Szerintem egyáltalán nem normális ha egy nem csúcsra hegyezett, szívó benzinmotor egy olajcsere periódus alatt elfogyasztja a teljes olajtöltet felét.
Együtt lehet élni vele, lehet utántöltögetni, rövidíteni az olajcsere intervallumot, de ne nevezzük már normálisnak.
Pont erről írtam a "Milyen autót vegyek?"-ben.
200.000km felett miért lenne probléma, ha egy benzinmotor fogyaszt némi olajat?
Persze, igazad van, jobb lenne, ha egyáltalán nem fogyasztana, de azért 10.000km-en ha elfogy 1,5 liter (ennyit rá kell pótolni), akkor az szerintem még nagyon messze áll a motorgeneráltól.
Ahogy a másik topicban lasi írta, inkább fogyjon kicsit az olaj, de tutira kenjen minden szükséges helyet!
Az én autómnál az első 12 évet ugyan nem ismerem, nem tudom, miért fogy az olaj, de a második 12 évében, azt gondolom, ez legyen a legnagyobb hibája.
Szerintem problémásabb az, ha - mint a céges G Astráinknál volt - 90.000km-nél komplett vezérlőkomputert kellett cserélni gari nélkül, mert az autó random módon működött... AZ probléma. Ehhez mérten a kiszámítható kis olajfogyás semmiség. Nekem legalábbis eszem ágába nem jutna emiatt szétborítani a motort.
Még csak azt sem mondhatom, hogy eszi az izzókat, mert amikor megvettük, kicseréltem benne majd' az összeset és ezek azóta is tökéletesen működnek.
Tehát, még apró elektronikai malőrök sincsenek a 13 éves autómban. Mire is kéne panaszkodjak?