Szerző Téma: Szerviz  (Megtekintve 2304509 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Fery

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2052
Re: Szerviz
« Válasz #2070 Dátum: 2009.11.02 12:29:54 »

Köszi a gyors választ! Kicsit részletesebben írnál nekem erről? Pontosan milyen spray-t vettél, mennyiért, és hova -hogyan-mennyit fújtál belőle?? Köszi előre is!  :flowers:
Kleingy linkje tökéletes!  :yes:
A gombátlanítás menete részt évente megteszem, eddig 'oksa' volt minden  ::)
Fery

R6Rider

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1083
  • Corolla E12 1.6 VVTi SOL Sedan
    • Q8
Re: Szerviz
« Válasz #2071 Dátum: 2009.11.02 13:06:59 »
Kereső használata smafu?  :tt2:  :devil: :)
Katt ide gyorsan.

Teljesen igazad van, bocs.  ::) El is felejtettem rákeresni... Kértem rá ajánlatot szervizben is, ott 0.3 ml tisztító sprayt+pollenszűrő cserét javasoltak (1800.- + 4125.- HUF)...

Tamás69

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8391
    • http://www.capella.hu
Re: Szerviz
« Válasz #2072 Dátum: 2009.11.02 13:50:58 »
Sziasztok!
2003-as E12-es 1.6-os benzines Corollám van. Az utolsó szerviz 118 ekm-nél történt márkaker.-ben, idén márciusban. Shell Helix Ultra 5W40-et raktak bele végig, ami számomra elég döbbenetes (kenőanyag értékesítéssel foglalkozom), hiszen a gyári előírás API A1, legalább 5W30 viszkozitással...A 15 ekm csereintervallumig van még kb. 5 ekm, de le akarom cserélni az olajat, több okból:
1. az olaj színe 10 ekm futás után is aranysárga, ami nekem azt jelzi, nem gyüjti össze megfelelően a szennyeződést a motorból (min. sötétbarnának kellene lennie sztem...)
2. a maximum szintről pár decit csökkent a mennyiség, kb. 3/4-en áll a nívópálcán az olajszint
Ezek alapján úgy gondolom elfáradt az olaj. Ráadásul nem is felel meg a gyár által előírtaknak!  2 féle olaj jöhet szóba nálam a cserénél (ezeket forgalmazom), Q8 Formula Techno 5W30 ACEA A1 ill. Castrol Edge Sport 0W40. Valószínű az utóbbit választom a nagyobb üzemanyag megtakarítási tulajdonsága, és az alacsony hideg-oldali viszkozitása miatt. Évente egyszer cserélünk olajat, ezért úgy gondolom ez lenne az ideális megoldás egész évre. Sokat megy az autó hidegen, kis távolságokon is. A kérdésem az lenne, hogy az olajszűrőnél mire kell figyelni, tudja-e vki a gyári beszállító melyik cég (aki gyártja a gyári szűrőket)?
Más...szálvédő fűtéskor bekapcsol az automata klíma, és rettentő büdös szagot áraszt...járt-e már vki így, mi a megoldás rá? Gondolom tisztítani kell... Házilag meg tudom oldani, vagy muszáj lesz szervizben orvosoltatnom a dolgot?  ::)

0W40 castrol nekem 9-10e km után elfáradt az 1,6 Corollában, a maradék 5000 alatt megette a nívó feléig; a 0W30 Edge viszont jó választás hozzá; a Q8-at meg nem ismerem.
-15e után is max őzbarna lett az olaj, ez nem egy kormolós motor!
Tamás
'07 Hilux
'98 Corolla HB 1,4
'05 Corolla 1,6 SOL
'03 Lexus IS200

Capella Computer Kft        Minden, ami számítástechnika!

barna.czukor

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #2073 Dátum: 2009.11.02 20:02:07 »
Az utolsó szerviz 118 ekm-nél történt márkaker.-ben, idén márciusban. Shell Helix Ultra 5W40-et raktak bele végig, ami számomra elég döbbenetes (kenőanyag értékesítéssel foglalkozom), hiszen a gyári előírás API A1  :eek: , legalább 5W30 viszkozitással...A 15 ekm csereintervallumig van még kb. 5 ekm, de le akarom cserélni az olajat, több okból:
1. az olaj színe 10 ekm futás után is aranysárga, ami nekem azt jelzi, nem gyüjti össze megfelelően a szennyeződést a motorból (min. sötétbarnának kellene lennie sztem...)
2. a maximum szintről pár decit csökkent a mennyiség, kb. 3/4-en áll a nívópálcán az olajszint
Förszt of ól: van olajostopic is...

A gyári előírás az API SJ vagy SL vagy ennél magasabb minőségi szint (SM). Az ACEA szerinti besorolásra nem kényes a Toyota VVT-i motorja, lehet bele A1-es, A3-as és A5-ös olajat is tenni.

A Shell Helix 5W-40-es olaja ACEA A3-as, nincs az A3-mal gond.

Az 5W-30-as viszkozitás érték egy gyári ajánlás, a legtöbb felhasználónak ez felel meg a legjobban. Ettől még lehet xW-20-as és xW-40-es olajat is bele tenni gond nélkül. Az, hogy melyiket tedd bele, azt a körülmények és a vezetési stílusod határozza meg. Versenypályára és zúzos vezetés esetén inkább 40-es a jó bele, amúgy meg a 30-as az ajánlott. Aki nem hajtja annyira, illetve spórolósan vezet és számít 1-2 deci is, azok tesznek bele 0/5W-20-as olajat a gépbe.

Az olaj színe 10.000 km után lehet aranysárga, ha tiszta a motor, ezek nem koszolják annyira össze az olajat. Az enyémben 8.000-nél még alig látszik az olaj a nívón, annyira tiszta. Persze a használattól és az előélettől sok függ.

A nívón történő csökkenés kb 3 deci olaj fogyasztására utal, a min-max táv 1.3 liter. Ez nem egy jó dolog, de messze nem probléma ennyi. Ha 10.000 alatt megenne fél litert, az is normális lenne. Ki kell más olajjal is próbálni, ha azzal is ennyit fogyaszt, akkor nem az olaj a hibás.

Ezek alapján úgy gondolom elfáradt az olaj. Ráadásul nem is felel meg a gyár által előírtaknak!  
Az olaj lehet, hogy elfáradt, már más márkánál (Castrol) tapasztaltam hasonlót.

A gyári előírásnak megfelel, ezzel nem lehet probléma.

2 féle olaj jöhet szóba nálam a cserénél (ezeket forgalmazom), Q8 Formula Techno 5W30 ACEA A1 ill. Castrol Edge Sport 0W40. Valószínű az utóbbit választom a nagyobb üzemanyag megtakarítási tulajdonsága, és az alacsony hideg-oldali viszkozitása miatt. Évente egyszer cserélünk olajat, ezért úgy gondolom ez lenne az ideális megoldás egész évre. Sokat megy az autó hidegen, kis távolságokon is.
A 30-as olaj mindig üzemanyagtakarékosabb, mint egy 40-es. Persze nagyon rövid utaknál (<1 km) lehet, hogy egy 0W-40-es takarékosabb, mint egy 5W-30-as. De csak tényleg nagyon rövid utak esetén és csak akkor, hogy ha üzemeltetéskor az olajhőfok  pont abban a tartományban van, ahol a 0W-s még hígabb. (Kb 0 fok alatt.)

A Q8 ACEA A1-es olaja sokkal hígabb, mint a Castrol 0W-40, még 40 fokon is. A Q8 egyértelműen sokkal takarékosabb olaj, miután híg 30-as, a Castrol meg egy 40-es, ACEA A3-as besorolással. Ha már 0 fok fölött pár km-t mész, akkor a Q8 egyértelműen jobb takarékossági szempontból.

Az említett Q8 olaj nekem szimpatikusabb, mint a Castrol, én azt tenném bele. Vagy ha Castrol, akkor 0W-30-as Edge. Amúgy ez is ACEA A3-as, ennél a Q8 még takarékosabb normál üzem esetén.

A kérdésem az lenne, hogy az olajszűrőnél mire kell figyelni, tudja-e vki a gyári beszállító melyik cég (aki gyártja a gyári szűrőket)?
A gyári beszállító a Denso (Made in China, ez van ráírva). Figyelni arra kell, hogy felhelyezéskor a szélén lévő tömítés meg legyen olajjal kenve. Illetve nem kell ócskát venni, én Mann-Filter-t használok, sztem ez eléggé jó.

Más...szálvédő fűtéskor bekapcsol az automata klíma, és rettentő büdös szagot áraszt...járt-e már vki így, mi a megoldás rá? Gondolom tisztítani kell... Házilag meg tudom oldani, vagy muszáj lesz szervizben orvosoltatnom a dolgot?  ::)
Meg tudod házilag oldani. Kell új pollenszűrő és speciális tisztító hab, amelyet a radiátorra kell fújni direktbe. Ehhez kissé szét kell szedni a ventillátort, hogy jól be tudj oda fújni, de nem vészes...

A bűz oka az, hogy berohadt a radiátor és/vagy a pollenszűrő. Fertőző, káros és büdös, úgyhogy meg kell oldani a bajt.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Szerviz
« Válasz #2074 Dátum: 2009.11.02 20:07:17 »
Az, hogy kiolvassák a kódot, semeddig sem tart; ezzel nyugodtan bemehetsz a márkaszervízbe is.

Nem tart semeddig mégis 10.000 forintot kérnek érte.   :whistling:
Az korrekt  :hug: ... Nekem tavaly nyáron az ötödéért csinálták, igaz, az egy Honda szervíz volt. De tutira találni olyan Toyota szervízt is, amelyik nem kér ilyen kemény árat érte  :)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Szerviz
« Válasz #2075 Dátum: 2009.11.02 20:14:38 »
A gyári előírás az API SJ vagy SL vagy ennél magasabb minőségi szint (SM). Az ACEA szerinti besorolásra nem kényes a Toyota VVT-i motorja, lehet bele A1-es, A3-as és A5-ös olajat is tenni.
Nem teljesen értek egyet  ;) ... Aszondja a gyári ajánlás, hogy API SJ vagy SL vagy magasabb legyen az olaj, és "Energy Conserving" :otlet: ... Ez, még ha nincs is odaírva betű szerint, de szvsz kvázi "lefordítható" az A1-es (és/vagy A5-ös) olajokra. Az A3-as viszont tutira nem ilyen. Szóval ha valaki pontosan be akarja tartani a gyári ajánlást, akkor: 5 W-30, és ACEA A1 és/vagy A5 a nyerő (ezek által automatikusan meglesz a megfelelő API szint is, lévén ilyen tudású olajok nincsenek SL szint alatt).
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Szerviz
« Válasz #2076 Dátum: 2009.11.02 20:19:45 »
...le akarom cserélni az olajat, több okból:
1. az olaj színe 10 ekm futás után is aranysárga, ami nekem azt jelzi, nem gyüjti össze megfelelően a szennyeződést a motorból (min. sötétbarnának kellene lennie sztem...)
2. a maximum szintről pár decit csökkent a mennyiség, kb. 3/4-en áll a nívópálcán az olajszint
Ezek alapján úgy gondolom elfáradt az olaj.
Pedig nincs okod ezt gondolni  ;) ... Sőt, örülnöd kéne mindkét dolognak: annak is, hogy ilyen tiszta a motorod, mert ha koszos lenne, akkor elszíneződne az az olaj, nyugodt lehetsz   :); meg annak is, hogy ilyen kevés olajat eszik, mert 10 ezer kilométeren 3 deci olajfogyasztás, az arra utal, hogy a motor kiváló egészségnek örvend  :yes:

Ettől függetlenül, egyetértek veled abban, hogy ez a Shell olaj nem optimális választás ebbe a motorba. Az általad említettek közül én a Q8-at választanám, annak a paraméterei felelnek meg legjobban a gyári ajánlásnak.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

barna.czukor

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #2077 Dátum: 2009.11.02 20:42:36 »
A gyári előírás az API SJ vagy SL vagy ennél magasabb minőségi szint (SM). Az ACEA szerinti besorolásra nem kényes a Toyota VVT-i motorja, lehet bele A1-es, A3-as és A5-ös olajat is tenni.
Nem teljesen értek egyet  ;) ... Aszondja a gyári ajánlás, hogy API SJ vagy SL vagy magasabb legyen az olaj, és "Energy Conserving" :otlet: ... Ez, még ha nincs is odaírva betű szerint, de szvsz kvázi "lefordítható" az A1-es (és/vagy A5-ös) olajokra. Az A3-as viszont tutira nem ilyen. Szóval ha valaki pontosan be akarja tartani a gyári ajánlást, akkor: 5 W-30, és ACEA A1 és/vagy A5 a nyerő (ezek által automatikusan meglesz a megfelelő API szint is, lévén ilyen tudású olajok nincsenek SL szint alatt).
Megnéztem az API oldalán a szabványt. Adott egy sűrű viszonyítási olaj, amihez képest, bizonyos fogyasztás-csökkenést kell produkálnia a tesztelt olajnak. Ebből még nem következik, hogy ACEA A1-es kell, hogy legyen. Miután az EC az API-nak a találmánya és nem a konkurens ACEA-nak, így pláne nem írható fel egyezés az ACEA A1/B1-es szinttel. Ha egyezést keresnék, akkor inkább az A5-re próbálnám meg ráhúzni. Végülis az A5 a tüzelőanyagteszt.

Találtam egyébként olyan 30-as olajat is, ami EC, de A3-as: Catrol Edge 0W-30. Ez nem is sima EC, hanem az újabb EC2-t is tudja már...

Ez az egész EC amúgy egy baromság szerintem, senki sem foglalkozik már ezzel. Ha híg olaj kell egy Toyotának, akkor azt ACEA A1/B1-ként le is írják. Pl az én gépkönyvemben is benne van a még nem D4D-s diesel ajánlása is. Oda B1-et ír, amíg a VVT-i esetében ezt nem teszi, oda csak API szinteket ad meg, meg ezt az EC-t.

Amúgy az összes SM szintű olaj már EC, ez egy kritérium. Ezért is baromság az egész EC.

Attól függetlenül én is a hígabb 30-as olajat ajánlom az olyan VVT-i motorba, amely nem eszi még az olajat... (Meg persze nincs gyilkolva.)

R6Rider

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1083
  • Corolla E12 1.6 VVTi SOL Sedan
    • Q8
Re: Szerviz
« Válasz #2078 Dátum: 2009.11.02 21:30:06 »
Förszt of ól: van olajostopic is...

Pf...hát te nem sajnáltad a billentyűzetet válaszadásra!  :clap: Köszönet érte!  :winkiss:
Jogos az olajtopikos célzás, bár ez is szerviz téma nem??  ::) Már haza hoztam az EDGE SPORT 0W40-et, de ezen vélemény olvasása után valszeg visszacserélem a Q8 A1 5W30-asára... Meggyőzően érvelsz... Az igazság az hogy a Castrolnak is van A1-es olaja: Castrol Magnatec A1 5W30 néven. De mivel a Q8-at mi importáljuk, és tisztában vagyok a tiszta eredetével, ezért inkább az fog a mociba kerülni. Bár van a Q8-nak A1/B1 0W30 olaja is: http://www.sint-oil.hu/PDF/formula_edx.pdf Sőt ACEA A5/B5/C4 5W30 olaja is...  :eek: A többi témában is köszönöm a mindent kielégytő válaszokat!  :)
« Utoljára szerkesztve: 2009.11.02 21:38:40 írta kleingy »

R6Rider

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1083
  • Corolla E12 1.6 VVTi SOL Sedan
    • Q8
Re: Szerviz
« Válasz #2079 Dátum: 2009.11.02 21:32:31 »
A gyári előírás az API SJ vagy SL vagy ennél magasabb minőségi szint (SM). Az ACEA szerinti besorolásra nem kényes a Toyota VVT-i motorja, lehet bele A1-es, A3-as és A5-ös olajat is tenni.
Nem teljesen értek egyet  ;) ... Aszondja a gyári ajánlás, hogy API SJ vagy SL vagy magasabb legyen az olaj, és "Energy Conserving" :otlet: ... Ez, még ha nincs is odaírva betű szerint, de szvsz kvázi "lefordítható" az A1-es (és/vagy A5-ös) olajokra. Az A3-as viszont tutira nem ilyen. Szóval ha valaki pontosan be akarja tartani a gyári ajánlást, akkor: 5 W-30, és ACEA A1 és/vagy A5 a nyerő (ezek által automatikusan meglesz a megfelelő API szint is, lévén ilyen tudású olajok nincsenek SL szint alatt).

Maximálisan 1et értek!  :clap:

R6Rider

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1083
  • Corolla E12 1.6 VVTi SOL Sedan
    • Q8
Re: Szerviz
« Válasz #2080 Dátum: 2009.11.02 21:41:33 »
...le akarom cserélni az olajat, több okból:
1. az olaj színe 10 ekm futás után is aranysárga, ami nekem azt jelzi, nem gyüjti össze megfelelően a szennyeződést a motorból (min. sötétbarnának kellene lennie sztem...)
2. a maximum szintről pár decit csökkent a mennyiség, kb. 3/4-en áll a nívópálcán az olajszint
Ezek alapján úgy gondolom elfáradt az olaj.
Pedig nincs okod ezt gondolni  ;) ... Sőt, örülnöd kéne mindkét dolognak: annak is, hogy ilyen tiszta a motorod, mert ha koszos lenne, akkor elszíneződne az az olaj, nyugodt lehetsz   :); meg annak is, hogy ilyen kevés olajat eszik, mert 10 ezer kilométeren 3 deci olajfogyasztás, az arra utal, hogy a motor kiváló egészségnek örvend  :yes:

Ettől függetlenül, egyetértek veled abban, hogy ez a Shell olaj nem optimális választás ebbe a motorba. Az általad említettek közül én a Q8-at választanám, annak a paraméterei felelnek meg legjobban a gyári ajánlásnak.

Köszi a megnyugtató válaszokat!  :) A SHELL-el kapcsolatosan is egyet értünk. Sajna sokszor találkozom azzal munkám során, hogy márkaszervizeknek halvány lila gőzük sincs milyen autóba milyen olaj kell... Nem régen például ismerős Cégvezető pár hónapos Honda Accord 2.2 DPF-es dízelébe ÍRÁSBAN ajánlották a Castrol Edge TD 5W40 olaját, ami döbbenetes... :censored:

barna.czukor

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #2081 Dátum: 2009.11.02 21:51:38 »
Pf...hát te nem sajnáltad a billentyűzetet válaszadásra!  :clap: Köszönet érte!  :winkiss:
Jogos az olajtopikos célzás, bár ez is szerviz téma nem??  ::) Már haza hoztam az EDGE SPORT 0W40-et, de ezen vélemény olvasása után valszeg visszacserélem a Q8 A1 5W30-asára... Meggyőzően érvelsz... Az igazság az hogy a Castrolnak is van A1-es olaja: Castrol Magnatec A1 5W30 néven. De mivel a Q8-at mi importáljuk, és tisztában vagyok a tiszta eredetével, ezért inkább az fog a mociba kerülni. Bár van a Q8-nak A1/B1 0W30 olaja is: http://www.sint-oil.hu/PDF/formula_edx.pdf Sőt ACEA A5/B5/C4 5W30 olaja is...  :eek: A többi témában is köszönöm a mindent kielégytő válaszokat!  :)
Magnatec A1 csak félszintetikus, amúgy nekem a sima 5W-40-es Magnatec nem jött be igazán...

Ha ennyi lehetőséged van válogatni, akkor én egy A1-es 30-as melegoldalú Q8 olajat választanék minden féle képpen a helyedben.

Az EDX az a leírás szerint kimondottan VW-be való, API minősítéssel nem is rendelkezik. Ezért én ezt nem használnám.

A Techno 5W-30-as viszont teljesen szintetikus, API SL minősítése van és A1/B1/A5/B5-ös ACEA minősítésű. Amúgy mennyi ebből egy 4 literes kanna nálatok?


R6Rider

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1083
  • Corolla E12 1.6 VVTi SOL Sedan
    • Q8
Re: Szerviz
« Válasz #2082 Dátum: 2009.11.02 22:53:13 »
Magnatec A1 csak félszintetikus, amúgy nekem a sima 5W-40-es Magnatec nem jött be igazán...

Ha ennyi lehetőséged van válogatni, akkor én egy A1-es 30-as melegoldalú Q8 olajat választanék minden féle képpen a helyedben.

Az EDX az a leírás szerint kimondottan VW-be való, API minősítéssel nem is rendelkezik. Ezért én ezt nem használnám.

A Techno 5W-30-as viszont teljesen szintetikus, API SL minősítése van és A1/B1/A5/B5-ös ACEA minősítésű. Amúgy mennyi ebből egy 4 literes kanna nálatok?



Maradok akkor a Techno-nál. Sajnos 4 L kiszerelés nincs belőle, csak 1-60-208 L. Kiskerben kb. 2 e HUF/ L áron megy.
« Utoljára szerkesztve: 2009.11.02 22:57:21 írta Palaczk »

barna.czukor

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #2083 Dátum: 2009.11.02 23:17:33 »
Maradok akkor a Techno-nál. Sajnos 4 L kiszerelés nincs belőle, csak 1-60-208 L. Kiskerben kb. 2 e HUF/ L áron megy.
Szerintem ez lesz neked a legjobb megoldás. Én is gondolkodtam már régebben ezen. Mondjuk annyira nem olcsó, mint az Eneos, de olcsóbb, mint a Mobil1. :hmmmm:

Azért jó amúgy ez a kis olaj, mert nagyon ritka az olyan 5W-30-as ACEA A1-es olaj, ami teljesen szintetikus. A legtöbb ebből, ahogyan a Magnatec is, csak félszintetikus.

Teljesen szintetikusban az A1-esek eléggé ritkák, hirtelen a Mobil1 0W-30-as jut csak az eszembe. Az meg eléggé drágára jön ki, ha veszek 5 litert belőle...

De miután van még készleten fél liter ESP otthon így, veszek sztem tavasszal 4 litert abból és a hiányzó 3 decit a meglévő fél literből tudom pótolni...
Vagy vegyek 5l 5W-30-as Eneost!? Végülis sokkal olcsóbb, mint az M1 ESP... :hmmmm:

Ezeken még el kell gondolkodnom.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Szerviz
« Válasz #2084 Dátum: 2009.11.02 23:39:59 »
Teljesen szintetikusban az A1-esek eléggé ritkák, hirtelen a Mobil1 0W-30-as jut csak az eszembe. Az meg eléggé drágára jön ki, ha veszek 5 litert belőle...

De miután van még készleten fél liter ESP otthon így, veszek sztem tavasszal 4 litert abból és a hiányzó 3 decit a meglévő fél literből tudom pótolni...
Vagy vegyek 5l 5W-30-as Eneost!? Végülis sokkal olcsóbb, mint az M1 ESP... :hmmmm:

Ezeken még el kell gondolkodnom.
Én Mobilt vennék (ebből a kettőből), annyi fix.

Teljesen szintetikus, és A1-es még pl. a LM Synthoil Longtime Plus 0 W-30 is. Egész pontosan A1/A5/B1/B5-ös.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )