Sziasztok!
2003-as E12-es 1.6-os benzines Corollám van. Az utolsó szerviz 118 ekm-nél történt márkaker.-ben, idén márciusban. Shell Helix Ultra 5W40-et raktak bele végig, ami számomra elég döbbenetes (kenőanyag értékesítéssel foglalkozom), hiszen a gyári előírás API A1, legalább 5W30 viszkozitással...A 15 ekm csereintervallumig van még kb. 5 ekm, de le akarom cserélni az olajat, több okból:
1. az olaj színe 10 ekm futás után is aranysárga, ami nekem azt jelzi, nem gyüjti össze megfelelően a szennyeződést a motorból (min. sötétbarnának kellene lennie sztem...)
2. a maximum szintről pár decit csökkent a mennyiség, kb. 3/4-en áll a nívópálcán az olajszint
Ezek alapján úgy gondolom elfáradt az olaj. Ráadásul nem is felel meg a gyár által előírtaknak! 2 féle olaj jöhet szóba nálam a cserénél (ezeket forgalmazom), Q8 Formula Techno 5W30 ACEA A1 ill. Castrol Edge Sport 0W40. Valószínű az utóbbit választom a nagyobb üzemanyag megtakarítási tulajdonsága, és az alacsony hideg-oldali viszkozitása miatt. Évente egyszer cserélünk olajat, ezért úgy gondolom ez lenne az ideális megoldás egész évre. Sokat megy az autó hidegen, kis távolságokon is. A kérdésem az lenne, hogy az olajszűrőnél mire kell figyelni, tudja-e vki a gyári beszállító melyik cég (aki gyártja a gyári szűrőket)?
Más...szálvédő fűtéskor bekapcsol az automata klíma, és rettentő büdös szagot áraszt...járt-e már vki így, mi a megoldás rá? Gondolom tisztítani kell... Házilag meg tudom oldani, vagy muszáj lesz szervizben orvosoltatnom a dolgot?