Szerző Téma: 1.4 - 1.8 átalakítás  (Megtekintve 272328 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

TSityu

  • Vendég
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #540 Dátum: 2010.06.07 21:40:18 »
Én nem leszek jó egy tesztre?  :ph34r: ;)

Szuti

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
  • Fanatic Racer:-)
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #541 Dátum: 2010.06.07 21:43:59 »
Te nagyon vagánykodsz azzal a suzival,ahelyett,hogy vettél volna egy corollát :tt2:

TSityu

  • Vendég
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #542 Dátum: 2010.06.07 22:09:43 »
 :D , de most Tutinak drukkolok......  ;)

tutinet

  • Vendég
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #543 Dátum: 2010.06.08 10:27:15 »
Kéne kölcsön irridium gyertya kipróbálásra ha esetleg akad valakinél megköszönném.
Nem a Corollába való gyári hőértékű hanem attól nagyobb vagyis hidegebb gyertya lenne jó.



tutinet

  • Vendég
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #544 Dátum: 2010.06.08 22:35:14 »
Még megnézek egy fokkal hidegebb gyertyát majd tehát 7-es hőértékűt és beleteszek egy TRD thermosztátot.
Most gondolkodom , hogy véglegesen a motor miatt is jobb lenne 98-asra felprogramozni ez egy jobb kompressziósabb benzin is és ad némi plusz teljesítményt mert a gyújtáson tudunk előrevenni.
Az etanol nem rossz dolog de jár némi plussz kiadással azt Roland is újból fullos pénzért programozza újra és kell egy 5000 ft-os alkatrész + 1 db. új gyári benzinszűrő amit ki kell majd cserélni valamikor 500 km használat után és vagy jó lesz a szűrő vagy nem vagy eltömődik az injektor vagy nem.
A 98-ra programozás meg eleve olcsóbb mivel csak a gyújtástérképre kell ráírni (elvileg) és azt tudok szinte mindenütt tankolni etanolt meg nem.
Meg a motort is jobban kímélem vele.

ToTo

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1597
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #545 Dátum: 2010.06.08 23:25:57 »
Gratulálok!  :sorcerer:

100-asra progizzátok! Az enyém nem 1-6-os, de majdnem, mehetünk majd egyet valamikor... Mennyivel lehet jobb az autó gyárihoz képest, mármint paciban vagy nyomatékban? Mikor mész mérésre?
« Utoljára szerkesztve: 2010.06.08 23:27:42 írta ToTo »
Toyota Yaris T SPORT
153



tutinet

  • Vendég
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #546 Dátum: 2010.06.09 23:46:05 »
Gratulálok!  :sorcerer:

100-asra progizzátok! Az enyém nem 1-6-os, de majdnem, mehetünk majd egyet valamikor... Mennyivel lehet jobb az autó gyárihoz képest, mármint paciban vagy nyomatékban? Mikor mész mérésre?

Felprogramozzuk 98-asra és majd azután elviszem leméretni ugyanoda ahol voltam.
Majd mehetünk egyet de mikor ?

ToTo

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1597
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #547 Dátum: 2010.06.11 15:28:11 »
Progizzátok fel 98-ra és vidd el mérésre, utána szerintem mehetünk, miután ezek készen vannak, hiszen akkor minden rendben a te részedről, addig én meg gyúrok...  :sorcerer:

Az első mérésen milyen számokat kaptál?
« Utoljára szerkesztve: 2010.06.11 15:31:28 írta ToTo »
Toyota Yaris T SPORT
153



pzs

  • Vendég
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #548 Dátum: 2010.06.11 15:44:59 »
Progizzátok fel 98-ra és vidd el mérésre, utána szerintem mehetünk, miután ezek készen vannak, hiszen akkor minden rendben a te részedről, addig én meg gyúrok...  :sorcerer:
...

Mire gyursz?  :sorcerer:

tutinet

  • Vendég
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #549 Dátum: 2010.06.12 12:59:43 »
Szerintem finomít a rendszeren vagy jobb direktszűrőt tesz bele vagy esetleg 100-asra programoz. Esetleg kompi és ezzel ki is merült a szívótuning.
Amúgy egy E12-es Corollának nem sok esélye van a TS Yaris ellen a 1-200 kg súlytöbblet azért nem kevés. A TS Yarist a TS Corolla foghatja meg de az is csak a lift miatt 6200-ig az sem.

Amit mentünk Zsolttal tegnap az jó menet volt igaz én nem nyomtam tövig mert nem tudni biztosan minden jó e motorral mivel még az ECU se tanult be mert a programozás óta szinte otthon állt az autó nem is használtam. Az elején elmentem de a végére feljött és beért amin meglepődtem de talán ez azért lehetett mert neki direktszűrője van meg organic kuplungja. A direktszűrő nagy fordulaton hoz többletet és ez látszott is.
Meg az én gyújtáson nagyon le van véve most kímélve a motort ez is sokat visszafog.
Nekem még hátravan egy TS kuplung és lendkerék beszerelés meg egy gyertyapróba és egy programozás is meg egy pár dolgot még kell állítani a motoron.

pzs

  • Vendég
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #550 Dátum: 2010.06.12 13:35:34 »
Szerintem finomít a rendszeren vagy jobb direktszűrőt tesz bele vagy esetleg 100-asra programoz. Esetleg kompi és ezzel ki is merült a szívótuning.

A kompresszoron kivul mar minden felsorolt dolgot kimeritett ha jol tudom...  :tt2:

tutinet

  • Vendég
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #551 Dátum: 2010.06.12 14:55:40 »
Szerintem finomít a rendszeren vagy jobb direktszűrőt tesz bele vagy esetleg 100-asra programoz. Esetleg kompi és ezzel ki is merült a szívótuning.

A kompresszoron kivul mar minden felsorolt dolgot kimeritett ha jol tudom...  :tt2:

Akkor lehet , hogy magát is gyúrja  :D :D
Mint ahogy én is .   :cool2:

ToTo

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1597
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #552 Dátum: 2010.06.14 23:04:07 »
Ahogy Zsolti említette, minden meg van, kivéve a kompi...

Tuti, a hátralévő dolgaidat intézd, aztán megyünk, majd ha készen vagy mindennel, csak hogy legyen nálad egy kis előny.  :sorcerer:
Toyota Yaris T SPORT
153



tutinet

  • Vendég
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #553 Dátum: 2010.06.26 13:00:33 »
Kész lett a dolog a héten tegnap este volt is egy kis próba de csak óvatosan és meglepően jól teljesített.  :yes: :yes:
Sajna a kuplungom még a régi 1.4-es azzal kezdeni kell majd valamit de mondhatjuk, hogy egy tavaly augusztusban indult projectre tehetünk végre pontot. Pont. :cool2:
Ha megnézem majdnem 1 évembe telt a dolog de kaptam magam alá egy olyan autót, ami úgy megy mint egy Celica GT az 1.4-es helyett.  :D :D
Végül is "kaptam" egy másik kategóriás autót úgy, hogy ezen se kívülről se belülről nem venni észre semmit. :D

Szerintem megérte , ráadásul 4000 km-t ment a motor az 1.4-es előgyújtásos vezérléssel még jó, hogy megkapta az elején az 1.8 injektorait így az AFR pont az ideális 1-es lambda értéken volt 3500-ig forgatva. Ja igen, generátorszíjat kellett cserélnem mert a régi elrepedezett. Úgyhogy jó ez a VVTI motor csak kapjon évente új fini olajat.

Jó dolog ez az átépítés bárki belevághat de a Greddy emanage féle  beszerelést és részletes felprogramozást  mindenképp be kell kalkulálni, anélkül csak félmunka lesz.  :flowers: Mondjuk ez valahol a topik elején már kiderült amikor Satriani először mondta azt, hogy neki így nem pálya ez az átépítés.

Ha belevesszük, hogy nincs (szopó) frank vagy másmilyen hitelem  (sose volt  :D :D) ezt is mind saját erőből hoztam össze nem rossz ez és ezúton is mindenkinek szeretném megköszönni a segítséget, aki tevőlegesen és/vagy szóban a segítségemre volt. Köszönöm !!!


Megy úgy mint egy 110 LE-s Suzuki ami 2-300 kilóval könnyebb (ezt nem tudjuk pontosan) de ha a Suzukiba beül még valaki már lemaradna vagy én etanolt tankolok szintén lemarad :devil:...........
« Utoljára szerkesztve: 2010.06.26 13:07:35 írta tutinet »

pzs

  • Vendég
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #554 Dátum: 2010.06.26 13:17:18 »
Megy úgy mint egy 110 LE-s Suzuki ami 2-300 kilóval könnyebb (ezt nem tudjuk pontosan) de ha a Suzukiba beül még valaki már lemaradna vagy én etanolt tankolok szintén lemarad :devil:...........

 :lol:

Az a lenyeg, hogy osszeallt a dolog ;).