Tisztelt vd1234!
A hozzászólásodból azt veszem ki, hogy magad mérted meg, tehát te tudod, hogy mit és hol kell mérni. Ha segítenél és leírnád, hogy a gyújtástrafót milyen technikával kell mérni. Egy haverom műszerész, van neki mérője is, de csak annyit szeretnék megkérdezni, hogy a trafót a csatlakozójánál kell-e mérni, (széthúzva vagy összedugva, járó motornál vagy nem, gyújtáson vagy nem, stb) és hogy melyik vezetékeknél És még csak annyi, hogy a trafónak milyen értékeket kell mutatnia hidegen és melegen, mert azt én nem ismerem. Ha megtennéd, hogy leírod az értékeket, amit egy jó trafónak kéne mutatnia. Akkor a hétvégén elmennék a haveromhoz és bevizsgálnánk. De ha később adod meg, nem gond, majd máskor megejtjük a dolgot.
Előre is köszi, ha segítenél.
piro...
Üdv!
Kérlek ne hozz zavarba ilyen megszólítással
Aszongya:
Legjobb levenni az akkuról a negatívot.
Le kell venni az elosztófedelet, ezt 3 csavar fogja, 8-as fejjel. Gyertyakábeleket benne is lehet hagyni.
Rotort lehúzni a tengelyről. Szemrevételezni, hogy nem nagyon kopott/beégett-e valami, esetleg törés, repedés, por, stb. van-e? Ki kell pucolni.
Szénkefék nem túl kopottak-e, tehát kilógnak-e a fedélből pár millimétert?
Rotor alatt van egy porvédő fedél, azt óvatosan le lehet venni, és akkor már látszanak a trafó pólusai.
Két csavar a primer, egy csavar a közös a szekunderrel. A csavarokról le kell kötni a kábeleket, de jegyezd meg, hogy mi hol volt.
Maga a mérés:
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja.
http://www.kepfeltoltes.huA primer 0,3-0,6 Ohm, a szekunder 9000-15000 Ohm, akkor jó valószínűleg.
A primer elég kis ellenállású, ezért számoljátok bele a műszer saját belső ellenállását is, bár ezt ismerősöd biztos figyelembe fogja venni!
De javaslom
ennek a letöltését, és ellenőrizni az ott leírt dolgokat, ha a trafó jó lenne.
Egyébként a trafó mérésekor ha jó értékeket kapsz, az nem jelenti azt, hogy tuti jó, mert a műszer nem nagyfeszültség. Ha viszont a megadott értékeket nem hozza műszerrel, akkor tuti rossz.