Szerző Téma: 1.4 - 1.8 átalakítás  (Megtekintve 269559 alkalommal)

0 Felhasználó és 4 vendég van a témában

Lizard

  • Klubtag
  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 742
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #585 Dátum: 2010.06.26 22:37:14 »

Jobb lett volna megvenni azt a TS-t ,az lenyomná kényelmesen az ignist bármilyen körülmények között.

Sose hagyod abba ezt...........

Amúgy az Ignises meg pont a TS-ről váltott Ignisre. :hmmmm:


Nem a komfort és az erő miatt cserélte le  :cool2:
Az vitathatatlan, hogy ár/érték arányban elég jó választás az ignis sport
„If in doubt, flat out” (Colin McRae)

mozso

  • Átalakítgató machinátor
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1174
  • 2006 1.8L Corolla Turbo
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #586 Dátum: 2010.06.26 22:37:34 »
Igen, bontosat amivel Weber Gaborral egy teljes napon at mentunk a hungaroringen (ott voltal azert nem volt light-os ~200km), aztan az euroringen (vagy elotte?) aztan beleraktam 14 ezer km-t utcan. Viszont egy allorajtot csinaltam vele es nem birta a nyomatekot. Anno ezt nem ertettem es megkerdeztem egy amcsi MR2 valto specialistat, amint megtudta, hogy C150-es valto, mondta is, hogy az a csoda, hogy eddig birta.
Mozso::home, Corolla E12 HB kovácsolt 1ZZ-FE + GT2860R turbo + sok egyéb

Szuti

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
  • Fanatic Racer:-)
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #587 Dátum: 2010.06.26 22:41:40 »
Igen, bontosat amivel Weber Gaborral egy teljes napon at mentunk a hungaroringen (ott voltal azert nem volt light-os ~200km), aztan az euroringen (vagy elotte?) aztan beleraktam 14 ezer km-t utcan. Viszont egy allorajtot csinaltam vele es nem birta a nyomatekot. Anno ezt nem ertettem es megkerdeztem egy amcsi MR2 valto specialistat, amint megtudta, hogy C150-es valto, mondta is, hogy az a csoda, hogy eddig birta.

Nekem amit 1 kilóért vettem váltót és Ricsi összerakta,az összerakás utáni első állórajtnál leszakadt szóval egy szavad se legyen hogy még mentél vele 14000km-t.Nekem 5 métert nem bírt ki és a pénzt sem kaptam vissza és mást sem...

Ne hasonlítsuk a 2 dolgot ;)

tutinet

  • Vendég
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #588 Dátum: 2010.06.26 22:45:55 »
Mivel Sityu a barátom,nem írom ide,hogy miért.Ha tudnád és tiszteletben tartanád akkor nem írnál ide ekkora ökörséget. :surrender:

Milyen ökörséget ?
Én is tudom miért, én meg ugyanezért nem vettem TS-t mert nem akartam úgy járni. Most szopnék miattad a hitellel és még lehet hogy a kocsit is elvennék tőlem. Jó lenne mi ?
A turbósítás is bazi sok pénz még ezután, kihagyom. Ezért mondtam, hogy vége az átalakításnak  , leírjam még ?
Első dolog, hogy újra szét kell szedni a motort és visszarakni a gyári 1.8-as dugókat a csapszegekkel meg a gyűrűkkel, amik vacakok tehát rögtön kel egy új szett gyűrű kell valszeg hengerfejtömítés . Már itt megint ott tartunk, hogy 2x. lenne megcsinálva a motor ki+be + átépítés . :whistling:
Nem értem miért kell ezzel a rohadt turbóval baxtatni még mindig, én örülök annak, hogy jó lett tudom mennyiről javult mennyire és ok is. Ennyi .
Nekem nem is kell több .

Nem Ignisekkel kell menni meg Yarisokkall hanem olyan autókkal, amiknek ugyanilyen motorja van, mint az enyém pl. Celica, Verso, Avensis, USA Corolla stb. Ahhoz kel mérnem magamat mert a motorok egyformák és a gyár azokba szánta ezt a motort nem az enyémbe .
És ha van előnye a vezérlésnek meg a szívótuningnak, akkor kijön, hogy mennyi plusszt tettünk hozzá.



« Utoljára szerkesztve: 2010.06.26 23:13:15 írta tutinet »

mozso

  • Átalakítgató machinátor
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1174
  • 2006 1.8L Corolla Turbo
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #589 Dátum: 2010.06.26 23:02:27 »
Nekem amit 1 kilóért vettem váltót és Ricsi összerakta,az összerakás utáni első állórajtnál leszakadt szóval egy szavad se legyen hogy még mentél vele 14000km-t.Nekem 5 métert nem bírt ki és a pénzt sem kaptam vissza és mást sem...

Ne hasonlítsuk a 2 dolgot ;)

Nekem ez nem remlik, vagy nem meselted? Ettol fuggetlenul a C150-es valto nem tud elviselni 245Nm nyomatekot tartosan.
Mozso::home, Corolla E12 HB kovácsolt 1ZZ-FE + GT2860R turbo + sok egyéb

Lizard

  • Klubtag
  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 742
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #590 Dátum: 2010.06.26 23:49:58 »
Így is lehet nézni, meg úgy is, hogy összeadod az autód árát+még amit ráköltöttél, és abban az árban körbenézel, hogy mit vehetsz/vehetnél. Akkor már bármihez hasonlíthatod.
Akár 2 ignishez is...
„If in doubt, flat out” (Colin McRae)

Lizard

  • Klubtag
  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 742
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #591 Dátum: 2010.06.26 23:53:31 »
Sokunknak feltehető a kérdés (többek között nekem is) megéri ennyit rákölteni?
"Ennyiből vehetnél jobbat is"
Ezeket sokat hallani mindenfelől...
De nem sok rohangál ilyen az utcán, mint pl az enyém, nekem megérte/megéri minden vagyonomat rákölteni  :innocent:
Mindenkinek magának kell éreznie  :cool2:
Én Tuti helyében lehet hogy élből ráakasztottam volna az 1.4-esre egy megfelelő méretű turbót.
„If in doubt, flat out” (Colin McRae)

pzs

  • Vendég
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #592 Dátum: 2010.06.27 00:34:48 »
Tuti, nem bantani akarlak, de irod, hogy ennyi meg annyi penz a turbo. Ok, hogy nem szeretned, mert nem engedheted meg magadnak, vagy csak egyszeruen nem szansz ra annyit, de akkor nem ertem, hogy az Emanage felprogramozasara miert nem sajnalod a penzt. Par het alatt fel lett programozva 95-re utana 98ra meg ahogy tegnap mondtad etanolra is szeretned. Ez nem penzkidobas szted? Alapbol fel kellett volna programozni 98ra vagy etanolra es egy csomo penz a zsebedben maradt volna...  :flowers:

Szuti

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
  • Fanatic Racer:-)
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #593 Dátum: 2010.06.27 08:58:24 »
Tuti most küldök Sityunak egy üzit jogy monfja el neked mièrt is kellett eladnia a ts?-t ès ùgy majd èrteni fogod.

Szuti

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
  • Fanatic Racer:-)
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #594 Dátum: 2010.06.27 09:33:48 »
Nekem amit 1 kilóért vettem váltót és Ricsi összerakta,az összerakás utáni első állórajtnál leszakadt szóval egy szavad se legyen hogy még mentél vele 14000km-t.Nekem 5 métert nem bírt ki és a pénzt sem kaptam vissza és mást sem...

Ne hasonlítsuk a 2 dolgot ;)

Nekem ez nem remlik, vagy nem meselted? Ettol fuggetlenul a C150-es valto nem tud elviselni 245Nm nyomatekot tartosan.

Mozso hogy ne meséltem volna az Exmadmagos váltószívásomról...az indexen is volt egy nagy csata hogy most akkor ki is volt a birka...Ide is beírtam,meg mindenki tudja,tudta...

mozso

  • Átalakítgató machinátor
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1174
  • 2006 1.8L Corolla Turbo
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #595 Dátum: 2010.06.27 09:36:37 »
A valtoszivast meselted, de a szinte azonnal szetugrott belsokre nem emlekszem, csak hogy gond volt vele.
Mozso::home, Corolla E12 HB kovácsolt 1ZZ-FE + GT2860R turbo + sok egyéb

tutinet

  • Vendég
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #596 Dátum: 2010.06.27 10:12:47 »
Tuti, nem bantani akarlak, de irod, hogy ennyi meg annyi penz a turbo. Ok, hogy nem szeretned, mert nem engedheted meg magadnak, vagy csak egyszeruen nem szansz ra annyit, de akkor nem ertem, hogy az Emanage felprogramozasara miert nem sajnalod a penzt. Par het alatt fel lett programozva 95-re utana 98ra meg ahogy tegnap mondtad etanolra is szeretned. Ez nem penzkidobas szted? Alapbol fel kellett volna programozni 98ra vagy etanolra es egy csomo penz a zsebedben maradt volna...  :flowers:

Nem ilyen egyszer a helyzet. A programozás összetett feladat. Legelső alkalommal ECU resettel kezdődik és le kell húzni a gyári szondát. Föl kell tenni 3 db szenzort a motorra. Egy szélessávú, egy EGT meg egy knock. És a dolog AFR behangolással kezdődik, hogy az AFR mindig ideális legyen pl. 13.5-15.
Bár a programozó mindenkitől megkérdezi, hogy most hogyan programozzon: kihegyezett teljesitménymaxra, élettartammaxra vagy a kettő közé. Én a kettő közét választottam, ugyanúgy mint az emberek 90%-a.
Végigcsináljuk 2-es, 3-as, 4-es fokozatokban az AFR-t openloop alatt és felett is majd következik padlógáz-elvesz, padlógáz-elvesz szakasz, ami nagyon durván megterheli a motort.
Ha ez kész még autópályán nézünk egy 5-ös fokozatot is. Ezzel az egyik tábla az AFR kész.
Jön a másik tábla :a gyújtás. Itt ugyanúgy végig kell menni.
Egy teljes programozás 20 ezer és 5 ezer a szenzorbérlés és 1 nap feltétel, hogy ne legyen eső.
De ha van egy kész 95-ös tábla akkor már az AFR-t nem kell újraprogramozni és csak a knock szenzort kell bekötni amit bérelni sem kell mert az a programozóé. Tehát csak a gyújtástáblát kel újraírni. 10ezer volt csak. :cool2:
Az etanol az megint más, ott mindent újra kell majd írni a teljes AFR táblát és a teljes gyújtástáblát is. Tehát 25 ezer lesz majd. Tehát ezek a költségek nem
magasak és kész mindhárom 95,98, E85 program, akkor 2 perc alatt bármelyikről átállíthatom a motort bármelyikre. :cool2:
Pl. télen 95-re nyáron 98-ra vagy E85-re, hosszabb külföldi út előtt pl megint 95-re, gyorsulási verseny előtt meg E85-re pl.
Egy melyik gyári ECU, vagy barkácsolt chiptuningos tudja ??? kb. nulla. :D :D :D


« Utoljára szerkesztve: 2010.06.27 10:18:32 írta tutinet »

tutinet

  • Vendég
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #597 Dátum: 2010.06.27 10:17:25 »
Nekem amit 1 kilóért vettem váltót és Ricsi összerakta,az összerakás utáni első állórajtnál leszakadt szóval egy szavad se legyen hogy még mentél vele 14000km-t.Nekem 5 métert nem bírt ki és a pénzt sem kaptam vissza és mást sem...

Ne hasonlítsuk a 2 dolgot ;)

Nekem ez nem remlik, vagy nem meselted? Ettol fuggetlenul a C150-es valto nem tud elviselni 245Nm nyomatekot tartosan.

Mozso hogy ne meséltem volna az Exmadmagos váltószívásomról...az indexen is volt egy nagy csata hogy most akkor ki is volt a birka...Ide is beírtam,meg mindenki tudja,tudta...

Ja ja, volt egy ilyen csak álcázva voltak a dolgok klímakompresszorra Mozso nem emlékszel ?



tutinet

  • Vendég
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #598 Dátum: 2010.06.27 10:24:53 »
Szuti: kicsit erősen fogalmaztam, bocs de itt van, hogy miért is akadtam ki azon, hogy most meg turbót rakjak rá:

 itt az 1 évvel ezelőtti Hsz-ed, és ha ezt átnézed látod, hogy honnnan indultunk és miről volt szó akkor:
Ja és ugye akkor Sityu TS-ét 6200-ig forgatva otthagyta az átépített 1.8-as Corolla tehát a dolgot mindenki jónak és megfelelőnek itélte.
És Szuti te ültél mellettem mikor Sityuval gyorsultam 6200-ig, több autóval otthagyott.
Ez volt a főpróba, amikor Zsolték eljöttek és megmutatták mindenkinek az 1.8-as Corollát plusz még egy másik időpontban Satrianit vitték el egy körre, aki szintén le volt nyűgözve.


"Na szóval amit én gondolok  a dologról az az hogy mondjuk 1.4 95 paciból max 3 kilóért 1.8 140paci minden gond nélkül.Sityu ha már valamivel mentek gond nélkül 50ezer km-t az jelentheti azt hogy megbízható nem???Amit írsz hogy elbizonytalanít az pl Hibátlan motort szétszedni ha Toyotás megbízható szerelők rakják össze akkor miről beszélünk?Károsanyagkibocsájtás:sztem ha az 1.8-as mr-s átmegy a zöldkártyán akkor az átépített 1.8-as corolla is.Ja ás ugye nem kell motorszámmal szórakozni,mivel az marad.Az 1.6 az 1.4-nél 15 pacival megy jobban az 1.8 meg 45 pacival megy jobban az 1.4-nél és 30 pacival az 1.6-nál.Szóval sztem ezt a dolgot is rövidre lehet zárni.

Csak hogy visszatérjek a mondandóm elejéhez 3kilóért 45 paci vagy turbó 100paci idegeskedéssel állítgatással zajokkal,remek menetteljesítményekkel 1mft plusszos költségekkel a beszerelés és még arról nem tudunk semmit ha gáz lesz a javítások mennyibe fognak fájni.Csak hogy én is belekerüljek a témába ugye az én példám meg az hogy az autó váltója sem erre van méretezve szóval az is necces hogy meddig fogja bírni.Azt gondolom ezt a plusz 45 pacit simán elbírja sokáig megbízhatóan,de mondjuk egy 100pacis módosítás kemény pénzekbe kerülhet ha javításra kerül a sor.Mondjuk ez a rész sokkal jobb mint az égig tuningolni egy 1.4-est,mert abból sosem lesz gyors gép,még csak gyorsabb sem,de ebből már jöhet ki olyan amire érdemes költeni."
« Utoljára szerkesztve: 2010.06.27 10:27:26 írta tutinet »

Ákos2004

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6642
  • Corolla E12 1.4 vvti SOL Corolla E15 1.6 Luna
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #599 Dátum: 2010.06.27 10:32:42 »
Így is lehet nézni, meg úgy is, hogy összeadod az autód árát+még amit ráköltöttél, és abban az árban körbenézel, hogy mit vehetsz/vehetnél. Akkor már bármihez hasonlíthatod.
Akár 2 ignishez is...
Rugalmasságot nem szoktatok mérni? Pl. Ignis 80-ról 120ra, Tutinet 80ról 120ra stb? Meg azt is kell nézni, hogy Tutinet kocsija kb úgy megy, mint az IgnisSport és YarisTS ellenben a Cori már elviselhető méretű autó, hogy másról ne is beszéljek...  :flowers:
Másrészt meg szerintem nincs olyan tuningolt autó, aminél az alapautó árát és a ráköltség árát összeadva kijönne a tuningolt autó ára, de ezt gondolom már közhely.