Szerző Téma: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...  (Megtekintve 2678871 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

offday

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 222
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8055 Dátum: 2012.12.21 23:05:17 »
Üdv!
Isi Carinás fórumtárs hasonló gondal küzdött a nyáron,de végül megoldódott. Az őszön találkoztam vele és rákérdeztem. Egy a motoron található hőgomba lett csereérett. « Válasz #6906 Dátum: 2012.07.23 11:34:43 »
Köszi!
Elolvastam a kolléga tapasztalatait, de nem igazán leltem megoldásra.
Azért hőgomba ügyben szétnézek.
Valami biztos rossz értéket küldhet az ECU-nak mert pl mikor megállok a pirosnál, lemegy a fordulat 800 körülire de abban a pillanatban fel is nyomja 1000-1500-ra.
Látni, hogy valami miatt "ráhúzza a gázt".  :hmmmm:
« Utoljára szerkesztve: 2012.12.21 23:07:37 írta offday »
üdv, offday

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8056 Dátum: 2012.12.22 00:05:23 »
Köszi!
Elolvastam a kolléga tapasztalatait, de nem igazán leltem megoldásra.
Azért hőgomba ügyben szétnézek.
Valami biztos rossz értéket küldhet az ECU-nak mert pl mikor megállok a pirosnál, lemegy a fordulat 800 körülire de abban a pillanatban fel is nyomja 1000-1500-ra.
Látni, hogy valami miatt "ráhúzza a gázt".  :hmmmm:
Üdv!
Az em.pdf 21. oldalától van a magas alapjárat, hogy milyen lehetséges okai vannak. Példának okáért lehet magas üzemanyanyomás is a probléma forrása.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8057 Dátum: 2012.12.22 00:51:18 »
Üdv!
Az em.pdf 21. oldalától van a magas alapjárat, hogy milyen lehetséges okai vannak. Példának okáért lehet magas üzemanyanyomás is a probléma forrása.
Bocsánat, ez nem igaz, helyesbítek: nem az em.pdf, hanem a fi.pdf a nyerő  :surrender:

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8058 Dátum: 2012.12.22 12:25:12 »
Köszi!
Elolvastam a kolléga tapasztalatait, de nem igazán leltem megoldásra.
Azért hőgomba ügyben szétnézek.
Valami biztos rossz értéket küldhet az ECU-nak mert pl mikor megállok a pirosnál, lemegy a fordulat 800 körülire de abban a pillanatban fel is nyomja 1000-1500-ra.
Látni, hogy valami miatt "ráhúzza a gázt".  :hmmmm:

üdv!

Vákuumcsövek elég cselesen mennek a szívósor alatt a szervóra, aztán a szívótérre csatlakozik.
Én egy doboz féktisztítóval a kezemben meleg motornál körbenéznék mindent, lehet fals levegő kerül be valahol!
Vákuumdob, csatlakozások, szívótér tömités stb.
Az aktivszéntartály felé jövő - menő csöveket is ellenőrizd tömítettségre!
Hőgomba meg könnyen ellenőrizhető, ellenállást kell rajta mérni több hőmérsékleten, gyári adattal összehasonlítani!
A gyárilag megadott ellenállást 90°C-on bele kell "tenni" a csatlakozóba próbára és kiderül az-e a baj.
Végsősoron a TPS-t is lehetne állítani, azért van ez a lehetőség rajta szerintem.



offday

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 222
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8059 Dátum: 2012.12.22 12:33:50 »
Bocsánat, ez nem igaz, helyesbítek: nem az em.pdf, hanem a fi.pdf a nyerő  :surrender:
Köszi, átnéztem és jó tippeket ad, viszont a folytószelep-ház, a jeledó meg sok minden tök más mint az enyémen.
Ami passzol az a "03_ENGINE.pdf" EFI fejezete (140.-284. oldalig).

Úgy látom a magas alapjárat - mint hiba - elég összetett dolog lehet, ezt nekem kell kisakkoznom.
100 oka lehet, csatlakozástól a szenzorhibáig, sok sok mérés, ellenőrzés...  :wacko:

Lehet, egyenlőre visszatekerem a TPS-t, 'oszt jónapot!
Nem vagyok most nyomozó hangulatomban; lehet az utóbbi időben túl sokat túrtam a motorteret.  :yawn:
üdv, offday

offday

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 222
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8060 Dátum: 2012.12.22 12:36:21 »
üdv!

Vákuumcsövek elég cselesen mennek a szívósor alatt a szervóra, aztán a szívótérre csatlakozik.
Én egy doboz féktisztítóval a kezemben meleg motornál körbenéznék mindent, lehet fals levegő kerül be valahol!
Vákuumdob, csatlakozások, szívótér tömités stb.
Az aktivszéntartály felé jövő - menő csöveket is ellenőrizd tömítettségre!
Hőgomba meg könnyen ellenőrizhető, ellenállást kell rajta mérni több hőmérsékleten, gyári adattal összehasonlítani!
A gyárilag megadott ellenállást 90°C-on bele kell "tenni" a csatlakozóba próbára és kiderül az-e a baj.
Végsősoron a TPS-t is lehetne állítani, azért van ez a lehetőség rajta szerintem.
Kösz! Ma délután még adok neki egy esélyt.

Legvégső esetben szerinted állíthatok a TPS-en járó motornál?
üdv, offday

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8061 Dátum: 2012.12.22 13:09:33 »
Hát egy próbát megér,  amúgy ott letömitetted visszarakásnál?

offday

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 222
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8062 Dátum: 2012.12.22 14:06:02 »
Hát egy próbát megér,  amúgy ott letömitetted visszarakásnál?
Ha a TPS-re gondolsz, azt nem vettem le csak fordítottam rajta.

Most méregetem a vízgombákat, 3 is van belőle...  :eek:
üdv, offday

offday

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 222
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8063 Dátum: 2012.12.22 22:53:14 »
Kimértem mindent, jó.
Csövek, csatlakozások jók.
Alapjárati motor jó, 12V-al tesztelve, nyit-zár.
Fals levegő nincs; féktisztító ködben a motortér - semmi reakció.

TPS jól beállítva bőgeti a motort.
Eltekerve az egyik végállásba nagy kegyesen lemegy a fordulat 850-re (néha, de inkább 1000), most menet közben gyorsításra rángat mint egy idegbajos szamár.

A tököm meg már kezd tele lenni japán legendásan tökéletes gyöngyszemével.  :censored:

 :cry: :cry: :cry:
üdv, offday

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8064 Dátum: 2012.12.22 23:07:53 »
Vezetékek is jók a jeldók és Ecu közt?

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8065 Dátum: 2012.12.22 23:08:29 »
Kimértem mindent, jó.
...
Reméljük, hogy mindent jól mértél.
Az üzemanyag nyomását is megmérted? Nagyobb nyomásnál több üzemanyag jut be, nő a fordulat - elvileg, de írja is a javítási.
Ha nincs meg a lehetőséged rá, akkor ha tudsz szerezni bontóból (óccsón) egy üzemanyag-nyomásszabályzót, érdemes lehetne megpróbálni azzal. Esetleg ezelőtt megnézni, nincs-e valami koszolódás/eltömődés a mostani csöveiben (főleg a vákuumcsőben)? Vagy most hirtelen ötlet, levenni rövid időre menet közben a vákuumcsövét, mi változik? De ezt nem próbáltam, csak tipp.
« Utoljára szerkesztve: 2012.12.22 23:12:17 írta vd1234 »

offday

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 222
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8066 Dátum: 2012.12.22 23:17:02 »
Vezetékek is jók a jeldók és Ecu közt?
Megnéztem, nem láttam gondot sehol.

Reméljük, hogy mindent jól mértél.
Az üzemanyag nyomását is megmérted? Ha nincs meg a lehetőséged rá, akkor ha tudsz szerezni bontóból egy üzemanyag-nyomásszabályzót, érdemes lehetne megpróbálni azzal. Esetleg megnézni, nincs-e valami koszolódás a mostani csöveiben?

Nem mértem nyomást, nincs órám hozzá.
Kosz nemigen lehet, vacsi új a szűrő is.


A TPS-re gyanakszom mert a full nyitott állapotban - akárhová tekerem - max 2.9 kiloohm az ellenállás az előírt 3.3 - 10 helyett.
A többi érték határon belül van.

Az a röhej, hogy eddig jó volt.
Volt egy pici rángatás mindig, de együtt lehetett élni vele.  :wacko:
üdv, offday

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8067 Dátum: 2012.12.22 23:43:29 »
offday:
Azért a vákuumcsövét meg tudod nézni, hogy átjárható-e, illetve a csatlakozásnál, hogy a vákuumtérrel összekötésben áll-e? Esetleg a benzin-visszavezető csőnél nincs-e dugulás  :hmmmm:

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8068 Dátum: 2012.12.23 07:45:44 »
Üdv!

offday:

Találtam egy oldalt, ami még ír egy mérést a számítógépen, szerintem érdemes megnézni, hogy a tiéden vannak-e ilyen pontok, és ha igen, ott mit tudsz mérni?

offday

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 222
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8069 Dátum: 2012.12.23 12:01:48 »
Találtam egy oldalt, ami még ír egy mérést a számítógépen, szerintem érdemes megnézni, hogy a tiéden vannak-e ilyen pontok, és ha igen, ott mit tudsz mérni?
Köszi! Az alapjárati motort leteszteltem így.
Alapesetben középen áll a kis henger, ehhez képest mozdul el jobbra - balra attól függően, hogy hova adod az áramot.

Aztán csináltam úgy is, hogy összedugdostam mindent a levegőben és ráadtam a gyújtást.
Ekkor a kis henger teljesen zárt állapotba ugrott. (hideg motornál)
Tehát kap áramot az ECU-tól.

Alább a TPS ellenállás táblázata, a szélére odaírtam az általam mért eredményeket.
Ezeket akkor mértem miután be lett állítva a könyv szerinti lépésekben.
Mondjuk a "fully open" állásban - akárhová tekergettem - 2.9 fölé sose ment. Bár ez talán nem befolyásolja az alapjáratot...

üdv, offday