Szerző Téma: 1.4 - 1.8 átalakítás  (Megtekintve 269611 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

BloodRedSandman

  • Vendég
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #345 Dátum: 2010.01.08 14:41:58 »
Turbósítás:...

Szted működne ez az én kocsimmal is? Vagy nekem nagyon más dolgok kellenének? A ts alkatrészek helyett nem lenne jó az én avém eredeti cuccai is? Vagy mindenféleképpen vissza kéne fejleszteni 1.8ra? Vagy szted hogy működne ez t22nél?:) Jah és meddig juthatnék el vele teljesítményben? Meglenne a 200+ló?
« Utoljára szerkesztve: 2010.01.09 10:28:05 írta kleingy »

Satriani

  • Vendég
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #346 Dátum: 2010.01.08 14:51:10 »
Szted működne ez az én kocsimmal is? Vagy nekem nagyon más dolgok kellenének?

Biztos a tiédet is lehet turbósítani, de tutinetnek ZZ családú motorja van (kvázi-1ZZ-FE), neked meg AZ (1AZ-FSE).

tutinet

  • Vendég
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #347 Dátum: 2010.01.08 15:47:53 »
Turbósítani minden autót lehet még a Ladákat is. Egy feltétel van: legyen öntöttvas LEÖMLŐ a blokkodhoz. Ha ez megvan már mehet is a dolog.
Sajnos az xZZFE családhoz már senki nem gyárt öntöttvas leömlőt és nincs sehol (csak kitben) így , ha ez nem lesz, akkor sajna kénytelen vagyok elvetni a turbósítást......

A Garett T28 turbó jó az Avensisekre is. Ott nemhogy 200LE-d lesz , hanem akár 250-280LE is könnyen meglehet.
Csak azt kell megnézni a gyári hűtő előtt mennyi hely van a lökösig, van é hely az intercoolernek és van é a motor körül hely a csövezésnek.
Csövezés: leömlő után lesz a turbó annak a tengelyén a levegőkeverő lapát az tereli a levegőt az intercoolerbe, ahonnan bekerül a motorba a hideg levegő. Tehát már nem a légszűrőtől fog jöni, ahogy eddig. A légszűrő a turbósítás után a levegőtöltő kerék elé van építve.

BloodRedSandman

  • Vendég
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #348 Dátum: 2010.01.08 16:22:10 »
Nah ez tökjó hír... az enyém nem öntöttvas? mert úgy eléggé masszív darabnak néz ki... de van ismerősöm aki asszem csináltatott már ilyet mondjuk elég húzós az ára...

Örülnék ha elálna az esőő és este ha (remélhetőleg) jössz és megnézzük a hely témát. Én úgy emlékszem hogy van hely az intercoolernek is mert a lökős eléggé benyúlík (mondjuk 15cm minimum) a hűtő felé és legvégső esetben ebből csak farigcsálni kéne egy kicsit. Azér egy közel 300lovas avéval már meglepném a népet:) De gondolom hogy ehez még kéne majd egy váltó is ami elbírja a teljesítményt, hozzá kuplung ami szintén nagyobb teherbírású az aisinnél, meg esetleg fékek....jah meg főtengely....?!?!
« Utoljára szerkesztve: 2010.01.09 10:28:15 írta kleingy »

Szuti

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
  • Fanatic Racer:-)
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #349 Dátum: 2010.01.08 18:11:14 »
Tutinet látom rátaláltál arra amiket mondtam.

Brscimbi a tiédbe vegyél eg 3sgte mocit váltóval és akkor meglepsz úgy mindenkit ahogy nem is gondolnád.Kisebb szívás mint építgetni.Tutinet már építget így neki mindegy...

tutinet

  • Vendég
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #350 Dátum: 2010.01.08 22:59:21 »
Az előző felsorolásból kimaradtak a 440 ccm-es Denso injektorok. Ez +60.000 HUF. De összeszámolva mindent beleértve a munkadíjakat és a programozás, beállítás díját is olyan 600.000 HUF-ra jön ki a játék és ebbe minden benne van. De mivel nekem az 1.4-es váltóm van, amit Mozso is használt kis ideig és ugye neki 1.6-os turboja van az enyém meg 1.8-as turbo lenne, tuti, hogy annyi lenne a váltónak már az elején. Tehát szereznem kéne egy 1.8-as váltót (amit meg itthon nehéz mrt ez az USA Corolláklhoz volt).

Leömlő: Említettem, hogy nem gyártanak leömlőt az 1ZZFE-hez.  A www.turbo-kits.com oldalon van , lehet tőlük rendelni külön is csak ezt kit nélkül. 2 fajtát is egy sima öntvényt és van felárért thermacoating-os is , ez azt jelenti, hogy hőálló bevonattal látják el a leömlőt meg a turbókerék házát így később hűl le, tartja a hőt.
A sima öntöttvas leömlőt ezért gyakran szokták "bezsákolni" vagy bebandázsolni hőálló és szigetelő anyaggal körbe-körbe. 60-70.000 HUF

Turbó: Turbósításnál nagyon fontos a megfelelő turbó megválasztása, mert azután mindent ahhoz kell méretezni. Pl. a Nissan 200SX turbója megfelelő lehet a Corollára ez a Garett T28-asnak a megfelelője. De az sem tudni pontosan , hogy egy 1.8-as motornál mikor tölt és meddig tölt mert előfordulhat hogy nagy fordulaton elmegy a nyomás. Ha meg túl korán tölt, kis fordulaton , akkor meg sima városi szaladgálásnál feleslegesen fog benyát zabálni a kocsi.
Nem jó a túl kicsi turbó sem meg a túl nagy sem.
Ja és számolni kell azzal, hogy a turbónak van egy tehetetlensége , tehát ha előzni akarsz és rálépsz a gázra akkor nem azonnal fog meglódulni a kocsi, hanem kis idővel később , mivel fel kell neki pörögni és ehhez idő kell. Utána viszont már ok a dolog.
Turbó kiválasztása : http://www.atpturbo.com/
80-160.000 HUF

Intercooler: Megfelelően kell intercoolert a( 6''x18''x4''s méretű már jó )választani és hozzá a 2.5'' alucsövezés jó a Corollára. Igaz ügyelni kell arra, hogy az átmérő kontans maradjon az intercoolernél a kimenő és bejövő ágakban is, szűkítés sehol se legyen.

Olajhűtés: Le kell szerelni az olajteknőt is és belefúrni 2 furatot. Ide kerül az olaj oda-visszavezetés, tehát eleve le kell engedni a régi motorolajat is a motorból emiatt. De az oda-visszaágot illik hűteni egy külön olajhűtővel, hogy ne melegedjen meg lehetőleg maradjon a viszkozitása normális.
Nyilván rögtön olajat+szűrőt is cserélni illik ilyenkor.

Levegőszűrő: a gyári doboz nem lesz jó nagyobb kell majd a többlet levegő miatt. Megoldás lehet a HKS vagy Greddy direktszűrő. A lényeg, hogy száraz szűrő legyen ne az olajozott megkímélve a légtömegmérőt az olajosodástól. A száraz szűrőt gyakrabban kell tisztogatni igaz de cserébe nem kell hozzá spéci tisztítószer meg olajfilmpermet .  Van olyan ember, aki elsőre eltalálja mennyi olajat  kell a betétre permetezni ???????

Kuplung: szinte 100%, hogy cserélni kell.
Váltó: az én esetemben szinte biztos a csere. Egyébként pedig nem feltétlen ui. vannak rá példák, pl. Suzuki Ignis Sport  turbósítás 110 LE-ből lett 190 LE és maradhatott a gyári váltó de ez igaz a Mazda RX8-ra is meg a Honda Civicre is stb.. stb.....(itt 125 LE ből lett 250 LE )

Motor: szükség lehet erősebb hajtókarokra ill. dugattyúkra és jobb gyűrűkre. Nyilván csökkeni fog a motorélettartam , de valamit valamiért.

Kipufogó: A gyárit nem érdemes meghagyni mert csak fojt. Érdemes elrakni 1 az 1-ben a gyárit és ha gáz van vissza az egész. A turbós kipuffhoz nem árta fémmagos Magnaflow katalizátor de ügyelni kell arra, milyen távolságra van a turbótól, mert kiéghet a fémmag is !!!
Volt rá példa. Középdob + végdob a TS Corolléá jó annak végig vastag a csövezése is.

Nyomás: a nyomást sok helyen PSI-ben vagy BAR-ban adják meg. A kitek többsége ált. 0.58 BAR-ra van méretezve ez olyan 8 PSI. DE pl. 1 vagy 1.5 BAR turbónyomáshoz már a motorhoz is hozzá kell nyúlni, erőssebb alkatrészek kellenek.
A 8 PSI nyomás elég ahhoz a bizonyos +75-100 LE-höz.

ECU vezérlés: Greddy E-manage Ultimate. Ez kötelező, kikerülhetetlen. És a tapasztalat szerint mindig van rá vevő tehát adott esetben el lehet adni. Más eszközöket  (AEM FIC) és a a standalone ECU-kat (APEXI, UNICHIP) kerüljük el, hacsak nem akarjuk az egész vezetékezést, kábelezést mindenestől kidobni a kocsiból és minden elektromos dolgot újból bevezetékezni.
A Greddy-t egy sima LPT printerkábellel és PC-vel bárki meg tudja programozni , aki ért hozzá a többi cuccot viszont nem. Teljesen egyedi kábelek kellenek és hozzáértő ember is. Ez is szempont kell legyen. Turbósításkor meg kell venni a Greddy MAP szenzort is. + 20 ezer.

Na kb. ennyi, amit összeszedtem infót. Remélem hasznos volt.

Én viszont inkább maradok a szívónál, szerintem magamat ismerve nekem elég a 140-150 Le is.


« Utoljára szerkesztve: 2010.01.08 23:27:21 írta tutinet »

BloodRedSandman

  • Vendég
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #351 Dátum: 2010.01.09 01:25:32 »
Tutinet látom rátaláltál arra amiket mondtam.

Brscimbi a tiédbe vegyél eg 3sgte mocit váltóval és akkor meglepsz úgy mindenkit ahogy nem is gondolnád.Kisebb szívás mint építgetni.Tutinet már építget így neki mindegy...

Hát ez is elgondolkodtató! És lepapírozni? Lehetne?

BloodRedSandman

  • Vendég
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #352 Dátum: 2010.01.09 01:26:46 »
Na kb. ennyi, amit összeszedtem infót. Remélem hasznos volt.

Köszönöm szépen! Tényleg korrektül összeszedted! Azt hitem a mai délelőttöm azzal fog elmenni, hogy ezeket mind végigolvasom interneten stb ;) Ma nem jöttél megnézni hogy van e hely neki ::)

Szuti

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
  • Fanatic Racer:-)
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #353 Dátum: 2010.01.09 09:28:31 »
Erről KMR-t kérdezd ezt Ő tudja,de amúgy kit érdekel hogy le lehet e vagy sem.Ezen nem aggódnék.Amúgy a sima ave motor és váltó sosem fog annyit bírni mint egy 3sgte a saját váltójával ami gyárilag 260 pacit bír és 300-ig motorépítés nélkül simán el lehet menni vele.
« Utoljára szerkesztve: 2010.01.09 10:27:13 írta kleingy »

BloodRedSandman

  • Vendég
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #354 Dátum: 2010.01.09 09:57:53 »
Es ki arulhat ilyet? Es mennyiert?
« Utoljára szerkesztve: 2010.01.09 10:27:23 írta kleingy »

pzs

  • Vendég
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #355 Dátum: 2010.01.09 10:28:47 »
Gugli a baratod ;)

Szuti

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
  • Fanatic Racer:-)
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #356 Dátum: 2010.01.09 11:04:35 »
Es ki arulhat ilyet? Es mennyiert?

Ebay 3sgte engine plusz a youtube-on van egy srác aki avensisbe tett ilyen cuccot ha  a helyedben lennék neki írnék mit hogy csinált és mit ért el vele milyen szívások voltak.Sztem ennyi.
Kis segítség:


kmr

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4497
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #357 Dátum: 2010.01.09 18:41:48 »
Es ki arulhat ilyet? Es mennyiert?

Misi tegnap linkelt be egyet az IS topicba.

Bartender

  • Klubtag
  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 318
    • TUNEXCOM
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #358 Dátum: 2010.01.09 20:21:25 »
Es ki arulhat ilyet? Es mennyiert?

Misi tegnap linkelt be egyet az IS topicba.

Az 3SGE Beams, nem ?? :?:
www.tunexcom.org  Tuning Experience Exchanging Community

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Re: 1.4 - 1.8 átalakítás
« Válasz #359 Dátum: 2010.01.09 20:29:30 »
Igen, az 3S-GE (Az én 1G-FE-m is BEAMS.), nem 3S-GTE.
Ez az: katt