Szerző Téma: !!Megszűnt márkakereskedés!! - Toyota Troska - Pécs  (Megtekintve 33297 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Leírom, hogyan zajlott ebben a pécsi Toyota márkaszervízben, barátném Corolláján, az MMT váltó gyári visszahívás keretében történő ellenőrzése ill. javítása. Igyekszem érzelemmentesen fogalmazni.

Miután megkaptuk a TMH-tól a visszahívásról értesítő levelet, június elején telefonon kértem időpontot a szervíztől. Az autó Fonyódon van használatban, tehát emiatt le kellett hozni Pécsre, ami nyilván idő és pénz. Ehhez képest a szervízben kiderült, hogy az időpontot rögzítő kolléga nem volt tisztában az elvégzendő művelet mikéntjével (ti. hogy alkatrészt kell rendelni hozzá), így hiába vittük oda az autót, nem tudták megcsinálni, egyeztetnünk kellett egy későbbi időpontot. Július 14.-ét rögzítettük, ekkor tudtuk ismét megoldani a kocsi Pécsre juttatását.

Július elején telefonon hívtak, hogy legyen inkább 15.-e. Nem indokolták, hogy miért. Elfogadtuk. Tehát július 15., reggel 8 óra.

Július 14.-én, délután öt óra három perckor (!) hívtak, hogy mégsem jó a másnap, "nem jön meg az alkatrész", legyen inkább egy nappal később, tehát 16.-a, reggel... Elfogadtuk.

16.-án reggel az autót barátném vitte be a szervízbe. Ott annak ellenére, hogy előzetesen azt ígérték, délre kész lesz, megpróbálták rábeszélni, hogy hagyja ott "kicsit tovább", mondjuk másnapig. Ő ezt visszautasította, lévén szüksége volt a kocsira; és kérte, hogy legkésőbb aznap műszak végére végezzék el a munkát, az ígéretnek megfelelően. Belementek.

Délután háromkor hívták, hogy kész az autó. Bement érte, minden kommentár nélkül visszakapta a kulcsot, aláírta a munkalapot, viszlát.

Az autó néhány száz méter megtétele után mozgásképtelenné vált, kigyulladt az MMT-hibára figyelmezető lámpa a műszerfalon, a váltó kettes fokozatban "beragadt", a fokozat kijelzőjén a 2-es szám villogott; a motort leállítás után nem lehetett újraindítani. Barátném felhívta a szervízt, ahonnan fél óra után (pár száz méter, ismétlem), gyalog (!) kiérkezett egy szerelő, rádugta a kocsira az Intelligent Tester II nevű kütyüt, hosszasan tevékenykedett vele, ezután a kocsi újra működőképessé vált. Visszamentek a szervízbe, ahol az említett kütyüvel való további tevékenykedés után közölték barátnémmel, hogy most már "talán jó lesz, de azért még próbálgassa"!

Az autó ezt követően három napig rendben működött, majd vasárnap este ismét menetképtelenné vált - álló helyzetből nem lehetett újra elindulni vele, a váltó ismét kettesbe ragadt, a motort megint nem lehetett újraindítani stb. Mindez, ismétlem, vasárnap este fél tízkor, egy kereszteződésben, a rendőrlámpa előtt.

Barátném felhívta az Assistance-ot, ahol először a call-center kb. nyolc alkalommal megszakította a hívását a "várjon a kezelőre" közlés után, majd végül csak sikerült elérnie a kezelőt. Az nagyon sokáig nem értette, hogy pontosan mi a hiba és milyen autóról van szó, majd eljutottak odáig, hogy megígérte: megy a tréler. Ment is a tréler, de egy olyan, amely a fokozatba ragadt váltós autóval nem tudott mit kezdeni! Így aztán ez a tréler visszatért a telephelyére, és jött helyette egy másik, a "lopóautó"-nak nevezett darus fajta. Eközben eltelt egy óra, miközben nem kis mértékben akadályoztuk a kereszteződés forgalmát (ekkorra már én is odaértem, bár tenni nem tudtam semmit). A darus autómentő végül sikeresen elszállította a Corollát.

Másnap reggel már én mentem be a szervízbe az autóhoz. Az IT II-essel való próbálkozás után végül arra jutottak, hogy kicserélik az ECU-t is a kocsiban (eredetileg azt mondták, hogy ez alapban meg fog történni a visszahívásos művelet keretében - eszerint nem történt meg). Miután ez lezajlott, közölték, hogy most már jó lesz a kocsi. Nem így történt, mert kb. másfél kilométer megtétele után ismét kigyulladt a hibajelzés, ezúttal menet közben négyesbe ragadt be a váltó - állóra fékezés közben persze ezután lefulladt a motor, újraindítani nem lehetett, a kijelzőn a 4-es villogott. Mindez egy négysávos főúton, egy lámpás kereszteződésben.

Felhívtam a szervízt, ahonnan kb. húsz perc után kiérkezett a szerelő az IT II-es kütyüvel, hosszas próbálkozás után üzemképessé tette a kocsit - irány vissza a szervíz. Közöltem velük (többek közt a főnökkel is) a véleményemet az egész szituációról, és a kérésemet, hogy szedjék szét újra az egészet és rakják össze rendesen. Kapjuk vissza a beavatkozás előtt hibátlanul működő autónkat! Természetesen sűrűn kérték az elnézést, de a munkafelvevő azt is fontosnak tartotta, hogy közölje: próbáljuk meg mi beleképzelni magunkat az ő helyzetébe... Nem mondhatnám, hogy ettől jobb kedvem lett volna az adott pillanatban.

Délután fél egykor elkészült az autó. Külön kérdésemre közölték, hogy "egy vákuumcső" nem lett visszatéve a helyére, továbbá „egy rugós alátét” fordítva lett visszaszerelve, és ezek okozták a hibát.

Azóta a kocsi megfelelően működik, de egyelőre maximum remélni merem, hogy ez így is marad.

A márkakereskedés megszűntét írtam be. Trotter
« Utoljára szerkesztve: 2009.12.06 16:22:02 írta Trotter66 »
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

kis_andras

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4279
  • Rájder
Re: Toyota Troska - Pécs
« Válasz #1 Dátum: 2009.07.21 00:54:55 »
Ehh. Szép story  :no: Biztos nem a Rönó fórumot olvasom??? :surrender:
Jobbulást a korcsinak :)
kisa
born to ride

OK fine

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1357
  • mazda mx-5
Re: Toyota Troska - Pécs
« Válasz #2 Dátum: 2009.07.21 01:07:01 »
Biztos nem a Rönó fórumot olvasom??? :surrender:

Nem nem, nem serult..., ez bizony Toyota forum. Bar minden bizonnyal ezen a Renault tulajok is meglepodnenek.  :flowers:
  "The fact is that if you want a sports car, the MX-5 is perfect. Nothing on the road will give you better value. Nothing will give you so much fun. The only reason I’m giving it five stars is because I can’t give it 14." /Jeremy Clarkson/

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12151
Re: Toyota Troska - Pécs
« Válasz #3 Dátum: 2009.07.21 06:04:49 »
szégyen!  :wacko:
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22261
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Toyota Troska - Pécs
« Válasz #4 Dátum: 2009.07.21 08:57:10 »
Ehh. Szép story  :no: Biztos nem a Rönó fórumot olvasom??? :surrender:
Jobbulást a korcsinak :)

Ez most nagyon rosszul esett, nekem személy szerint.
Amúgy meg ennyi és ilyen típusú baj még a Scenicemmel nem volt.

A posthoz meg: Ez nem a Toyota hibája, hanem a hanyag munkavégzésé. Mondjuk azt műszakilag nem értem, hogy egy rugós alátét (hacsak nem speciális) fordított visszaszerelése hogyan okozhat problémát, de ez másodlagos.

Nem lehetett volna máshova elvinni a Corit erre a műveletre?
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

ToTo

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1597
Re: Toyota Troska - Pécs
« Válasz #5 Dátum: 2009.07.21 11:06:19 »
szégyen, gyalázat, vicc.................... Magyarország 2009...................
Toyota Yaris T SPORT
153



murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12151
Re: Toyota Troska - Pécs
« Válasz #6 Dátum: 2009.07.21 11:18:35 »
hagyjuk má a rönózást..
kiskörösön nem csinálták volna meg normálisan? bár késő már.. :wacko:
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

kmr

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4497
Re: Toyota Troska - Pécs
« Válasz #7 Dátum: 2009.07.21 11:50:28 »
Azért a rönózásnak is van alapja...
Míg Angliából hazajöttem 4 autót láttam állni a pálya mellett - amik valószínűsíthetően műszaki hiba miatt voltak a leállósávban. És volt egy magyar rendszámos Renault (új Laguna, lehetett vagy 2 hónapos) tréleren, Belgiumban döcögött hazafelé. Szóval az 5 autóból 4 Renault volt...
Trotter, neked meg ne essen rosszul, inkább örüljél h a tieddel nincsen semmi baj. ;)

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22261
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Toyota Troska - Pécs
« Válasz #8 Dátum: 2009.07.21 12:21:07 »
Azért a rönózásnak is van alapja...
Míg Angliából hazajöttem 4 autót láttam állni a pálya mellett - amik valószínűsíthetően műszaki hiba miatt voltak a leállósávban. És volt egy magyar rendszámos Renault (új Laguna, lehetett vagy 2 hónapos) tréleren, Belgiumban döcögött hazafelé. Szóval az 5 autóból 4 Renault volt...
Trotter, neked meg ne essen rosszul, inkább örüljél h a tieddel nincsen semmi baj. ;)

Világos, tudok kapásból 4-5 típushibát mondani a motorpalettán lévő motorokhoz és klf. kasztnikhoz.
Minden viccet félretébe, a mi SC-k szinte hibamentes. A szinte a kopó alkatrészeknek szólt. Most döglött be rajta két microkapcsoló, á cca. 100.- HUF...

Na itt vége az OFF-nak.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Toyota Troska - Pécs
« Válasz #9 Dátum: 2009.07.21 13:03:22 »
Ide figyeljetek, emberek. Csak mert most kicsit én is berágtam, hogy itt ezen agyaltok  ::) ... Egy: a Renault általában gyakrabban romlik el, mint a Toyota, ez tény. Kettő: ez most baromira nem ide tartozik! Három: nem a Corolla romlott el, hanem elb...ták a márkaszervízben a hibátlan autót!!! Négy: ez sajnos teljesen független attól, hogy melyik márka szervízéről van szó. Minden márkának vannak xar szervízei, és sajnos ezek vannak többségben. Öt: ezzel a szervízzel eddig (majdnem) semmi bajunk nem volt, hát mégis hova vittem volna a kocsit ezzel a művelettel?

De ez, amit most műveltek, NAGY baj volt, és az mondjuk abszolút a minimum, hogy ezek után sem a Corollát, sem az Avensist, sem mást nem viszünk többet hozzájuk. Ha kell vmi alkatrészt vennem, akkor bemegyek (mert az alkatrészes srác jó fej, és egyébként a szervízvezető is, csak sajnos ő ennél a szomorújátéknál nem volt jelen) - és ennyi.

Amúgy meg inkább azon törjétek a fejeteket, hogy még milyen lépéseket tudnánk tenni, csökkentendő az esélyét annak, hogy más is így járjon. Mert így lehet valakit az amúgy szuper autójából, meg általában az egész márkából is kiábrándítani, vagy legalábbis a bizalmát súlyosan megrendíteni  :no:
« Utoljára szerkesztve: 2009.07.21 13:07:33 írta Palaczk »
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

kmr

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4497
Re: Toyota Troska - Pécs
« Válasz #10 Dátum: 2009.07.21 13:19:51 »
Sokat nem tudsz tenni. Minden szervizben emberek dolgozna, akik néha hibáznak is. És sajnos vannak közöttük trehányak is. E most nálatok a tipikus orvosi műhiba esete volt. Ha veritek az asztalt egy kicsit a főnöknél vagy írtok a panaszkönyvbe vagy a tmh-nak akkor lehet seggberúgnak valakit. De ettől alapvető változást nem remélek...

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Toyota Troska - Pécs
« Válasz #11 Dátum: 2009.07.21 13:57:40 »
Egész őszintén, valóban nem bánnám, ha seggbe rúgnának valakit. Nem azért, mert ebből nekünk bármi jó származna. Hanem mert megérdemli. Ha belegondoltok, komoly bajunk is lehetett volna ebből az egészből. Ez az attitűd egy márkaszervíz részéről, egy ilyen kaliberű beavatkozás után, hogy "vidd el és próbálgasd, talán most már jó lesz" - na, EZ veri ki nálam a biztosítékot leginkább, ennek nem lenne szabad megtörténnie! Mint ahogy annak sem, hogy így kavarnak az időponttal, ebből adódóan kapkodnak (ahelyett, hogy kérnének egy újabb időpontot, egye fene), a kapkodásból adódóan hibáznak, aztán meg elengedik útjára az ügyfelet egy autóval, amiről legalábbis SEJTIK, hogy nincs megcsinálva rendesen, de ezt persze elsőre nem kötik az orrodra - ez tűrhetetlen.

A TMH-nak pedig megírom a történteket, ez magától értetődik.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

kis_andras

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4279
  • Rájder
Re: Toyota Troska - Pécs
« Válasz #12 Dátum: 2009.07.21 13:59:59 »
De, hogy ne legyen full off, egy(-két) szerelő miatt nem temetném a hozzányúlás előtt tökéletesen működő Corollát. Továbbra is jobbulást a korcsinak :)

Bocs, a többit átraktam az OFF/Egyéb autók topikba. Ezzel itt elsősorban (részben) az a célom, hogy olvassák olyanok is, akiknek ez a dolga! A Renault-ról ne itt vitázzunk. Palaczk
« Utoljára szerkesztve: 2009.07.21 14:21:42 írta Palaczk »
kisa
born to ride

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Toyota Troska - Pécs
« Válasz #13 Dátum: 2009.07.21 14:13:17 »
Készítjük a színpadot és a mikrofont!  :D :flowers:
         

kis_andras

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4279
  • Rájder
Re: Toyota Troska - Pécs
« Válasz #14 Dátum: 2009.07.21 14:26:15 »
Mikrofon alap :D a többit meg úgy gondoltam, hogy elkérem az Ategot, és 10kört visz valaki a platóján, vagy megkérjük Tamást, hogy a Hilux-al... :)
 :offtopic:
kisa
born to ride