Szerző Téma: 1.4 - 1.8 átalakítás  (Megtekintve 269459 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Szuti

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
  • Fanatic Racer:-)
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #495 Dátum: 2010.04.01 23:01:18 »
Az ECU csere nem ilyen egyszerű Szuti mert pl. a Denso ECU-kban 4 db csatlakozósor van a Boschokban meg csak 3.
Nem lehetne a Denso ECU-kra rádugni a csatlakozóimat.

Vagy Denso ECU és az összes kábelét áthúzni. Durva munka.



Elhiszem,de sztem ha eddig elmentél,akkor most már ne állj meg egy ilyen dolog miatt.Menj az unichippeshez vagy valahogy oldd meg hogy működjön.

Vagy vegyél egy TS-t mint ahogy azt már olyan sokszor mondtam ;)

TSityu

  • Vendég
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #496 Dátum: 2010.04.01 23:17:26 »
Én is azt mondom amit Szuti, innen már ne add fel. Aludj egyet, holnap nyugodtan át tudod gondolni.  :) ;)

tutinet

  • Vendég
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #497 Dátum: 2010.04.01 23:19:47 »
Én nem álltam meg, hisz ott voltunk csináltuk de ha Roland se tud megoldást, akkor onnan nehéz . Pedig az egész eddigi meló erre épült, a programozásra.
Nincs semmi ötleteRolandnak, én kérdeztem tőle, hogy esetleg nincse valami láb elkötve vagy jók e az injektorok jó e a légtömegmérő....., Mozso esetleg utánanéz ennek az ECU dolognak de igazából nem tudjuk a szoftvert megnézni, ami benne van.
A gyári első O2 szenzor csatija le volt húzva az ECU-ról. A 2 szenzor nem. Esetleg nem ez volt a baj ?


Olvasd vissza a topikot, láthatod, hogy én is a chipelés mellett voltam kezdetben az nem a legjobb megoldás .

Szuti

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
  • Fanatic Racer:-)
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #498 Dátum: 2010.04.01 23:23:14 »
Nem szeretném visszaolvasni,de azt tudom hogy a chippelés nem a legjobb megoldás,de sokkal jobb,mint az hogy nem csinálsz semmit.?Mozsótól visszakapod a lóvédat és aztán sztem kocogj el a chippeshez akik Tomiéknak is csinálták és mondd meg neki,hogy mi van a kocsidban és ahhoz állítson be mindent.-Moci,kupuff,légszűrő,injektorok mittoménmi.Sztem ha az első megoldás ami az e-manage,akkor az nem megoldás/mivel nem működik/és innentől ez a legjobb megoldás amit választhatsz.

tutinet

  • Vendég
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #499 Dátum: 2010.04.01 23:28:53 »
A furcsa az egészben az, hogy a chipes meg pont azt mondta, hogy a Bosch ECU-t könnyebb/egyszerűbb írni a Denso-t meg nehezebb.
Esetleg bontóba kéne nézni másik ECU-t .

Az a svájci cég, ahová kiküldted az ECU-dat az ki volt és mennyiért csinálta az átírást ?

Szuti

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
  • Fanatic Racer:-)
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #500 Dátum: 2010.04.01 23:30:31 »
A furcsa az egészben az, hogy a chipes meg pont azt mondta, hogy a Bosch ECU-t könnyebb/egyszerűbb írni a Denso-t meg nehezebb.
Esetleg bontóba kéne nézni másik ECU-t .

Az a svájci cég, ahová kiküldted az ECU-dat az ki volt és mennyiért csinálta az átírást ?

Értelmetlen,nem tudják jól megcsinálni.Olvasd el az előző hozzászólásomat újra ;)

tutinet

  • Vendég
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #501 Dátum: 2010.04.02 08:49:38 »
NA most ez azt is jelenti, hogy ugyanazt az üzemanyagmennyiséget kapja a motor? Vagy a nagyobb lökettérfogat-nagyobb szívás miatt eleve több benyát ad az ECU?  Vagy pedig meg kell buherálni valamit, hogy mégiscsak többet adjon? 1.8-as vagy 1.6-os ECUt berakni nem lenne jó? Lehet hülyeségeket kérdezek amúgy, annyira nem vágom ezt a részt :)

Az 1.4-es ECU hibakod nelkul +/- kb 20% benzint tud adni. Mivel karakterisztikaban jelentosen mas az 1.4 es az 1.8 (VVT-i valtas, nyomatek es LE gorbek) ezert nem vennek ra merget, hogy az 1.4 ECU modositasok nelkul meg tudja oldani a feledatot 100%-osan. Ennek megnezesehez tuti kell szelessavu lambda es EGT szenzor. Ezt mondtam is a fiuknak. Mivel az 1.4 ECU nem tudja, hogy 1.8-as injektorok vannak benne ezert azokat ugy vezerli, mintha 1.4-ek lennenek. Ez automatikusan azt is jelenti, hogy alapbol tobb benzint ad, mert a nagyobb injektorok azonos ido alatt tobbet adagolnak. Az egeszet az 1.4 ECU eleg jol le tudja elvileg kezelni egeszen addig amig figyelembe veszi az elso lambda szonda jelet (14.7:1 keverekaranyt tart). Vagyis a motor altal beszivott tobb levegot (1.4->>1.8) az injektorokkal adott tobblet benzinnel beallitja 14.7:1-re.

Problemak:
- az elso lambda szenzor jelet (closed loop mukodes) csak 3500-4000RPM-ig veszi figyelembe, illetve kb 50%-os motorterhelesig. Utana figyelmen kivul hagyja (open loop).
- ez felett a closed loopban megtanult adatok atlagaval probal dolgozni a kopogaserzekelo es a tobbi szenzor alapjan es a megtanult LTFT-ket (long term fuel trim - hosszu tavu uzemanyag strategia) alkalmazza
- emiatt lehet olyan eset, hogy a nagyobb injektorokkal relativ kis terhelesnel megtanult szegenyitest (negativ LTFT-k) tovabbviszi padlogazas, nagy terheleses reszekre, amikor viszont mar keves lehet a benzin - es ezt csak a kopogaserzekelo alapjan tudja korrigalni
- a gyari kopogaserzekelo viszont nem eleg kifinomult, hogy arra biztonsaggal lehessen alapozni, ezert kell minimum tuningolashoz EGT es szelessavu lambdaszonda berakasa

- gyujtas / elogyujtas terkepek, kb. senki nem tudja miben ter el az 1.4 es az 1.8 ECU ilyen teren. A gyujtas elhuzasaval lehet a benzin mellett a legjobban kontrollalni a kopogasos egest
- mind open, mind closed loopban lehetseges a gyujtasra ranyulni, de ehhez szukseges kulon motorvezerlo pl. Emanage piggyback ECU
- az Emanage raadasul meg tudja oldani a benzin dusitast is open loopban, amikor a gyari ECU mar nem nezi az elso lambda szonda jelet a megfelelo benzin-levego keverek visszacsatolasakent

A fentiekbol az idealis rendszer:
- 1.4->>1.8 moci + 1.8 injektorok
- Emanage piggyback ECU minimum, de lehet standalone is pl. Apexi Power FC (bar szerintem ez tul draga es felesleges erre az atalakitasra)- kotelezo EGT es wideband lambda legalabb a behangolas idejere
- ennel a megoldasnal nem kellene hozzanyulni a gyari 1.4 ECU-hoz

A fiuk ugye a gyari ECU-t babraltak tobb benzint ad es a kapott ertekekkel amit penteken monitoroztunk nem tunt rossznak a dolog, de nem volt EGT es szelessavu szenzor berakva, igy tutit sem lehet mondani.
Szamomra az lenne a legerdekesebb, ha pontosan megtudhatnank miben kulonbozik a gyari 1.4 ECU es a "chippelt", mert akkor kiderulne, hogy pl. mi van a gyujtassal.

Az 1.4-es ECU lecserelese 1.6-1.8-ra maceras:
- 1.8-as idehaza es Europaban sem letezett Corollahoz
- mas kocsi ECU-ja problemas, masok a csatlakozok, mas a belso mukodes, nem veletlen hogy a Toyota teljesen mas ECU-t gyart ezekhez, koltseghatekonysag miatt a Toyota lenne az elso aki megcsinalna az autotipustol fuggetlen kozos ECU-t, de valamiert megsem teszi...- Corolla-n belul is 3 kulonfele generacioju ECU van, akkor is ha azonos a motor, az evek alatt valtoztattak jopar dolgot (pl. elektornikus gazpedal), ezek beszerelese mas atalakitasokkal is jarna es nem garantalt a 100%-os kompatibilitas



Akkor marad még megoldásnak a standalone ECU. Pl. az Apexi PFC.

Szuti

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
  • Fanatic Racer:-)
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #502 Dátum: 2010.04.02 09:56:42 »
Az enyémhez az1300dollár plusz vám,áfa ilyenek.Itthon még senki sem csinált ilyet plusz nem is biztos hogy van a tiédhez plusz kábelezés,bekötés,programozás.Szted mit tudnál kohozni belőle egy 1.8-as szívó motorból?Elment az eszed?Akkor turbósítsd 5 kilóból vagy 6-ból és nyersz 70pacit így meg max nyerhetsz 20-at 4 kilóért.

Tutinet....Inkább nem is írok már semmit egy idő után látom felesleges.

Szuti

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
  • Fanatic Racer:-)
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #503 Dátum: 2010.04.02 11:41:50 »
Értem én,de hülyeségeket ne írkálj már...

tutinet

  • Vendég
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #504 Dátum: 2010.04.03 19:42:47 »
Ha nem tévedek az az Én Bosch ECU-m kapcsolási rajza:



[a csatolmányt egy admin törölte]

tutinet

  • Vendég
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #505 Dátum: 2010.04.03 19:47:24 »
Ez pedig az 1.6-os Denso ECU kapcsolási rajza.

Azt kéne nmegsasolni cserélhető-e a Bosch Densora, sajna 1.4-eshez való Denso ECU rajzom még nincs.

[a csatolmányt egy admin törölte]

tutinet

  • Vendég
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #506 Dátum: 2010.04.03 20:09:06 »
Mi a különbség a Denso és a Bosch gyújtásvezérlése között , anak ellenére, hogy mind2 testvezérelt mint a legtöbb autóban de én találtam 1 eltérést.
Egy kondenzátort, ami a Bosch ECU-nál van és azon keresztül van a gyújtás a testhez csatolva.

« Utoljára szerkesztve: 2010.04.03 20:10:54 írta tutinet »

mozso

  • Átalakítgató machinátor
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1174
  • 2006 1.8L Corolla Turbo
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #507 Dátum: 2010.04.03 22:18:08 »
Elkuldted Rolandnak? Erdekes, akarcsak az amit emailben kuldtem neked.
Mozso::home, Corolla E12 HB kovácsolt 1ZZ-FE + GT2860R turbo + sok egyéb

tutinet

  • Vendég
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #508 Dátum: 2010.04.03 22:25:53 »
Elkuldted Rolandnak? Erdekes, akarcsak az amit emailben kuldtem neked.

SMS-t küldtem neki.
amit küldtél azt pont most néztem. A gyújtótekercseken végig ugyanaz a vezetéksorrend kivéve a 4. tekercset.
3-2-4  3-2-4  3-2-4  2-3-4.   :whistling: :whistling:



tutinet

  • Vendég
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #509 Dátum: 2010.04.08 22:47:10 »
Lehet még 1 probléma: a sűrítési viszony.
A gyári 1.8-as 1ZZFE motoroknál ez 10.0 és a gyári 4ZZFE motornál meg 10.5.

De a dugattyúk maradtak az 1.4-esek és azt tudom, hogy a gyári 1.8-as dugattyúk felülete nem sík hanem bemunkált míg az 1.4-eseké szinte sík , nincs bemunkálva, maximum a szelepvég helye van egy félkörként bemunkálva.
Mivel maradtak az 1.4-es dugók így nagyobb a nyomás a hengerfejben, mint ha az 1.8-as dugók mentek volna vissza.
Az 1.4-es és az 1.8-as hegerfejek is belül elvileg azonosak bár ez sem teljesen biztos.

Namost valószínű, hogy az én sűrítési viszonyom még a 10.5-nél is több lehet mondjuk 11 vagy 11.5 mint a TS Corollánál. Oda meg már 98-as benya kell én viszont mindig 95-öst tankoltam. Nem ezért volt gond a gyújtással és magától gyulladt be a benzin nem is kellett neki szikra ????