Szerző Téma: Toyota GT-86  (Megtekintve 156740 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23129
Re:Toyota FT-86
« Válasz #150 Dátum: 2011.11.29 09:07:19 »
Bepi a Swift Sport 8.9 alatt van 100-on, az 1.5-os Swift 11 körül, az 1.6-os Cori 10 alatt, szal sztem ha mondjuk a vezérlésváltás alatt nézzük sem gyorsulja le a suzi a corit, de nem is ez a lényeg:-9
Ebben a kérdésben én nem vagyok hiteles, de, akitől ezt hallottam, annak volt TS-e, tapasztalatból mondta. És itt, most nem a Te volt kompresszoros gépedről beszélek, nyilván azt nem gyorsulja le a Suzuki. De egy alap TS-nél bizony figyelni kell, hogy adott esetben hogy indul, és meddig húzatja az ember.

A többiben, gondolom, Te a szívó motornál egy nagyobb köbcentisre gondoltál, igaz?

Azért hoztam fel példának a VW 1,4 tsi-jét, mert hiába turbó motor, vajpuhán adja le a teljesítményét a teljes fordulatszámtartományban, így nem okozna problémát a turbó egy hátsókerekes autóban sem. Szerintem ez csak hangolás kérdése. De a GT-86-ra visszatérve, egy kisebb hengerűrtartalmú motort kettős töltéssel is lehet gyártani, erre is van példa, így a turbólyuk is megoldva... és igencsak ütős az autó vele...  ;) :) (nem akarok senkit kioktatni, csak a véleményemet írom le az ügy kapcsán)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23129
Re:Toyota FT-86
« Válasz #151 Dátum: 2011.11.29 09:11:12 »
Dehogynem, éppen a legfontosabb fejlesztési irányukat felejtetted el.
Úgy látom, ahelyett, hogy megértenéd, mire gondolok, igyekszel az élő fába is belekötni!
Még egyszer a gyengébbek kedvéért NEM A HIBRIDRŐL van szó!  :yawn:

Hanem arról, hogy a konkurencia sokkal jobban használható motorokat gyárt már évek óta, ami mellett a Toyota bármilyen hiper-szívó motort is fejleszt, nem tud labdába rúgni, emiatt jelentős vásárlói számtól esik el, hogy a hiányos karosszéria változatokat ne is említsem (Corolla Wagon)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

kmr

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4497
Re:Toyota FT-86
« Válasz #152 Dátum: 2011.11.29 09:46:18 »
Basszus, a Bridge gyártott a RE86-os gumit is..  [rohog]

Szuti

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
  • Fanatic Racer:-)
Re:Toyota FT-86
« Válasz #153 Dátum: 2011.11.29 10:16:18 »
Az én volt kompresszoros gépem is szívó gyári TS volt régebben, tehát ha csak abba gondolsz bele, hogy az 1.6-os corolla 10 alatt van 100-on, akkor 6200-ig pörgetve a legalább 30 lóerővel erősebb TS-nek 6200-ig is el kellene mennie egy Suzukinak. Na mindegy, ne offoljuk a topicot.

Ear, amiről én beszélek, az a mostani piac vezető autóihoz való összehasonlítása ennek. Ha belegondolsz, mostanság 300 lóerő alatt nem nagyon adnak ki erős hátsókerekes sportautót. A 200 lóerőssel mindenkinek, aki pályázni, versenyezni akarja majd használni, az lesz a baja, hogy egy gyári S2000, 350Z rommá veri az egyenesekben és féktávon is. Értem én, hogy nagyon megadóztatják, de a fent említetteket nem? Mégis ez a 2 cég, most már a Hyundai is vállalja az új Genesis, vagy mi a fene kiadásával ezt. Megint az van, hogy a Toyota olyan kocsit csinált, ami az adott piacon a leggyengébb. Ne egy MX5-el hasonlítsuk már össze. Az teljesen más autó, totál másra van kitalálva, annak az MR-S lehet esetleg a párja, mint roadster.

Amúgy meg a japán belpiacos Honda bármi Type r-ek voltak mindig is a legerősebb változatai az autóiknak.

Persze, lehet választani a Subarut is, de akkor az már nem a Toyota"utódja".

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Re:Toyota FT-86
« Válasz #154 Dátum: 2011.11.29 11:37:09 »
Azt próbáljátok meg elfogadni, hogy a Toyota nem egy izomautót, vagy rekord erős/gyors/stb. autót akart készíteni, hanem egy élményautót, aminek a vezetése az élmény.
Ehhez pedig ez a 200 lóerő szerintem elég. Amúgy a Gazoo Racing-es rendezvényen, ahol bemutatták az autót, néhány újságíró is ment vele, ők 6 másodperces 0-100-at mértek. Tényleg kell még ebbe + lóerő?
Az autó jól gyorsul és a hírek szerint nagyon állatul fekszi az utat.

A Toyota marketingesei valóban értetlenül álltak a fejlesztők előtt, amikor kiderült, hogy úgymond "semmi különleges" nem lesz az autóban. Legalábbis nem olyan, amire a megszokott marketing épül. De végül ők is megértették, hogy ezúttal nem a "leg" volt a cél, hanem egy, a Toyota hagyományaihoz méltó "olcsó" sportautó.
Én eléggé kritikus szoktam lenni a Toyotával, de az eddigi infók alapján én nem hiányolok a GT86-ból semmit.

Szuti

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
  • Fanatic Racer:-)
Re:Toyota FT-86
« Válasz #155 Dátum: 2011.11.29 13:34:24 »
A 6 seces 0-100 nem rossz, de sajnos csak a hátsókerékhajtás miatt ilyen jó. 100 felett viszont sajnos az összes vetélytárs erőteljesen távolodik a kigyorsításoknál. Ha könnyű autótól beszélünk, akkor csak mondjuk 50 lóerő is sokat jelentett volna pluszban. Szerintem mindenki sokkal elégedettebb lett volna. Persze ha ez súlytöbblet is járt volna, akkor persze már nem biztos, hogy vezethetőségben is előny lett volna. Reméljük majd elfogadható áron gyártanak hozzá Apexi Power FC-t, más vezérműtengelyeket, dugókat és akkor 1 millió ráfordítással lehet belőle magasan forgatható szívómotor. A régi ae86 is 121 paci volt, a versenyváltozat pedig már akár 210 is. Sőt, ugye az s2000 motorját is beletették és azt mondták, azzal a legjobb az autó.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23129
Re:Toyota FT-86
« Válasz #156 Dátum: 2011.11.29 14:05:46 »
A 6 seces 0-100 nem rossz, de sajnos csak a hátsókerékhajtás miatt ilyen jó. 100 felett viszont sajnos az összes vetélytárs erőteljesen távolodik a kigyorsításoknál. Ha könnyű autótól beszélünk, akkor csak mondjuk 50 lóerő is sokat jelentett volna pluszban. Szerintem mindenki sokkal elégedettebb lett volna. Persze ha ez súlytöbblet is járt volna, akkor persze már nem biztos, hogy vezethetőségben is előny lett volna. Reméljük majd elfogadható áron gyártanak hozzá Apexi Power FC-t, más vezérműtengelyeket, dugókat és akkor 1 millió ráfordítással lehet belőle magasan forgatható szívómotor. A régi ae86 is 121 paci volt, a versenyváltozat pedig már akár 210 is. Sőt, ugye az s2000 motorját is beletették és azt mondták, azzal a legjobb az autó.
Pont a súlynövekedést elkerülendő gondoltam a feltöltött motorra. Kezdésnek pl. az Impreza WRX motorjára, ami "csak" 230LE-s.
Ezzel a hajtással, tömeggel, súlyelosztással még a konkurensekhez viszonyítva a kevesebb LE ellenére is ütőképesebb lenne.

Az árról, meg csak annyit, hogy így sem lesz elérhető árú az autó, ebben biztos vagyok, és, ha még utólag különböző tuningkiegészítőket is venni "kell" hozzá, az nem biztos, hogy kijön 1Millából. Inkább lesz az 2-2,5M, mire tisztességes pályázásra való autót csinálnak belőle.
Így, meg az ember tényleg inkább vesz majd egy S2000-et, ami alapból jobb kvalitású autó.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23129
Re:Toyota FT-86
« Válasz #157 Dátum: 2011.11.29 14:17:50 »
Azt próbáljátok meg elfogadni, hogy a Toyota nem egy izomautót, vagy rekord erős/gyors/stb. autót akart készíteni, hanem egy élményautót, aminek a vezetése az élmény.
Ehhez pedig ez a 200 lóerő szerintem elég. Amúgy a Gazoo Racing-es rendezvényen, ahol bemutatták az autót, néhány újságíró is ment vele, ők 6 másodperces 0-100-at mértek. Tényleg kell még ebbe + lóerő?
Az autó jól gyorsul és a hírek szerint nagyon állatul fekszi az utat.

A Toyota marketingesei valóban értetlenül álltak a fejlesztők előtt, amikor kiderült, hogy úgymond "semmi különleges" nem lesz az autóban. Legalábbis nem olyan, amire a megszokott marketing épül. De végül ők is megértették, hogy ezúttal nem a "leg" volt a cél, hanem egy, a Toyota hagyományaihoz méltó "olcsó" sportautó.
Én eléggé kritikus szoktam lenni a Toyotával, de az eddigi infók alapján én nem hiányolok a GT86-ból semmit.
Önmagában nem kell bele több lóerő, de, ha a konkurensekhez hasonlítjuk, akkor félő az, amit szuti is leírt, hogy elhúznak a konkurens modellek mellette.
Biztos, hogy, ha vezethetném a GT-t, nagyon tetszene, sőt, az én mostani felhasználási körülményeimhez képest bőven sok lenne, amit nyújtani tud így, stockban, de, mivel a célközönség nem a hozzám hasonló vidéki utakat járó kispolgár, hanem a pályanapokat váró edzettebb pilóták, így Nekik nem biztos, hogy ebben a formában elég lesz, márpedig a modellt valakinek el kell adni...

Egyszer már csinált a Toyota sikeres alapból olcsó, de utólag tetszőlegesen alakítható autót (Scion xB), de az csak külcsínyben tovább pofásítható autó. Ellenben ez a GT-86 egy eleve drágább, komolyabb autó, nagyságrendekkel komolyabb átalakításokra ad lehetőséget, ezáltal - szerintem - nagyságrendekkel drágább is lesz, mint egy hasonló jellemzőkkel bíró másik japán típus.
Az az érzésem, hogy, ahogy írtátok is, elsősorban a japán és az USA piacra szánják, és nagyon nem az európaira...  :no:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Szuti

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
  • Fanatic Racer:-)
Re:Toyota FT-86
« Válasz #158 Dátum: 2011.11.29 16:11:05 »
Ha okosak a tervezők, akkor ugyanazt a dugattyúszettet teszik mindkét változatba és máris csak a turbó kitet kell megvenni a szívóhoz és kész van a 300 pacis változat.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23129
Re:Toyota FT-86
« Válasz #159 Dátum: 2011.11.29 17:38:11 »
Ha okosak a tervezők, akkor ugyanazt a dugattyúszettet teszik mindkét változatba és máris csak a turbó kitet kell megvenni a szívóhoz és kész van a 300 pacis változat.
z nagyban segítené az utólagos kiegészítőket választók dolgát, igaz, némileg talán növelné az alaptípus árát.. talán...  :surrender:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Szuti

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
  • Fanatic Racer:-)
Re:Toyota FT-86
« Válasz #160 Dátum: 2011.11.29 19:01:40 »
Pzs mondta, hogy nem ugyanazok a dugattyùk vannak benne, tehàt a kompressziòjuk nem alkalmas a turbòsítàsra. Így akkor marad az utòlagos motorèpítèssel turbòsítàs, vagy a szívòmotor tuningolàsa.

Ear

  • Elnökségi szoba
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2924
    • http://www.ear.hu
Re:Toyota FT-86
« Válasz #161 Dátum: 2011.12.01 18:22:05 »
Úgy látom, ahelyett, hogy megértenéd, mire gondolok, igyekszel az élő fába is belekötni!
Még egyszer a gyengébbek kedvéért NEM A HIBRIDRŐL van szó!  :yawn:

Hanem arról, hogy a konkurencia sokkal jobban használható motorokat gyárt már évek óta, ami mellett a Toyota bármilyen hiper-szívó motort is fejleszt, nem tud labdába rúgni, emiatt jelentős vásárlói számtól esik el, hogy a hiányos karosszéria változatokat ne is említsem (Corolla Wagon)

Úgy látom nem sikerül a távlatos gondolkodás, marad az a fránya szűklátókör. A Toyota momentán azért a világ második autógyára, mert még mindig nem heverte ki a a szökőár okozta gondokat. Nagyon pontosan kalkulált a kinálata, és van egy olyan érzésem, hogy ami elmegy mondjuk a szivómotoron, az triplán bejön a hibriden. Ugyan ez áll a karosszériákra. Lehet, hogy vennék, de nem elegen, akkor meg másra érdemes koncentrálni.

Ear

  • Elnökségi szoba
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2924
    • http://www.ear.hu
Re:Toyota GT-86
« Válasz #162 Dátum: 2011.12.01 18:24:37 »

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Re:Toyota GT-86
« Válasz #163 Dátum: 2011.12.01 23:14:54 »
Az angolok értik miről szól: flötty.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23129
Re:Toyota GT-86
« Válasz #164 Dátum: 2011.12.02 06:50:17 »
Az angolok értik miről szól: flötty.
...azért vágyom rá, hogy egyszer kipróbálhassak egyet megfelelő körülmények között...  :innocent: :yes:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i