Szerző Téma: T22 Avensis és minden mi róla szól  (Megtekintve 786534 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

Myko

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1993
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #1830 Dátum: 2014.09.24 07:40:43 »
Az enyémen is repedt 2 helyen a műszefal.
Mivel nincs a simán egyet töröl funkció az ablaktörlőnél nem lehet a kar cseréjével megoldani? Pl a T25-ös Avensissel együtt megjelent Corollában detto ugyan ilyen a kar, csak felfele is lehet állítani és akkor csak egyet töröl.
Illetve a szélvédő aljánál kívül elég rossz állapotban van egy gumitömítés és a szélvédő előtti műanyag elem. Utcán megnéznem jópár ave-t és szinte mindegyik ilyen. Nagy macera ezt javítani?
Én próbáltam beszerezni egy ép példányt,de egyrészt nem sok Ave van bontókban itt-ott,másrészt ami van,azok is ilyenek. Érdekes,hogy a facelift előttin úgy vettem észre,hogy azokon jobban bírja.
Toyota Corolla '02 1.4VVT-i Linea Terra Plus

ujjobbagya

  • Vendég
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #1831 Dátum: 2014.09.24 09:18:41 »
... egyet töröl funkció az ablaktörlőnél ...

Én az "egy rövidet spriccel és kettőt töröl" funkciót használom erre, nem muszáj sokat spricceltetni vele elég ha megpöccinted a kart.

Vagy átpöccintem a szakasos törlésre de csak egy pillanatra aztán visszaengedem, úgy is kijön az "egyet töröl".
« Utoljára szerkesztve: 2014.09.24 09:45:13 írta ujjobbagya »

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4549
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #1832 Dátum: 2014.09.24 16:50:22 »
Mivel nincs a simán egyet töröl funkció az ablaktörlőnél nem lehet a kar cseréjével megoldani? Pl a T25-ös Avensissel együtt megjelent Corollában detto ugyan ilyen a kar, csak felfele is lehet állítani és akkor csak egyet töröl.
Mivel az "inteligencia" nem a kapcsolóban van, nem hiszem, hogy meg lehetne oldani. A T25 és a T22 kapcsolója biztos nem csereszabatos.
Jav:
Bár ha belegondolok, egyáltalán nem kell inteligenciának lennie benne. Meg kéne nézni egy T25 elektromos rajzát, abból kiderülne - nekem ilyen nincs.
Attila 31
  - Avensis
- Prius

Ricardo

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 59
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #1833 Dátum: 2014.09.24 18:28:02 »
A családban van egy 2004 Corolla és annak ránézésre ugyan olyan a kapcsoljó, mint a T22-es Ave-nak. Persze aztán lehet, hogy teljesen más mondjuk a csatlakozója vagy ilyesmi.

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4549
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #1834 Dátum: 2014.09.25 10:42:01 »
A családban van egy 2004 Corolla és annak ránézésre ugyan olyan a kapcsoljó, mint a T22-es Ave-nak. Persze aztán lehet, hogy teljesen más mondjuk a csatlakozója vagy ilyesmi.
Kinézetre a T22 és a T25 se különbözik. Én mindenképpen megnézném, hogy tényleg ugyanaz-e - csatlakozó bekötése, mechanikus csatlakozások.
(Van egy olyan érzésem, hogy nem fog stimmelni.)
Attila 31
  - Avensis
- Prius

Ricardo

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 59
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #1835 Dátum: 2014.09.25 20:24:54 »
Ha lesz egy kis időm utánajárok a dolognak és megírom az eredményt.

Most, hogy egy kicsit hűvösebb van beindításkor elég magasan tartja a fordulatot (1200-1600) kb 1-2 percig.
Ez mennyire normális?

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #1836 Dátum: 2014.09.25 21:38:40 »

Ha lesz egy kis időm utánajárok a dolognak és megírom az eredményt.

Most, hogy egy kicsit hűvösebb van beindításkor elég magasan tartja a fordulatot (1200-1600) kb 1-2 percig.
Ez mennyire normális?
Teljesen normális. Azert csinálja, hogy mihamarabb bemelegedjen a katalizátor. Közben nem utolsó szempont, hogy az emelt fordulatszammal az olaj nyomás is megvan már hideg indítás után közvetlen is. ;)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #1837 Dátum: 2014.09.26 18:40:41 »
Éves kisszerviz kipipálva...

km állás: 228.594
olaj: LM Top Tec 4300 5W-30
olajszűrő: Mann W 68/3
Levegőszűrő: Nipparts
Pollenszűrő: Nipparts
gyertyák: Denso K16R-U11
szerviz költség: 8000Ft bruttó számlásan, hivatalos adatbázisba rögzített km-óra állással (ebből 3000Ft a levegőszűrő volt, a többi a munkadíj)

Előző olajcsere: 218.052km-nél
ideje: 2013.10.14.
cserélt dolgok: olaj (LM TT 4300), levegőszűrő, pollenszűrő és olajszűrő (MANN)

Tapasztalat: A gyertyák kb 25.000km-t futottak, gondolkodtam, hogy cseréljem-e őket. Kellett. A szerelő szerint érdemes volt, mert az egyiken nem gyári értéken volt a hézag. Kicseréltettem, nem hajlítgatta, méregette a használtat. Szerencsére 25000km-ként belefér az a 4000Ft plusz költség. Észre is vehető a változás: hidegen indítva az első 5 mp-ben kissé egyenetlen volt a motor járása. Most gyönyörűen indul, egyenletesen jár és ejti vissza fokozatosan a fordulatot.
A használt gyertyák nem voltak elszíneződve, nem voltak olajosak, szépen kiégett képet mutattak (szürkés).
A pollenszűrő már tavasz óta vesződött a kocsiban, már a doboza is kezdett szakadni szét, de egyszerűen nem láttam sok értelmét cserélni, mert hatékony volt egész nyáron a kabin szellőzése, nem párásodott az ablak. Most, 1 évet használva már mindezek ellenére is cseréltettem.

10.000km-nél úgy veszem észre, hogy már eszi az olajat a motor. Itt le kell cserélni. Ezen a távon összesen 3 liter olajat öntöttem bele pluszban. Ez kb 3000km/1 liter olajfogyást jelent. A 3-ból 2 litert a második 5000km-en pótoltam bele. Az olajszint nálam mindig a maximumon, vagy közelében van. Gondolatban már barátkozom az ötlettel, hogy adni kellene neki egy új gyűrűszettet, de valszeg erre még jövőre sem kerül sor. Figyelem a változásokat addig. A következő olajcserére minden bizonnyal a Top Tec 4100 5W-40-nel érkezek majd.

Arra számítottam, hogy ennél a mennyiségnél már esetleg látszik vmi égésbeli gyengülés a gyertyákon, elszíneződés, ilyesmi, de semmi. A gyertyák is tiszták és a kipufogó is. Utóbbin a teljesen természetes mennyiségű sötét színű koromlepel van, ami porzáraz a kipufogó végében. Semmi jele az olajnak. Annyira finoman elég, hogy egyszerűen nem látszik, hogy elfogy, csak a nívópálcán látszik a csökkenés.
Ezért mondom, hogy használt autóvásárláskor az olajfogyás mértéke szinte 100%, hogy nem megállapítható, akárki, akármit mond.

A szerelő - mivel korombeli és jóban is vagyunk - alaposan átvizsgálta a fékeket, futóművet. Utóbbi még most is gyári értékeken van, gyári alkatrészekkel. Megdöbbentette (a szerviz egyébként Postaautó és VW haszngépjármű márkaszerviz, nem ehhez van szokva), 14 évesen és 230.000km felé még semmihez nem kellet nyúlni. Sem "kutyacsont, sem szilentek, semmi. Minden gyári és minden jó. Nyilván a fékek is, de azokat tavasszal cseréltettem (Brembo). Érdekes a Brembo. Hallani róla sok rosszat, hogy gariban vissza kellett cserélni, mert rázott a tárcsa, betétek nem jók. Nekem az eddigi tapasztalatom vele eddig pozitív, főleg az elmúlt 2 hét fényében, amikor többször járt magas tempón az autó autópályán. Tökéletesen adagolható, nem éreztem, hogy fárad, nem hullámos, nem nyiszog. Némán és hatásosan teszi a dolgát. Talán csak kifogtam, de az is megfordult a fejemben, hogy mi van, ha egyes nagykerek különböző forrásokból szerzik be ezeket és tényleg van közöttük gyengébb széria...

Apró szösszenet: a szerviz kasszás hölgye jelezte, hogy, ha el akarnám adni, azonnal tudna rá vevőt, mert pont ilyet keresnek (Vetrca C után), de nincs a piacon...  :whistling: :)

Ez egy bő 3 decis olajfogyi, nem kevés azért. Én is épp ma számoltam, hogy 3300 kmre kb 1.2 litert öntöttem utána. Viszont nekem mindig 1-1 országúti-pályás menet után apad észrevehetően a szint, úgy számoltam, itt 5-7 decit is megeszik/1000km, sebességtől(fordulattól) függően, míg városban furikázva nem látni h fogy, ilyenkor a kipuffvég is fémtiszta. Nálad nem tűnt fel még ez a különbség ?  Tehát ha mondjuk ezt a 3e kmt nagyrész országúton tettem volna meg, akkor többet kellett volna utánaöntenem.

andras69

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1142
  • T22 Avensis 1.6 Vvt-i, BMW E46 320D
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #1838 Dátum: 2014.09.26 20:04:52 »
Bocsánat, nem tudom megállni, hogy ne szóljak bele... :surrender:
Könyörgöm, 0,3...0,5l/1000 km olajfogyasztás esetén eszetekbe ne jusson szétszedetni egy TÖKÉLETES motort!!! :cry:
Az enyém 1,8l/1000 km olajat evet, de egyébként tökéletesen működött!!! Inkább gazdaságossági okok miatt cseréltettem gyűrűt(k.b.110eHUF).
Évente ugyanis k.b. 30...40e lett volna csak az olaj után töltés költsége. Könnyen kiszámítható, hogy k.b. 3 év alatt megtérül.
(persze ennél már előbb-utóbb lehettek volna műszaki problémák is) :innocent:

Egyes vélemények szerint, ha egy motort egyszer szétszednek, akkor az már nem lesz soha olyan, mint a gyári szerelés. Persze meg lehet jól csinálni, de VAN KOCKÁZATA! Könyörgöm, csak ha feltétlenül szükséges és ha gazdaságosabb!
Aminek nincs semmi baja azt ne bántsuk már! :devil: :cry:
Valaki írjon már egy megerősítést mert még itt valaki szétszedeti a TÖKÉLETES motorját... :eek:
 :surrender:
p.s.
Természetesen nem akarok beleszólni.... csak ez már kikívánkozott. Elnézést a vehemens hangnemért :innocent:
Unokáink úgy fognak nézni a belsőégésű motorra, mint mi a gőzgépre.

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #1839 Dátum: 2014.09.26 20:22:24 »
Már említették, hogy olajevés inkább csak a magas fordulaton jelentős (pl 130km/h vagy felette) Én is ezt tartom valószínűnek: a volt Thunderace motoromnál mindenki panaszkodott a 6,5l-es fogyasztásra és olajevésre.
Én szinte egyik olajcserétől a következőig elmentem (6ekm) és még minimum felett volt és 5 l-el eljártam vele. Valahol nálatok is ez lehet.

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4549
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #1840 Dátum: 2014.09.28 20:32:02 »
Hát ezt nem tudom megerősíteni. Nekem kb 10e km. alatt megevett 5 liter olajat úgy, hogy jellemzően 2000-nél váltok.
Attila 31
  - Avensis
- Prius

Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #1841 Dátum: 2014.09.28 22:01:45 »
Bocsánat, nem tudom megállni, hogy ne szóljak bele... :surrender:
Könyörgöm, 0,3...0,5l/1000 km olajfogyasztás esetén eszetekbe ne jusson szétszedetni egy TÖKÉLETES motort!!! :cry:
Az enyém 1,8l/1000 km olajat evet, de egyébként tökéletesen működött!!! Inkább gazdaságossági okok miatt cseréltettem gyűrűt(k.b.110eHUF).
Évente ugyanis k.b. 30...40e lett volna csak az olaj után töltés költsége. Könnyen kiszámítható, hogy k.b. 3 év alatt megtérül.
(persze ennél már előbb-utóbb lehettek volna műszaki problémák is) :innocent:

Egyes vélemények szerint, ha egy motort egyszer szétszednek, akkor az már nem lesz soha olyan, mint a gyári szerelés. Persze meg lehet jól csinálni, de VAN KOCKÁZATA! Könyörgöm, csak ha feltétlenül szükséges és ha gazdaságosabb!
Aminek nincs semmi baja azt ne bántsuk már! :devil: :cry:
Valaki írjon már egy megerősítést mert még itt valaki szétszedeti a TÖKÉLETES motorját... :eek:
 :surrender:
p.s.
Természetesen nem akarok beleszólni.... csak ez már kikívánkozott. Elnézést a vehemens hangnemért :innocent:

Egyetértek, de azért engem néha zavar :) Még ha az én használati módomban nem is feltűnő annyira, 8 ezret ha negyek évente, max 10, ennek kb 1/3-a országút/pálya, ahol fokozottabban jelentkezik az olajfogyi. Viszont ha nagyrészt itt mennék, akkor sztem megcsináltatnám még a 6 decis olajfogyival is.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #1842 Dátum: 2014.09.28 22:11:17 »

Bocsánat, nem tudom megállni, hogy ne szóljak bele... :surrender:
Könyörgöm, 0,3...0,5l/1000 km olajfogyasztás esetén eszetekbe ne jusson szétszedetni egy TÖKÉLETES motort!!! :cry:
Az enyém 1,8l/1000 km olajat evet, de egyébként tökéletesen működött!!! Inkább gazdaságossági okok miatt cseréltettem gyűrűt(k.b.110eHUF).
Évente ugyanis k.b. 30...40e lett volna csak az olaj után töltés költsége. Könnyen kiszámítható, hogy k.b. 3 év alatt megtérül.
(persze ennél már előbb-utóbb lehettek volna műszaki problémák is) :innocent:

Egyes vélemények szerint, ha egy motort egyszer szétszednek, akkor az már nem lesz soha olyan, mint a gyári szerelés. Persze meg lehet jól csinálni, de VAN KOCKÁZATA! Könyörgöm, csak ha feltétlenül szükséges és ha gazdaságosabb!
Aminek nincs semmi baja azt ne bántsuk már! :devil: :cry:
Valaki írjon már egy megerősítést mert még itt valaki szétszedeti a TÖKÉLETES motorját... :eek:
 :surrender:
p.s.
Természetesen nem akarok beleszólni.... csak ez már kikívánkozott. Elnézést a vehemens hangnemért :innocent:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Fox11

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 296
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #1843 Dátum: 2014.09.29 18:45:53 »
Sziasztok!!

Avensis 2006-os Wagonhoz hol tudnék gyári szőnyegszettet vásárolni? Az első kettő lenne a fontosabb,rögzítőkkel. Szalonban rendelve gondolom horror az ára?...

Előre is köszi!!

András1980

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2274
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #1844 Dátum: 2014.09.29 18:54:30 »
Sziasztok!!

Avensis 2006-os Wagonhoz hol tudnék gyári szőnyegszettet vásárolni? Az első kettő lenne a fontosabb,rögzítőkkel. Szalonban rendelve gondolom horror az ára?...

Előre is köszi!!

A T25-ös Avehoz több gyári szőnyeg is van, igencsak eltérő árban.
Szalonban a képen szereplő (PZ410-T0356-HA) kb. 10eFt. Az, amelyik hímzett Avensis feliratos meg kb. a duplája.

Javasolom, ebay, olx, stb. Néha-néha ki lehet fogni olcsón egy teljes szettet, akár újat is.