Sziasztok!
Kicsit melegebb lett az idő, így foglalkoztam a korábban említett tempomattal.
Beszereltem a kart a helyére. A kar nyílása a Versóban nem a kormány burkolatán található, hanem a kormány rögzítő csavarokat fedő műanyag lapokban, így nem kellett kivágást készíteni a kar számára, ezt a műanyag fedelet kell majd átalakítani vagy tempomatosra cserélni.
Szétbontottam a kar kábelét azon a végén, ami a spirálkábelhez csatlakozna, kihúztam a két érintkezőt és bedugtam a kormány csatlakozójának 4-es és 5-ös érintkező nyílásába (a kiosztás szerint ezek a tempomat érintkezői). Kimértem, hogy van-e kapcsolat a spirálkábel másik végével, volt. Azt már korábban ellenőriztem, hogy a kormánytól ki van építve a vezeték az ECU-ig a kocsiban.
Ekkor a karon levő kapcsoló megnyomásakor menet közben kigyulladt a CRUISE felirat a műszerfalon, de a tempomat nem működött, mert hiányzott a kuplungkapcsoló áramköre.
Megnéztem az ECU E5 csatlakozójának 10-es érintkezőjét, abban is volt vezeték ebben a kocsiban. A műszerfal alatt találtam egy üres csatlakozót. Ellenállásmérővel megnéztem, az egyik érintkezője az ECU E5 10-es érintkezőjére zárt. Rövidre zártam a csatlakozó két érintkezőjét, és már működött is a tempomat.
Eddig jutottam ma a beépítéssel. A tempomat megfelelően működik, egyetlen hibája, hogy ha nem kapcsolom ki és lenyomom a kuplungot, felpörög a motor.
A kuplungpedálról magáról viszont hiányzik a kapcsoló rögzítésére szolgáló konzol vagy tartó. Ezért fölösleges beszerezni a gyári kuplungkapcsolót, azt nincs hova rögzíteni. Erre valami egyedi megoldás kell(ene) kitalálni, de nem biztos, hogy érdemes vele foglalkozni.
Üdv:
vmike