Szerző Téma: 1.4 - 1.8 átalakítás  (Megtekintve 272000 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Szuti

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
  • Fanatic Racer:-)
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #510 Dátum: 2010.04.08 22:56:31 »
Csúnya lett volna,ha csak ennyi lenne a baj.

tutinet

  • Vendég
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #511 Dátum: 2010.04.08 23:03:22 »
Csúnya lett volna,ha csak ennyi lenne a baj.

Az, de Roland kérdezte is az elején, hogy milyen benzinnel járok  és mennyi a kompresszió arány de az utóbbira nemigen tudtam pontos választ adni. 10.5-et mondtam neki ha jól emlékszem.
És azt már az elején mondta, hogy nem mindegy hányas oktánszámú benzinre programoz.

De mivel több 100 autót megcsinált már köztük francia és német autókat ilyen Bosch ECU-kal , így a Bosch számlájára se lehet kizárólagosan ráhúznii ezt az egész dolgot.

Egyébként mondtam Tomiéknak is már többször, hogy ha melegen leállítom és beindítom a motort, akkor érezem, hogy visszaüt valami a talpamra a kuplung pedálról és és egy koppanást is hallani a motor felől. De nem tudják ők sem mitől van. Az, hogy túl nagy a nyomás és a benzin hamarabb meggyullad, mint ahogy kéne az mondjuk nem elképzelhetetlen.

Szuti

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
  • Fanatic Racer:-)
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #512 Dátum: 2010.04.08 23:04:33 »
Csúnya lett volna,ha csak ennyi lenne a baj.

Az, de Roland kérdezte is az elején, hogy milyen benzinnel járok  és mennyi a kompresszió arány de az utóbbira nemigen tudtam pontos választ adni. 10.5-et mondtam neki ha jól emlékszem.
És azt már az elején mondta, hogy nem mindegy hányas oktánszámú benzinre programoz.

De mivel több 100 autót megcsinált már köztük francia és német autókat ilyen Bosch ECU-kal , így a Bosch számlájára se lehet kizárólagosan ráhúznii ezt az egész dolgot.

Egyébként mondtam Tomiéknak is már többször, hogy ha melegen leállítom és beindítom a motort, akkor érezem, hogy visszaüt valami a talpamra a kuplung pedálról és és egy koppanást is hallani a motor felől. De nem tudják ők sem mitől van. Az, hogy túl nagy a nyomás és a benzin hamarabb meggyullad, mint ahogy kéne az mondjuk nem elképzelhetetlen.


Amit érzel az sztem az abs.

TSityu

  • Vendég
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #513 Dátum: 2010.04.08 23:09:31 »
Amit érzel az sztem az abs.

No, de a kuplung pedálon.  :hmmmm: :D


Szuti

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
  • Fanatic Racer:-)
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #514 Dátum: 2010.04.08 23:29:49 »
Sztem  ha valami visszaüt azt azon a pedálon is lehet érezni,de ne legyen igazam.

mozso

  • Átalakítgató machinátor
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1174
  • 2006 1.8L Corolla Turbo
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #515 Dátum: 2010.04.09 01:18:28 »
1ZZ-FE: 10.2:1 a kompresszioarany.
3ZZ-FE: 10.5:1
4ZZ-FE: nem emlekszem
Mozso::home, Corolla E12 HB kovácsolt 1ZZ-FE + GT2860R turbo + sok egyéb

tutinet

  • Vendég
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #516 Dátum: 2010.04.09 08:35:16 »
1ZZ-FE: 10.2:1 a kompresszioarany.
3ZZ-FE: 10.5:1
4ZZ-FE: nem emlekszem

4ZZFE: 10.5:1 szintén.
www.osszesauto.hu-n is meg lehet nézni.

tutinet

  • Vendég
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #517 Dátum: 2010.04.10 14:55:53 »
Nemrég beszéltem egy illetővel aki korábban tuningolt Toyotákat és azt mondta, hogy a Bosch ECU-k a vezérműtengely pozicionerszenzortól zavarodnak meg azt mondta a felső holtpont jeladót kéne kiiktatni menet közben.
a Bosch ECU-nél hurokban van kötve a Densonál meg sorban valami ilyesmit mondott és a Bosch ECU-sat emiatt nem lehet túlpörgetni.
Van nála Denso ECU is 89661-02750 3ZZFE 5M/T és bowdenes gázpedálos egy 2003 1.6-osból való hurokkal , antennával együtt 75-ért adná.

Van neki egy 1.6-os-hoz  való váltója is 45 ezer km-t futott még ezen is gondolkodtam, hogy nem ártana az sem. Mivel azt mondtátok hogy az 1.6 és 1.8 váltója ugyanaz és valszeg erősebb, mint az 1.4-é.

tutinet

  • Vendég
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #518 Dátum: 2010.04.12 16:06:08 »
Na, storno az egész találgatás nem a 98-as benzin és nem a szenzor a gond.
Viszont pozitív fejlemény, hogy ultimattel meg megy.  :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap:

2x ki ill. bekötve, hogy nem e véletlen de nem az, tehát a következő lépés az ultimate beszerzés.

Még mindig jobb, mint a bizonytalan és elenőrizhetetlen chiptuning vagy a költséges ECU csere, ami nem is biztos, hogy kivitelezhető. Végülis örülök, mert ezzel végre be lehet fejezni az egész átalakítást és és a lehető legjobb eredményt lehet kihozni a rendszerből. Ja és lehet csinálni egy külön táblát E85-re is, de ez csak hab a tortán. :D :D :D

Szuti

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
  • Fanatic Racer:-)
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #519 Dátum: 2010.04.12 17:08:57 »
Ez viszont jó hír:-)

Emellett azt nyered még az ultimate-val,hogy ha bármit módosítasz még,akkor is le tudja kezelni.

Satriani

  • Vendég
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #520 Dátum: 2010.04.12 17:21:27 »
Viszont pozitív fejlemény, hogy ultimattel meg megy. 

Magyarul vezérlésváltás felett is megoldható a 14.7 közeli AFR? Az fajin.  :cool2:

Satriani

  • Vendég
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #521 Dátum: 2010.04.14 16:20:11 »
Figyumá', szerintem még nem volt téma, hogy amerikai kivitelű E12-ből nem lehetne esetleg egy ECU-t berhelni? Ott szerelték az E12-t 1ZZ-FE motorral, abból kéne egy bontott motor meg egy ECU, ennél egyszerűbb megoldás nem is létezne.

 :hmmmm:

tutinet

  • Vendég
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #522 Dátum: 2010.04.14 17:35:00 »
Figyumá', szerintem még nem volt téma, hogy amerikai kivitelű E12-ből nem lehetne esetleg egy ECU-t berhelni? Ott szerelték az E12-t 1ZZ-FE motorral, abból kéne egy bontott motor meg egy ECU, ennél egyszerűbb megoldás nem is létezne.

 :hmmmm:

Jónak tűnik ez a megoldás elsőre de feleslegesen sokba kerül, mert pl. motort, motorblokkot feleslegesen veszel és szállíttatsz onnan ide drágán. A saját motorodból is 1.8-ast csinálnak minek még1x venni is ?
Az ECU szóba került, de mások a szenzorok, jeladók és teljesen más az ECU is.
És  ECU kábelkorbács is kell a saját csatlakozóival és ezt mind át kell fűzögetni a tűzfalon. Meg lehet csinálni de így már drága.
Van ahol pl. elektromos a jeladó szenzor van ahol mágnestekercses ezért más-más a Bosch meg a Denso vezérlés is.
Elviekben az 1.4-es Bosch ECU-ja valahol fel lett törve mert olvasható módosítható a térképe, térképei. Elvileg csak, mert  pár chiptuningos bevállalja de csak az az 1.4 benzinest. Viszont igazából annyit csinálnak, hogy az AFR-t nézik az egész ford. szám tartományban a légtömegmérőt meg a gyújtásszöget és ezt állítják. Viszont a gyújtásszöget nem elég nézni abból nem derül ki az EGT mivel a chiptuningos mindent OBDII-n keresztül olvas. Az AFR-t jól belövik és adnak hozzá benzint is a megnövekedett levegőmenyiséghez, mégis szar lesz a motor idővel. Hogy miért ? Az előbb írtam le.
Viszont minden versenyautót , pályautót, és utcai autót is, amiket Roland programoz akár szívó akár turbó AFR-t és EGT-t is nézni kell egyszerre és módosítani a ford. szám függvényében !!!
Az a baj még, ha ezt egy "profi" csiptuningosnak elmondod elhajt a fenébe , hogy ne okoskodj mert őszerinte a mai autókat már szélessávú O2 szenzoral szereik és az OBDII mindenre jó, onnan látni mindent stb. stb.....És hogy ki a fene vállalja be, hogy kifúrkálják a kipuff rendszerét stb. stb....

Pedig 500-600 LE-s versenyautókat "kifurkált" kipuffal csinálnak mérőpadon és kibír 24 óra versenyt de a csiptuningos akkor is okosabb, nem lehet úgyse meggyőzni.

tutinet

  • Vendég
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #523 Dátum: 2010.04.17 20:58:14 »
Érdemes lehet az 1.8-ashoz való szívósort megvenni a saját pillangószelepével ?
Most ezen gondolkodok, mert ha ez a pillangó nagyobb átmérő mint az 1.4-1.6-hoz való akkor ugye több levegőt szív be a motor amihez ha több benzint adunk nő a teljesítmény, magyarul rendesen ki lehet használni a motort.

Logikusnak tűnik a dolog, mivel kifelé a kipufogó résznél már jobban ki lett nyitva a rendszer de a szívás része még az 1.4,1.6-hoz méretezett.
Tehát sokkal több levegőt nem tud szívni a motor mint eddig pedig szüksége lehet rá.


tutinet

  • Vendég
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #524 Dátum: 2010.04.22 20:51:31 »
Sajnos indult egy másik fórumon egy másik topik ugyanezzel a témával ahol lefikázták  a szerelőket és bennünket többünket is innét és  úgy állítják be az egész dolgot, mintha  nem tudnánk, hogy mit csinálnánk se mi se azok a szerelők, akik csinálták.
 :ph34r:

Mozso hsz-e: (azért írom be hátha kitörli valaki amott, már volt rá példa)
"Akkor par adat, csak hogy elorefele is haladjunk :-)

Jo ideje gondolkodtam, hogy osszerakjam-e ezt a hozzaszolast, mert az utolso ket oldal azert picit masrol szol.

1ZZ-FE, 3ZZ-FE es 4ZZ-FE motor 100% azonos, minden komponenst beleertve, kivetelek:
- injektorok 260ccm-esek az 1ZZ-nel, 180ccm-esek a 3ZZ es a 4ZZ-nel
- mas a dugyattyu mindharom motornal
- mas a hajtokar mindharom motornal
- mas a fotengely mindharom motornal
- mas a fotengely ekszijtarcsa az 1ZZ-nel (masik kettonel azonos), atmeroben nincs kulonbseg, csak rezgescsillapitasban / tomegben
- mas a szivosor es a pillango az 1ZZ-nel (masik kettonel azonos)
- mas a harom dugattyu gyuru az 1ZZ-nel (masik kettonel azonos)

A komplett hengerfej tokkal vonoval azonos. A szenzorok azonosak (fotengely, vezermutengely, kopogas, legtomegmero, elso hatso lambda). Szinten azonos a VVT-i vezerles osszes eleme beleertve az OCV-t is.

A gyari ECU 25%-os hibaturest enged. 1.4-rol 1.8-ra valtasnal ez tobb szempontbol keves -> CEL es a tobbi, gyujtas, benzin, 1.6-rol 1.8-ra semmilyen hibakod sem keletkezik tobb tizezer km alatt sem.
Tobb, mint 1 eve megkertek a fiuk, hogy nezzunk gyujtas adatokat kulonbozo tartomanyokban, fuel trimeket teljesen gyari ECU-val. Elvileg le vannak mentve meg kell keresnem oket, sokat monitoroztam a sajat gyari 1.6-os motorom vezerleset is mas okok miatt, mert sokmindent nekem kellett kitalalnom, hogy ne egessem szet. Nalam alapjaraton a gyujtas a hivatalos speckok szerint es a meres szerint is ugyanaz, mind az 1.6-ra, mint az 1.8-ra akar osszerakott, akar szeria.

A fenti allitasok alol tovabbi kivetelek:
1. Celica, MR2 Mk3 (MR-S), mert ott a hengerfej es a benne levo szelepek, szeleprugok, szivo oldali vezermutengely a szeleprugo tanyerok es meg par dolog is mas + ehhez van igazitva azoknak az ECU-ja is, emiatt ezek a motorok 129 helyett 143 loerosek, azert van a masik forumon feltuntetve sok elteres, mert anno en ehhez a motor varianshoz hasonlitottam
2. Az olajfogyasztas mizeria miatt tobbszor valtoztak a dugok es a gyuruk emiatt a fenti osszehasonlitasnal mindig a javitott utolso szeriat neztem
3. szinten valtozott a VVT-i vezerlo is hibajavitasok soran, de ez minden esetben (belertve a Celica/MR2-t is) azonos a hibajavitasok utan
4. az 1.4-es motorokhoz gyakran Bosch MSE 7.1-es vezerlo tarsult a Denso helyett, ennek pl. mas a vezermutengely jeladoja es nem kompatibilis az ECU az Emanage Blue-val

Az atalakitasban en csak adatokat gyujtottem a sracoknak, nem az en bizniszem. Tutinet kompresszioja egeszen biztosan 10.5 felett van, hiszen az 1.4-es dugok nincsenek annyira kimarva, de ezt valoban soha senki nem merte/szamolta. Ezert is erdeklodom tschangow PM-es storija irant annyira, mert sokkal konnyebb lenne jo par dolog, ha tudtam volna, hogy idehaza ilyen lehetosegek is vannak, a tobbit majd PM-ben.

16.8 bar volt a vegnyomasa Tutinetnek ezt valoban osszekeverte. A "harang alak" a meromuszer jellegzetessege, nem egy modern darab volt.

Amugy az eredeti topic pont arra lett volna hivatott, hogy ramutasson, hogy a sima atalakitasnal hogyan lehetne picit jobbat csinalni (utolagos ECU, rendes hangolast, konkret kulonbsegek, stb). Nyilvan a legtokeletesebb metodus tschangow altal vazolt megoldas, de ezek az atalakitasok mar jo ideje mennek idehaza jopar Toyotas csoportnal en sokaig nem is tudtam a letezeserol, amikor a forumhoz csatlakoztam. "
« Utoljára szerkesztve: 2010.04.22 20:58:47 írta tutinet »