Szerző Téma: 1.4 - 1.8 átalakítás  (Megtekintve 272065 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Lymphater

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 792
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #465 Dátum: 2010.03.23 16:37:43 »
Ha jobban megnézzük a mérést egy minimális 0,2sec-es cts "beragadással" ami szemmel nehezen látható akár 150m.-ig (kb 90-100km/h-ig) pariba vannak. Persze utánna elmegy a Corolla mint a "gyorsvonat".
Tanulni, de nem gondolkodni hiábavaló. Gondolkodni, de nem tanulni, veszélyes.

TSityu

  • Vendég
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #466 Dátum: 2010.03.23 20:00:43 »

"Persze a fokozatok persze jó rövidek, hármas vége alig van 105 km/h felett." Na ezt a mondatot nem értem.  :hmmmm:

Ténylegrövidek a fokozatok, pl az 1,3-as Yaris(1.gen) óra szerint 106-nál szabályoz le 2. fokozatban.

Ok, de itt azt írja a 3.vége.  :hmmmm:

tutinet

  • Vendég
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #467 Dátum: 2010.03.23 20:52:02 »
Ezt NE ITT tárgyaljátok már ha lehetne...ok ?


ToTo

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1597
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #468 Dátum: 2010.03.23 20:58:51 »
 :yawn:
Toyota Yaris T SPORT
153



TSityu

  • Vendég
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #469 Dátum: 2010.03.23 21:26:11 »
Ezt NE ITT tárgyaljátok már ha lehetne...ok ?

 :tt2: :tt2: :tt2: :D ;)

Szuti

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
  • Fanatic Racer:-)
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #470 Dátum: 2010.03.23 22:19:09 »
Ezt NE ITT tárgyaljátok már ha lehetne...ok ?



Ha már Te nem írsz semmit a kocsidról hogy éppen mi van vele,akkor valami téma kell :)

házé

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 26
  • Punto 1.6GT Turbo + standalone ECU
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #471 Dátum: 2010.03.23 22:27:52 »
Az előző felsorolásból kimaradtak a 440 ccm-es Denso injektorok. Ez +60.000 HUF. De összeszámolva mindent beleértve a munkadíjakat és a programozás, beállítás díját is olyan 600.000 HUF-ra jön ki a játék és ebbe minden benne van. De mivel nekem az 1.4-es váltóm van, amit Mozso is használt kis ideig és ugye neki 1.6-os turboja van az enyém meg 1.8-as turbo lenne, tuti, hogy annyi lenne a váltónak már az elején. Tehát szereznem kéne egy 1.8-as váltót (amit meg itthon nehéz mrt ez az USA Corolláklhoz volt).

Leömlő: Említettem, hogy nem gyártanak leömlőt az 1ZZFE-hez.  A www.turbo-kits.com oldalon van , lehet tőlük rendelni külön is csak ezt kit nélkül. 2 fajtát is egy sima öntvényt és van felárért thermacoating-os is , ez azt jelenti, hogy hőálló bevonattal látják el a leömlőt meg a turbókerék házát így később hűl le, tartja a hőt.
A sima öntöttvas leömlőt ezért gyakran szokták "bezsákolni" vagy bebandázsolni hőálló és szigetelő anyaggal körbe-körbe. 60-70.000 HUF

Turbó: Turbósításnál nagyon fontos a megfelelő turbó megválasztása, mert azután mindent ahhoz kell méretezni. Pl. a Nissan 200SX turbója megfelelő lehet a Corollára ez a Garett T28-asnak a megfelelője. De az sem tudni pontosan , hogy egy 1.8-as motornál mikor tölt és meddig tölt mert előfordulhat hogy nagy fordulaton elmegy a nyomás. Ha meg túl korán tölt, kis fordulaton , akkor meg sima városi szaladgálásnál feleslegesen fog benyát zabálni a kocsi.
Nem jó a túl kicsi turbó sem meg a túl nagy sem.
Ja és számolni kell azzal, hogy a turbónak van egy tehetetlensége , tehát ha előzni akarsz és rálépsz a gázra akkor nem azonnal fog meglódulni a kocsi, hanem kis idővel később , mivel fel kell neki pörögni és ehhez idő kell. Utána viszont már ok a dolog.
Turbó kiválasztása : http://www.atpturbo.com/
80-160.000 HUF

Intercooler: Megfelelően kell intercoolert a( 6''x18''x4''s méretű már jó )választani és hozzá a 2.5'' alucsövezés jó a Corollára. Igaz ügyelni kell arra, hogy az átmérő kontans maradjon az intercoolernél a kimenő és bejövő ágakban is, szűkítés sehol se legyen.

Olajhűtés: Le kell szerelni az olajteknőt is és belefúrni 2 furatot. Ide kerül az olaj oda-visszavezetés, tehát eleve le kell engedni a régi motorolajat is a motorból emiatt. De az oda-visszaágot illik hűteni egy külön olajhűtővel, hogy ne melegedjen meg lehetőleg maradjon a viszkozitása normális.
Nyilván rögtön olajat+szűrőt is cserélni illik ilyenkor.

Levegőszűrő: a gyári doboz nem lesz jó nagyobb kell majd a többlet levegő miatt. Megoldás lehet a HKS vagy Greddy direktszűrő. A lényeg, hogy száraz szűrő legyen ne az olajozott megkímélve a légtömegmérőt az olajosodástól. A száraz szűrőt gyakrabban kell tisztogatni igaz de cserébe nem kell hozzá spéci tisztítószer meg olajfilmpermet .  Van olyan ember, aki elsőre eltalálja mennyi olajat  kell a betétre permetezni ???????

Kuplung: szinte 100%, hogy cserélni kell.
Váltó: az én esetemben szinte biztos a csere. Egyébként pedig nem feltétlen ui. vannak rá példák, pl. Suzuki Ignis Sport  turbósítás 110 LE-ből lett 190 LE és maradhatott a gyári váltó de ez igaz a Mazda RX8-ra is meg a Honda Civicre is stb.. stb.....(itt 125 LE ből lett 250 LE )

Motor: szükség lehet erősebb hajtókarokra ill. dugattyúkra és jobb gyűrűkre. Nyilván csökkeni fog a motorélettartam , de valamit valamiért.

Kipufogó: A gyárit nem érdemes meghagyni mert csak fojt. Érdemes elrakni 1 az 1-ben a gyárit és ha gáz van vissza az egész. A turbós kipuffhoz nem árta fémmagos Magnaflow katalizátor de ügyelni kell arra, milyen távolságra van a turbótól, mert kiéghet a fémmag is !!!
Volt rá példa. Középdob + végdob a TS Corolléá jó annak végig vastag a csövezése is.

Nyomás: a nyomást sok helyen PSI-ben vagy BAR-ban adják meg. A kitek többsége ált. 0.58 BAR-ra van méretezve ez olyan 8 PSI. DE pl. 1 vagy 1.5 BAR turbónyomáshoz már a motorhoz is hozzá kell nyúlni, erőssebb alkatrészek kellenek.
A 8 PSI nyomás elég ahhoz a bizonyos +75-100 LE-höz.

ECU vezérlés: Greddy E-manage Ultimate. Ez kötelező, kikerülhetetlen. És a tapasztalat szerint mindig van rá vevő tehát adott esetben el lehet adni. Más eszközöket  (AEM FIC) és a a standalone ECU-kat (APEXI, UNICHIP) kerüljük el, hacsak nem akarjuk az egész vezetékezést, kábelezést mindenestől kidobni a kocsiból és minden elektromos dolgot újból bevezetékezni.
A Greddy-t egy sima LPT printerkábellel és PC-vel bárki meg tudja programozni , aki ért hozzá a többi cuccot viszont nem. Teljesen egyedi kábelek kellenek és hozzáértő ember is. Ez is szempont kell legyen. Turbósításkor meg kell venni a Greddy MAP szenzort is. + 20 ezer.

Na kb. ennyi, amit összeszedtem infót. Remélem hasznos volt.

Én viszont inkább maradok a szívónál, szerintem magamat ismerve nekem elég a 140-150 Le is.




Hat oooo.... kicsit megkesve ugyan, de leirom a sajat verziomat erre.

Pl azzal kene kezdeni hogy CR-t leszedjuk 9:9.5:1-re, mert annelkul hamar terdre bukik a technika meg frutti 0.8-1bar-l is

Leomlo tema: Hondakhoz se sokan hasznalnak ontottvas leomlot -illetve a leomlo turbos autonal a turbo utan van, mert azt hivjak downpipe elemnek, a hengerfej es a turbo kozott a "kipufogo kollektor" nevu alaktresz leledzik- megis eleg sok csigas rohangal mar abbol is.
Hat en megneznem a carstyling.hu duen.hu racing-bazar.hu oldalakat, ott neha fruttiert lehet venni csigakat, felborult kamoinokrol gondolom

Intercooler: meg kell merni mekkora fer be es kb akkorat kell venni, ez a jaj eleg ekkora is egy hiu abrand. 20-25k-ert eleg meretes vadi ujak is vannak, de felenk pl nepszeru az Iveco Turbo Daily, Renault Master, Mercedes Vito gyarija is, ezeket is hasonlo arban lehet venni persze kicsit nagyobbak is.

Olajhutes: egyszeruen le kell masolni a gyari olajhutesi megoldasokat, nalam az olajszuronel van egy kozdarab termosztattal -gyarilag ilyen-, es oldalan ket csonkkal, itt megy az olaj ki-be az olajhutobe

Legszuro: en semmikeppen nem olajoznam a szurot, ha legtomegmeros az auto... Punto-knal elso szamu hibaforras a MAF halala (made by Bosch), kivetel nelkul mindegyikben amiben ez megmakkant olajzott dájrecűrő volt. Nekem 5 evig ment az auto gyari szurokkel es lam soha nem fingott be -havercsavoe is csak gyari szurovel jart mindig es 8 ev alatt 0.0 MAF doglott be neki-, akik meg olajzottat hasznaltak evente vehettek bele masikat nem eppen occsoé, a gyari 117k, az utangyartott meg "csak" 40k. Meg az is baj vele, hogy ha a turbo leszivja olajparat a szurorol, akkor ha izzoszalas (u.n. hot wire) rendszeru, akkor betudozott olajpara fokozatosan raeg a platina izzoszalra es az ettol elkezd hazudni, mert az izzoszalra odaegett olajfilm hoszigetel, ettol falsot mer MAF, az ECU meg erre fals jelre dolgozik.

Kupplung: az valszeg cseres igen, valto: nem tudom mikent lehet erositeni, szerintem sehogy, bir amit bir, aztan reccs, azert ez nem +20LE-tol fog megfaradni, a sok nyomatek es tul jo tapadas tesz neki be, inkabb esztergalja a gumit, mint nyikk nelkul menjen, mert akkor vmi befeszulhet benne, azaz 3 eset letezik: 1: vagy a gumi csuszik meg, 2: vagy a kupplung 3: vagy egyikse es akkor a valto mondja hogy reccs, de vmi engedni fog az eroknek

Motor: lehet kapni mindenhez kovaszolt dugokat meg H-beam hajtokarokat, amik 2x tobbet is megbirnak, amit valaha fog tudni az auto, de ez a tema altalaban 6szamjagyu konvertibilis magyar fizetoeszkozbe fajodik mindket cuccra Mindenesetre havercsavo vasaban egy sima szivo 1.6-s Tempra motor van, gyari szivo belsovel es o szereny 1.8bar-l kuldi. Biiiirgyja ugy masfel eve mar neki. Egyszeruen fogta es amikor egymas mellett volt a ket motor atcsavarozgattak errol a szivosort, kollektort, jeladokat, stb... arra, ra egy uj HF tomites, uj HF csavarok, oszt durr bele a bodéba bele haddszoljon. Ugyhogy nem kell tullihegni ezt a temat. Ha nagyon elqrod a beallitast, akkor a kovicucc is a levesbe megy, hacsak kicsit, akkor sima igen, a kovi csak lehet hogy nem :) . Csak nem ugyananniyba faj utana meggyogyitani

Kipuf: gyarit elrakni potvesztarcsiba, egyebkent meg freeflow 2.5" rendszer 1 dobbal, a turbo egyebkent megfogja a hang joreszet, nem lesz annyira hangos, mintha ugyanezt egy szivo motorral csinaland meg

Nyomas: psi<>bar = 1.35:1

ECU: ez a lelke az egesznek, Greddy es az AEM jo piggy-k, de annyit nem tudnak, mint egy standalone ECU. Egyebkent azok se annyira dragak am... nekem szelessavu lambda kit-l kiegeszitve volt 122kHUF a csomag, ebbol 52k volt az Innovate LC1 WBO2 kit kijelzovel, a tobbi volt a standalone ECU par extra opcioval, pl ehhez alapbol jar mar egy 250kPa-s MAP is, amivel maris 1.5bar-g fel lehet menni, mert barmekkora is a MAP szenzor, abbol az elso 100kPa mindig a vakuume es csak felette lat pozitiv nyomast, szoval maga az alap MS2 standalone ECU kit a V3.0-s NYÁK-l 50-55k persze ez arfolyamfuggo is -lehet venni MS1-t is kb 10k-val olcsobbé, csak a CPU a diffi, tobbi egyezik, meg V2.2-s NYÁK-l is meg ennel is olcsobbé, csak az meg nem viszi gyujtast-, ehhez jott a 2. gyujtaskimenet mod_kit cucca -mert nalam nincs gyujtaseloszto, u.n. wasted-spark rendszer van-, a 400kPa-s dual_MAP szenzor szinten mint egy mod_kit, meg a boost control mod_kit...asszem ennyi es igy volt annyi amennyi. Na most ehhez kepest egy 60k-s Blue Greedy hat nemtom... vagy foleg az Ultimate 100k-ert...es akkor az csak a dobozka, nincs hozza semmi, kabelkoteg, MAP, WBO2, semmi, ezt mind megveszed mar siman 200k-nal vagy, es akkoris meg csak egy kupacban all. Ja es VAM-AFA-t ne felejtsuk el egyiknel se, mert sponzoralni kell  koltsegvetesi hianyt
WBO2 nelkul meg felejtsd el, hogy felprogizod valaha normalisan, lehet kolcsonozni is allitolag, de 4.-5. menet utan mar annyiba van, mintha vettel volna egy sajatot


Na... hirtelen ennyi jutott eszembe.

házé
powered by MegaSquirt2 v3.0 standalone EFI + Innovate LC-1 WBO2 system

tutinet

  • Vendég
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #472 Dátum: 2010.03.23 22:33:14 »
No végre.  :clap:

Látjátok ez kell .  :yes: :yes:

pzs

  • Vendég
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #473 Dátum: 2010.03.24 07:05:52 »
No végre.  :clap:

Látjátok ez kell .  :yes: :yes:

Neked, aki nem turbosit?  :flowers:

tutinet

  • Vendég
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #474 Dátum: 2010.03.24 08:08:06 »
WBO2 nelkul meg felejtsd el, hogy felprogizod valaha normalisan, lehet kolcsonozni is allitolag, de 4.-5. menet utan mar annyiba van, mintha vettel volna egy sajatot
házé

Igen ezt elolvasva méginkább nem akarok turbót, mire elolvastam a végére rosszul lettem a sok bizonytalansági tényező és a magas költségek miat..
Ha mégis turbó akkor csakis a kész turbó kit. Azt legalább tesztelték , próbálták és működik is. 3000 dollár és kész.

Házé:
Egy WBO2-n és kijelzőn gondolkodom, mert jó lene látni mindig mennyi az AFR. Milyet javasolnál , mert elég sokféle műszer van ?

házé

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 26
  • Punto 1.6GT Turbo + standalone ECU
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #475 Dátum: 2010.03.24 10:34:27 »
WBO2 nelkul meg felejtsd el, hogy felprogizod valaha normalisan, lehet kolcsonozni is allitolag, de 4.-5. menet utan mar annyiba van, mintha vettel volna egy sajatot
házé

Igen ezt elolvasva méginkább nem akarok turbót, mire elolvastam a végére rosszul lettem a sok bizonytalansági tényező és a magas költségek miat..
Ha mégis turbó akkor csakis a kész turbó kit. Azt legalább tesztelték , próbálták és működik is. 3000 dollár és kész.

Házé:
Egy WBO2-n és kijelzőn gondolkodom, mert jó lene látni mindig mennyi az AFR. Milyet javasolnál , mert elég sokféle műszer van ?


Ehhez a kithez mar jar egy digitalis kijelzo is, vmi 7k-val lett volna olcsobb akkor a kijelzo nelkuli kivitel, annyiert meg gondoltam jóa'...gyühet
Az enyem kek szinu -letezik piros is- 7 szegmenses digit szamokkal ir, a kijelzon olvashato szamok frissitese allithato, kulon sw-e van, logolhato, programozhato a kimenete, tud keskenysavu kimenetet is emulalni a gyari ECU-knak. Belegondolsz, nemelyik autoba 40-50kHUF a gyari keskenysavu lambdaszonda is...
A MS sw-e is alapbol ismeri, igy ezt nem kell osszekalibralni vele -bar van ra opcio, ha ettol eltero fajta van hasznalva-, persze sajat magat be kell, de az meg tok egyszeru
Az AEM-nak is van egy hasonlo cucca, hasonlo arban, de nekem igy ez egy helyrol jott egy postakoltsegert ezert ezt vettem.

Ezittaz: http://www.aemelectronics.com/wideband-air-fuel-uego-gauge-kit-745?osCsid=37e7eccb2fda0ee81114d1b83eb2d2e1

Nekem meg ez van: http://www.diyautotune.com/catalog/innovate-standalone-gauge-kit-lc1-blue-db-gauge-3795-p-153.html?osCsid=3e35d19948d9530cde7707aeee8f0140
powered by MegaSquirt2 v3.0 standalone EFI + Innovate LC-1 WBO2 system

Satriani

  • Vendég
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #476 Dátum: 2010.03.24 12:15:03 »

mozso

  • Átalakítgató machinátor
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1174
  • 2006 1.8L Corolla Turbo
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #477 Dátum: 2010.03.24 18:12:20 »
csak pirosban :-)
Mozso::home, Corolla E12 HB kovácsolt 1ZZ-FE + GT2860R turbo + sok egyéb

házé

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 26
  • Punto 1.6GT Turbo + standalone ECU
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #478 Dátum: 2010.03.24 19:52:18 »
En egyebkent azt csinalnam hogy lemasolnek egy mar mukodo rendszert, mert az is olcsobb a kesz kit-knel... komolyan.

Egy regi Honda-bol atvennem az ECU-t, ott az 5gen Civic ESi (D16Z6) ECU-ja megcsinalhato irhatora, bar csak asszem 0.6bar-g latja nyomast, mert akkora MAP-ja van, de szerintem tobbeteknek ez is eleg lenne, az ECU meg nem tudja milyen bodeban mukodik. Beraknam a sajat szenzoraival, igy amit kell gyari ECU visz, ami meg a turbo miatt kell, azt meg ez hekker ECU (gyujtas, injektorok), de ennyi erovel egy standalone ECU-t is be lehet igy kotni.

Felmesz a korabban irt oldalakra, igaz gyakran kel nezni, de 50-80k-ert vannak csont uj csigak is, ezt nincs mese ki kell fogni, szoval igazabol az anyagkoltsege ennek kb 150-200k -attol fugg mit mennyiert tudsz eppen venni-, de pl havercsavo 6gen 1.4iS Civic-jebol 330k-ert lett csigas, es o ott semmit nem csinalt vele, egy csavarhuzot vagy villaskulcsot sem fogott meg, csak elvitte x-hez aki elobb megberhelte bele az ECU-t, meg kicserelte az injektorokat, aztan egy y-hoz, aki felberhelte ra a kollektort arra fel a csigat, meg becsovezte az intercoolert. Csak a turbo volt neki uj benne, az injektor, az intercooler, a BOV... minden hasznalt, mar kb 2.5 eve mukodik neki, semmi baja, a hengerfej le sem lett szedve, meg annak alapbol 9:1 a CR-e.
Egy-egy hetig ott allt ezeknel az auto, aztan ment erte. Igy maris nem kerul csilliokba. Korulnezel kicsit a neten, az ilyen 1.9TD gyari intercoolereket 8-10k-ert is adnak, hiszen 20k-ert mar 2-3x akkora es ujat kapsz, lefujoszelep bar az igazabol csak show elem -de ez az ami mindekinek kell bele :) - , 8-15k. Persze lehet venni 30k-ert, is meg 50k-ert is, en pl 6k-ert vettem egy nem is noname-t
Egyebkent az atmoszferikus -aminek hallod tusszenteni a hangjat- az nem street legal. A recirkulacios az igen es fele annyi. Nem muszaj mindent ujan venni. Nekem a gyari recirk. rendszeruben egy gumimembran meg egy muanyag dugattyu van, gumimembran megadta magat idovel, de pl Audi TT-e ugyanez kivulrol -enyemen Bosch felirat van, azon meg Audi-, de gumimembran helyett ez mar rezdugattyus belul, es ezt 3k-ert vettem 3-4 eve, tokeletesen mukodik, a feladatat ellatja.
Osszesitve igy maris sokkal olcsobb az egesz mutatvany.
powered by MegaSquirt2 v3.0 standalone EFI + Innovate LC-1 WBO2 system

Szuti

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
  • Fanatic Racer:-)
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #479 Dátum: 2010.03.25 00:33:50 »
Ugyanezt írtam Tutinetnek a turbósításra.vegye meg ugyanazokat a dolgokat mint amik a kitben vannak és dobassa össze egy szakival.Sztem 2/3-ad áron meglenne minden.