Szerző Téma: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...  (Megtekintve 2680131 alkalommal)

0 Felhasználó és 4 vendég van a témában

offday

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 222
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7875 Dátum: 2012.12.07 22:37:06 »
...
Lazítani azt hiszem legalább 2 lépcsőben csináltam...

Úgy emlékszem, hogy a dugóban forog a csapszeg. Nem is tudom egyelőre, hogyan lehetne dugót cserélni. Talán melegítéssel/hűtéssel, kombinálva  :hmmmm:
...
Szakálnál nincs kedvezményed? Nekem alapból mondtak 20%-ot, most meg már 35-öt adtak  :) ...
Oké köszi, így már világos.

A service training videóban préselték a csapszeget, ha jól láttam hidegen.

Csak az alap 10%-ot dobja nekem a webshop. Még nem rendeltem tőlük soha, csak regisztrálva vagyok.

üdv!

Ilyen gagyi dugókat én nem raknék bele, mert tuti szarravalók...
Ha kell adok egy címet, nekem jó áron hoztak dugót Golf 3-ba, és Kolbenschmidt volt, gyűrűvel. 22/ db
Esetleg bontott gyári???

A címet megköszönném! Gyűrűvel az igen jó ár!
Bontott is szóba jöhet. Már elkezdtem vadászni.

A fent említett gyűrűsorok is a "noname" kategóriák?
Hengerfejtömítést milyet válasszak?
üdv, offday

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7876 Dátum: 2012.12.07 22:44:53 »
offday:
Én is személyesen mentem be alkudozni velük  :yes:

Ettől a sráctól vettem meg a szelepfedelet, talán megvan neki a dugó még. Csak át kell tenni pl. a hajtókarcsapágyat a tiédből.
Vagy Zé Balázs?

Gyűrűszettem ACL volt, a Mahle csinálja.

Felsőtömítés-készlet és hengerfejcsavar-készlet Elring volt nekem. Ami benne volt hengerfejtömítés, az is Elring volt, és ment rendesen.  Mondjuk Ajusát nem ajánlom  :no:
Műszakin nézem, szivárog az olaj a szelepfedél alól. Gyorsan hátramegyek a kulcsért, hihetetlen, de lazán lehetett rajta húzni! Amikor összeraktam, attól féltem, hogy megint elrepesztem...de a használat során valahogy engedtek a dolgok, és most nem keveset tudtam húzni rajtuk. Most megállt a szivárgás  :yes:
« Utoljára szerkesztve: 2012.12.07 22:51:25 írta vd1234 »

offday

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 222
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7877 Dátum: 2012.12.07 23:02:06 »
Talán még a Reinz is szóba jöhet?

A hengerfejcsavarokat muszáj cserélni? Ez kőbe van vésve?
...csak mert így az ünnepek előtt.  :cry:

Kösz a linket, fel fogom hívni a srácot!

üdv, offday

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7878 Dátum: 2012.12.07 23:06:10 »
Talán még a Reinz is szóba jöhet?

A hengerfejcsavarokat muszáj cserélni? Ez kőbe van vésve?
...csak mert így az ünnepek előtt.  :cry:

Kösz a linket, fel fogom hívni a srácot!
Állítólag az is jó, Öcsém azt hiszem azt vett anno. Meg csavarokat is.
Egyébként nincs kőbe vésve a csavarok cseréje.

Ezen a részen találsz róla dolgokat, meg előtte/utána is gondolom.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7879 Dátum: 2012.12.08 11:24:12 »
Üdv!

Mégsem szerelsz offday? Meg tudom érteni, ha nincs zárt hely ebben az időben...

offday

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 222
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7880 Dátum: 2012.12.08 13:16:47 »
Mégsem szerelsz offday? Meg tudom érteni, ha nincs zárt hely ebben az időben...
Sajnos csak délben tudtam elkezdeni, úgyhogy még javában bontok.

Hely tekintetében szerencsésnek mondhatom magam, mert az Ősöknél van egy elég széles garázs aknával.
Hál'istennek ez ügyben nincs gond.

Jelentkezem ha kint vannak a dugók és megpróbálok valami videót is alkotni a csapszeg lógásáról.
üdv, offday

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7881 Dátum: 2012.12.08 13:26:46 »

Jó munkát !  :yes:

offday

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 222
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7882 Dátum: 2012.12.08 23:39:47 »
Jó munkát !  :yes:
Kösz, megvolt!
Sajnos a cél előtt haza kellet jönnöm, pedig már épp lazítottam volna le a hengerfejet.  :censored:
Na majd holnap!
üdv, offday

offday

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 222
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7883 Dátum: 2012.12.09 15:32:39 »
Kint vannak a dugók!  :clap:

Féktisztítóval kiöblítettem a csapszegfuratokat, aztán a hajtókart - aluprofilok között - satuba fogva meglógattam a dugattyút.

Eredmény: a 3-as piszokul nagyot lóg, főleg az egyik oldalon.
Utána a 4-es jön, ez is kottyan szépen.
Az 1-es és a 2-es szintén lógatható, de ezek azért már jobbak valamivel.

Sufnituning szemmel mennyi lehet itt a tűrés?  :wacko:
Az EM nagyon egyszerűen lezárja a témát: "...mozgasd a dugattyút le-fel a hajtókaron, ha bármilyen hézagot érzel cseréld ki a dugattyút!"
Ja, köszi...

Azt azért kiemelném, hogy a 3-as dugó (a legrosszabb) kivételkor, amikor még benne volt az olajfilm, a lógás alig észrevehető volt.
Kimosva brutális lett.

Tehát akkor az 1-es és a 2-es amik kimosva csak kicsit lógnak, bátran visszatehetők, vagy ez a Szent Kvarcóra Istene elleni vétek volna?  :D
Mert ugye ezek olajfilmmel jók lehetnek talán... akkor megúsznám 2 dugó cseréjével.



Minden hengeren "1"-es jelölés van.
A dugók sorrendben a vezérléstől: 1B 1C 1B 1A ... tudja valaki mik ezek a betűjelek?
A szám oké, "Mark" 1..2..3, de a betű?

Próbaképp a gyűrűhézagokat is megmértem a 3-as hengerben: ezek legalább jók.
Benne vannak a tűrésben, a maximum értéknek pedig fele/harmada.
Valószínűleg nem túl rég gyűrűzték a motort - nem is füstölt, nem ette az olajat.
Ezt a részét nem is bántanám.

Összegzés:
Akkor úgy tűnik, hogy kell legalább 2db dugattyú (1A és 1B), viszont gyűrűsor nem szükséges.



Az alábbi videón a legrosszabb állapotú 3-as dugattyú lógását láthatjátok.

Végre megvan a  :censored: kis  :censored:  :censored: !!!

[ Invalid YouTube link ]
üdv, offday

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7884 Dátum: 2012.12.09 16:09:20 »
Az brutál, megvan a hang forrása!

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7885 Dátum: 2012.12.09 18:03:33 »
offday:

Hát ja, bejött amiről beszéltünk. Végülis ez alapból jó hír  :yes: :clap:
A javítási tényleg sima sajtolást mutat egy csomó spec. tüskével. Ha én csinálnám a dugócserét, felmelegíteném a dugót és a hajtókart olyan 80 fokra, a csapszöget lehűteném -10 fok körülre, és elvileg ha igyekszik az ember, így könnyebben a helyére megy minden, mire összemelegszik, minden a helyére kerül.
De azt javaslom, hogy bontott dugókat rakj bele inkább hajtókarostul, általában nem nagyon szedik szét. Ezeket a betűjelzéseket nem találtam meg, hogy mit jelentenek. Nekem valami 2B volt a 3-as henger tetején, de ezeket nem is néztem. Nem tudom, mennyire fontos, ha az átmérője jó: Öcsém a Nexiájába rögtön átpakolta az alkatrészautóból a dugókat a hajtókarokkal, persze a csapágyakat átrakta, és már 8000 km körül ment vele...

Örülök, hogy ilyen kitartóan csinálod, remélem doxa lesz a motor  :yes:

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7886 Dátum: 2012.12.09 21:06:45 »
szerintem az a jelölés arra utalhat, hogy a dugattyúk osztályozva vannak méret szerint. Mert ugye még japánban is van gyártási méretszórás. Aztán az összeszereléskor mérnek és a leginkább passzoló megy a hengerbe.
Nekem ez tűnik a leglogikusabbnak. Ergo hasznos lehet ugyanolyan kódú bontott komplett hajtókar,+ dugót venni. Kérdés lehet még, hogy alul a forgócsap siklócsapágya jó lesz-e a bontott hajtókarba. Mert ugye az nem kérdés, hogy a régi csapággyal kell majd összerakni! Így sem lesz tökéletes elsőre, amíg össze nem kopik.

Egyébként ez a lógás sok?
Arra gondolok, hogy az alu hőtágulása nagyobb,mint az acélé. Ergo hidegen lehet, hogy mindenképpen lóg kicsit. Persze, ha a többi passzentosabb, akkor nem szóltam.  ::)
« Utoljára szerkesztve: 2012.12.09 21:09:36 írta b.c. »

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7887 Dátum: 2012.12.09 22:00:24 »
szerintem az a jelölés arra utalhat, hogy a dugattyúk osztályozva vannak méret szerint. Mert ugye még japánban is van gyártási méretszórás. Aztán az összeszereléskor mérnek és a leginkább passzoló megy a hengerbe.
Nekem ez tűnik a leglogikusabbnak. Ergo hasznos lehet ugyanolyan kódú bontott komplett hajtókar,+ dugót venni. Kérdés lehet még, hogy alul a forgócsap siklócsapágya jó lesz-e a bontott hajtókarba. Mert ugye az nem kérdés, hogy a régi csapággyal kell majd összerakni! Így sem lesz tökéletes elsőre, amíg össze nem kopik.

Egyébként ez a lógás sok?
Arra gondolok, hogy az alu hőtágulása nagyobb,mint az acélé. Ergo hidegen lehet, hogy mindenképpen lóg kicsit. Persze, ha a többi passzentosabb, akkor nem szóltam.  ::)
Üdv!

Szerintem élőben jobban látszik, mint a videón.
Egyébként amikor az enyémek kinnt voltak, nem tűnt fel ilyen lógás, pedig fel szokott tűnni ilyen dolog általában  :hmmmm: Ott nincs is ez a kerregés hála Istennek  :otlet:

offday

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 222
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7888 Dátum: 2012.12.09 22:04:25 »
...A javítási tényleg sima sajtolást mutat egy csomó spec. tüskével. Ha én csinálnám a dugócserét, felmelegíteném a dugót és a hajtókart olyan 80 fokra, a csapszöget lehűteném -10 fok körülre, és elvileg ha igyekszik az ember, így könnyebben a helyére megy minden, mire összemelegszik, minden a helyére kerül.
De azt javaslom, hogy bontott dugókat rakj bele inkább hajtókarostul...
Igen, ez a hűtés, melegítés jó lehet összerakáshoz csak sajna szét is kéne szedni valahogy.
Lehet összedobok egy ilyesmi műhelyprést minimál kivitelben, amúgy is terveztem rég.
Emelő, vasanyag, hegesztő, elszánt ábrázat van.  :D

http://www.3eshop.hu/workers_best_wp20f_muhelypres

A tüskéket Öcsém le tudja gyártani nekem esztergán.

Vagy a másik verzió, hogy szatyorban a cuccokkal elballagok a legközelebbi szervizbe, és összeállítjuk a dolgot az ottani préssel.
Csak nem zavarnak el...

Persze a legjobb a bontott dugó, igazad van. Ez talán anyagilag is a legbarátságosabb megoldás.

szerintem az a jelölés arra utalhat, hogy a dugattyúk osztályozva vannak méret szerint. Mert ugye még japánban is van gyártási méretszórás. Aztán az összeszereléskor mérnek és a leginkább passzoló megy a hengerbe.
Nekem ez tűnik a leglogikusabbnak. Ergo hasznos lehet ugyanolyan kódú bontott komplett hajtókar,+ dugót venni. Kérdés lehet még, hogy alul a forgócsap siklócsapágya jó lesz-e a bontott hajtókarba. Mert ugye az nem kérdés, hogy a régi csapággyal kell majd összerakni! Így sem lesz tökéletes elsőre, amíg össze nem kopik.

Egyébként ez a lógás sok?
Arra gondolok, hogy az alu hőtágulása nagyobb,mint az acélé. Ergo hidegen lehet, hogy mindenképpen lóg kicsit. Persze, ha a többi passzentosabb, akkor nem szóltam.  ::)
Világos, hogy osztályozva van, de a Japók ezt számmal jelzik. 1,2, vagy 3.
A méret is ezt igazolja - mind a négy 80,94 mm - mondjuk nem mikróval mértem mert nincs ekkora nekem, csak tolómérő.

A hajtókarcsapágy külső íve egyforma mindegyiknek, nem?  :hmmmm:
Illetve a hajtókarok elvileg tök egyformák.
Akkor ezek szerint passzolnia kell bele, a túlméret a főtengelycsap felé növekszik, mivel maga a hajtókar nem kopó felület.
Én így okoskodtam magamban, de javítsatok ki!  :helpsmilie:

Épp elég meló lesz a megfelelő dugókat levadászni...

Szerintem ez a lógás nemhogy sok, óriási!
A hőtágulással egyetértek, de ilyen mértékben lehetetlen, hogy kompenzáljon ekkora kopást.

Egyébként a könyv szerint itt zéró tolerancia van:



Azért ez ijesztő mert mind lóg egy picit legalább.  :wacko:
 
üdv, offday

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7889 Dátum: 2012.12.09 22:16:20 »
offday:

Kicsit durva, de szerintem egy passzoló cső és tüske meg egy kalapács és kis olaj kell hozzá, nem muszáj műhelyprés  :whistling:
Valóban, mind a négyet érdemes lenne cserélni, ha kapnál és már így szétdobtad!

Amit b.c. ír, azzal egyetértek, mert mikor Öcsém bepakolta a dugókat hajtókarostul és a csapágyakat áttette, egy darabig lehetett hallani a csapágyak hangját, de viszonylag hamar összekopott megint - pedig ugyanazok a csapágyak mentek bele, mint addig  :hmmmm: