Szerző Téma: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika  (Megtekintve 2353634 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26338
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7890 Dátum: 2011.09.30 21:48:21 »
...és mennyire akut a probléma?
music     

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7891 Dátum: 2011.10.01 12:13:29 »
Nem tudnám megmondani, hogy korábban már hallottam-e, de ma délelőtt és délután is határozottan észlelhető volt egy új hang a Corsából. Nem volt egyszerű behatárolni a forrás feltételezett helyét, ebből gondolom, hogy kezdődő jelenségről, de legalábbis a hallható fázisának kezdődő részéről lehet szó.
Amit tudok, hogy elölről jön, és mintha a jobb első kerék irányából jönne, kb. 40-70 km/h közt lehet jól hallani - lehet, hogy alatta-felette is, de itt a legerősebb - csak sebességtől függ, motorfordulattól nem, attól sem, hogy sebességben van a váltó, vagy üresben, és a sebesség növekedésével-csökkenésével arányosan emelkedik, vagy mélyül a hang. Maga a hang talán egy terepjárógumi hangjára, vagy egy elektromotor hangjára is emlékeztet, valahol a kettő között. Ha lehúztam az ablakot, nem lett hangosabb, sőt a külső zajok miatt kevésbé hallottam.

Ha jól gyanítom, akkor emiatt a gumi kevésbé sanszos, a féltengely esetleg gyanús, bár nem volt egyértelmű, hogy egyik irányú kanyarban erősebb lett volna, mint a másikban, inkább úgy tűnt, hogy egyenesben erősebb, forduláskor kevésbé. Vagy valami egész más, esetleg csapágyas?

Ez nagy valószínűséggel  kezdődő kerékcsapágy probléma.  Egy idő múlva bal, vagy jobbkanyarban (oldalfüggő) mexűnik, vagy felerősödik a jelenség.

Ha felemeled a kocsit és szabad kézzel megtekered a kereket, eközben a tenyeredet  rajtahagyod a gumin, akkor érezni fogod a darálást, ha csapágyas.  Ha kezdődő csak, akkor még nem biztos, hogy érzed.

Ezzel együtt nyugodtan járhatsz vele, a morgás intenzitásából (zenész vagy úgyis) úgyis érezni fogod, hogy meddig húzhatod a cseréjét.
Én egy fél évet jártam még az SC-vel a csere előtt.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26338
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7892 Dátum: 2011.10.01 14:36:45 »
Annyit nem fogok, mert még az idén esedékes lesz egy kisszerviz, és akkor majd elintézi a srác ezt is. Azért megnyugodtam, a féltengely többe fájna...
Még egy kérdés: a csapágyat párban érdemes cserélni, vagy lehet csak az egyik oldalt is?
music     

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7893 Dátum: 2011.10.01 15:29:13 »
Annyit nem fogok, mert még az idén esedékes lesz egy kisszerviz, és akkor majd elintézi a srác ezt is. Azért megnyugodtam, a féltengely többe fájna...
Még egy kérdés: a csapágyat párban érdemes cserélni, vagy lehet csak az egyik oldalt is?
Általában egy keréken két csapágy van oldalanként, vagy egy, de elég széles, kétsoros.  Így aztán kerekenként párban KELL, de ha a másik oldal jól szolgál, felesleges az ellenoldalinál is kicserélni.  Ez nem féktárcsa, vagy betét.  ;)
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26338
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7894 Dátum: 2011.10.08 15:49:30 »
Ezzel együtt nyugodtan járhatsz vele, a morgás intenzitásából (zenész vagy úgyis) úgyis érezni fogod, hogy meddig húzhatod a cseréjét. Én egy fél évet jártam még az SC-vel a csere előtt.
Egy autópályás, kb. 600 km-es vidéki út is belefér?
music     

TZoli

  • Vendég
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7895 Dátum: 2011.10.08 16:02:19 »
A corsában elöl 1 db széles kétsoros csapágy van.

Mi múlt hétvégén megszívtuk egy bérautóval, éjjel 1 órakor szétment a német autópályán a Peugeot Boxer bal első kerékcsapágya.
Minden előjel nélkül egyszercsak reccs, mivel kénytelenek voltunk még vele a legközelebbi szervizig elmenni így "megette" a kerékagyat is.
390 euróba fájt a javítása...és így 25 óra alatt értünk Bp-ről Franciaországba...

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7896 Dátum: 2011.10.08 16:48:37 »
Egy autópályás, kb. 600 km-es vidéki út is belefér?

Elvileg igen, de a gyakorlat más lehet. Elsősorban és városra értettem a használatot, Pesten pl. simán elhasználnám, alsó hangon addig, míg a csere tárgyában mindent elintéznék.  :hug:

Autópályázás, gyerekkel, csomagokkal...  Háát, ha csak nem Gödöllő a cél...  Nagy reszkír, nem vitás. Plána 600 km...  :?:
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7897 Dátum: 2011.10.08 16:52:10 »
A corsában elöl 1 db széles kétsoros csapágy van.

Mi múlt hétvégén megszívtuk egy bérautóval, éjjel 1 órakor szétment a német autópályán a Peugeot Boxer bal első kerékcsapágya.
Minden előjel nélkül egyszercsak reccs, mivel kénytelenek voltunk még vele a legközelebbi szervizig elmenni így "megette" a kerékagyat is.
390 euróba fájt a javítása...és így 25 óra alatt értünk Bp-ről Franciaországba...

Na most már ezt is tudom.

Nem semmi helyzet lehetett és egy vagyon volt. Gondolom, hogy a bércég azért kifizette a javítást, nem?  Igazából nem is tudom, hogy abban az esetben, ha egy bérgép műszaki hibás lesz, azt ki iszokta általában állni a cehhet.  :hmmmm:
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

gomzol

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1590

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26338
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7899 Dátum: 2011.10.30 23:20:47 »
Megint kigyulladt a Corsán az olajnyomás lámpa...
Ezek szerint lehet, hogy a MANN szűrő sem volt rossz?
Mert akkor vagy valami nagy baj van, vagy egy kis kosz belemászott a kontrollámpa szenzorába, és folyton megzavarja. Csak sajnos mindig üzemmelegen és alapjáraton...
music     

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7900 Dátum: 2011.10.31 10:05:09 »
Megint kigyulladt a Corsán az olajnyomás lámpa...
Ezek szerint lehet, hogy a MANN szűrő sem volt rossz?
Mert akkor vagy valami nagy baj van, vagy egy kis kosz belemászott a kontrollámpa szenzorába, és folyton megzavarja. Csak sajnos mindig üzemmelegen és alapjáraton...

üdv

Igaz, így csak az érti ezt a hozzászólást, aki olvassa az olajos topicot is... mondjuk itt a helye!
Tehát engedtessék meg, itt kezdődik a mese, aki bele akar folyni: http://forum.toyotaclub.hu/index.php?topic=116.msg433977#msg433977

music!
Jó lenne mostmár elkövetni azt az olajnyomásmérést mechanikus órával, hidegen-melegen is, kiderülhetne a probléma!
Lehet, hogy semmi baja a nyomásnak, csak a gomba szarakodik.
Amúgy alapjáraton nincs olyan mértékű terhelése a motornak, (csak a belső súrlódás legyőzése + esetleges fogyasztók), hogy kenéshiány lépne fel.
Ha fordulatemelkedésre elalszik a lámpa, akkor még "jó".

Egyébként ez a bevillogás mikor következik be? Pörgősebb vezetés után vagy sima lájtos városi autókázásnál, esetleg hosszabb pályázás után??


Irj a fejleményekről!


mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7901 Dátum: 2011.10.31 11:05:31 »
Tudom, teljesen off, de érdekességképpen leírom. A kispolskinknál volt olyan, hogy meleg motornál (15-20 km után) alapjáraton világított az olajnyomás lámpa. Az új olaj mindig pár napig javított rajta, aztán megint előjött. A probléma az olajpumpa volt, ami a vezérműtengely végén van, valami rugós cucc. És valami olyan volt, hogy a melegben nem feküdt fel rendesen ahova kellett volna. Ez nyilván teljesen más rendszer, de esetleg érdemes az olajpumpát is megnézni.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

cujethu

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1286
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7902 Dátum: 2011.10.31 12:23:41 »
Sziasztok !

Egy OFF turbós diesel autón az alábbi hibajelenségre lettünk figyelmesek:

5. fokozatban, padlógáznál, 2.500-2.600-as fordulatnál beinog a fordulatszámmérő, s ezzel egy időben fura zörgő hang is hallatszik, majd a tartományt átlépve, minden normálisan működik tovább.
Más fokozatban, vagy fordulaton nem jön elő a jelenség, s itt csak padlógáznál.

Tipp?
Toyota Carina-E xli '92, Suzuki M800 2007, Skoda Octavia 2019

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7903 Dátum: 2011.11.01 20:34:01 »
Az mitől lehet, hogy hideg időben (mínusz 5 fok), éjszakai állást követően a kuplung (hidraulikus) nagyon lent fog egy ideig (úgy kb. 5-6 percig)  :?: ? De annyira, hogy pl. induláskor nehéz a váltót 1-esbe tenni. Aztán megjavul...
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7904 Dátum: 2011.11.01 21:11:47 »
Lehet hülyeség. de mivel hidrauliks a kuplungot nem lehet, hogy a folyadék már nincs teljesen rendben?
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...