És akkor ha amúgy a blokk rendben van, egy "sima" gyűrűzés elég?
Nézd, szétszedés nélkül ezt megmondani nem lehet. A szerelőt alaposan kifaggattam a munka előtt, ő azt mondta, hogy eddigi tapasztalatai alapján 99%-ban elég a gyűrűzés. A maradék 1%-ba tartoznak azok a rendkívül gazdátlan, elhanyagolt autók, amikben a karbantartás hiánya miatt nyúlik a vezérműlánc, rendellenesen kopik a kenéshiány miatt a henger belseje, sérülhet a dugattyú, stb.
Ha legalább az olajcserepeiródusok be voltak tartva, akkor elég szokott lenni a gyűrűzés, illetve, az azzal járó teljes hengerfejfelújítás. Ebben benne van a szeleszárszimeringek cseréje, a szelepek tisztítása, szelepfészkek marása, síkolás, nyomáspróba, minden!
És természetesen, jön hozzá a főtengely szimering, és a két tömítés (hengerfej és szelepfedél). Ez jó minőségű, utángyártott alkatrészekből kijön 60-70.000Ft anyagdíjból, munkadíj nélkül. Én pl. nem egészen 50.000-et fizettem akciósan az alkatrészekért és összesen 66k-t a munkadíjra.