Felhasználónév: Jelszó:

Szerző Téma: Toyota extrém fogyasztási verseny 2009.10.03. Balatonfűzfő, uszoda parkoló  (Megtekintve 28845 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Zénóka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1463
Kleingy: Lányoknak kötelező az indulás, hímeknek az utsó pillanatig ráér eldönteni ;) :)

Szkaresz:  Mivel nincs szabály, itt még csalni is szabad de ez nem erről szól, mindenki saját magát csapja be ;) :D
Amúgy a te autódra nagyon kiváncsi lennék, beruházhatnád azt a 80 litert, legalább utána egy darabig nem kell tankolni, meg úgy is csak drágább lesz a benya :)  a tied amúgy kézi vagy autómata?

Satriani: a te gépeddel 4 liter alatti fogyiról nyugodtan lehet beszélgetni.

A fenti eredményeket amúgy elég végső határon autóztuk, azon sokat már nem lehet fokozni. Hétköznapi forgalomban még nálam is +1 litert szokott hozni a gép mégha durvázok is, pedig olyankor csuklik anyám rendesen  :D

Minden autónak megvan a saját receptje, most leirom a yarisét, ez 1,6 benzinesig általában érvényes "nyerő" módszer.
Előre felhívom a kritikusok figyelmét, hogy ebben a topicban tárgyalt technikák-praktikák extrém fogyiversenyre valók, közúton normál esetben még én sem használom őket, persze azért vannak kivételek  ;) :D

Tehát a 2,2-höz a következő kellett:
Guminyomás 3,8 bar, pótkerék, emelő, kerékkulcs otthon hagyva (16kg). Normál guminyomás kb 2 deci+
145 ös szélességű különösen alacsony gördülési ellenállású gumi ( Bridgestone ecopia B381 ) Normál méretű, normál abroncs kb 2-3 deci+ . Emiatt lett rosszabb Leszilaci yarisa 4 decivel. Az 1.3 yaris amúgy max 1-2 decivel menne rosszabbat mint az 1.0.
Gyorsítás minél korábban felváltva kb úgy, hogy a váltást követően a fordulat max 1000-re essen vissza. 35-öt elérve 5. gang, vagy ahol 1000-et fordul, és utána ezt tartva nagyon könnyű gázzal. Nagyon fontos az egyenletesség és a nyugalom. Alapelv hogy 1000 körüli fordulaton megyünk a lehető legmagasabb fokozatban ez a fenti autók esetében 35-45 km/óra. Nyilván ilyen fordulaton padlógázzal nem eröltetjük a motort, de 20-30%-os gázállásig nyugodtan használható, és ide nem is kell több. Ha elértük ezt az utazó sebességet, megpróbáljuk a legkisebb gázzal tartani, ha kis emelkedő jön nem baj ha a tetejére csökken kicsit a sebesség mondjuk 35-ig, csak arra figyeljünk h lehetőleg ne kelljen visszaváltani, tehát 35 alá ne essen, inkább előtte fussunk neki picit mondjuk 45-50-el. A legkisebb lejtőn kivesszük üresbe és hagyjuk gurulni, amég vissza nem esünk a 35-re. Itt 5-ös és ha még mindig enyhe lejtő van akkor ha elértük a 40-45-öt ujra kivesszük és így tovább. Ha sík lesz az út, akkor újra tartjuk a sebességet, akkor nem kell gurulgatni. Ha útkereszteződás vagy körforgalom jön, vagy lassítani kell akkor nem motorfékkel lassulunk, hanem jó korán kivesszük üres és lehetőleg úgy számoljuk ki, hogy pont a megfelelő sebességben guruljunk bele....ha későn kezdtünk gurulni és lassulni kéne, akkor mehet motorfék (addig ugye semmit sem eszik), de ez már hibának számít, ezzel rontunk a fogyin. Ha lehet pont akkor kell kivenni, hogy motorfék se kelljen a beforduláshoz.
A legfontosabb felismerni a legkisebb lejtőt és hagyni had guruljon..
Na így elsőre ennyi, majd még folytatom ha bírjátok  ;) :D
« Utoljára szerkesztve: 2009.09.06 20:00:54 írta Zénóka »


Satriani

  • Vendég
...durvázok...

 :D [rohog] :clap:

Folytasd még! Mondjuk már előre látom, hogy 50-nél lassabban nem fogok tudni menni, és 3 fölé nem fújom a gumikat.

A motorféknél miért jobb üresben gurulni?

taby

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 5042
  • Autó: Prius+ 2013
...durvázok...

 :D [rohog] :clap:

Folytasd még! Mondjuk már előre látom, hogy 50-nél lassabban nem fogok tudni menni, és 3 fölé nem fújom a gumikat.

A motorféknél miért jobb üresben gurulni?
Üresben gurulva tovább jutsz el(hacsak nem a kerékcsapágyad kaka...),  mint motorfékkel, rgo ha üresen gurulsz a mozgási energiád lassabban fogy el, de mégis előre jutottál, igaz ekkor alapjárati fogyid van, de a motorfék elég hamar meglassít...
Én Zénókától annyit tanultam, hogy a féket mint pedált felejtsük el... a drága benzint amit elégettünk azét, hogy mozgási energiát építsünk föl, azt a féktárcsán elfűtsük. Derékszögű kanyarban is 60al ez az én taktikám

taby

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 5042
  • Autó: Prius+ 2013
Egy dologgal nem vagyok nagyon kibékülve, hogy a főtengelyfordulat 1000 környéke legyen, inkább 1500 környékét találom minimum közlekedési fordulatnak  :innocent:...
Jellemzően dógozóba 2-2400as fordulat tartományt preferálom munkábajárásra is ezt alkalmazom...
Bár Leszi szerint ámokfutó vagyok  :flowers:

Satriani

  • Vendég
Én Zénókától annyit tanultam, hogy a féket mint pedált felejtsük el...

Ezt mondjuk magamtól is alkalmazom, amióta nem a Trabantom van. (Abban szabadon futó volt a negyedik, néha muszáj volt fékezni.)

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9782
  • Autó: IS200 Sportcross
Ha jobb napom van, egy Pécs-Szeged távon kb 4-5ször fékezek. Ha rosszabb, akkor kilométerenként...
Egyébként most OFF Ibizával kerek 6 volt az átlagom, úgy, hogy mind az oda, mind a visszautak 120-130 között teltek (Pécs-Szeged 2 óra) Szerintem nem rossz.
Ami viszont tény, hogy benzinessel sztem jobban lehet ezt az extrém spórolós játékot játszani. A dízel egyszerűen nem kedveli a túl alacsony fordulatot, még kis gázzal sem. Ezzel az Ibizával ma is mentem a 47esen (felújítás miatt) 40-el csorogva 5ösben (kb 1000es fordulat) és olyan szépen gurultunk, hogy csak na! Hasonló körülmények között a kisdízel csak fuldokolt volna. Kéne erre az Ibizára is 165ös, de legalábbis 175ös Misi Energy gumi, meg valami spórolós olaj (na jó, az inkább nem, mert szoktam picit néha hajtani) aztán lehetne rendszeresen 1000 km-t menni egy tankkal. Legutóbb 920 km volt.
Gabe 254.

taby

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 5042
  • Autó: Prius+ 2013
... aztán lehetne rendszeresen 1000 km-t menni egy tankkal. Legutóbb 920 km volt.
Nekem mostanában 1000km+ mikor itatok, s még akad némi nafta a tankba  :flowers:

leszilaci

  • Vendég
Legutóbbi eredmények a fenti útvonalon kedvcsinálónak:
Lexus IS 220d  3,4 l/100km (Egü) külön gratula, ezen én is meglepődtem, 3,6-3,7-re saccoltam :)
Yaris 1.3  2.6l /100km  (Leszi)
Yaris 1.0  2.2 l/100km
kiegészítem off-os autókkal:
pug307 1.6hdi 2,1 l/100km
fabia 1.4pdtdi 2,3 l/100km
dízeleknél érdemesebb nem a legmagasabb fokozatban, hanem negyedikben gurulni, a Zénóka által említett stílusban.

természetesen ezek az eredmények a nyári melegben, 30fok felett, szélcsendben sikerült elérni.
az októberi, hűvösebb időjárás miatt számolhatunk pár deci plusszal. így legalább nagyobb kihívás  :D

leszilaci

  • Vendég
Mondjuk már előre látom, hogy 50-nél lassabban nem fogok tudni menni, és 3 fölé nem fújom a gumikat.
- 50-nél nagy a légellenállás, ezért érdemesebb a dízelekkel is inkább negyedikben, 35-40km/h-val gurulni. (az egy életreszóló élmény marad számomra, mikor a versenybiciklis megelőzött)
- 3 bár fölé nem is nagyon kell fújni ... hacsak nem szeretnél még 1 decit lefaragni :D

leszilaci

  • Vendég
Egy dologgal nem vagyok nagyon kibékülve, hogy a főtengelyfordulat 1000 környéke legyen, inkább 1500 környékét találom minimum közlekedési fordulatnak   :innocent:...
Jellemzően dógozóba 2-2400as fordulat tartományt preferálom munkábajárásra is ezt alkalmazom...
Bár Leszi szerint ámokfutó vagyok  :flowers:
- 1500 nem a minimum. 1000 alatt viszont tényleg fura hangokat tud kiadni.
- aki autópályán közlekedve próbál "durvázni", az az :D

taby

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 5042
  • Autó: Prius+ 2013
- aki autópályán közlekedve próbál "durvázni", az az :D
Munkába járok, nem durvázok...  :flowers: :tt2: :tt2: :tt2:

szkaresz27

  • Vendég
Kleingy: Lányoknak kötelező az indulás, hímeknek az utsó pillanatig ráér eldönteni ;) :)

Szkaresz:  Mivel nincs szabály, itt még csalni is szabad de ez nem erről szól, mindenki saját magát csapja be ;) :D
Amúgy a te autódra nagyon kiváncsi lennék, beruházhatnád azt a 80 litert, legalább utána egy darabig nem kell tankolni, meg úgy is csak drágább lesz a benya :)  a tied amúgy kézi vagy autómata?

Nekem 7,6 környéke volt a legkevesebb...90 tempomat....éjjel...egyébként az automatánál tapasztalatom szerint sokat lehet azzal spórolni,ha lámpánál az ember kiveszi D-ből üresbe+minél előbb hagyni felváltani a válót,gázpedál alatt "tojás" :D+hagyni kigurulni az autót!! Keréknyomás nálam mindig 2,5 bar....a másik...ha tehetem azaz 40km/h felett tempomatot használok...még városban is.... :D
Teletankolni csak akkor szoktam ha sikerül 170-200Ft-ig benyát vennem ha szólnak a srácok....egyébként nem járkálok teletankkal...az is plusz súly!! :D
« Utoljára szerkesztve: 2009.09.06 21:04:27 írta szkaresz »

Zénóka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1463
A gurulás-motorfék úgy van ahogy taby írta. Jó a motorfék a fék helyett...de a gurulás helyett csak egy jobb van a tovább gurulás  :D
Elég a 3 bár. Széles gumiknál e fölé menni azzal a veszéllyel jár, hogy hihetetlenül hamar elkopik a futófelület közepe. Bár elvileg 12-13 bar között szól igazán nagyot  :1eye: de azért 4 fölé én sem fújnám még ezt a virslit se :)
A fenti teória csak a kisebb benzinesekre vonatkozott a nagyobbakat, főleg a dízeleknél kicsit más a kép. Ott főleg attól függ hogyan viseli az alacsony fordulatot. A 3 hengeres tdi-k pl eszméletlen xarul, a lexus a 4 hengeres dízellel nagyon jól. Ő például úgy ment, hogy 4-esben gáz nélkül 950-es alapjáraton 40 alatt egy kicsivel... Olyan finom szabályzása van, hogy kisebb emelkedőn is zokszó nélkül felment így, mindezt mindenféle vibráció, fura hangok nélkül. Kisebb dízeleknél 1100-1200t kell megcélozni és gázzal tartani, az is kb 35-40.

Szkaresz: Csalódtam is volna benned ha többért tankolsz ;) :D  A "D"-ből való kivételt jól érzed  ;) :) Kiegészíteném még azzal, hogy olyan közbeni gurulásnál is kivehető "N" be, bár ennek csak 30 alatt van értelme, felette már nem "tol".  Nem összekeverendő h automatát nem szabad még "N" be sem huzatni, ha jár a motor akkor lehet vele "N" be gurulni.
Nagy bolygóműves automatánál finom gázzal odáig kell gyorsulni amég be nem vált overdrive-ba vagy a leghosszabb fokozatba, innen odáig visszaengedni, hogy még ne váltson vissza és ezt finoman tartani gázzal. Múltkor mentem egy nissan maxima 3000v6-al, annál ez 45-50 km/óránál volt és 1000-1100 fordulatot jelentett.

Taby: Sok az a 1500. Persze ha az ember gyorsulni, vagy előzni akar az más. De ha csak tartani kell a sebességet és nem a himalájára mész fel akkor váltani kell....ha van még hova  :D  Ha nincs az azt jelenti, hogy túl gyorsan mész  :lol: :lol: ;)

Holnap folyt. :)
« Utoljára szerkesztve: 2009.09.07 00:41:26 írta Zénóka »


szkaresz27

  • Vendég
Járó motorral lehet gurulni és vontatni is N-be mivel akkor van olajnyomás... :D a maxima 3.0 V6 motorja szinte ugyanaz mint a camry!! :D

empé

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 48
Sziasztok!

Egyéb elfoglaltságaim miatt eddig nem tudtam jelen lenni. Az extrém fogyiversenyre - ha az informatikus kolléga is így akarja -  a toyotaveszprem.hu oldalon a holnapi naptól egy " jelentkezési lap" kitöltésével jelezhetitek részvételi szándékotokat.  Vezetési tanácsokat, a két ebben nálam jóval jártasabb embertől leszilaci-tól és Zénókától kérjetek, (szerintem ők már őrültek  :D) az biztos, hogy díjak lesznek, csak küzdök egy kicsit az importőrrel, hátha ők is támogatják a " hajrá Mari néni"-n kívül is valamivel. :banging: