Oké
Tőlem nem nagyon tudsz túl sokat kérdezni, hacsak nem látom, hogy feleslegesen válaszolok
Nagyon jó, hogy ilyen céljaid vannak vele, csak így tovább!
Ez a fajta autó "meg szokta hálálni", ha kicsit is törődnek vele.
Ez a 100.000 km-es gyertyacsere, ez hogy is mondjam, nem túl életszerű, nem akarom elrontani a lelkesedésedet...
Van rá példa, apám gyári gyertyái az Ignisben 50 ezernél mind átfújtak (kb. 6 évesek voltak), és ott is kb. 100.000 a csereperiódus. Tehát nem véletlenül van az megadva, hogy sima gyertya 30.000 km vagy 2 év. Anno kutatgatva azt is találtam, hogy a Denso sem mond nagyon többet az iridiumokra 3 évnél. Nagyban használatfüggő, gondolj csak bele, hogy rövidtávon használva hányszor melegszik be meg hűl ki a gyertya. Ez keményen betesz a fém-kerámia találkozásnál, és át fog fújni. Ha meg hosszútávon mész vele, akkor ugyan nem kap ilyet sokat, de ott meglesz esetleg a 100.000 km, és azért fúj át, szóval ez van.
Szerintem nem éri meg , hacsak hosszútávon nem, aki 3 év alatt elmegy 100.000 km fölött, de ez elég ritka lehet.
Azt pedig, hogy jobban megy/kevesebbet fogyaszt vele, nem nagyon tapasztaltam. A sima gyertyákkal is jól megy, ezeket meg ha évente is cserélném, akkor is 3-4 ezer forint, kb. egy iridiumos ára. Sőt, mikor ősszel lecseréltem az iridiumosakat simákra, még jobban is ment érezhetően! Pedig azokban sem volt túl sok még, közel sem 100.000.
Neked ha 100.000 km meglesz mondjuk 5-6 év alatt és akkor akarod cserélni az iridiumokat, akkor meg fogsz lepődni, hogy mind átfújnak, és akkor az még a kisebbik probléma a lehetségesek közül. Szerintem legalábbis.
Most azt mondom, hogy rotor, elosztófedél, és gyertyacsere simákra (esetleg gyújtókábel, ha nagyon tropák), és menni fog, mint a Doxa. Két év múlva meg megint gyertyacsere, aztán jól van.
Persze kíváncsi vagyok, hogy a többieknek milyen tapasztalatuk van a témában