Szerző Téma: 1.4 - 1.8 átalakítás  (Megtekintve 269430 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Lizard

  • Klubtag
  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 742
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #660 Dátum: 2010.08.07 18:40:37 »
Vegyél inkább egy ignis sportot...
Állítólag jobban megy, mint Tutié  ::)
„If in doubt, flat out” (Colin McRae)

TSityu

  • Vendég
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #661 Dátum: 2010.08.07 19:00:04 »
Vegyél inkább egy ignis sportot...
Állítólag jobban megy, mint Tutié  ::)

Ne b@&ztasd már, az egy nagyon jó kis gép, pályán simán veri a SIS-t.  ;)  És kényelem szempontjából ég és föld a kettő.  :) Még egy kis finomítás, és az lesz a leggyorsabb "1.4" a környéken.

Hajrá Tuti én veled vagyok.  :clap:

Lizard

  • Klubtag
  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 742
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #662 Dátum: 2010.08.08 09:09:00 »
A lényeg a lényeg és azt már Gyöngyi leírta. Ha nem hoz annyit a tuning, mint amennyi pénzből nagyobb köbcentis erősebb motorral bíró autót tudna venni az ember fia, akkor nem éri meg.
Tutiék féle 1.4 -> 1.8 átalakítás már "kitaposott" út. Az új ötleteknél mindig próbálkozás, sokszor zsákutcák vannak.

Az ignis zörög, kissé kényelmetlen, de egyenesen bitangul megy az árához képest meg aztán pláne.
„If in doubt, flat out” (Colin McRae)

Yocee

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 571
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #663 Dátum: 2011.09.18 09:55:31 »
Szevasztok!

Én is készen vagyok az 1.8 átalakítással. Még bejáratós természetesen a kocsi, így nem pörgetem szét, de sokat változott a kocsi karakterisztikája. Kellemesen elindul alacsonyabb fordulatokból is, és merek városban feljebb váltani 3. sebességi fokozatnál is. Természetesen a bejáratás, és olajcsere után megint el fogom vinni a teljesítmény mérésre, addig kár bármiről is beszélni. Viszont amiről még sehol nem volt szó.: Minél korábban érdemes ez megcsinálni, ha valaki kicsit is gondolkodik benne, mert az én blokkom valószínüleg a karbantartás hiánya miatt, kb 200.000km-el nagyon kopott volt, ott ahol az eredeti dugattyú jár, viszont lejebb, ahová az 1.8-as lemenne, ott meg eredeti átmérőjű, és a 2 méret között van egy kicsi "lépcső". De mivel megvettem már az 1.8 as alkatrészeket, és nem volt kedvem túlméretes dugattyút venni még, ezért nem furattam meg a blokkot, hanem megrizikóztam így az összeszerelést. Plusz hozadéka még az egészenk, hogy olyan istentelen koksz, és sár volt a motorban, hogy nem érették a szerelők, hogyan járt még benne az olaj, és 5000km-t jósoltak még neki a halál előtt, ezért alaposan el lett mosva, és kitakarítva az egész.
Az egész átépítés a "spórolás" jegyében készült, elfogadható lóerő/forint arányt akartam.

Amik cserélve lettek:
Toyota Rav4
-Főtengely
-Dugattyúk
-Hajtókarok

-Szelepfedél tömítés
-Hengerfej tömítés
-Olajdenki tömítés
-Főtengely szinering
-Olajszűrő
-Olaj (elf 10w40)

Árak:
Motor alkatrészek: 40000.-
Fogyó alkatrészek: 28000.-
Szerelés:              50000.-

Összesen: 118.000.-

Várható lesz még egy programozható e85 átalakító a többlet benzin adagolásához. (nagyobb injektor egyelőre nem, mert az e85 elektronikák nem tudnak csökkenteni a befecskendezendő mennyiségen, csak növelni rajtuk, és fölösleges túldúsítani.)


dublin19

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 537
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #664 Dátum: 2011.09.19 08:22:32 »
Szevasztok!

Én is készen vagyok az 1.8 átalakítással. Még bejáratós természetesen a kocsi, így nem pörgetem szét, de sokat változott a kocsi karakterisztikája. Kellemesen elindul alacsonyabb fordulatokból is, és merek városban feljebb váltani 3. sebességi fokozatnál is. Természetesen a bejáratás, és olajcsere után megint el fogom vinni a teljesítmény mérésre, addig kár bármiről is beszélni. Viszont amiről még sehol nem volt szó.: Minél korábban érdemes ez megcsinálni, ha valaki kicsit is gondolkodik benne, mert az én blokkom valószínüleg a karbantartás hiánya miatt, kb 200.000km-el nagyon kopott volt, ott ahol az eredeti dugattyú jár, viszont lejebb, ahová az 1.8-as lemenne, ott meg eredeti átmérőjű, és a 2 méret között van egy kicsi "lépcső". De mivel megvettem már az 1.8 as alkatrészeket, és nem volt kedvem túlméretes dugattyút venni még, ezért nem furattam meg a blokkot, hanem megrizikóztam így az összeszerelést. Plusz hozadéka még az egészenk, hogy olyan istentelen koksz, és sár volt a motorban, hogy nem érették a szerelők, hogyan járt még benne az olaj, és 5000km-t jósoltak még neki a halál előtt, ezért alaposan el lett mosva, és kitakarítva az egész.
Az egész átépítés a "spórolás" jegyében készült, elfogadható lóerő/forint arányt akartam.

Amik cserélve lettek:
Toyota Rav4
-Főtengely
-Dugattyúk
-Hajtókarok

-Szelepfedél tömítés
-Hengerfej tömítés
-Olajdenki tömítés
-Főtengely szinering
-Olajszűrő
-Olaj (elf 10w40)

Árak:
Motor alkatrészek: 40000.-
Fogyó alkatrészek: 28000.-
Szerelés:              50000.-

Összesen: 118.000.-

Várható lesz még egy programozható e85 átalakító a többlet benzin adagolásához. (nagyobb injektor egyelőre nem, mert az e85 elektronikák nem tudnak csökkenteni a befecskendezendő mennyiségen, csak növelni rajtuk, és fölösleges túldúsítani.)


Gratula kivi leszek  folytatásra!118000.- nekem is megérne egy ilyen munkálat nekem elég lenne 120 lóerő
'03 Corolla E12 4zz-fe

pzs

  • Vendég
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #665 Dátum: 2011.09.19 08:24:43 »
Gratula kivi leszek  folytatásra!118000.- nekem is megérne egy ilyen munkálat nekem elég lenne 120 lóerő

120-ra ne szamits. 110 a realis gyari ECU-val illetve szivo es kipuff resszel.

Yocee

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 571
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #666 Dátum: 2011.09.19 10:34:03 »
Gratula kivi leszek  folytatásra!118000.- nekem is megérne egy ilyen munkálat nekem elég lenne 120 lóerő

120-ra ne szamits. 110 a realis gyari ECU-val illetve szivo es kipuff resszel.

Még párszáz km és megtudjuk...

dublin19

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 537
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #667 Dátum: 2011.09.19 11:21:05 »
Gratula kivi leszek  folytatásra!118000.- nekem is megérne egy ilyen munkálat nekem elég lenne 120 lóerő

120-ra ne szamits. 110 a realis gyari ECU-val illetve szivo es kipuff resszel.
és 1zz-s szívórész?+1zz-s injektorral?
'03 Corolla E12 4zz-fe

avman

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 93
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #668 Dátum: 2011.09.19 18:39:25 »
120-ra ne szamits. 110 a realis gyari ECU-val illetve szivo es kipuff resszel.
annyit az 1.6 is tud, és ezekben az sem nagyon különbözhet.
E11 2001 1,4 vvti corolla

dublin19

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 537
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #669 Dátum: 2011.09.19 19:31:15 »
+13 pacihoz azért sok az a 180000.-
'03 Corolla E12 4zz-fe

Lotto

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 223
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #670 Dátum: 2011.09.20 00:10:43 »
+13 pacihoz azért sok az a 180000.-
118 ? :sleep1:
E12 1.4 VVTI   2004 - volt :(
E87 116i  2011
GSR 600 K6

dublin19

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 537
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #671 Dátum: 2011.09.20 08:45:08 »
+13 pacihoz azért sok az a 180000.-
118 ? :sleep1:
uhh bocsi elírtam :D
'03 Corolla E12 4zz-fe

dublin19

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 537
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #672 Dátum: 2011.09.20 08:57:00 »
Nekem még az 1.6-tal volt egy chippes próbálkozásom és ott beforrasztottak valami sárga dobozkát és azt próbálták egy kézi programozóval állítgatni,de olyan szarul sikerült hogy kivetettem és visszaadták a pénzt.Szóval lehet ezt is csak nem mindegy ki és hogyan.
leírnád privátban hogy melyik cég volt ez?
'03 Corolla E12 4zz-fe

pzs

  • Vendég
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #673 Dátum: 2011.09.20 11:31:34 »
+13 pacihoz azért sok az a 180000.- 118000.-

Ebben a kategoriaban (viszonylag kis kobcentis szivo benzines) nem szamit kevesnek az a 13 paci ennyi penzert...  :flowers:
Ez nem egy 2-2.5 turbos benzines ahol turbonyomas emelessel vagy pici finomhangolassal 50-100 loerot lehet nyerni viszonylag keves penzbol....

Kivancsian varom milyen egyeb ennel olcsobb megoldassal tudsz 5 loeronel tobbet kicsikarni ebbol az 1.4 benzinbol  :whistling:.

Nem azt allitom, hogy megeri, de ha ragaszkodsz az autohoz es kell egy kis tobblet akkor ennel jobb megoldas jelenleg nem letezik. Legjobb megoldas lecserelni az autot, de sokan ragaszkodnak a meglevohoz...

dublin19

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 537
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #674 Dátum: 2011.09.20 12:27:58 »
+13 pacihoz azért sok az a 180000.- 118000.-

Ebben a kategoriaban (viszonylag kis kobcentis szivo benzines) nem szamit kevesnek az a 13 paci ennyi penzert...  :flowers:
Ez nem egy 2-2.5 turbos benzines ahol turbonyomas emelessel vagy pici finomhangolassal 50-100 loerot lehet nyerni viszonylag keves penzbol....

Kivancsian varom milyen egyeb ennel olcsobb megoldassal tudsz 5 loeronel tobbet kicsikarni ebbol az 1.4 benzinbol  :whistling:.

Nem azt allitom, hogy megeri, de ha ragaszkodsz az autohoz es kell egy kis tobblet akkor ennel jobb megoldas jelenleg nem letezik. Legjobb megoldas lecserelni az autot, de sokan ragaszkodnak a meglevohoz...
Nem is vitatom hogy ez a leghatékonyabb...sőt nekem még tetszik is és még az is lehet hogy belevágnék(főleg mikor már kiforr az a része a dolognak hogy az ecu-ját totál hozzá tudják illeszteni a dolgokhoz..)csak szerényke 13+  LE nekem nem ér ennyit :) ha pl már a 140pacis 1zz-t kapnám nah az már döfi elvileg ezeknek a motoroknak tudniuk kell azt is...
« Utoljára szerkesztve: 2011.09.20 12:32:35 írta dublin19 »
'03 Corolla E12 4zz-fe