Megvolt a kipufogó átalakítás, felszerelés. Először annyit tennék hozzá, hogy magam is meglepődtem milyen segítőkészek és értelmesek voltak a szerelők, akik a műhelyben dolgoztak. A srác aki csinálta a munka szinte egészét közben elmesélte, hogy ő maga is Toyotát fog venni egy 1.6-os kombit. Neki gyenge lenne az 1.4-es de mivel nincs 1.8-as így marad az 1.6. Persze elmeséltem neki mi volt a motorral és miért kell a kipufogó és nem is kellett ezt neki meg a munkafelvevőnek sem túlmagyarázni.
Nagyon szolgálatkészek voltak a srácok mindent megkérdeztek mit, hova, miért, és mindent megkérdeztek tőlem, hogy jó lesz e ha így vagy úgy rakjuk stb.
- Az az érdekes, hogy abban az utcában 3 ilyen műhely is van de pl. a másik műhelyben azt mondták nem lehet levenni a leömlőt a szonda miatt mert akkor az ECU hibát jelez és leáll az autó és nem is lehet beavatkozni mert ez már olyan modern, hogy mindent észrevesz. Aha, mondom én meg észrevettem, hogy te nem is szeretnéd megcsinálni.... Szóval nem ide mentem. -
Előre szóltam már a munkafelvevőnek, hogy összesen 4 szondának kell helyet fúrni majd fölhegeszteni a csőre ebből 2 a gyári szonda helye 1 a szélessévúé és 1 az EGT-é. Nem gond, mondták és nem volt az. Először a gyári Celica szélső csövébe berakták az EGT szenzort, közben leszerelték a régi rendszert.
Utána fölkerült a leömlő a helyére próbaképpen, hogy hogyan is áll és merre tudunk haladni. Itt kiderült, hogy nagyon jól van ez megcsinálva mert épp a legjobb helyen fut elkerülve a kormányművet és a váltóbowdeneket. Képen jól látszik .
Kiderült a gyári leömlőt 2 db 5mm !!! vastag lemezvas és 5db csavar fogja oda motorblokkhoz alulról plusz a hengerfej csavarjai fönt, vagyis nem bízták a véletlenre ezt se az biztos.
És a további kellemes meglepetés akkor ért, mikor mondta a srác, hogy az első szonda vezetékét nem kell megtoldani, mert pont elér a leömlő karima utáni részre, ahol az j 60-as cső lesz folytatásként. Ez jó dolog, mert nem szívesen vagdosták volna ők sem ezt a vezetéket bár megcsinálják ha úgy adódik.
Ezután fölrakták a TS Corolla középdobot és a hátsódobot is, ami simán fölment a helyére mindenféle trükközés nélkül. Mivel a leömlő is fent volt így kijött mekkora csövet kell közé vágni és hogyan kell meghajlítani, hogy a közép középre essen mindkét végén a csőnek.
a katalizátort a srác javaslatára a leömlő végéhez olyan közel raktuk, amennyire csak lehetett, mert így tud rendesen fölmelegedni és dolgozni majd. Figyelembe kellett venni még azt is, hogy 2 db. M18x1.5-es anyát kellett hegeszteni a katalizátor elé, széles sávú és a gyári 1. szonda helyeit. Levágtak egy darab 60-as aluminizált csövet - 2mm-es falvastagság - amit még elvágtak a katalizátor miatt. Ezt kimérték és mindkét csővégre karimás talp került. Az volt a szerencse, hogy a leömlő talpa megegyezett az én gyári rendszerem legvastagabb részén lévő tallpal és ez tökéletesen össze is passzolt. Megcsinálták még alulról a leömlőt tartó konzolt is amit le is fújtak valamilyen fekete festékkel. A hegesztéseket is lefújták valami világos színű védőanyaggal.
Így a katalizátor közvetlenül a leömlő vége után jön mint a gyári Celicán. Ide új tűzkarika került és a hengerfejnél is kapott egy új tömítést a leömlő a régi már ketté is vállt közben miután levettük.
A második szonda vezetékét sem kellett elvágni , ahogyan a képen is látszik. EGT és széles sávú szondák helyeit lezártuk a hozzávaló anyákkal.
Motort beindítottam megnézték jó volt, gázadásokra is megnézték nem volt gond vele. 1.5 év garanciát kaptam a munkára. Kaptam garis papírt is és bármi gondom lenne nyugodtan visszamehetek.
A szerelő srác kimondottan életképesnek és dicséretesnek nevezte az azt ötletet, hogy egy ilyen motorhoz végül a saját hozzávaló kipufogóját építjük, úgy hogy szinte gyári elemekkel dolgozunk, de többféle autóból. Tetszett neki a dolog.
Mivel közbe leesett egy kis hó így lassan jöttem el az autóval de az feltűnt, hogy könnyebben pörög fel a motor és jobban ugrik az autó , ha odalépek neki egy picit.
Akkor jöjjenek a képek: