Szerző Téma: 1.4 - 1.8 átalakítás  (Megtekintve 272140 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

Yocee

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 571
Re:1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #750 Dátum: 2012.07.26 07:57:54 »
Meg nem szakadnak ki belőle műanyag alkatrészek sem.

Yocee

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 571
Re:1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #751 Dátum: 2013.05.20 19:39:22 »
Szasztok!

Ma beraktam a zöld denso injektorokat, amik még hátra voltak az 1zzfe mociból. 1 órán át le volt véve az akkusarú (bár a fék lámpát nem nyomtam meg az állítólagos ecu resethez). Sajnálatos módon sokkal rosszabb lett minden. 1/3-ad gáznál jobban nyomva fullad a motor, le esik a forulat 2000-re, és úgy hörög. Gondoltam, hogy meg kell tanulnia az ECU nak, hogy eddig túl kellett vezérelni az injektorokat, most meg sokat vissza kell venni. Menten 50km-t, a 0-áson, 90-120km/h val. lassan gyorsítva eléri ezt a sebességet, többet is, de az etap végére is ugyan ilyen fulladós marad. Most levettem a sarut, nyomkodtam a féklámpát, és majd reggel meglátom milyen lesz.

Az injektorok hibátlanok, 1 hónapja voltak ultrahangos takarításon, és mindegyiknek egyforma a teljesítménye, a benzin nem folyik sehol, szerintem mindent jól, raktam össze.

Van valakinek bármi meglátása az ügyben?

Celicáss

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 378
Re:1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #752 Dátum: 2013.05.20 20:21:27 »
Szasztok!

Ma beraktam a zöld denso injektorokat, amik még hátra voltak az 1zzfe mociból. 1 órán át le volt véve az akkusarú (bár a fék lámpát nem nyomtam meg az állítólagos ecu resethez). Sajnálatos módon sokkal rosszabb lett minden. 1/3-ad gáznál jobban nyomva fullad a motor, le esik a forulat 2000-re, és úgy hörög. Gondoltam, hogy meg kell tanulnia az ECU nak, hogy eddig túl kellett vezérelni az injektorokat, most meg sokat vissza kell venni. Menten 50km-t, a 0-áson, 90-120km/h val. lassan gyorsítva eléri ezt a sebességet, többet is, de az etap végére is ugyan ilyen fulladós marad. Most levettem a sarut, nyomkodtam a féklámpát, és majd reggel meglátom milyen lesz.

Az injektorok hibátlanok, 1 hónapja voltak ultrahangos takarításon, és mindegyiknek egyforma a teljesítménye, a benzin nem folyik sehol, szerintem mindent jól, raktam össze.

Van valakinek bármi meglátása az ügyben?

Mi ez a féklámpanyomkodás ??? Az ECU-dban 1 féle gyári tábla van, hiába reseteled ugyanazt fogja mindig visszatölteni. Utána egy kisebb határon belül korrigálni fog. de a tábla ugyanaz marad.
Tegyél bele egy külső ECU-t, Unichip, Emanage stb. és abba írjatok saját táblát a motorhoz az lesz a korrekt megoldás.
Az injektorokat egy elektromágnes nyitja és zárja , viszont a zöld injektorok nagyobbak mint a z 1.4esé gy ugyanannyi idő alatt több benzint is adnak be a motorba.
Az ECU meg "úgy tudja" a kisebb injektorok vannak és aszerint adagol tehát jóval többet ad mint kéne. Ezért kell a külső ECU.
A másik az előgyújtás: honnét tudod, hogy nem csörög be a motor ? Vagy ha nem is csörög de nagyon a határon megy ?
A rossz előgyújtással tönkreteheted a motort, bár van kopogásszenzor, csak kérdés az mennyire veteti vissza az előgyújtást, ha épp túl nagy vagy honnét tudja majd, hogy lehet még növelni mert még bírná. Az utóbbi esetben meg gyengébb is lesz a motor.



Yocee

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 571
Re:1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #753 Dátum: 2013.05.20 20:32:53 »
-Úgy olvastam itt nemrég, hogy akkor resetelődik az ecu, ha a lehúzott akkusarúnál még a féket is nyomkodod kicsit.
-A kisebb határ az nekem elégséges lehet. Ha a 180ccm 1.4-1.6 ra méretezett injektor ki tudta szolgálni az átépített motort, maximális korrigálással, akkor a 260ccm-s injektort le tudja szabályozni annyira, hogy jó is legyen. Valamint régen tutinet sem panaszkodott fulladásra, és csak a check engine lámpa világít a túldúsítás miatt. ilyen jellegű gondja senkinek nem volt.
-nem fogok írható ecuval bajlódni, nem éri meg. tutinet megtette, és gyengébb az autója, mint az enyém. Én csak az a kis lenti nyomatékot szeretném összeszedni, amit adhat a nagyobb injektor.
-a motor a túl szegény keveréke okozhat csörgést. Ha a kicsi injektorokkal nem csörgött, ezzel sem fog.
-nincs rossz előgyújtás, és a motor megvédi magát, szól (hibakód) ha baja van.

Celicáss

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 378
Re:1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #754 Dátum: 2013.05.20 22:51:07 »
-Úgy olvastam itt nemrég, hogy akkor resetelődik az ecu, ha a lehúzott akkusarúnál még a féket is nyomkodod kicsit.
-A kisebb határ az nekem elégséges lehet. Ha a 180ccm 1.4-1.6 ra méretezett injektor ki tudta szolgálni az átépített motort, maximális korrigálással, akkor a 260ccm-s injektort le tudja szabályozni annyira, hogy jó is legyen. Valamint régen tutinet sem panaszkodott fulladásra, és csak a check engine lámpa világít a túldúsítás miatt. ilyen jellegű gondja senkinek nem volt.
-nem fogok írható ecuval bajlódni, nem éri meg. tutinet megtette, és gyengébb az autója, mint az enyém. Én csak az a kis lenti nyomatékot szeretném összeszedni, amit adhat a nagyobb injektor.
-a motor a túl szegény keveréke okozhat csörgést. Ha a kicsi injektorokkal nem csörgött, ezzel sem fog.
-nincs rossz előgyújtás, és a motor megvédi magát, szól (hibakód) ha baja van.

Nagy a különbség a 2 injektor között.
A nagyobbal inkább túl dús lesz a keveréked az se jó habár jobb, mintha túl szegény lenne.


Yocee

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 571
Re:1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #755 Dátum: 2013.05.21 09:37:08 »
igen, tudom a különbségeket. De ma reggel orvosoltam a hibát, a Rav4 benzin csöve nagyon máshogy hajlik, mint ami ide kell, és egy nem látható helyen megtört csúnyán. Reggel addig masszíroztam, amíg szépen kanyarodik, és rögtön működik a motor rendesen. Kicsit járok vele, aztán jöhet újra a fékpad.

Yocee

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 571
Re:1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #756 Dátum: 2013.06.04 21:40:38 »
Természetesen nekem is előjött a hibakód, mint mindenki másnál.
Torque szerint az alábbi "freez frame" nél:
Motor töltés = 10,588 %
 Motor hûtési hõmérséklete = 87 °C
 Üzemanyag állapot töltés 1 rövid idõszakasz = 0 %
 Üzemanyag állapot töltés 1 hosszú idõintervallum = -23,438 %
 Motor fordulatszám = 2 600 rpm
 Sebesség (OBD) = 52 km/h
 Hõmérséklet levegõ bebocsátás = 27 °C

2 alkalommal kitöröltem a kódot, mert visszajött.

Pénteken olajcsere, és gyertyacsere után töröltem, és azóta nem jött vissza. kíváncsi vagyok, hogy az új Denso IK16 iridium gyertyák miatt van e. Minden esetre leírtam, ha változik valami, szólok.

mozso

  • Átalakítgató machinátor
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1174
  • 2006 1.8L Corolla Turbo
Re:1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #757 Dátum: 2013.06.05 11:53:46 »
Mi a hibakod? Szerintem a -23% miatt van, amit soknak itel az ECU. Ennyivel kevesebb benzit kell adagoljon, hogy jo legyen a kevereked. A nagyobb injektorok ugye tobbet fecskendeznek alapbol.
Mozso::home, Corolla E12 HB kovácsolt 1ZZ-FE + GT2860R turbo + sok egyéb

Yocee

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 571
Re:1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #758 Dátum: 2013.06.05 15:12:21 »
"Rich to Lean sensor threshold voltage" vagy valami ilyesmi. a hibakódot már nem tudom, mert nem jött elő.
A Torque-al monitorozom az stft és ltft értékeket. az ltft az foylamatosan -23%on áll, az stft meg 0 és +7 között mozog. Ami az én olvastatomban azt jelent, hogy megtanulta az ecu, hogy szegényíteni kell alapból, de ezt az értéket nagygáz esetén tudja korrigálni.

mozso

  • Átalakítgató machinátor
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1174
  • 2006 1.8L Corolla Turbo
Re:1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #759 Dátum: 2013.06.06 08:18:51 »
Meglatjuk. Ha a ket fuel trim osszege 30% korul van tartosan egy tartomanyban akkor szokott panaszkodni a motorvezerlo.
Mozso::home, Corolla E12 HB kovácsolt 1ZZ-FE + GT2860R turbo + sok egyéb

Yocee

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 571
Re:1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #760 Dátum: 2013.06.06 12:04:41 »
Viszont biztonsági szempontból jó csak ez így, mert nagyobb erőt, nyomatékot nem érzek. A fogyasztási adatokat még nem tudom. Vagy a nagy felni lehet az oka még, de semmivel sem érzem erősebbnek a dolgot.

Yocee

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 571
Re:1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #761 Dátum: 2013.06.08 20:31:36 »
Az érdekesség kedvéért tegnap amikor kigyulladta az üzemanyag lámpa, tehát kb 6 liter benzin volt az autóban, akkor rátankoltam kb 15Liter E85-öt. Jó volt nézni, hogy az STFT érték kiugtott +20 ra, aztán egy óra autózás(döcögés a dugóban) után már az LTFT csak -5 lett, és az STFT 0. Nagyn szépen tanul az ECU.

mozso

  • Átalakítgató machinátor
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1174
  • 2006 1.8L Corolla Turbo
Re:1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #762 Dátum: 2013.06.08 20:48:42 »
Azert ovatosan kiserletezz. Nincs szelessavu lambdaszondad es nem is latod milyen a keverekaranyod. Az ECU nem tud 20%-nal stft es 20% ltft-nel nagyobb korrekciot csinalni. Nehogy kopogasos egesed legyen, mert az kikesziti a motort. A masik pedig, hogy kb 6-7 fele kulon terkep van a motorvezerloben, fordulatszam es terheles fughvenyeben.
Mozso::home, Corolla E12 HB kovácsolt 1ZZ-FE + GT2860R turbo + sok egyéb

Yocee

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 571
Re:1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #763 Dátum: 2013.06.09 08:21:39 »
értem, köszönöm. majd a tc pályanapon meghajtom. a torque-ban van kopogásos égés teszt, nem írt hibát. És az amúgy is csak túl szegény keveréknél történhet, tehát míg -ban vannak az xtft értékek, nincs nagy gond. De van wbo szenzorom, csak fent a polcon.  :lol: Kaptam egy jó bosch szenzort, csak hát nincs mire dugnom.

mozso

  • Átalakítgató machinátor
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1174
  • 2006 1.8L Corolla Turbo
Re:1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #764 Dátum: 2013.06.09 09:09:03 »
Ha a fuel trim pozitiv akkor pont uzemanyagot kell meg hozzaadnia, hogy nem legyen tul szegeny a keverek. Ha negativ, akkor meg tul dus es ezert vesz el. E85-el pont ezert ugrott fel +20%-ra, mert keves benzinnel keverted.
Mozso::home, Corolla E12 HB kovácsolt 1ZZ-FE + GT2860R turbo + sok egyéb