Szerző Téma: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...  (Megtekintve 2685784 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

vier

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 90
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8895 Dátum: 2013.11.05 21:25:02 »
Nem igazán értem, hogyan tud egy lambda szonda lelazulni, kicsavarodik a kipufogóból?
Vagy a vezeték lazul le róla? Akkor viszont hibajelzést ad a műszerfalon szerintem...

Kicsit pontosítok! A csatlakozó lazult le. Gondolom nem teljesen, mert akkor motorlámpa lett volna. Gondolom. Majd meglátjuk hogy alakul a fogyasztás...

Zsolt79

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 540
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8896 Dátum: 2013.11.05 23:51:21 »
Üdv
Viszont sztem félig nem tud szétcsúszni vagy teljesen vagy sehogy főleg ha gyári. Tehát erőszakkal le kéne törni a biztosítófület ahoz,hogy egyáltalán szét csússzon magától:yes:
« Utoljára szerkesztve: 2013.11.05 23:56:47 írta pvivien79 »
Today Tomorrow Toyota

vier

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 90
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8897 Dátum: 2013.11.06 12:53:12 »
Üdv
Viszont sztem félig nem tud szétcsúszni vagy teljesen vagy sehogy főleg ha gyári. Tehát erőszakkal le kéne törni a biztosítófület ahoz,hogy egyáltalán szét csússzon magától:yes:

Igazad lehet. Nekem csak a fogatás legyen jó  ::)

piro

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 19
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8898 Dátum: 2013.11.06 16:39:53 »
Jó napot!

Toyota Carina E 1992 1.6 xli (benzines) gépem van. Egy ideje olyan rendellenességet tapasztaltam, hogy üzem meleg állapotban nagyon rángat minden gázadásnál, főleg állóhelyből indulásnál. De minden fokozatban a gyorsításnál is rángat, sokszor előzésnél kellemetlen. És ilyenkor az econométer is sárgán világít. Ha már tartós, egyenletes sebességgel haladok, akkor szépen megy, és az econométer is zöld. Motorféknél is kicsit berángat alacsony fordulatszámon.
Már mondtak nekem mindent a hibáról, valaki a gyújtáskábel cserét ajánlotta. Vettem rá egy szett újat, a hiba megmaradt. Itt a fórumon találtam olyan tippet, hogy gyújtógyertya+kábel+elosztófedél csere után rendbe jön a gép. Más oldalakon injektor hibát írtak, de nekem hidegen, melegen egyből indul, nincs ilyen hibája. Más a lambda szondára gyanakszik, hogy az a rossz. 4 éve vettem rá egy univerzálist, de akkor még jól viselkedett a gépem, a co-ja is rendben volt. Persze lehet, hogy azóta az is rossz lett.
Kérnék valami segítséget, hogy ezek után merre folytassam a hiba orvoslását? Már szerelőkhöz nem merem vinni, mert már jó sok pénzzel levettek, de a hiba az megmaradt.
A segítséget előre is megköszönöm.

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8899 Dátum: 2013.11.06 18:39:48 »
üdvözlünk a fórumon piro!

Ellenőrizni kellene a fojtószelep potmétert is ellenállásméréssel, legjobb eszköz az oszcilloszkóp, de minimum digitális multiméter kell!
Itt a japán TPS.

Itt pedig az angol verzióról találsz infot!

Aztán én ellenőrizném a trafó primer és szekunder ellenállását is, hidegen, melegen!

Rotor és gyújtáselosztó állapota?

Ha óvatosan gyorsitasz ki, akkor is megvan a jelenség?


Honnan irsz?  :)
« Utoljára szerkesztve: 2013.11.06 18:58:42 írta kamikaze »

veres2

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 405
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8900 Dátum: 2013.11.06 20:40:14 »
Jó napot!

Toyota Carina E 1992 1.6 xli (benzines) gépem van. Egy ideje olyan rendellenességet tapasztaltam, hogy üzem meleg állapotban nagyon rángat minden gázadásnál, főleg állóhelyből indulásnál. De minden fokozatban a gyorsításnál is rángat, sokszor előzésnél kellemetlen. És ilyenkor az econométer is sárgán világít. Ha már tartós, egyenletes sebességgel haladok, akkor szépen megy, és az econométer is zöld. Motorféknél is kicsit berángat alacsony fordulatszámon.
Már mondtak nekem mindent a hibáról, valaki a gyújtáskábel cserét ajánlotta. Vettem rá egy szett újat, a hiba megmaradt. Itt a fórumon találtam olyan tippet, hogy gyújtógyertya+kábel+elosztófedél csere után rendbe jön a gép. Más oldalakon injektor hibát írtak, de nekem hidegen, melegen egyből indul, nincs ilyen hibája. Más a lambda szondára gyanakszik, hogy az a rossz. 4 éve vettem rá egy univerzálist, de akkor még jól viselkedett a gépem, a co-ja is rendben volt. Persze lehet, hogy azóta az is rossz lett.
Kérnék valami segítséget, hogy ezek után merre folytassam a hiba orvoslását? Már szerelőkhöz nem merem vinni, mert már jó sok pénzzel levettek, de a hiba az megmaradt.
A segítséget előre is megköszönöm.

Helló!
Nekem is ez volt a hibajelenség.Mind kiderült a gyújtótrafó halt meg.Hidegen ment az autó,és ahogy melegedett,rángatott egyre jobban.Hidegen,és langyosan jó volt a trafónak az ellenálása,és én is csak véletlenül,többedik próbálkozásra mértem forró állapotban.Akkor rögtön kiderült hogy áthúz,vagy szakadt az egyik tekercs.Az ellenállásmérő egyértelműen mutatta.Trafócsere után jó lett,pedig olasz Facet került bele.A másik tippem a gyújtókábel lett volna,mert a régi Corollám-nál az volt a probléma,de azt cserélted.

piro

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 19
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8901 Dátum: 2013.11.06 23:47:02 »
Köszi a tippet! Hát én meg nagyon az elosztóra gyanakodtam, mert az előző Toyota Carina II-nél is az volt a gond. Melegen rángatott de cefetül. Diagnosztikán bemérték és tanácsolták, hogy egy új elosztót vegyek. Hát utána úgy száguldott a kis gépem, mint a villám. Úgy száguldott, hogy el is lopták.
Egy ilyen gyújtó trafót hol lehet beszerezni, na és mennyiért, mert gondolom, hogy egy új az valami horribilis összeg lehet. Nekem a motoron a szelepvezérlés végén van elhelyezve. Még a Carina II-nél próbáltam, de bontóban (2005-ben) valami 40 ezerért adták volna, használtan. Még most is ilyen drága lehet?
Vigyem én is előbb beméretni a trafót? Hátha mégsem az a bibis. Mert már a gatyám is rámegy erre az autóra.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8902 Dátum: 2013.11.07 00:00:24 »
Gyújtótrafót pár hónapja vettem Szakálmetálnál 11000 Ft volt kedvezménnyel.
Itt még olcsóbb lehet.

Én multiméterrel mértem meg, kijött, hogy nem jó. Utána megy, hála Istennek  ;)

piro

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 19
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8903 Dátum: 2013.11.07 00:09:46 »
üdvözlünk a fórumon piro!

Ellenőrizni kellene a fojtószelep potmétert is ellenállásméréssel, legjobb eszköz az oszcilloszkóp, de minimum digitális multiméter kell!
Itt a japán TPS.

Itt pedig az angol verzióról találsz infot!

Aztán én ellenőrizném a trafó primer és szekunder ellenállását is, hidegen, melegen!

Rotor és gyújtáselosztó állapota?

Ha óvatosan gyorsitasz ki, akkor is megvan a jelenség?


Honnan irsz?  :)

Bocsi kamikaze, utána olvastam a Te tippedet, most válaszolok a kérdéseidre...

Az elosztót és a rotort egyszerre cseréltem ki 5 éve. Azóta kb 15 ezer km-t mentem vele. (Közelben melóztam sokáig) Persze utcán parkol és ezek a műanyagok állásban is öregszenek.
Hát most, hogy kérded, nem is tudok válaszolni, hogy ha óvatosan gyorsítok, akkor hogy viselkedik. De mintha akkor jobban rángatna, de erre majd holnap válaszolok.

Ez a rángatósdi úgy kezdődött, hogy üresjáratban, ha gázt adtam neki, akkor nem felpörgött a fordulat, hanem egy pillanatra inkább visszaesett, utána már felpörgött, de akkor még nem volt ennyire szar, mint most. Nagy gázzal átesett azon a ponton, amikor rángatna, de az meg veszélyes az utakon, főleg sok autó között. Most már nagy gáznál is ha jó meleg, akkor rángat, mint ha ........mazsola lennék, pedig 1988 óta vezetek..

Budapesten lakom, Csepelen.

Hát akkor megnézem, hol lehetne beméretni azt a trafót meg a tekercseit.

piro

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 19
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8904 Dátum: 2013.11.07 00:40:53 »
Gyújtótrafót pár hónapja vettem Szakálmetálnál 11000 Ft volt kedvezménnyel.
Itt még olcsóbb lehet.

Én multiméterrel mértem meg, kijött, hogy nem jó. Utána megy, hála Istennek  ;)

Köszi vd1234 a tanácsot, megnyugtattál egy picit, hogy nem egy eget verő az ára. Majd érdeklődöm a ZS+U-ban, ott van kedvezményem is. De előbb tényleg elviszem valami hozzáértő diagnosztikai műhelybe, csak félek már ezektől, mert sok csak lenyúl engem anyagilag, de nem csinál semmit sem.
Üdv....

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8905 Dátum: 2013.11.07 15:06:22 »
Ezt mondjuk nem értem.
Ha nem kapok semmit, nem is fizetek érte!  :whistling:

piro

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 19
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8906 Dátum: 2013.11.07 20:43:28 »
Ezt mondjuk nem értem.
Ha nem kapok semmit, nem is fizetek érte!  :whistling:

Hello!
Pedig egyszerű, odavittem ,hogy üzemi hőfokon rángat. Mért az mindent, csak azt nem amivel rájött volna, hogy mi is a baj. Aztán azt ajánlotta, hogy tegyek az üzemanyagba injektortisztítót. De a rángatás ezzel sem szűnt meg. Itt a fórumon többet tudtam meg, hogy mit is kéne vizsgálni rajta, mint a szerelőnél. Hát ennyi.

piro

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 19
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8907 Dátum: 2013.11.07 20:52:37 »
Gyújtótrafót pár hónapja vettem Szakálmetálnál 11000 Ft volt kedvezménnyel.
Itt még olcsóbb lehet.

Én multiméterrel mértem meg, kijött, hogy nem jó. Utána megy, hála Istennek  ;)

Tisztelt vd1234!
A hozzászólásodból azt veszem ki, hogy magad mérted meg, tehát te tudod, hogy mit és hol kell mérni. Ha segítenél és leírnád, hogy a gyújtástrafót milyen technikával kell mérni. Egy haverom műszerész, van neki mérője is, de csak annyit szeretnék megkérdezni, hogy a trafót a csatlakozójánál kell-e mérni, (széthúzva vagy összedugva, járó motornál vagy nem, gyújtáson vagy nem, stb) és hogy melyik vezetékeknél  És még csak annyi, hogy a trafónak milyen értékeket kell mutatnia hidegen és melegen, mert azt én nem ismerem. Ha megtennéd, hogy leírod az értékeket, amit egy jó trafónak kéne mutatnia. Akkor a hétvégén elmennék a haveromhoz és bevizsgálnánk. De ha később adod meg, nem gond, majd máskor megejtjük a dolgot.
Előre is köszi, ha segítenél.
piro...

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8908 Dátum: 2013.11.07 21:02:55 »
Üdv!

Kicseréltem a középkonzolon 2 izzót: a szivargyújtóban és a fűtésállító tárcsánál.
Felül a vészvillogónál nem kaptam izzót. Most így néz ki:


A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Pedig bontóban is voltam. Carinához nincs semmi. Még jó, hogy tele van német-francia-olasz autókhoz cuccokkal.
Szerelő ismerősöm ott dolgozik. Ahogy beálltam, már kérdezte is, hogy vízpumpa vagy szervószivattyú zúg-e?  :cry:

Ezután hazamentem, megebédeltem, majd számos érdekes helyzet után sikerült kivennem a vízpumpát hála Istennek  :otlet:
Vezérlést sem kellett bántani, meg a tartóbakot sem. Egyedül a blokkról kellett levenni a vízcső másik felét.


A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Két részből áll:

A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Lötyög és zúg rendesen. De nem nagyon eresztett hála Istennek!

Szerintem a tömlőre csatlakozó rész marad, csak a járókerekeset kell megvennem.
Meg kell néznem, melyik Aisin jó hozzá.

« Utoljára szerkesztve: 2013.11.07 21:24:23 írta vd1234 »

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8909 Dátum: 2013.11.07 21:18:06 »
Tisztelt vd1234!
A hozzászólásodból azt veszem ki, hogy magad mérted meg, tehát te tudod, hogy mit és hol kell mérni. Ha segítenél és leírnád, hogy a gyújtástrafót milyen technikával kell mérni. Egy haverom műszerész, van neki mérője is, de csak annyit szeretnék megkérdezni, hogy a trafót a csatlakozójánál kell-e mérni, (széthúzva vagy összedugva, járó motornál vagy nem, gyújtáson vagy nem, stb) és hogy melyik vezetékeknél  És még csak annyi, hogy a trafónak milyen értékeket kell mutatnia hidegen és melegen, mert azt én nem ismerem. Ha megtennéd, hogy leírod az értékeket, amit egy jó trafónak kéne mutatnia. Akkor a hétvégén elmennék a haveromhoz és bevizsgálnánk. De ha később adod meg, nem gond, majd máskor megejtjük a dolgot.
Előre is köszi, ha segítenél.
piro...

Üdv!

Kérlek ne hozz zavarba ilyen megszólítással  ;)

Aszongya:
Legjobb levenni az akkuról a negatívot.
Le kell venni az elosztófedelet, ezt 3 csavar fogja, 8-as fejjel. Gyertyakábeleket benne is lehet hagyni.
Rotort lehúzni a tengelyről. Szemrevételezni, hogy nem nagyon kopott/beégett-e valami, esetleg törés, repedés, por, stb. van-e? Ki kell pucolni.
Szénkefék nem túl kopottak-e, tehát kilógnak-e a fedélből pár millimétert?

Rotor alatt van egy porvédő fedél, azt óvatosan le lehet venni, és akkor már látszanak a trafó pólusai.
Két csavar a primer, egy csavar a közös a szekunderrel. A csavarokról le kell kötni a kábeleket, de jegyezd meg, hogy mi hol volt.

Maga a mérés:

A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

A primer 0,3-0,6 Ohm, a szekunder 9000-15000 Ohm, akkor jó valószínűleg.

A primer elég kis ellenállású, ezért számoljátok bele a műszer saját belső ellenállását is, bár ezt ismerősöd biztos figyelembe fogja venni!

De javaslom ennek a letöltését, és ellenőrizni az ott leírt dolgokat, ha a trafó jó lenne.

Egyébként a trafó mérésekor ha jó értékeket kapsz, az nem jelenti azt, hogy tuti jó, mert a műszer nem nagyfeszültség. Ha viszont a megadott értékeket nem hozza műszerrel, akkor tuti rossz.
« Utoljára szerkesztve: 2013.11.07 21:21:50 írta vd1234 »