Azt gondolom, hogy a kétezresben is (és bármelyik dízelben) kifoghatsz egy hengerfejes járgányt. Annyi lehet az igazság, hogy a 2.2-nél nagyobb lehet a nyomás (és a kísértés) és így talán nagyobb a valszínűsége. tíz éves kor körül már ne bizonyos motorokhoz, hanem a jó általános állapothoz ragaszkodj!
Azzal én is tisztában vagyok ,hogy 10 éves dízelnél sokat számít az ,hogy ez alatt az idő alatt hogy bántak vele. Természetesen a jó állapot elsődleges szempont lesz csupán arra irányult a kérdésem ,hogy van-e esetleg valami amit érdemes megfontolni ,mint pl. a 150 lovas 1.9 cdti H astranal és csak a 150 Le motornál számítani lehet a szokásos dízel (betegségeken) kívül a szívósor meghibásodására is. Szóval ezért kérdeztem rá. A 2.2 dízel is csábító volt bár nekem nincs szükségem ekkora teljesítményre és nyomatékra és ezt találtam róla:
"Az első gondok a meglehetősen komoly füstöléssel járó részecskeszűrő-tisztulással adódtak, majd csatlakozott az EGR-szelep, végül a vízkör nyomásproblémái. Ezt leginkább a hengerfej túl kemény anyagból készült tömítése okozza, amely szó szerint nyomot hagy magán a hengerfejen és a blokkon is. Ha időben észleljük a problémát, még síkba lehet hozni mindkettőt, de kicsivel később már csak a motor teljes cseréjével orvosolható a gond, ami többmilliós tétel. A probléma nem csak a legerősebb 2.2 D-CAT-ra jellemző, hanem a hasonló évjáratú (2005-2009) kisebb teljesítményű 2.2 D4-D-motorokra is."
Csak tájékozódom és gyűjtöm az infókat nyilván egy 10 éves autó már nem mai gyerek ,de igyekszem a lehetőségekhez mérten redukálni a rizikót. Egyébként a vezetett előélethez és a vásárlás előtti átvizsgáláshoz ragaszkodom majd és persze magam is alaposan szemügyre veszem a "leendőbelim" nincs biztosíték semmire ,de amit tudok megteszek ,hogy ne fázzak rá.A mostani autóm egy 15 éves 2.0di g astra caravan és nagyon szeretem(bár nem egy erőmű)és igaz imitt amott már rágja a rozsda ,de 70ezer km-t tett meg velem 2 év alatt és semmi különösebb gondja nem volt (persze 10000ként friss olaj 20000pedig szűrők mindenből a minőségi). Örülök neki és remélem az Avensisnek is fogok