Szerző Téma: T22 Avensis és minden mi róla szól  (Megtekintve 786544 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2130 Dátum: 2015.01.30 13:38:43 »
bepi:

Az új gyűrűknél kis bejáratás azért kell, sőt, még az olajat is hamar kell cserélni (kb. 2000 km után), mivel be kell kopniuk a hengerekhez.
Itt nagy hőterhelés lesz kis helyeken, és kopadék is fog képződni természetesen. Én olyan 4-5000 km-e át nem adtam neki teljes terhelést, sőt, addig kímélve, a terhelés fokozatosan növelve igyekeztem járni vele.
A Mahle gyűrűszett 500 (!) km után írta az olajcserét.

A tömítések jók, nekem a szelepfedéltömítés viszont csak a gyári lett jó.
A gyári szelepszárszimmeringeken meglepődtem, hogy ennyire olcsó.
A hűtőfolyadék nem szerepel a listán, de gondolom nem a régi megy vissza.
Hűtőfolyadék: De, a régi megy vissza, mert az nemrég lett cserélve. Ma délután megyek a cuccokért, ha éppen akciós lesz az Eneos hűtőfolyadék, veszek vagy 3 litert. 1 bontatlan is van otthon még...  ::)

A Mahle gyűrűszettről lebeszéltek, a Kolbensmittel egyetemben. Lágyulásra hajlamos anyagból vannak.
Mind3 szerelő azt javasolta, hogy nem bejárátós a motor a gyűrűcsere miatt. Nincs gépi megmunkálás. Nincsenek olyan mértékű kopadékok a hengerben, ami gondot okozhatna. Ami van, az mikronnyi méretű és az olaj (Sustina) elvezeti, az olajszűrő felfogja. Félre ne érts, lehet járatósnak kezelni az autót, de nem szükséges. A Sustinát meg nem gondolod, hogy 2000km után ledobom...  :D ;)
Ezeknél a japán motoroknál minden olyan szinten pontosan, minimális tűrésekkel van tervezve, gyártva, hogy gyakorlatilag nem sok esély van a fémkopadékok, sorja darabok jelenlétére. Az NPR-Schötle gyűrűk különösen méretpontosan vannak megmunkálva, kifejezetten japán motorokhoz gyártják.

Értem, hogy óvni akarsz, de hidd el, nem fogom űzni az autót, hogy bármi dologra jobban oda kelljen figyeljek. Gyakorlatilag alapvetően úgy használom, mintha bejáratós lenne (ritkán pörög nálam 3000 fölé, az is max 4.-ben, országúton).   :innocent: :hug:

Köszönöm, hogy leírtad a véleményedet.  ;)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

nettudky

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 2
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2131 Dátum: 2015.01.30 17:04:52 »
Hali!
Sziasztok, üdvözletem minden Toyota,főleg Avensis tulajnak!
5 éve vagyok tulaja egy 2000-es 1.6-os 4A-FE motoros Avensisnek :
A géppel nagyon meg vagyok elégedve, de lenne egy pár kérdésem:
Szeretném a váltógombot kicserélni mert már elég tré, ezt néztem ki: , vagy ezt:
Ezek passzolnak? Úgy láttam a T25-ösre valók is jók,nem?
Vettem már imbuszost,de az szart sem ér,egyrészt kényelmetlen,másrészt lelazult hetente.

A másik dolog az ülésem,eléggé kikopott az oldaltámaszomon a szivacs ,már a vas kikezdte a kárpitot, érdemes ezt javíttatni vagy egyszerűbb egy bontott ülés (nem nagyon találtam)?

Köszi, csá

szfp

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 348
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2132 Dátum: 2015.01.30 17:54:12 »
Hűtőfolyadék: De, a régi megy vissza, mert az nemrég lett cserélve. Ma délután megyek a cuccokért, ha éppen akciós lesz az Eneos hűtőfolyadék, veszek vagy 3 litert. 1 bontatlan is van otthon még...  ::)

A Mahle gyűrűszettről lebeszéltek, a Kolbensmittel egyetemben. Lágyulásra hajlamos anyagból vannak.
Mind3 szerelő azt javasolta, hogy nem bejárátós a motor a gyűrűcsere miatt. Nincs gépi megmunkálás. Nincsenek olyan mértékű kopadékok a hengerben, ami gondot okozhatna. Ami van, az mikronnyi méretű és az olaj (Sustina) elvezeti, az olajszűrő felfogja. Félre ne érts, lehet járatósnak kezelni az autót, de nem szükséges. A Sustinát meg nem gondolod, hogy 2000km után ledobom...  :D ;)
Ezeknél a japán motoroknál minden olyan szinten pontosan, minimális tűrésekkel van tervezve, gyártva, hogy gyakorlatilag nem sok esély van a fémkopadékok, sorja darabok jelenlétére. Az NPR-Schötle gyűrűk különösen méretpontosan vannak megmunkálva, kifejezetten japán motorokhoz gyártják.

Értem, hogy óvni akarsz, de hidd el, nem fogom űzni az autót, hogy bármi dologra jobban oda kelljen figyeljek. Gyakorlatilag alapvetően úgy használom, mintha bejáratós lenne (ritkán pörög nálam 3000 fölé, az is max 4.-ben, országúton).   :innocent: :hug:

Köszönöm, hogy leírtad a véleményedet.  ;)
Te se érts félre.
Sorban:
1. Igen, a Szakálnál jó ideje akciós a literes hűtőfolyadék. 5 év / 150.000 km a csereperiódusa a késznek.
2. Én is beszéltem több szerelővel, mindenki azt mondta, hogy jó az ACL-Mahle gyűrű. Én az NPR-ről kaptam furcsa infókat, de majd kiderül.
Nálam 15000 km van benne gyűrűzés után, és nincs koksz, a gyertyakép jó, a dugókban ugyanúgy látszik a jelzés, mint amikor összeraktam.
Tesztelem, ennyi.
3. Gépi megmunkálás után ki kell pucolni mindent, tehát gépi megmunkálás után sem maradhat kopadék semmin.
A gyűrűk viszont nem lehetnek összekopva a (már valahogy  kopott) hengerfallal, akármilyen pontosak is. Ezért lesznek kopások, mire elnyerik a megfelelő alakot.
Ez abban nyilvánul majd meg, hogy az összerakásnál mérhető értékhez képest emelkedni fog a kompresszió, mivel jobban tömítenek a lassanként bekopó gyűrűk. Nyomatékosabb lesz a motorod, észre fogod venni 2-3000 km után.
Mivel kopnak a gyűrűk, lesz kopadék. Ez tény, bármit mondjanak is. Az, hogy mekkora lesz a szemcseméret, biztosan senki sem tudja megmondani.
4. Én a LM Top Tec 4100 5w40-et dobtam le pár száz km után, mert ez a gyűrűn levő előírás. Az sem sokkal olcsóbb olaj.
5. Te döntesz, mit csinálsz. Amit mondtam, azzal ártani nem fogsz, az biztos. Amit a szerelőid, azzal meg nem biztos, de csináld nyugodtam, amit mondanak, mert túl sokat ártani sem fogsz. A gyűrűk csomagolását nézd meg, ha gondolod. Hátha írnak valamit. Korrekt cég megteszi, hogy leírja, milyen hézagok kell itt-ott-amott legyenek (legalább három helyen megadták az enyémnél), hogyan építsék be, hogyan gondozzák utána  a motort.
Jól teszed, hogy bejáratósnak kezeled egyébként az autót, és ha odafigyelsz a karbantartásra, akkor tényleg valószínűleg nem lesz gondod a motorral.
« Utoljára szerkesztve: 2015.01.30 18:05:09 írta szfp »

Sördög

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 292
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2133 Dátum: 2015.01.30 20:28:31 »
Sziasztok!
Bepi,a tiédet jó áron csinálták.Az enyémet(4A-FE)2009 végén gyűrűzték+hengerfej felújítás 150ezerbe fájt.Igaz azóta belement 100ezer km és nincs mérhető olajfogyasztás.Gyönyörűek voltak a hengerek,japán gyűrűk kerültek bele-talán NPR-de kellett 2 év (kb 22e km/év) mire teljesen bekoptak.Az első 2500 km után javasolta a szerelő,hogy cseréljem le az olajat.

andras69

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1142
  • T22 Avensis 1.6 Vvt-i, BMW E46 320D
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2134 Dátum: 2015.01.30 20:45:00 »
Nekem 7000 km-el ezelőtt volt gyűrűzve (NPR-el) hasonló áron mint Bepi81-nek (bár más csinálta). Nekem is azt mondta a szerelő mint neki, hogy mivel nem volt gépmunka ezért mehetek 10000-et az olajjal. Ezt a korai olajcsere szükségességét már akkor is itt kitárgyaltuk a fórumon. Megoszlanak a vélemények.

Sördög!
Neked mi utalt arra, hogy 22e km kellett a gyűrűk bekopásához? Kompressziót mértetek? Jobban ment?
Kopott(abb) motor esetén egyébként lehet, hogy kell több idő az összekopáshoz... :hmmmm:
Nekem "érzésre" ugyanúgy megy , mint gyűrűzés előtt. :)

Unokáink úgy fognak nézni a belsőégésű motorra, mint mi a gőzgépre.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2135 Dátum: 2015.01.30 20:51:23 »
Nekem 7000 km-el ezelőtt volt gyűrűzve (NPR-el) hasonló áron mint Bepi81-nek (bár más csinálta). Nekem is azt mondta a szerelő mint neki, hogy mivel nem volt gépmunka ezért mehetek 10000-et az olajjal. Ezt a korai olajcsere szükségességét már akkor is itt kitárgyaltuk a fórumon. Megoszlanak a vélemények.

Sördög!
Neked mi utalt arra, hogy 22e km kellett a gyűrűk bekopásához? Kompressziót mértetek? Jobban ment?
Kopott(abb) motor esetén egyébként lehet, hogy kell több idő az összekopáshoz... :hmmmm:
Nekem "érzésre" ugyanúgy megy , mint gyűrűzés előtt. :)
Voltam a gyulai mesternél is, de olyan árajánlatot adott, hogy kerekedett a szemem (90e a munkadíj, 180e az anyag). Sajnos korábban nem tudtam erről a csabai szakiról, egyébként neked is ezt az Andrist ajánlottam volna.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2136 Dátum: 2015.01.30 20:53:48 »
Te se érts félre.
Sorban:
1. Igen, a Szakálnál jó ideje akciós a literes hűtőfolyadék. 5 év / 150.000 km a csereperiódusa a késznek.
2. Én is beszéltem több szerelővel, mindenki azt mondta, hogy jó az ACL-Mahle gyűrű. Én az NPR-ről kaptam furcsa infókat, de majd kiderül.
Nálam 15000 km van benne gyűrűzés után, és nincs koksz, a gyertyakép jó, a dugókban ugyanúgy látszik a jelzés, mint amikor összeraktam.
Tesztelem, ennyi.
3. Gépi megmunkálás után ki kell pucolni mindent, tehát gépi megmunkálás után sem maradhat kopadék semmin.
A gyűrűk viszont nem lehetnek összekopva a (már valahogy  kopott) hengerfallal, akármilyen pontosak is. Ezért lesznek kopások, mire elnyerik a megfelelő alakot.
Ez abban nyilvánul majd meg, hogy az összerakásnál mérhető értékhez képest emelkedni fog a kompresszió, mivel jobban tömítenek a lassanként bekopó gyűrűk. Nyomatékosabb lesz a motorod, észre fogod venni 2-3000 km után.
Mivel kopnak a gyűrűk, lesz kopadék. Ez tény, bármit mondjanak is. Az, hogy mekkora lesz a szemcseméret, biztosan senki sem tudja megmondani.
4. Én a LM Top Tec 4100 5w40-et dobtam le pár száz km után, mert ez a gyűrűn levő előírás. Az sem sokkal olcsóbb olaj.
5. Te döntesz, mit csinálsz. Amit mondtam, azzal ártani nem fogsz, az biztos. Amit a szerelőid, azzal meg nem biztos, de csináld nyugodtam, amit mondanak, mert túl sokat ártani sem fogsz. A gyűrűk csomagolását nézd meg, ha gondolod. Hátha írnak valamit. Korrekt cég megteszi, hogy leírja, milyen hézagok kell itt-ott-amott legyenek (legalább három helyen megadták az enyémnél), hogyan építsék be, hogyan gondozzák utána  a motort.
Jól teszed, hogy bejáratósnak kezeled egyébként az autót, és ha odafigyelsz a karbantartásra, akkor tényleg valószínűleg nem lesz gondod a motorral.
Oké-oké.  ;) :hug:
Ahogy András69 is írta, megoszlanak erről a vélemények, én nem fogom ledobni az olajat. Viszont, a gyűrű csomagolását mindenképpen el fogom olvasni. Ahogy írtam is, eleve kímélő módban járok az autóval, függetlenül a felújítástól, szóval nálam a bejáratás, mint vezetési stílus külön nem értelmezhető, mert ez az alap.  :D
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

andras69

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1142
  • T22 Avensis 1.6 Vvt-i, BMW E46 320D
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2137 Dátum: 2015.01.30 20:58:53 »
Voltam a gyulai mesternél is, de olyan árajánlatot adott, hogy kerekedett a szemem (90e a munkadíj, 180e az anyag). Sajnos korábban nem tudtam erről a csabai szakiról, egyébként neked is ezt az Andrist ajánlottam volna.


Ha az, aki nekem is csinálta, akkor nem értem a magasabb árat :1eye:
Nem vállalta volna vitt alkatrészekkel? Nem voltak "túl nagy " elvárásaid?
Egyébként örülök, hogy találtad ezt a "specialistát", főleg, hogy sok ILYEN motort szerelt már :)
Unokáink úgy fognak nézni a belsőégésű motorra, mint mi a gőzgépre.

Sördög

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 292
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2138 Dátum: 2015.01.30 21:00:10 »
András!Én sem vettem észre,hogy jobban menne,viszont összerakás után volt még egy kis olajfogyi,ami fokozatosan eltűnt :clap:

andras69

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1142
  • T22 Avensis 1.6 Vvt-i, BMW E46 320D
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2139 Dátum: 2015.01.30 21:06:31 »
András!Én sem vettem észre,hogy jobban menne,viszont összerakás után volt még egy kis olajfogyi,ami fokozatosan eltűnt :clap:

O.k. így értem. :otlet:
Az jó hír, hogy 100e km után is még jó :clap:
Remélem az enyém is kibír legalább ennyit. :)
Unokáink úgy fognak nézni a belsőégésű motorra, mint mi a gőzgépre.

Sördög

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 292
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2140 Dátum: 2015.01.30 21:16:32 »
ÁMEN! :lol:

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2141 Dátum: 2015.01.30 21:40:11 »
Ha az, aki nekem is csinálta, akkor nem értem a magasabb árat :1eye:
Nem vállalta volna vitt alkatrészekkel? Nem voltak "túl nagy " elvárásaid?
Egyébként örülök, hogy találtad ezt a "specialistát", főleg, hogy sok ILYEN motort szerelt már :)
Igen, ő. Szerintem két lehetőség van:
1. vagy félreértette, amit beszéltünk, vagy
2. egyszerűen "problémás" ügyfélnek gondolt, mert részletekbe menően érdeklődtem nála a konkrétumokról, illetve, szervizkönyves bejegyzést, valamint fotókat kértem. Nem biztos, hogy ezzel beloptam magam a szívébe, talán így akart "nemet" mondani...

Aztán, lehet, hogy csak nagyon alaposan akar eljárni és felkészült a legrosszabb esetre, amikor minden kopott "odabent" és esetleg cserélni kellhet. Pl. teljes vezérműlánc szett... Ezen kicsit elmosogtam magam a telefonban, mikor sorolta...

Na, mindegy, 270.000Ft-ért már Monorra vinném Charlie-hoz, hogy gyári alkatrészeket tegyen bele.  :D
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

szfp

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 348
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2142 Dátum: 2015.01.30 21:59:06 »
Mondjuk belegondolva 116 ezerből egyáltalán nem drága.
Sőt. Azért reméljük, hogy bejön ez az ár.
Nekem az anyag volt 80 körül, kedvezménnyel.
Mondjuk abban a teljes vezérlés és minden szíj, hűtőfolyadék, paszták, féktisztítók is benne voltak.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2143 Dátum: 2015.01.30 22:05:05 »
Mondjuk belegondolva 116 ezerből egyáltalán nem drága.
Sőt. Azért reméljük, hogy bejön ez az ár.
Nekem az anyag volt 80 körül, kedvezménnyel.
Mondjuk abban a teljes vezérlés és minden szíj, hűtőfolyadék, paszták, féktisztítók is benne voltak.
De Te most a Carináról beszélsz?
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

szfp

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 348
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2144 Dátum: 2015.01.30 22:33:57 »
Arról.
Mert?