Szerző Téma: Toyota extrém fogyasztási verseny 2009.10.03. Balatonfűzfő, uszoda parkoló  (Megtekintve 59154 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Válasz a Vezetési stílus topikban...
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

empé

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 48
Csak egy érdekesség. Egy ügyfelem elmesélte, hogy nála a Yaris diesel nem megy 6 l/100km alá.
Kérdés: Mennyire tolod neki?
Válasz? max 140 pályán
- meddig pörgeted?
-2800-3200 alatt soha sem váltok
-próbáld meg max 2500-nél váltani
-???????????
-majd megérted
Ma beszélgettünk, semmivel nem közlekedik lassabban, csak nem pörgeti a motort. Láss csodát 5.2!!!! ( tudom Zénóka ez még mindig iszonyúan sok  [rohog] )
ergo: nem csak csigatempóval lehet spórolni ( de ezt eddig is tudta mindenki nem?)

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
ergo: nem csak csigatempóval lehet spórolni ( de ezt eddig is tudta mindenki nem?)
Na ja. Csak sajnos sok oktató még mindig úgy tanítja, hogy (fel)váltani a maximális fordulatszám 2/3-ánál kell, hogy "kellő erőtartalék" álljon rendelkezésre  :nonono: ... Welcome Zsiguli (bár még ott sem szükséges eddig pörgetni a motort)  ::) ... Ezt beledrillezik a tanulóba, az meg sok esetben gépiesen csinálja tovább, később is, amikor már változtathatna rajta  :wacko:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4547
ergo: nem csak csigatempóval lehet spórolni ( de ezt eddig is tudta mindenki nem?)
Na ja. Csak sajnos sok oktató még mindig úgy tanítja, hogy (fel)váltani a maximális fordulatszám 2/3-ánál kell, hogy "kellő erőtartalék" álljon rendelkezésre  :nonono: ... Welcome Zsiguli (bár még ott sem szükséges eddig pörgetni a motort)  ::) ... Ezt beledrillezik a tanulóba, az meg sok esetben gépiesen csinálja tovább, később is, amikor már változtathatna rajta  :wacko:
Hát tényleg nem. Én a bátyámmal többször szórakoztunk azon, hogy az 1300-as Ladával alapjáraton felváltottunk 4-be. És ment ott is. :-)
Attila 31
  - Avensis
- Prius

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
En ketezerig mindig kihuzatom az autot (nah jo, ez leejton nem ervenyes, ott 1300-ig :yes: ), de ma azon agyaltam, hogy ezt a fordulatot jobb hamarabb elerni, vagy inkabb lassabban? Szoval intezivebben gyorsitsak, vagy inkabb lassan erjem el ezt a fordulatot?


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Na, ez egy érdekes kérdés... Korábban azt olvastam, hogy jobb minél hamarabb elérni a lehető legmagasabb fokozatot, tehát inkább nagy gáz rövid ideig, mint kis gáz hosszú ideig... De fene tudja.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

istvansz

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 141
  • Crazy Ufo
En ketezerig mindig kihuzatom az autot (nah jo, ez leejton nem ervenyes, ott 1300-ig :yes: ), de ma azon agyaltam, hogy ezt a fordulatot jobb hamarabb elerni, vagy inkabb lassabban? Szoval intezivebben gyorsitsak, vagy inkabb lassan erjem el ezt a fordulatot?

Én a Yarisom motorját dinamikus haladásnál, gyorsításnál nem használom 1500-as fordulat alatt. Ezalatt a motor nagyon erőtlen és hiába adok nagyobb gázt csak a fogyasztásmérő ugrik meg az autó nem :no: Viszont a városban cirkálni vagy enyhe gyorsításhoz jobb az alacsony fordulatszám. Kevesebb benya ég el csak azért, hogy forogjon a motor  :yes:
Japó Yaris 1.3 Sol

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Én a Yarisom motorját dinamikus haladásnál, gyorsításnál nem használom 1500-as fordulat alatt. Ezalatt a motor nagyon erőtlen és hiába adok nagyobb gázt csak a fogyasztásmérő ugrik meg az autó nem :no: Viszont a városban cirkálni vagy enyhe gyorsításhoz jobb az alacsony fordulatszám. Kevesebb benya ég el csak azért, hogy forogjon a motor  :yes:
Autopalyara felhajtasnal en is kihuzatom jobban ha meleg a motor.
De pl orszagutra is tok felesleges, mert 4ikben ketezrnel mar 80nal megyek es meg van 5 meg 6.

No de az eredeti kerdesre remeljuk a nagy Guruk majd jol megmondjak a valaszt.  :hmmmm:
« Utoljára szerkesztve: 2009.09.30 17:53:13 írta labiscsakl »


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

whis

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 11516
  • [2]
Csak egy érdekesség. Egy ügyfelem elmesélte, hogy nála a Yaris diesel nem megy 6 l/100km alá.
...
Ma beszélgettünk, semmivel nem közlekedik lassabban, csak nem pörgeti a motort. Láss csodát 5.2!
ergo: nem csak csigatempóval lehet spórolni ( de ezt eddig is tudta mindenki nem?)
Ha megerőltetném magam, a 2.0 D4D Ave is elmenne ennyivel  ;)
'16 RAV4 HSD AWD Trend +Safety

leszilaci

  • Vendég
Ha megerőltetném magam, a 2.0 D4D Ave is elmenne ennyivel  ;)
áááá....azt kizárt dolognak tartom :D

leszilaci

  • Vendég
En ketezerig mindig kihuzatom az autot (nah jo, ez leejton nem ervenyes, ott 1300-ig :yes: ), de ma azon agyaltam, hogy ezt a fordulatot jobb hamarabb elerni, vagy inkabb lassabban? Szoval intezivebben gyorsitsak, vagy inkabb lassan erjem el ezt a fordulatot?
egyenletesen.
én nem szoktam kapkodni gyorsításkor sem. aztán tartsad a tempót, és ne lassulj, így nem kell újból gyorsulnod :D mert az rontja le legjobban az átlagot :cry:

egyébként tegnap autóztam 1.6hdi-vel, és a forgalom ritmusát tartva (esetleg picit lemaradva, de az soha nem érdekelt...) 1500-nál már lehet váltani a következő fokozatot.
kipróbáltam,h piros lámpánál elsőként indulva 2000-nél váltok, és mindenki lemaradt :)
elég kellemesen hosszú benne az áttétel 5-ben,1500-fordulatnál, a 75km/h utazót lehet vele tartani. 100-nál 2000-t pörög.
pdtdi fábia 90-nél pörög 2000-t
1.3yaris 70-nél pörög 2000-t, ami a végsebessége is [rohog]

whis

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 11516
  • [2]
Nekem 105-nél 1800, hatodikban.  ;)
'16 RAV4 HSD AWD Trend +Safety

leszilaci

  • Vendég
Nekem 105-nél 1800, hatodikban.  ;)
mármint ez a végsebesség?  :D

whis

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 11516
  • [2]
Nekem 105-nél 1800, hatodikban.  ;)
mármint ez a végsebesség?  :D
Bizonyos helyeken  ;)
/elvileg még kb ugyanennyi tartalékom van/
'16 RAV4 HSD AWD Trend +Safety

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
En ketezerig mindig kihuzatom az autot (nah jo, ez leejton nem ervenyes, ott 1300-ig :yes: ), de ma azon agyaltam, hogy ezt a fordulatot jobb hamarabb elerni, vagy inkabb lassabban? Szoval intezivebben gyorsitsak, vagy inkabb lassan erjem el ezt a fordulatot?
egyenletesen.
én nem szoktam kapkodni gyorsításkor sem. aztán tartsad a tempót, és ne lassulj, így nem kell újból gyorsulnod :D mert az rontja le legjobban az átlagot :cry:

Ez rendben is van, de milyen intenzitassal kene egyenletesen gyorsitani? Lassitasokat mar annyira xanaltam a vezetesembol, hogy neha megijedek  :lol:

egyébként tegnap autóztam 1.6hdi-vel, és a forgalom ritmusát tartva (esetleg picit lemaradva, de az soha nem érdekelt...) 1500-nál már lehet váltani a következő fokozatot.
kipróbáltam,h piros lámpánál elsőként indulva 2000-nél váltok, és mindenki lemaradt :)
Egy ket kiveteltol eltekintve 2ezer fole nem kell valtani, es ezt is komotosan, hogy eleg gyors legyek
Ez rendben is van, de milyen intenzitassal kene egyenletesen gyorsitani? Lassitasokat mar annyira xanaltam a vezetesembol, hogy neha megijedek  :lol:

elég kellemesen hosszú benne az áttétel 5-ben,1500-fordulatnál, a 75km/h utazót lehet vele tartani. 100-nál 2000-t pörög.
pdtdi fábia 90-nél pörög 2000-t
1.3yaris 70-nél pörög 2000-t, ami a végsebessége is [rohog]

2000-nel ~118  :winkiss:


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX