Szerző Téma: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...  (Megtekintve 2678881 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8880 Dátum: 2013.11.03 16:50:15 »
MZoli, semmi fejlemény?

MZoli

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 41
    • személyes oldal
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8881 Dátum: 2013.11.03 17:05:56 »
MZoli, semmi fejlemény?

Jövő héten elszállítom egy másik szerelőhöz, aztán meglátjuk a többit.
Egyenlőre semmi extra fejlemény.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8882 Dátum: 2013.11.03 17:59:28 »
Jövő héten elszállítom egy másik szerelőhöz, aztán meglátjuk a többit.
Egyenlőre semmi extra fejlemény.
Jobb szakembert találtál?
Kíváncsi vagyok, eltaláltuk-e a baját.
Az az alacsony kompresszió nagyon nem lesz jó  :no: Szerintem készülj fel a hengerfej levételére, alkatrészek topicban jó rákérdezni, hogy kedvezményesen vehess alkatrészt, 30-40% nem mindegy  :otlet:

Szerk.:
A javítási is írja, és elfelejtettem ezt a fogást:
Kis motorolajat kell tenni az alacsony kompressziójú hengerbe. Ezután kell újra mérni.
Ha nő tőle a kompresszió, akkor a henger-dugattyú-gyűrű egységnél van a gond.
Ha nem nő, akkor a szelep-szelepfészek, vagy a hengerfejtömítés a ludas.
Hozzáteszem újra, hogy esetleg szelephézag...
« Utoljára szerkesztve: 2013.11.03 18:05:35 írta vd1234 »

Zsolt79

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 540
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8883 Dátum: 2013.11.03 19:18:49 »
Üdv
Már komplett gyújtáselosztót is cseréltem,de így is csak egy pár napig volt jó az autóm (tudjátok a check engine,stb)
Van még tippem de ez nem megalapozott,csak ezt már tényleg nem tudom kimérni:kompresszió hiány,és ettől van égéskimaradás-check engine,52-es hibakód :hmmmm: Bár nem igazán érzem ezt a dolgot,mert ha ez lenne a baj szerintem nem igazán tudna felmenni egy kb 10%-os lejtőn 3.-al megpakolva emberekkel ::)
« Utoljára szerkesztve: 2013.11.03 19:29:38 írta pvivien79 »
Today Tomorrow Toyota

Zsolt79

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 540
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8884 Dátum: 2013.11.03 19:24:34 »
M Zolinak üzenem,hogy csatlakozom VD-hez!
Ha csak egy hengerben ilyen kicsi a kompresszió az TUTI,hogy vagy tömítés,gyűrű,szelep probléma lehet
Hát sajna ez van,de inkább nevess ki és valami kisebb gondod legyen :hug:
Today Tomorrow Toyota

MZoli

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 41
    • személyes oldal
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8885 Dátum: 2013.11.03 19:28:57 »
M Zolinak üzenem,hogy csatlakozom VD-hez!
Ha csak egy hengerben ilyen kicsi a kompresszió az TUTI,hogy vagy tömítés,gyűrű,szelep probléma lehet
Hát sajna ez van,de inkább nevess ki és valami kisebb gondod legyen :hug:
Igen...igen...de akár 3 hengerrel sőt tovább megyek szerintem 2 hengerrel is be kéne röffenjen. :?:
Apropo azt a kiszerelt komplett gyújtáselosztót nem tudom kölcsönbe kapni, hátha, nekem megjavítja a kocsimat?

Az ECU-ért holnap megyek a szerelőhöz és ha holnap nem sikerül akkor holnapután adom postára.

Zoli

Zsolt79

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 540
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8886 Dátum: 2013.11.03 19:32:26 »
Lehet róla szó ha kideríted a kompresszió problémádat!
E-mailen is megbeszélhetjük :yes:
« Utoljára szerkesztve: 2013.11.03 19:34:31 írta pvivien79 »
Today Tomorrow Toyota

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8887 Dátum: 2013.11.03 20:13:27 »
Igen...igen...de akár 3 hengerrel sőt tovább megyek szerintem 2 hengerrel is be kéne röffenjen. :?:
Apropo azt a kiszerelt komplett gyújtáselosztót nem tudom kölcsönbe kapni, hátha, nekem megjavítja a kocsimat?

Az ECU-ért holnap megyek a szerelőhöz és ha holnap nem sikerül akkor holnapután adom postára.

Zoli

Megnéztem, a kompresszió 12-12-6,5-10, tehát a 4. henger is a megengedett 1 bar-os eltérésen kívül van, tehát a 3-as és 4-es hengerek kompressziója nem jó. Ezt sajnos az elosztó nem tudja megoldani  :no: A gyújtási sorrend 1-3-4-2, az előbbiek miatt az első kettő nagyon nehezen vinné szerintem :hmmmm:

Hengerfej le, megnézni a hengerek falát, gyűrűket, szelepeket. Ha rám hallgatsz, becsiszolod a szelepeket, beállítod a hézagokat (mindet!), szelepszárszimeringeket lecseréled, akkor 90.000 km-ig nem kell ehhez nyúlni majd.
Bontott dugót is lehet kapni, ha az kellene, de valószínűleg gyűrűzés elég neki.
De mindez sajnos akkor látszik, ha lennt van a hengerfej  :1eye:

Szívóoldali vezérműtengely rugós előfeszítőjét ne felejtse el rögzíteni a szerelő!
Ha meg akkora szerencséd van, hogy csak a szelephézagokat kell beállítani (a hengerfejet meg nem kell levenni), akkor a fentieket felejtsd el  :otlet:

MZoli

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 41
    • személyes oldal
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8888 Dátum: 2013.11.03 20:21:48 »
Már lassan azt sem tudom, hogy néz ki a gépem... :no:
Ha megoldódott a probléma, akkor mindenképp beszámolok róla. Lehet itt ez szentségtörés, de addig egy Subarut nyűvök, régi, még régebbi mint a Toyota Carina-m, de azzal még soha nem volt semmi gondom, SEMMI. (olajcsere, vezérmű csere) Viszont mivel 5-en vagyunk a családban, így a többieknek is kell valamivel járniuk, így mindenképp megjavíttatom a gépet, mert így nincs értéke, csak számomra, és annak aki tudja milyen jó szerkezet ez a carina.

Zsolt79

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 540
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8889 Dátum: 2013.11.03 20:25:59 »
Nyugi segítünk amit tudunk ,de ismét VD-nek adok igazat :yes:
Today Tomorrow Toyota

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8890 Dátum: 2013.11.03 20:33:44 »
Üdv
Már komplett gyújtáselosztót is cseréltem,de így is csak egy pár napig volt jó az autóm (tudjátok a check engine,stb)
Van még tippem de ez nem megalapozott,csak ezt már tényleg nem tudom kimérni:kompresszió hiány,és ettől van égéskimaradás-check engine,52-es hibakód :hmmmm: Bár nem igazán érzem ezt a dolgot,mert ha ez lenne a baj szerintem nem igazán tudna felmenni egy kb 10%-os lejtőn 3.-al megpakolva emberekkel ::)

Üdv!

Egy kompressziómérést megérné csinálni, otthon lehet csinálni kompressziómérőt hozzá.
Egy régi gyertyát széttörtem, az alja kellett. Csőszerelvényboltban/szerszámboltban kapható alkatrészekből lehet szárat csinálni neki, műszert is lehet venni hozzá. Az alsó gyertyavéget kifúrtam úgy, hogy egy komplett gumiszelep belemenjen, saját kis anyájával gumialátéttel letömítettem (hogy tartsa a nyomást ugye). A nyomás a szelepet képes kinyitni.
Amit csatoltam, azt még Simsonhoz csináltam, Carniához hosszabb és vékonyabb cső kellene. De működik!

Amit veres2 mondott, azt is érdemes lenne megnézni, tehát megmérni a gyújtótrafót, és ha már ott vagy, akkor egy elosztófedél/rotor/kondi vizit is jó lenne. Rotor eleve nem olyan drága a Kovácsnál, trafót Szakálnál kaptam, 30% kedvezménnyel 11000 körül volt (Facet). Kondi sajnos csak márkaszervizes volt, az árára pontosan nem emlékszem, nem volt túl vészes ahhoz képest.
Elosztófedél is 5000 körül van a Kovácsnál.
« Utoljára szerkesztve: 2013.11.03 20:35:38 írta vd1234 »

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8891 Dátum: 2013.11.03 21:43:58 »
Hát ez a home-made kompressziómérő nagyon tetszik!  :yes:
Tiszta ezermester vagy te.
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8892 Dátum: 2013.11.03 21:46:58 »
"Home made"  :lol:
Hát... ha nincs annyi pénzed, hogy mindent megvegyél, akkor ez van  ;)

vier

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 90
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8893 Dátum: 2013.11.05 15:58:10 »
Voltam vezérműszíj cserén a Supra Trendnél. Ránéztek a gépre. Azt mondták, hogy a megnövekedett fogyasztásom a lelazult lambda szonda okozhatta. Kíváncsi vagyok...

Sziasztok!

Nekem is fennáll még a magasabb fogyasztás a gyújtáselosztó csere óta. Rotor t akarok cserélni az elosztón. Csinált már ilyet valaki? Tudja valaki esetleg, hogy hogyan jön le?

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8894 Dátum: 2013.11.05 19:26:45 »
Voltam vezérműszíj cserén a Supra Trendnél. Ránéztek a gépre. Azt mondták, hogy a megnövekedett fogyasztásom a lelazult lambda szonda okozhatta. Kíváncsi vagyok...
Nem igazán értem, hogyan tud egy lambda szonda lelazulni, kicsavarodik a kipufogóból?
Vagy a vezeték lazul le róla? Akkor viszont hibajelzést ad a műszerfalon szerintem...
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...