...A javítási tényleg sima sajtolást mutat egy csomó spec. tüskével. Ha én csinálnám a dugócserét, felmelegíteném a dugót és a hajtókart olyan 80 fokra, a csapszöget lehűteném -10 fok körülre, és elvileg ha igyekszik az ember, így könnyebben a helyére megy minden, mire összemelegszik, minden a helyére kerül.
De azt javaslom, hogy bontott dugókat rakj bele inkább hajtókarostul...
Igen, ez a hűtés, melegítés jó lehet összerakáshoz csak sajna szét is kéne szedni valahogy.
Lehet összedobok egy ilyesmi műhelyprést minimál kivitelben, amúgy is terveztem rég.
Emelő, vasanyag, hegesztő, elszánt ábrázat van.
http://www.3eshop.hu/workers_best_wp20f_muhelypresA tüskéket Öcsém le tudja gyártani nekem esztergán.
Vagy a másik verzió, hogy szatyorban a cuccokkal elballagok a legközelebbi szervizbe, és összeállítjuk a dolgot az ottani préssel.
Csak nem zavarnak el...
Persze a legjobb a bontott dugó, igazad van. Ez talán anyagilag is a legbarátságosabb megoldás.
szerintem az a jelölés arra utalhat, hogy a dugattyúk osztályozva vannak méret szerint. Mert ugye még japánban is van gyártási méretszórás. Aztán az összeszereléskor mérnek és a leginkább passzoló megy a hengerbe.
Nekem ez tűnik a leglogikusabbnak. Ergo hasznos lehet ugyanolyan kódú bontott komplett hajtókar,+ dugót venni. Kérdés lehet még, hogy alul a forgócsap siklócsapágya jó lesz-e a bontott hajtókarba. Mert ugye az nem kérdés, hogy a régi csapággyal kell majd összerakni! Így sem lesz tökéletes elsőre, amíg össze nem kopik.
Egyébként ez a lógás sok?
Arra gondolok, hogy az alu hőtágulása nagyobb,mint az acélé. Ergo hidegen lehet, hogy mindenképpen lóg kicsit. Persze, ha a többi passzentosabb, akkor nem szóltam.
Világos, hogy osztályozva van, de a Japók ezt számmal jelzik. 1,2, vagy 3.
A méret is ezt igazolja - mind a négy 80,94 mm - mondjuk nem mikróval mértem mert nincs ekkora nekem, csak tolómérő.
A hajtókarcsapágy külső íve egyforma mindegyiknek, nem?
Illetve a hajtókarok elvileg tök egyformák.
Akkor ezek szerint passzolnia kell bele, a túlméret a főtengelycsap felé növekszik, mivel maga a hajtókar nem kopó felület.
Én így okoskodtam magamban, de javítsatok ki!
Épp elég meló lesz a megfelelő dugókat levadászni...
Szerintem ez a lógás nemhogy sok, óriási!
A hőtágulással egyetértek, de ilyen mértékben lehetetlen, hogy kompenzáljon ekkora kopást.
Egyébként a könyv szerint itt zéró tolerancia van:
Azért ez ijesztő mert mind lóg egy picit legalább.