyél meg" c. cikkre nem vagyok kíváncsi. Kb.2 héttel azután jutott el hozzám a tanulmány miután vásároltam a paripát.
- A vezetési stílusom alapján a jobb lábamban minimum +1 liter/100km fogyasztás van, tehát nem döcögök 5-ösben 50-nel.
- Üzemanyag: kivétel nélkül MaxxMotion OMW Diesel
- 15000 km után szigorú szervíz: olaj (BP), olajszűrő, gázolajszűrő, levegőszűrő, pollen, futómű, és egy kis nyúzás a pályán a szerelő cimborával, nincs e valami rendellenes hang.
- Ja? És minden vasárnap a 10-es mise előtt megsimogatom a picit. :)

De most komolyan! Ötlet?

Köszi.