Szerző Téma: Toyota GT-86  (Megtekintve 156655 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Toyota GT-86
« Válasz #195 Dátum: 2012.08.18 15:07:56 »
GT86 vs Cayman S vs 370z és Chris Harris. Ő is jó véleménnyel van róla.
Bizony jó kis videó!
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

Lizard

  • Klubtag
  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 742
Re:Toyota GT-86
« Válasz #196 Dátum: 2012.08.27 20:06:30 »
Ez a hétvége is eltelt...sajnos gyorsabban, mint reméltem.
Iszonyatosan nagy élmény volt. Senki szívét nem szeretném marcangolni, aki nem volt vagy lehetett ott pénteken és nem láthatta, próbálhatta ki a gépet. Igen gépet, mert ez egy célgép. Célja a vezetés élményének, örömének maximális átadása. És tudja!
Mint azt már szerintem mindannyian tudjátok, a felejthetetlen 2012-es nyári Toyotaclubos találkozó pályázós részét volt szerencsém megnyerni Viktor és Áron barátom előtt, melynek fődíja egy GT-86 volt egy hétvégére. Telefonos beszélgetés alkalmával sikerült "kisírnom", hogy ne csak szombat reggeltől hétfő reggel kilencig lehessen az enyém. Így hát pénteken zárás előtt (18:00) már elhozhattam az autót. Mikor megláttam a szalon előtt, már tudtam, hogy nagy szerelem lesz. Metál narancssárga szín, csodálatos formák. Gyors papírozás és pár perces instrukció után birtokba is vehettem. Az első 500 méteren össze is barátkoztunk. A kezelőszervek kézre állnak, minden az utas köré van építve, de ezt már leírták százan. Az élmény leírása, viszont kemény dió. Aki pénteken látta, és érezte, hogy mit tud az autó, annak nem kell szerintem egy szót sem írni, viszont aki ezt nem élhette át, annak csak annyit tudok mondani, hogy próbáljátok ki, ha tehetitek. Szóval péntek este kijártunk egy tank benyát belőle. Csak mentünk és mentünk körbe-körbe :) Megunhatatlan. Itt szeretném még egyszer megköszönni mindenkinek, hogy egy jelentősebb összeggel beszállt a banda a benzinköltségbe. Pénteken hajnali 2 után értem haza, de reggel 8-kor már az autóban ültem. Délig volt egy kis autózás, aztán jött a szalag a két tükörre, az antennára a nagy masni és irány egy esküvő. Probléma ugyan nem lett belőle, de félő volt, hogy nagyobb durranás lesz, mint az esküvő... Így délután kettőtől hajnali kettőig esküvőztünk és partyztunk, autózni sajnos nem tudtam. Vasárnap szintén az autóban ébredeztem 8 körül. Délelőtt szintén beleszaladt jó pár km. Hazajöttünk ebédelni, majd irány Pilis és Albertirsa. Mondanom se kell, bárhova mentünk, hatalmas sikere volt a GT-nek. Albertirsáról 18:05-kor indultunk el a 4-es úton az M0-ásig, ahonnan a Megyeri hídon át Esztergomba vezetett a számomra legjobban várt út, hogy megnézzük a naplementét. GPS szerint 20:07-kor érkeztünk volna. Ebben csupán 2 bökkenő volt. Az egyik, hogy 19:35 körül megy le a nap, a másik, hogy eléggé lógott az eső lába. Ami rajtam múlt, azt abszolváltam, 19:25-re odaértünk úgy, hogy az M0-áson 110-el és 80-al (tempomattal) mentünk végig (110-nél 6 litert eszik 6-ban). Pomáz után indult az ereszd el a hajam. A kanyargós útszakasz felénél már tudatosult, hogy ebből naplemente nem lesz, de ha már eljöttünk idáig, csak nem fordulunk még meg... Esztergomba érve leszakadt az ég és a poros aszfalt egy csapásra "jégpályává" változott. 2000-es fordulat fölött kanyarban bármilyen gázadásra elindult a segge. 10 perc után lemosta az eső ezt a nyálkás csúszós réteget, utána jobb lett a helyzet. Vacsi után indultunk vissza. Igen ám, de a nagy melegre jött esőtől olyan köd volt az erdőben, hogy kb 30 m volt a látótávolság. Ameddig csak térd magasságig és csak foltokban látszott a jelenség, addig szinte még segített is a xenon által megvilágított sok-sok pamacs, de a tej ködben konkrétan nem sokat láttam. Picit nyíltabb terepre érve újra kristály tiszta levegő és vizes aszfalt várt, ahol ismét komoly tempót tudtunk menni. Hazaérve konstatáltuk, hogy vége a hétvégének, jönnek újra a szürke hétköznapok. Hétfőn reggel még meglátogattam Csocsó-t az Info-parkban, Ő is ment vele egy karikát. Az Egér úton még utoljára tankoltam egyet, és szomorúan, de megannyi élménnyel gazdagodva visszaadtam az autót.
És akkor az ítélet pozitívumokkal, negatívumokkal: Kezdem a negatív dolgokkal, amiből bár nem sok volt, mégis bosszantóak. A kijelző nincs nagyon besüllyesztve és a dőlésszöge is olyan, hogy erős napfényben szinte semmit nem lehet rajta látni. A navi nem volt telepítve a darabban, de nem is láttam volna belőle sokat. A mellette lévő karbon utánzat a beltér látványának leggyengébb láncszeme szerintem. Bebőrözve, mint az ajtó is, hibátlanul nézne ki. Negatívum volt még a leállított motor után kiszállva, leengedve megpillantott ablak is. Távirányítóval nem lehet felhúzni... Visszaül, start gomb megnyom, ablak felhúz... Annyi elektronika mellé befért volna ez is. A beltér világítás gombja gagyi műanyag hatást kelt, de sokat nem kel kapcsolgatni. Ami számomra elsőre nagyon tetszett az a szinte függőlegesen álló kormánykerék volt. 800 km-t nyomtam le az autóval és ma reggel már fájt a csuklóm. Lehet, hogy megszokás kérdése, de nekem ez volt még, ami a negatív tartományba került. A 4 ülés az túlzás. Maximum 3 ember fér be, de ez esetben a 2 utas kényelmetlenül ül. Elöl a 2 térd a kesztyűtartóban, a mögötte ülőnek, pedig esélye sincs megmozdítani a lábát. És akkor jöjjenek a pozitív dolgok. Nem tudom mivel kezdjem, fontossági sorrendet nem tudnék felállítani. Iszonyat jó váltója van, brutális a futóműve, a sofőr köré van építve minden fontos kezelőszerv. Alacsony építése miatt fantasztikusan veszi a kanyarokat, amihez nagyban hozzájárul az alacsony súlyponttal rendelkező boxer motor. Motorerő elsőre kicsit kevésnek tűnt. 200 Le-t tud 7000-es fordulatszámon. 3000-nél és 5000-nél "indul" meg jobban. Esőben viszont kifejezetten sok volt ez a teljesítmény hátsó keréken. Az menetstabilizáló és kipörgésgátló elektronikát több lépésben lehet kikapcsolni, és szerencsére teljesen ki is lehet iktatni. Kétszáz pacis, de 1200 kg fölött van az önsúlya. A féke nem melegedett el, a 215/45 R17 Primacy HP volt a szűkebb keresztmetszet. Összességében egy nagyon vidám, vagány sportverda, amit szívesen elfogadnék, de szerintem túl van árazva. Ha Európában körbenézünk akkor nem biztos, de ha a hazai fizetéseket nézem, akkor mindenképp. Nagyon jó versenyautó alap. Lenne benn még 50 ló és hibátlan lenne. Mindenkinek csak ajánlani tudom, felejthetetlen élmény volt. 800 km-t tudtam vele összesen menni a hétvégén, ehhez 4 tankolás tartozott. 98-as vagy nagyobb oktánszámú benzint kell bele tankolni. Köszönöm mindenkinek, aki hozzájárult, hogy egy hétvége erejéig kipróbálhassam.
 :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap:
„If in doubt, flat out” (Colin McRae)

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Toyota GT-86
« Válasz #197 Dátum: 2012.08.27 21:20:31 »
800 km-t tudtam vele összesen menni a hétvégén, ehhez 4 tankolás tartozott. 98-as vagy nagyobb oktánszámú benzint kell bele tankolni. Köszönöm mindenkinek, aki hozzájárult, hogy egy hétvége erejéig kipróbálhassam.
 :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap:
Köszi a leírást! Hány liter volt az a 4 tankolás?
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

Lizard

  • Klubtag
  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 742
Re:Toyota GT-86
« Válasz #198 Dátum: 2012.08.27 21:52:58 »
Hány liter volt az a 4 tankolás?
124  ::)
„If in doubt, flat out” (Colin McRae)

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Toyota GT-86
« Válasz #199 Dátum: 2012.08.27 22:22:48 »
124  ::)
15.5 az nem is rossz kihasználva a tudását! De kíváncsi lennék, mennyit idő alatt teljesít egy kört a Hungaroringen...
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

MiCKEY

  • The Boss :)
  • Adminisztrátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9733
Re:Toyota GT-86
« Válasz #200 Dátum: 2012.08.28 14:17:04 »
Köszi a beszámolót Lizard kolléga :)

Ment a honlapra és az FB-re is :)

Lizard

  • Klubtag
  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 742
Re:Toyota GT-86
« Válasz #201 Dátum: 2012.08.28 22:11:29 »
 ;)
„If in doubt, flat out” (Colin McRae)

zsono

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 538
Re:Toyota GT-86
« Válasz #202 Dátum: 2012.08.29 23:14:57 »
Ma kipróbáltam egy GT-86-ot  :clap:


[a csatolmányt egy admin törölte]
Zsono

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Toyota GT-86
« Válasz #203 Dátum: 2012.08.29 23:24:08 »
Ma kipróbáltam egy GT-86-ot  :clap:
Velem meg szembejött ma egy narancssárga Budaörsön ebédidőben. Nem te voltál?  :D
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

BloodRedSandman

  • Vendég
Re:Toyota GT-86
« Válasz #204 Dátum: 2012.08.29 23:30:50 »
piros(amit feljebb is látsz), narancssárga  :tt2:

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Toyota GT-86
« Válasz #205 Dátum: 2012.08.30 00:08:35 »
piros(amit feljebb is látsz), narancssárga  :tt2:
a telóm simán ilyen pirosnak fotózza a narancssárgát...  :tt2:
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

zsono

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 538
Re:Toyota GT-86
« Válasz #206 Dátum: 2012.08.30 10:44:21 »
Olyan tempóval mentem, hogy a piros már sárgának látszott  :innocent:
Zsono

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Toyota GT-86
« Válasz #207 Dátum: 2012.08.30 12:24:19 »
Olyan tempóval mentem, hogy a piros már sárgának látszott  :innocent:
Ezekszerint a hely a stimmel csak a szín nem!  :D
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10658
Toyota GT-86
« Válasz #208 Dátum: 2012.09.12 10:03:34 »
Összehasonlító teszten a GT-86-os .
Az élményautózás szempontjából vizsgálva ő lett a teszt győztese.  ;)
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

gomzol

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1590
Re:Toyota GT-86
« Válasz #209 Dátum: 2012.09.25 09:21:19 »