Szerző Téma: 1.4 - 1.8 átalakítás  (Megtekintve 272071 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

G86

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1489
    • Hypermiler Gábor Jóska Ódala.
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #405 Dátum: 2010.01.23 19:00:43 »
...

3, Tengelykapcsoló, váltó még ok, ezen felül Nem merült  fel senkiben és lehet tényleg nincs is jelentősége, de az indítómotoron nem érezni hogy nehezebben forgat 1,8asként?

...


                                                                                                                                                   

Szuti

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
  • Fanatic Racer:-)
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #406 Dátum: 2010.01.23 19:03:50 »
Ha ez ismétlés akkor sztem ugyanaz az indítómotorja.

G86

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1489
    • Hypermiler Gábor Jóska Ódala.
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #407 Dátum: 2010.01.23 20:15:56 »
Ja, és nem terheli le jobban?
                                                                                                                                                   

Szuti

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
  • Fanatic Racer:-)
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #408 Dátum: 2010.01.23 20:23:50 »
Most attól félsz ha megcsináltatod akkor nem tudod majd beindítani?Nem hiszem hogy baja lenne ettől.

G86

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1489
    • Hypermiler Gábor Jóska Ódala.
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #409 Dátum: 2010.01.26 21:50:31 »
Egyelőre nem tervezek ilyet, csak felmérném a terepet :)
De ennél az 1,4-1,8 átalakításnál nem egyszerűbb és talán nem is nagyon drágább megoldás egy kompresszor? Szuti úgy látom te képben vagy ilyen témában, mibe kerülne bele kompresszor.
                                                                                                                                                   

Szuti

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
  • Fanatic Racer:-)
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #410 Dátum: 2010.01.26 22:42:45 »
A sima 1.4,1.6,1.8-ashoz nem tudok kompresszort sajna ami teljesen jó lenne hozzá.Turbósítani lehet az olyan 6-7 kiló sztem.Lehet olcsóbb is,de ha már műszereket is akarsz akkor az is többe kerül.

tutinet

  • Vendég
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #411 Dátum: 2010.01.28 19:54:18 »
Megvolt a kipufogó átalakítás, felszerelés. Először annyit tennék hozzá, hogy magam is meglepődtem milyen segítőkészek és értelmesek voltak a szerelők, akik a műhelyben dolgoztak. A srác aki csinálta a munka szinte egészét közben elmesélte, hogy ő maga is Toyotát fog venni egy 1.6-os kombit. Neki gyenge lenne az 1.4-es de mivel nincs 1.8-as így marad az 1.6. Persze elmeséltem neki mi volt a motorral és miért kell a kipufogó és nem is kellett ezt neki meg a munkafelvevőnek sem túlmagyarázni.
Nagyon szolgálatkészek voltak a srácok mindent megkérdeztek mit, hova, miért, és mindent megkérdeztek tőlem, hogy jó lesz e ha így vagy úgy rakjuk stb.
  -  Az az érdekes, hogy abban az utcában 3 ilyen műhely is van de pl. a másik műhelyben azt mondták nem lehet levenni a leömlőt a szonda miatt mert akkor az ECU hibát jelez és leáll az autó és nem is lehet beavatkozni mert ez már olyan modern, hogy mindent észrevesz. Aha, mondom én meg észrevettem, hogy te nem is szeretnéd megcsinálni.... Szóval nem ide mentem. -

Előre szóltam már a munkafelvevőnek, hogy összesen 4 szondának kell helyet fúrni majd fölhegeszteni a csőre ebből 2 a gyári szonda helye 1 a szélessévúé és 1 az EGT-é. Nem gond, mondták és nem volt az. Először a gyári Celica szélső csövébe berakták az EGT szenzort, közben leszerelték a régi rendszert.
Utána fölkerült a leömlő a helyére próbaképpen, hogy hogyan is áll és merre tudunk haladni. Itt kiderült, hogy nagyon jól van ez megcsinálva mert épp a legjobb helyen fut elkerülve a kormányművet és a váltóbowdeneket. Képen jól látszik .
Kiderült a gyári leömlőt 2 db 5mm !!! vastag lemezvas és 5db csavar fogja oda motorblokkhoz alulról plusz a hengerfej csavarjai fönt, vagyis nem bízták a véletlenre ezt se az biztos.
És a további kellemes meglepetés akkor ért, mikor mondta a srác, hogy az első szonda vezetékét nem kell megtoldani, mert pont elér a leömlő karima utáni részre, ahol az j 60-as cső lesz folytatásként. Ez jó dolog, mert nem szívesen vagdosták volna ők sem ezt a vezetéket bár megcsinálják ha úgy adódik.
Ezután fölrakták a  TS Corolla középdobot és a hátsódobot is, ami simán fölment a helyére mindenféle trükközés nélkül. Mivel a leömlő is fent volt így kijött mekkora csövet kell közé vágni és hogyan kell meghajlítani, hogy a közép középre essen mindkét végén a csőnek.
a katalizátort a srác javaslatára a leömlő végéhez olyan közel raktuk, amennyire csak lehetett, mert így tud rendesen fölmelegedni és dolgozni majd. Figyelembe kellett venni még azt is, hogy  2 db. M18x1.5-es anyát kellett hegeszteni a katalizátor elé, széles sávú és a gyári 1. szonda helyeit. Levágtak egy darab 60-as aluminizált csövet -  2mm-es falvastagság -  amit még elvágtak a katalizátor miatt. Ezt kimérték és mindkét csővégre karimás talp került. Az volt a szerencse, hogy a leömlő talpa megegyezett az én gyári rendszerem legvastagabb részén lévő tallpal és ez tökéletesen össze is passzolt. Megcsinálták még alulról a leömlőt tartó konzolt is amit le is fújtak valamilyen fekete festékkel. A hegesztéseket is lefújták valami világos színű védőanyaggal.
Így a katalizátor közvetlenül a leömlő vége után jön mint a gyári Celicán. Ide új tűzkarika került és a hengerfejnél is kapott egy új tömítést a leömlő a régi már ketté is vállt közben miután levettük.
A második szonda vezetékét sem kellett elvágni , ahogyan a képen is látszik. EGT és széles sávú szondák helyeit lezártuk a hozzávaló anyákkal.
Motort beindítottam megnézték jó volt, gázadásokra is megnézték nem volt gond vele. 1.5 év garanciát kaptam a munkára. Kaptam garis papírt is és bármi gondom lenne nyugodtan visszamehetek.
A szerelő srác kimondottan életképesnek és dicséretesnek nevezte az azt ötletet, hogy egy ilyen motorhoz végül a saját hozzávaló kipufogóját építjük, úgy hogy szinte gyári elemekkel dolgozunk, de többféle autóból. Tetszett neki a dolog.
Mivel közbe leesett egy kis hó így lassan jöttem el az autóval de az feltűnt, hogy könnyebben pörög fel a motor és jobban ugrik az autó , ha odalépek neki egy picit.

Akkor jöjjenek a képek:


























« Utoljára szerkesztve: 2010.01.28 19:59:22 írta tutinet »

pzs

  • Vendég
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #412 Dátum: 2010.01.28 20:08:25 »
Egesz nap erre vartam :).

Majd egyik tali alkalmaval elvihetnel egy korre, esetleg osszemerhetnenk a Yarissal, ha minden benne lesz... ECU-n kivul mi hianyzik meg?

Remelem meg leszel vele elegedve! ;)

TSityu

  • Vendég
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #413 Dátum: 2010.01.28 20:54:06 »

Mivel közbe leesett egy kis hó így lassan jöttem el az autóval de az feltűnt, hogy könnyebben pörög fel a motor és jobban ugrik az autó , ha odalépek neki egy picit.


Á, csak csúszott az út.  :D :D :D

BloodRedSandman

  • Vendég
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #414 Dátum: 2010.01.28 21:04:56 »
Jégen könnyen felpörög? hmm az fincsi lehet :D Na de most tolunk egy racsingot :) Már múltkor sem voltálmessze :) Jah de amúgy szép lett és látszik hogy korrekt nem kókány munka! Gratulálok! :clap:

ToTo

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1597
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #415 Dátum: 2010.01.28 21:43:49 »

Gratulálok tuti, biztos rendben lesz minden a rendszerrel, már csak egy E-manage Blue hiányzik azt mehet a progizás és hangolás.  :flowers:

Amúgy a srácok a műhelyben mind rendesek és segítőkészek, régóta ott vannak. Látom, hogy a baloldali szerelőaknán dolgoztak a gépeden!  :sorcerer:
Majd ha már nem lesz havas útszakasz, akkor megoszthatnád velünk a különbséget a régi és az új rendszer között...
Toyota Yaris T SPORT
153



mozso

  • Átalakítgató machinátor
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1174
  • 2006 1.8L Corolla Turbo
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #416 Dátum: 2010.01.28 22:02:52 »
Neked gyarilag vannak igy betekerve a valto bowdenek? Nem eloszor latom ezt az utobbi evekben, csak nem igazan ertem. Nekem a sima van, nincs rajta az alu hovedo, megsem olvadt meg, az 1.4-hez meg igy betekertek?! Odakint volt akinek szinten "T" + alu hovedo volt. 2 honap alatt elolvadt... Fura.
Mozso::home, Corolla E12 HB kovácsolt 1ZZ-FE + GT2860R turbo + sok egyéb

tutinet

  • Vendég
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #417 Dátum: 2010.01.28 22:49:48 »
Gyárilag van betekerve.
Az utolsó mondatodat nem teljesen értem .

Szuti

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
  • Fanatic Racer:-)
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #418 Dátum: 2010.01.29 00:19:08 »
Ami nekem necces az az hogy a gyári katalizátoromat szétégette a nagy hő és hajtás.Persze egyértelműen több hőt termel a kpmpi meg jobban is hajtom,de azt megkérdeztem volna tőlük hogy ez nem lehet gond esetleg.Amúgy jól néz ki :sorcerer:

tutinet

  • Vendég
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #419 Dátum: 2010.01.29 13:25:50 »
Ami nekem necces az az hogy a gyári katalizátoromat szétégette a nagy hő és hajtás.Persze egyértelműen több hőt termel a kpmpi meg jobban is hajtom,de azt megkérdeztem volna tőlük hogy ez nem lehet gond esetleg.Amúgy jól néz ki :sorcerer:

Köszi !
Nem lehet gond, mert ők javasolták ezt. Így időben is hamaráb fölmelegszik a kati és elkezdi lebontani a CO-t CO2-vé az NO-t  NO2+H2O -vá stb.
Nekem a gyári leömlőm össze volt hegesztve a katalizátorral és az kerámiamagos volt, mivel annak kutya baja sem volt bírnia kell a fémmagosnak is ezt.