Szerző Téma: 1.4 - 1.8 átalakítás  (Megtekintve 273446 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

tutinet

  • Vendég
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #390 Dátum: 2010.01.17 13:42:42 »
Lehetséges,de ha így hagyod az autót akkor minek???

Mármint, hogy marad szívó ??
Kuplung nem árt egy másik, a lendkerék meg megvan nektek is Totonak is Én-nek is.
Mozso még azt mondta, hogy az 1.4-esre értelmetlen könnyített lendkereket tenni, mert lefullad alapjáraton. Nagyobbra már lehet elvileg.
A nyomaték elveszik az alsó  ford. szám tartományban a könnyített lendkeréktől ????
Erre lenék kíváncsi, mert ha el, akkor annyira nem fogom erőltetni.

BloodRedSandman

  • Vendég
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #391 Dátum: 2010.01.17 15:52:31 »
Tényleg ezen én is gondolkodtam mert nállunk egy cult skodába könnyített lendkerék van! Nekem pl miben lenne más így? Lenne valami hatása? Érdemes egyáltalán? Amúgy kuplung szettbe sztem Aisin elég jó minőség, vagyis amikor keresgéltem akkor jókat olvastam róla! És sikerült mélyen ár alatt beszerezni, de ha kell más akkor azt is olcsón tudják...valami nepper cég de korrektek voltak. Amúgy a gyári Valeo volt!

Szuti

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
  • Fanatic Racer:-)
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #392 Dátum: 2010.01.17 16:54:05 »
Könnyebben felpörög tőle a motor,de ennyi.

mozso

  • Átalakítgató machinátor
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1174
  • 2006 1.8L Corolla Turbo
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #393 Dátum: 2010.01.17 18:09:18 »
A lendkerek szerepe azonos a motornal, mint a bugocsigaba rakott sulynak. Ha kisebb a tomeg, akkor hamarabb es konnyebben fel lehet porgetni, de kevesebb ideig forog magatol, hamarabb lelassul. A motornal ez annyit tesz, hogy vesziteni fog a rugalmassagabol, mert az a forgasi energia amit a lendkerek tarol a kisebb tomege miatt ertelemszeruen alacsonyabb. Eros motoroknal nincs akkora szerepe ennek a tarolt energianak, de 1.4-re semmikeppen sem raknek, csak ha palyagepet csinalsz es mashogyan nem lehet teljesitmenyt emelni. 1.8-ra mar lehet ertelme, de nem tudom mennyit hozhat 6800RPM-ig. Nem azt mondtam, hogy lefullad alapjaraton, hanem hogy sokkal konnyebben teszi azt es erotlenebb lesz also fordulatszam tartomanyban.
Mozso::home, Corolla E12 HB kovácsolt 1ZZ-FE + GT2860R turbo + sok egyéb

pzs

  • Vendég
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #394 Dátum: 2010.01.17 18:23:19 »
BRS rossz topicban kerdezte meg, gondolom ezert feltetelezted, hogy 1.4es Corollaja van... Penteken meg biztosan Ave-ja volt :D

BloodRedSandman

  • Vendég
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #395 Dátum: 2010.01.17 18:30:18 »
BRS rossz topicban kerdezte meg, gondolom ezert feltetelezted, hogy 1.4es Corollaja van... Penteken meg biztosan Ave-ja volt :D

Megnyugtatlak még megvan!  :D Szóval akkor nem érné meg 2.0ra sem könnyített lendkerék?:) És nehezített?  :D

mozso

  • Átalakítgató machinátor
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1174
  • 2006 1.8L Corolla Turbo
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #396 Dátum: 2010.01.17 18:35:02 »
Tutinetnek valaszoltam. Mindig szubjektiv megeri-e a konnyitett lendkerek. Attol fugg mit akarsz. Szutinak jo valasztas volt, mert eredetileg csak felul ment nagyon a motorja es segitett hamar oda eljutni, felul meg mar amugy sem szamit a rugalmassag annyira.
Mozso::home, Corolla E12 HB kovácsolt 1ZZ-FE + GT2860R turbo + sok egyéb

tutinet

  • Vendég
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #397 Dátum: 2010.01.17 19:22:40 »
Tutinetnek valaszoltam. Mindig szubjektiv megeri-e a konnyitett lendkerek. Attol fugg mit akarsz. Szutinak jo valasztas volt, mert eredetileg csak felul ment nagyon a motorja es segitett hamar oda eljutni, felul meg mar amugy sem szamit a rugalmassag annyira.

OK, köszi és Te nem gondolkodtál a lendkerék dolgon ???
Vagy nem szeretnél alul nyomatékot veszíteni ?

mozso

  • Átalakítgató machinátor
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1174
  • 2006 1.8L Corolla Turbo
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #398 Dátum: 2010.01.17 23:17:54 »
Igen, gondolkodtam rajta. En elvetettem anno. 1.8 szivohoz lehet, hogy jo lesz, hamar felporog az biztos.
Mozso::home, Corolla E12 HB kovácsolt 1ZZ-FE + GT2860R turbo + sok egyéb

G86

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1489
    • Hypermiler Gábor Jóska Ódala.
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #399 Dátum: 2010.01.18 07:53:27 »
Nekem viszont nem válaszolt senki. Valószínűleg azért mert én kívül állok a körön bent meg már nincs hely.
                                                                                                                                                   

Szuti

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
  • Fanatic Racer:-)
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #400 Dátum: 2010.01.18 09:11:48 »
Sziasztok! Nem egyszerre, de időközben átolvastam a topikot.

1, Tehát akkor az átalakításhoz ami kell másik forgattyús tengely csapágyakkal és hajtókarok, célszerűen nagyobb injektorok és az ECU módosítása.

2, EZekkel kapcsolatban lenne az a kérdésem, hogy mintha írtátok volna, hogy gyári alkatrészek? Honnan lehet ezeket beszerezni, meg mintha valahol valami donorról is olvastam volna, de már nem emlékszem.

3, Tengelykapcsoló, váltó még ok, ezen felül Nem merült  fel senkiben és lehet tényleg nincs is jelentősége, de az indítómotoron nem érezni hogy nehezebben forgat 1,8asként?

4, Hengerfej is marad a gyári, ill. másik hengerfej kísérletezések vezettek valami eredményre?

5, Tutinet ha van már új fékpadi mérés eredményed, örömmel néznénk, valamint kérdezném hogy a bioetanol projecttel lesz-e valami? Mert ez egy érdekes téma :)

Mozso, a Te autódról lehet valamit megtudni? Szintén egy csodálatos megoldás lehet a turbo :)

Donor bontóból jön.Hengerfejpolírozással lehetne még elérni pár pacit,de necces a téme.Nehéz jól megcsinálni ahogy én hallottam.Tutinet majd akkor méret ha bent lesz neki az e-manage.Moszó autója meg tényleg király,de nincs még vége ;)

G86

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1489
    • Hypermiler Gábor Jóska Ódala.
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #401 Dátum: 2010.01.18 19:54:50 »
Köszi végre :)
A donor milyen autó? És ezáltal a kérdésem mitől lesz nagyobb ccm az autó?
                                                                                                                                                   

mozso

  • Átalakítgató machinátor
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1174
  • 2006 1.8L Corolla Turbo
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #402 Dátum: 2010.01.18 20:11:21 »
Köszi végre :)
A donor milyen autó? És ezáltal a kérdésem mitől lesz nagyobb ccm az autó?

Altalaban bontasra itelt vagy hasonlo auto azonos motor / valto csaladdal. A 1-3-4ZZ-FE motorcsalad alkatreszeinek tobbsege azonos ezaltal megfelelo tudassal egymasba alakithato, csak kell hozza donor autobol alkatresz.
Mozso::home, Corolla E12 HB kovácsolt 1ZZ-FE + GT2860R turbo + sok egyéb

Konrad

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1314
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #403 Dátum: 2010.01.18 21:51:03 »
Löket megnő!
Konrád

Satriani

  • Vendég
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #404 Dátum: 2010.01.18 22:41:46 »
A donor milyen autó? És ezáltal a kérdésem mitől lesz nagyobb ccm az autó?

Ez mind le van írva a topikban, és a második kérdésedre privátban is válaszoltam.