Szerző Téma: Toyota GT-86  (Megtekintve 156706 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

kmr

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4497
Re:Toyota FT-86
« Válasz #135 Dátum: 2011.10.20 19:03:23 »

kis_andras

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4279
  • Rájder
Re:Toyota FT-86
« Válasz #136 Dátum: 2011.11.27 23:24:26 »
http://totalcar.hu/magazin/hirek/2011/11/27/kepeken_a_toyota_sport_kupeja/

Draga:( mire M.o-ra kerul tizensokmillio lesz.)
Amugy se vagyok elajulva tole.
 a vegsebesseg gyanusan sok.
kisa
born to ride

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23129
Re:Toyota FT-86
« Válasz #137 Dátum: 2011.11.28 08:44:50 »
Szerintem tök gáz ez a végleges forma...  :censored: Egyszerűen szar!

Minek csináltak az FT-86-ból 3 félét, amikor még csak nagyjából sem hasonlít egyikre sem?! Nekem bazi nagy csalódás az autó, pedig azt hittem, hogy EZ lesz az a modern Toyota, amibe szerelmes leszek. Hááát, nem...

Bakker, az eleje hasonlít a Toyota Paseora (jó, mondjuk a GT-86-nak az első lámpája még szépnek is nevezhető), oldalról és hátulról Mazda RX-8. Ez mire jó így, nem fér a fejembe! Miért nem tudnak/mernek csinálni egy tökös formát, ami nem hasonlít semmihez? Mi volt a gond a koncepcióautó lámpáival és komplett hátuljával??????  :censored:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Re:Toyota FT-86
« Válasz #138 Dátum: 2011.11.28 09:49:06 »
Csak, hogy egy kicsit segítsek elhelyezni ezt az autót:
A Toyota nem a legszebb, leggyorsabb, legerősebb, legmodernebb autót akarta piacra dobni, hanem a 2000GT, az S800 és az AE86 vonalat továbbvíve, egy jól vezethető és ami legfontosabb jól személyre szabható (tuningolható) autót szeretett volna piacra dobni, elérhető áron.
Az autó tervezésénél a fő cél az volt, hogy az nagyon jól vezethető legyen, ezért van az, hogy a vezető csípőközéppontja alig 40 centire van a földtől, ezért került bele boxermotor (mint anno az S800-ba), mert alacsony a súlypontja. De olyanokra is figyeltek, hogy legyen hely az autóban a pótkerekeknek, szerszámoknak, mikor pályázni megy az ember, ezért lett 4 személyes. Nagyon figyeltek arra, hogy az autó súlya ne legyen nagy, a lehető legkevesebb elektronikát tegyék bele.
Az autó sajtóbemutatója előtt néhány héttel bemutatták az autót a legnagyobb japán alkatrészes cégeknek, hogy legyen idejük különféle tuning cuccokat fejleszteniük a jövő nyári indulásig. Hogy az ára nálunk, vagy Európában mennyi lesz, azt nem tudom, de az autó főmérnöke azt nyilatkozta, hogy anno az AE86 ára egy kezdő diplomás ember évi fizetésének felelt meg (1983-ban cca. 1,5 millio yen), ez nagyjából most is így lesz.



bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23129
Re:Toyota FT-86
« Válasz #139 Dátum: 2011.11.28 10:19:21 »
Misi, én ezt mind elolvastam, és igazad van, továbbá nem voltam objektív az autóval kapcsolatban. Nem vitatom, ezek a dolgok tök jók, csak kérdezem, a Toyota miért felejt el minden egyes új modelljénél vmi különlegeset belevinni a designba IS?

Az, hogy ez az autó hogyan vezethető, majd elválik a teszteken, meg a konkurensekkel összevetve, de kétlem, hogy egy egekig forgatható szívó motorral felveszi a versenyt a turbósok ellen. Továbbra is gáz, hogy 2011 év végén a Toyota még mindig nem rendelkezik turbós benzinmotorral. Jók a szívók, meg halkak, meg keveset fogyaszt, de a konkurencia fényévekre előtte van motor tekintetében.

Az, hogy boxer motor, meg alacsony súlypont, meg hátul tekerős hajtás, ez mind jó és kell, biztosan élvezetes, de tökös motor és kinézet nélkül még mindezt a kombót kétséges, hogy milyen hatékonyság mellett lehet eladni. Nem annak kéne lenni szerintem a lényegnek, hogy hogyan tuningolható az autó optikailag UTÓLAG (plusz pénzért), hanem, hogy a közönség már az alapkivitel után is csorgassa a nyálát.
Utólag a legdögösebb formájú autókat is tovább lehet csinosítani, ehhez nem szükséges az eleve vérszegény kinézet.

Olvastam a "The truth about cars" cikket is, ha jól értelmeztem, abban azt írták, hogy, amikor megmutatták ezt a végső formát a cég marketingeseinek, azok fintorogtak neki pont a vérszegény forma miatt, hiába a tartalom. (Ha nem jól értelmeztem a cikket, akkor bocs.)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

kis_andras

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4279
  • Rájder
Re:Toyota FT-86
« Válasz #140 Dátum: 2011.11.28 12:08:34 »
A bordo volt a :sorcerer: legszebb :sorcerer:
kisa
born to ride

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23129
Re:Toyota FT-86
« Válasz #141 Dátum: 2011.11.28 13:20:12 »
A bordo volt a :sorcerer: legszebb :sorcerer:
Nekem a fekete is tetszett, de szín szerint nekem is a bordó volt a legszebb.  ;)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Ear

  • Elnökségi szoba
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2924
    • http://www.ear.hu
Re:Toyota FT-86
« Válasz #142 Dátum: 2011.11.28 18:23:31 »
Szerintem tök gáz ez a végleges forma...  :censored: Egyszerűen szar!


Szerintem meg eltévedtél. Egyfelől teljesen rendben van a fomája, pláne ha a funkcionalitását is megnézzük, ha meg űberkinézetű sportkocsit akarsz, akkor arra ott van a Supra utód.


Ear

  • Elnökségi szoba
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2924
    • http://www.ear.hu
Re:Toyota FT-86
« Válasz #143 Dátum: 2011.11.28 18:27:19 »
Az, hogy ez az autó hogyan vezethető, majd elválik a teszteken, meg a konkurensekkel összevetve, de kétlem, hogy egy egekig forgatható szívó motorral felveszi a versenyt a turbósok ellen. Továbbra is gáz, hogy 2011 év végén a Toyota még mindig nem rendelkezik turbós benzinmotorral. Jók a szívók, meg halkak, meg keveset fogyaszt, de a konkurencia fényévekre előtte van motor tekintetében.


Ez mekkora marhaság. A konkurencia még mindig nem tart ott, ahol a Prius hibrid hajtáslánca tartott 8 éve. Az 1.33-as benzinmotor az európai piacon tényleg tévedés, de nem is lesz hosszú életű, de a többi motorral mi a gond?

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23129
Re:Toyota FT-86
« Válasz #144 Dátum: 2011.11.28 20:22:51 »
Szerintem meg eltévedtél. Egyfelől teljesen rendben van a fomája, pláne ha a funkcionalitását is megnézzük, ha meg űberkinézetű sportkocsit akarsz, akkor arra ott van a Supra utód.

Nem tévedtem el, olvass figyelmesebben vissza!  :hug:
A koncepció változatokhoz képest fikáztam a véglegest. Ebben tartom a véleményemet, hatalmas csalódás a szériaérett típus kinézete.  :surrender:

Ez a Supra utód, meg durva koncepció, meggyőződésem, hogy köze sem lesz a véglegesnek ehhez, sajnos.
« Utoljára szerkesztve: 2011.11.28 20:27:23 írta bepi81 »
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23129
Re:Toyota FT-86
« Válasz #145 Dátum: 2011.11.28 20:32:40 »
Ez mekkora marhaság. A konkurencia még mindig nem tart ott, ahol a Prius hibrid hajtáslánca tartott 8 éve. Az 1.33-as benzinmotor az európai piacon tényleg tévedés, de nem is lesz hosszú életű, de a többi motorral mi a gond?
Nem marhaság az, ugyanis, bár 6200 felett brutálisan megy és szól a Corolla TS pl., de 6200-ig legyorsulja egy mezei Swift. A konkurenciáról nem is beszélve.
Manapság a szívó motoroknak hengerűrtartalomtól függetlenül igen nehéz dolgouk van az ugyanakkora teljesítményű, de turbós motorokkal szemben. És a kisköbcentis turbókat sem 1-2 éve gyártja a többi gyártó...  :nono:

A hibrid szóba sem jött, az egyértelmű Toyota, nem is erről beszéltem. De a benzinmotorok kezdenek egyre cikibb lenni a Toyotánál. Nézz meg egy VI Golf 1,4 tsi-t és az 1,6 valvematic Aurist. Utóbbi kifejezetten lomha a másikhoz képest és még csak nagyságrendekkel kevesebbet sem eszik és nem is halkabb. Ez a probléma.  :whistling: :yes: De ez itt OFF.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Szuti

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
  • Fanatic Racer:-)
Re:Toyota FT-86
« Válasz #146 Dátum: 2011.11.28 21:21:47 »
Bepi a Swift Sport 8.9 alatt van 100-on, az 1.5-os Swift 11 körül, az 1.6-os Cori 10 alatt, szal sztem ha mondjuk a vezérlésváltás alatt nézzük sem gyorsulja le a suzi a corit, de nem is ez a lényeg:-9

teljesen igazad van abban, hogy egy erősebb motorral kellett volna kiadni az autót. Én mondjuk ha az AE86 utódjaként emlegetjük, az egyenletesebb nyomatékleadás miatt biztosan egy erős szívó motort fejlesztettem volna ki és azt tettem volna bele. Így a hátsó kerekesség hátrányaként, ha megjönne a turbónyomás, akkor sem válna vezethetetlenné a kocsi és így akkor nem is kell bele a sok elektronikai kütyü, hanem maradhatna az örömautózás. Ha csak a 350Z-t nézzük, akkor a régi 280, az új 313 pacival egy "tökéletes pályaautó", de az S2000 majdnem verhetetlen ebben a kategóriában. Ha belegondolok, a fanatikus autótulajdonosok, a megfelelő összeg kifizetése után is legalább 3-4 millió forint értékben fognak tuningra költeni, ha csak a féket, futóművet, motor tuningot nézem, plusz a nagyobb felni. Alapnak tényleg jó lehet ez a kocsi, de komoly meló lesz az, ha ebből valaki olyat szeretne építeni, ami egyébként a gyáriaknak jóval egyszerűbb lett volna.

Ear

  • Elnökségi szoba
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2924
    • http://www.ear.hu
Re:Toyota FT-86
« Válasz #147 Dátum: 2011.11.29 08:57:02 »
Én mondjuk ha az AE86 utódjaként emlegetjük, az egyenletesebb nyomatékleadás miatt biztosan egy erős szívó motort fejlesztettem volna ki és azt tettem volna bele. Így a hátsó kerekesség hátrányaként, ha megjönne a turbónyomás, akkor sem válna vezethetetlenné a kocsi és így akkor nem is kell bele a sok elektronikai kütyü, hanem maradhatna az örömautózás. Ha csak a 350Z-t nézzük, akkor a régi 280, az új 313 pacival egy "tökéletes pályaautó", de az S2000 majdnem verhetetlen ebben a kategóriában. Ha belegondolok, a fanatikus autótulajdonosok, a megfelelő összeg kifizetése után is legalább 3-4 millió forint értékben fognak tuningra költeni, ha csak a féket, futóművet, motor tuningot nézem, plusz a nagyobb felni. Alapnak tényleg jó lehet ez a kocsi, de komoly meló lesz az, ha ebből valaki olyat szeretne építeni, ami egyébként a gyáriaknak jóval egyszerűbb lett volna.

Az AE 86 egy erőteljes, de nem erős kocsi volt, az, hogy driftre akár 600 lóerős változatok is készültek, az csak az utókor munkája. A Celica is erőteljes, de nem őrülten vad sportkocsi, alaphelyzetben. Akinek több lóerő kell gyárilag, az veheti a Subaru verziót.

Azt sose szabad elfelejteni, hogy ezek a kocsik az egész világon forgalomba kerülnek, és a két legfontosabb piac Japán (mert belpiac) és az USA, mert ott rengeteget vesznek. Japánban a 2xx lóerő fölötti motorokat porrá adóztatják, a pontos értéket nem tudom, de szerintem a86-os pont ezalatt marad, hogy majd a tuningcégek hozzányúlhassanak, na meg gondolom így a Co2 kibocsátás is alacsonyabb lehet. Az USA-ban pedig ennyi bőven elég, gondoljunk csak az 1.6-os automata váltós kabrio Celicakra, amik úgy mentek mint egy hanyattesés.
Egy jó futómű, eltalált méretek, ügyesen hangolt motorkarakterisztika mellé nem kell több lóerő. A Mazda Mx5, ami a világ legjobb autója, na abban is néha soknak érződik a kétliteres motor, mindennapi használatban. A Toyota pedig hangsúlyozta, hogy nem sok elektronikával, hanem a súlyeloszlással, futóművel játszva akar egy élvezetes kocsit csinálni. Ebből a szempontból egy alacson építésű, kis fordulaton is nyomatékos, de sokáig pörgethető boxer nem is rossz választás.

Ear

  • Elnökségi szoba
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2924
    • http://www.ear.hu
Re:Toyota FT-86
« Válasz #148 Dátum: 2011.11.29 09:05:28 »
A hibrid szóba sem jött, az egyértelmű Toyota, nem is erről beszéltem. De a benzinmotorok kezdenek egyre cikibb lenni a Toyotánál. Nézz meg egy VI Golf 1,4 tsi-t és az 1,6 valvematic Aurist. Utóbbi kifejezetten lomha a másikhoz képest és még csak nagyságrendekkel kevesebbet sem eszik és nem is halkabb. Ez a probléma.  :whistling: :yes: De ez itt OFF.
Dehogynem, éppen a legfontosabb fejlesztési irányukat felejtetted el.

Ear

  • Elnökségi szoba
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2924
    • http://www.ear.hu
Re:Toyota FT-86
« Válasz #149 Dátum: 2011.11.29 09:06:53 »
Nem tévedtem el, olvass figyelmesebben vissza!  :hug:

Dehogynem. Te elképzeltél valamit, aminek nem sok köze van a valósághoz. Olvasd el Misi bejegyzését még egyszer.