Szerző Téma: Szerviz  (Megtekintve 2315794 alkalommal)

0 Felhasználó és 5 vendég van a témában

avman

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 93
Re:Szerviz
« Válasz #8205 Dátum: 2013.03.15 11:54:18 »
:yes:
Én is eszerint szervizelek nemsokára. Ma hoztam el az olajat.  ::)

Illetve én hűtőfolyadékot is cserélek most. (6év, 70e km) Eneos-ra. :innocent:
milyenre pontosan, ha szabad megkérdeznem?
mert nekem is esedékes lenne, lehet.
olyat találtam h ENEOS Long Lasting.
« Utoljára szerkesztve: 2013.03.15 11:55:53 írta avman »
E11 2001 1,4 vvti corolla

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:Szerviz
« Válasz #8206 Dátum: 2013.03.15 12:56:14 »
Arra.  :yes:
Állítólag megegyezik a gyári töltettel. De ha nem is, Eneos nem lehet rossz... ;)

AdamBH

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 116
Re:Szerviz
« Válasz #8207 Dátum: 2013.03.15 17:58:56 »
Sziasztok!

E12-ben közel 9 év után elhalálozott a gyári elsőszerelésű akku. (Naná, hogy épp a hosszú, szibériai hétvége első napján).
Jó lenne a következővel valami hasonló időtartamot elérni :)

Nézegetem a Yuasa-t, Exide EA640-et.
Ha jól keresgéltem, a gyári méret 242*175*190mm.

Valakinek esetleg van tudomása gyári Optifit akku akcióról, esetleg erre kedvezményes beszerzési forrása?
Megköszönném, ha jelentkezne :)
E11 1.4 VVTi Hatchback 2000/03
E12 1.4 VVTi Wagon 2004/12

...és még néhány OFF ;)

Ákos2004

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6642
  • Corolla E12 1.4 vvti SOL Corolla E15 1.6 Luna
Re:Szerviz
« Válasz #8208 Dátum: 2013.03.15 18:55:09 »
én nem ragaszkodnék az optifit-hez, mert ugyan annyi, vagy kevesebb pénzből kaphatsz erősebb akksikat..
Nekem Alphaline van, igaz, nekem japán méretű kellett bele, neked, ha jól látom eu-s akksid van, olyan egyszerűbb venni.

TZoli

  • Vendég
Re:Szerviz
« Válasz #8209 Dátum: 2013.03.20 20:30:33 »
Ma megcsináltam a kocsimon az éves szervizt a már korábban linkelt anyagokból.

http://www.kephost.com/view3.php?filename=a1_2013_3_14_7pzo2w1qu9.jpg

Féktárcsák vállai esztergával szépen lekapva, hogy megfelelően illeszkedjen azonnal a betét.
Viszont a bal oldali féltengelyszimmeringem  "párádzik", még messze van attól hogy cseppenjen esetleg, de rövid időn belül ki fogom cserélni.
A nyári kerekek felrakását jövő hétre hagytam, hétvégén kell a kocsi és megint gané időt mondanak.

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:Szerviz
« Válasz #8210 Dátum: 2013.03.21 21:45:04 »
Üdv!

E12 facelift, D-4D-n lehet házilag fékfolyadékot cserélni? Kicsit körbejártam a témát, és az ABS szelep átszakadásától kezdve, a főfékhenger áteresztéséig mindenről hallottam.  :wacko: Elvileg a modern, ABS-es verdákon vákuumos leszívóval, és computerrel kiakasztott szeleppel öblítik át a rendszert.
Szóval ez még régimódi, házilag cserélhető, vagy irány a szervíz?

Kuplung folyadékot is érdemes cserélni? Ott nem áll fenn a felforrás veszélye, viszont a kopásoktól szennyeződik... :hmmmm:
(6év, ~70e km)

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re:Szerviz
« Válasz #8211 Dátum: 2013.03.21 22:31:49 »
Üdv!

E12 facelift, D-4D-n lehet házilag fékfolyadékot cserélni? Kicsit körbejártam a témát, és az ABS szelep átszakadásától kezdve, a főfékhenger áteresztéséig mindenről hallottam.  :wacko: Elvileg a modern, ABS-es verdákon vákuumos leszívóval, és computerrel kiakasztott szeleppel öblítik át a rendszert.
Szóval ez még régimódi, házilag cserélhető, vagy irány a szervíz?

Kuplung folyadékot is érdemes cserélni? Ott nem áll fenn a felforrás veszélye, viszont a kopásoktól szennyeződik... :hmmmm:
(6év, ~70e km)

Mivel fékről van szó, így irány a szervíz.
De amúgy régimódian cserélhető.
Xanyi

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:Szerviz
« Válasz #8212 Dátum: 2013.03.22 14:55:04 »
Köszönöm!

És a kuplungfolyadék? Ugyanúgy átöblítéssel? Vagy azt nem kell cserélni?

zsoooc

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1578
Re:Szerviz
« Válasz #8213 Dátum: 2013.03.22 15:30:48 »
Üdv!

E12 facelift, D-4D-n lehet házilag fékfolyadékot cserélni? Kicsit körbejártam a témát, és az ABS szelep átszakadásától kezdve, a főfékhenger áteresztéséig mindenről hallottam.  :wacko: Elvileg a modern, ABS-es verdákon vákuumos leszívóval, és computerrel kiakasztott szeleppel öblítik át a rendszert.
Szóval ez még régimódi, házilag cserélhető, vagy irány a szervíz?

Kuplung folyadékot is érdemes cserélni? Ott nem áll fenn a felforrás veszélye, viszont a kopásoktól szennyeződik... :hmmmm:
(6év, ~70e km)

Olvasd el ezeket:
http://zsoooc.atw.hu/1.JPG
http://zsoooc.atw.hu/2.JPG
http://zsoooc.atw.hu/3.JPG
Ezek alapján szerintem el tudod dönteni, hogy szervizbe viszed, vagy úgy érzed, hogy menni fog a dolog.
Corolla 1,4 VVT-i 2005

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:Szerviz
« Válasz #8214 Dátum: 2013.03.22 17:04:16 »
Fain!

Köszönöm!  :clap:

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Szerviz
« Válasz #8215 Dátum: 2013.03.22 19:23:15 »
Fain!

Köszönöm!  :clap:
És van valami jele nálad, hogy már nem jó a fékfolyadék? Vizes, levegős, puha a fék? :hmmmm:
Vagy csak itt az idő vas foga  kikezdte ;)?

Maxim

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 568
Re:Szerviz
« Válasz #8216 Dátum: 2013.03.22 20:07:50 »
És van valami jele nálad, hogy már nem jó a fékfolyadék? Vizes, levegős, puha a fék? :hmmmm:
Vagy csak itt az idő vas foga  kikezdte ;)?

??? Esetleg elérte a csereperiódusát a fékfolyadék? :szemez:  Mert nem véletlenül írja elő a gyár sem azt, hogy két évente ki kell cserélni. Majd egyszer próbáld meg, hogy nem cseréled évekig. Lehet, hogy nem fogod a pedálon meg a fékhatáson mindjárt érezni az "áldásos hatását" a csere megspórolásának, de majd egyszer csak azt veszed észre, milyen prímán megszorult, összerohadt ez-az a fékekben(nél) a fékfolyadékban lévő víztől.  :flowers:

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Szerviz
« Válasz #8217 Dátum: 2013.03.22 21:05:58 »
??? Esetleg elérte a csereperiódusát a fékfolyadék? :szemez:  Mert nem véletlenül írja elő a gyár sem azt, hogy két évente ki kell cserélni. Majd egyszer próbáld meg, hogy nem cseréled évekig. Lehet, hogy nem fogod a pedálon meg a fékhatáson mindjárt érezni az "áldásos hatását" a csere megspórolásának, de majd egyszer csak azt veszed észre, milyen prímán megszorult, összerohadt ez-az a fékekben(nél) a fékfolyadékban lévő víztől.  :flowers:
Nem kell okoskodni, nem megy bele olyan könnyen a viz. A motoromon 10 év után lett lecserélve. Abban tényleg volt víz mert büdös volt a tulfolyótartály :D Ennek ellenére a fék szuperül fogott, pedig a motoron sokkal nagyobb igénybevételnek volt kitéve ( pl szerpentinen, Kakucsring)
Én a következő szerviznél 6 évesen, tervezem , csak még kell pár ezer km :szemez:

Maxim

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 568
Re:Szerviz
« Válasz #8218 Dátum: 2013.03.22 21:14:47 »
Okoskodni ? Ahogy érzed mester  :flowers:

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:Szerviz
« Válasz #8219 Dátum: 2013.03.23 01:08:47 »
Az a baj, hogy a forráspont csökkenése olyan helyzetben fog előjönni, ahol éppen nagyon kellene a fék. Hegyről lefelé, autópályán vészfékezés stb...

4-5 évente kibírom azt a ~3e Ft-ot. Ennyit megér a nyugalmam/biztonságom.

Motoron amúgy már forraltam el fékfolyadékot sinter betéttel, nem volt vicces.  :wacko: